gezocht: borduur ideeen/patronen (gewoon even lezen!)

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik ben op zoek naar een idee om dit borduurpatroon een beetje moderner te maken, maar wel met hetzelfde gebed..(of een modernere versie van dit gebed)

dit is een link naar het betreffende patroon:

http://www.marktplaza.nl/Borduurstramie ... 810969.php

nu wil ik dus een soort gelijke maken, maar dan moderner.. zat er al aan te denken om alleen de kleur aan te passen, maar denk dat er dan vrij weinig moderner wordt...
    iemand ideeen?

misschien 2 beertjes op de knieeen?
    of een andere versie van kindjes?
    of gewoon twee gezichtjes? beer of kindjes?

kortom ik heb geen idee, maar wel emotionele gedachten bij dit gebedje, maar wil geen super ouderwets gebedje/patroon op de bbkamer als het zover is, dus vandaar dit idee..

dus dames alle tips zijn welkom, ook al wordt t uiteindlijk iets heel anders, als mijn gevoel maar zegt dat het hiervan is afgeleid!

alvast dankjulliewel!

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik weet niet of je er veel werk van wil maken ? maar wat je kunt doen is een ander lettertype nemen en dan andere plaatjes aan de zijkant ?

ik weet dat er een bepaald soort stof/papier bestaat ( heb ik in een naai winkeltje gekocht ) waar je bijv het gedichtje op kunt schrijven die stof met naalden vast zetten op de oorspronkelijke stof en dan borduuren , ben je klaar ...ik onder de kraan en de overtrekstof is verdwenen !

mocht je meer willen weten kan je me ook pb'en want ik heb bijv ook wel leuke motieven voor naar het gedichtje echt baby patronen !

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je zou het bv met disney figuren kunnen doen, of zelfde figuurtjes, maar da met vrolijke warme kleuren

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik vind de figuurtjes juist heel lief en leuk en zou alleen de kleuren veranderen.

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hoi,

Ik vind persoonlijk Disneyfiguurtjes niet zo passen bij een gebedje. Ik ben niet zo thuis in het vinden van mooie borduurpatronen. Ik heb wel eens gehoord dat je elke willekeurige foto of mooie plaatuit een kinderboek ofzo kunt opsturen en dat ze er dan een borduurpatroon van kunnen maken. Een vriendin heeft een patroon laten maken van een hele mooie plaat van een vlinder van uit een prentenboek van Eric Carle (rupsje nooitgenoeg). Zo is alles wat je mooi vindt mogelijk!

Mijn oom en tante zongen trouwens altijd het volgende gebedje voor hun kinderen bij het slapen gaan (ook op de wijs van 'ik ga slapen, ik ben moe'). Je kunt het dan heel persoonlijk maken door de naam van je kindje erin te borduren. Ik vond het altijd heel mooi en lief en geborgen klinken:

Het is donker voor het raam
    zacht vouwt *naam kind* zijn handjes saam
    Jezus hoort wel wat hij zegt
    Ook al kruipt hij heel diep weg

Laat me, Here, vraagt hij zacht
    Niet alleen zijn in de nacht
    Als ik mijn oogjes open doe
    Lacht de dag mij vriendelijk toe

6. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik vind het eigenlijk ook wel een mooi plaatje zo, alleen de kleurtjes zijn wat grauw. Verder zou ik ook niets veranderen.
    @Janneke: leuke variatie!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind de afbeeldingen ook heel lief, en met iets andere kleurtjes, wat feller mischien word het moderner. ook de lijst en eventueel passe partout kan veel doen.
    of het gedicht vergroten, dat het er echt uitspringt en dan de figuurtjes kleiner
    ik vind dat denk ik mooi, een heel grote lijst met de tekst mooi dik en groot geborduurd in een mooie kleur.

succes

Deel Deze Pagina