Nav een aantal topics dat dit een superschoonmaakmiddel is, heb ik het ook maar eens gekocht. Maar hoe ga ik er nu de oven mee schoonmaken? Hoe doen jullie dat? En kan ik er ook mijn combimagnetron mee doen? (heb geloof ik toch een soort voorjaarssschoonmaak in mn hoofd zitten)
ik heb geen ervaring met dasty, maar weet wel een super idee om je oven zo schoon te krijgen als in de winkel.
Wij gebruiken Dasty voor alles. Op de viezigheid spuiten, even in laten trekken, wegvegen, nat afdoen, klaar.
Gewoon even helemaal inspuiten, in laten werken voor een paar minuten en afnemen met een vochtige doek en steeds uitspoelen.
taliaa, de wanden van je oven, de bodem en evt, rekjes insmeren met groene zeep. (Is zo'n witte plastic pot van driehoek) dan op een ovenrekje een bakje zetten met een bodem ammoniak erin. Dan de deur dichtdoen en een nachtje laten staan. S ochtends kun je het oude aangekoekte vuil er met een sponsje zo af vegen. Ik poets hem wel altijd nog na met water en afwasmiddel. Let er wel op, dat je goed kunt ventileren want de ammoniak is echt een heftige lucht waar je niet in moet zitten. Het beste is alle deuren en ramen op en even naar buiten in de tuin ofzo. Maar hij blinkt als wanneer je hem in de winkel koopt.
Ik verwarm de oven eerst even voor tot ik mijn handen net niet verbrand en dan kan ik het zo af doen met Dasty (of Odix, is precies hetzelfde alleen dan van Zeeman).
1 minuut in laten werken is soms al voldoende. Het is echt een super middel en gebruik het ook voor alles. En mijn man zelfs voor de auto. hahahaha