Afvallen.... alweer...

Discussie in 'De lounge' gestart door roever, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

yup....
    Zoals de titel het al aangeeft , hoe val je nou daadwerkelijk af!! En beter, hoe houdt je het eindelijk eens vol!!!??

Wie komt er meekletsen en motiveren?
    En vooral, kom maar door met DE tip die jou heeft doen afvallen!

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oh jaaa ik! Zooo lastig....... val elke x terug in t oude patroon op slechte dagen. Terwijl ik ook hele goeie dagen heb en het dan super gaat!
    Ik moet echt zeker 20 kilo kwijt:$

3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wat voor mij werkt is doordeweeks gezond eten. Dat houdt voor mij in zoveel mogelijk suikervrij en koolhydraatarm.
    In het weekend mag ik eten wat ik wil. Dit was voor mij echt de perfecte balans!

DastyQueen, Zonnestralen, Angel1980 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ik kan een heel verhaal typen maar lees mijn fb pagina eens op je gemak. Bovenstaand vastgezette bericht verteld mijn verhaal. Al vier jaar op gewicht nu

Caithy, Angel1980, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Jou volg ik al op Facebook:roflmao: Vind t zo knap van je! Ik zal nog eens je fb goed door spitten:D

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Het lukt mij ook niet.
    Onder andere doordat ik medicijnen heb waar ik van aangekomen ben en daardoor nu ook amper afval.

Heb het 2 maanden heel streng geprobeerd. Geen koekje, snoepje, niks lekkers.... viel uiteindelijk 2 kilo af. Dat motiveert ook niet.

Ik eet nu sinds 2 weken nog zelden brood, geen aardappels meer en minder pasta/rijst.

Sporten gaat slecht door mijn clusterhoofdpijn. Lokt vaak aanvallen uit bij inspanning. Dus het werkt allemaal niet echt mee.

Daarbij komt dat je zó veel verschillende dingen leest over wat nou wel en niet goed is. Dat ik het niet meer weet!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    @roever hier ook bezig met afvallen, ben nu 5kg kwijt door alleen al kleinere porties te nemen en gezondere keuzes te maken. Vanaf komende week ga ik het sporten ook weer oppakken (2-3x pw bodypump) en straks fietsen naar m’n werk als het schooljaar begint. Hopelijk zet dat wat extra zoden aan de dijk want ik heb een bloedhekel aan het woord ‘lijnen’ en als ik mezelf dingen ga verbieden krijg ik een soort obsessie :roflmao:

Heb jij al een plan?

roever vindt dit leuk.
  8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ooh echt. Leuk Haha. Ja echt doen. Echt geloof me dat niemand welk dieet dan ook zijn leven lang volhoud. De een misschien wat langer dan de ander maar echt... stop met diëten , pas de 80/20 regel toe, beweeg, geniet en accepteer jezelf. En vergeet vooral al die insta fotos met filter

iMoeder, Angel1980, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Uitgaande van geen medische onderliggende oorzaak is de oplossing altijd een negatieve energiebalans, dus minder eten dan je verbrand. Hoe je dat doet is echt afhankelijk van wat fijn is voor jou, goed vol te houden is en deels ook wat jou achtergrond is (insulineresistentie, gevoeligheid, enz.)

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik ben met weightwatchers 25 kg afgevallen toen zwanger geraakt maar na de zwangerschap ga ik zeker weer verder voor de andere 25+zwangerschapskilo s ik vond het heel goed te doen en goed vol te houden. Ook mijn schoonzus is er ruim 20kg mee afgevallen

Zonnestralen en Poolvos vinden dit leuk.
  11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wat voor mij helpt is gewoon per dag bekijken.
    Ik eet door de week ook geen snoep/koek oid. Maar als ik me dat op maandag al bedenk dat ik 5 dagen zonder moet, dan is de week nog heel lang.
    Per dag leven werkt voor mij dus veel beter.

Veel bewegen is ook belangrijk. Ik sport 1x per week en ga 1x per week 5 km hardlopen. Verder pak ik vaak de fiets en neem ik altijd de trap i.p.v. roltrap of lift.
    Op Pinterest heb je veel ‘challenges’ die je thuis kunt doen.
    Ik doe nu de planking-challenge en touwtje springen.

Deze manier werkt perfect voor mij. Ik heb een hekel aan het woord dieet. Gewoon wat dingen veranderen in je dagelijkse leven.

12. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Misschien een slechte ongezonde tip maar als ik denk vandaag moet er echt 800 calorieën aan chips koek of boshe bollen in dan at ik die dag maar een klein beetje droog brood voor me ontlasting en at ik geen bijproducten zoals pasta aardepoll rijst maar wel groenten.Maar ik moest echt af en toe zondigen zonder een halve kilo aan te komen , En zo stel trappers voor de tv of onder je bureaustoel :pEn elke maand een kilo er af is zoveel beter dan elke maand een kilo er aan het is 12 kilo per jaar wat er of bij of af gaat :p

Indire vindt dit leuk.
  13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.655
    2.558
    113
    Ik lees ook even mee! Na mijn miskraam van vorige maand ben ik weer helemaal op het slechte pad. Wat ik de 3 maanden ervoor allemaal eraf had getraind heb ik er in 2 weken tijd weer aangegeteno_O:cry:. Ook mijn motivatie is momenteel naar het vriespunt gezakt.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook zo frustrerend. Als ik eet wat ik wil, kom ik aan de 69 kilo, wat met mijn lengte al overgewicht is. Ik hoef geen moeite te doen om te zorgen dat ik niet zwaarder wordt. Maar ik moet wel enorm veel moeite doen om minder te wegen. Zo demotiverend. Dan denk ik: ach, die 6 kilootjes die ik eraf wil, dat komt nog wel. En dat komt dus niet...

15. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Het belangrijkste is ( tenminste bij mij ) dat de knop echt om is, ik was het zo zat, kon wel huilen als ik mezelf in de spiegel kwam.
    Ik ben begonnen met een Sonja bakker boek, stond precies in wat ik mocht eten per dag, vond ik zelf erg handig, daarnaast alleen water, thee en koffie drinken, geen suiker meer in de koffie.
    De 1ste kilo's gingen er redelijk snel af, na een tijdje ben ik er ook intensief bij gaan sporten.
    Zelf maakte ik ook foto's , ongeveer om de 6 weken, zodat je goed resultaat kon zien.

Ik ben nu 8 maanden veder, en ben bijna waar ik zijn wel. Maar het belangrijkste ik voel me goed, loop weer in jurkjes en bikini, heb plezier in winkelen.

Je kan het !

Marchella, baby90 en Brinsa vinden dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Zoveel mensen, zoveel verschillende antwoorden. De een valt af door ”gewoon niet te snoepen”, de ander is meer gaan bewegen. M’n tante doet 5:2 en m’n zus southbeach. Een vriendin lchf/koolhydraatarm. En ik heb ongeveer alles geprobeerd zonder dat ik t volhouden kon.
    Het antwoord is: je moet vinden wat bij je past. Voor mij is dat weight watchers. De eerste 12kg is eraf (in 3mnd) en voorlopig nog niet klaar. Maar ik hou ‘t gewoon al minimaal 3x langer vol dan wat dan ook!
    Dus ik zou zeggen: zoek je eigen antwoord. Maar ‘t belangrijkste is: geef niet op! Opeens vind je wat bij je past en dan gaat ‘t eigenlijk vanzelf!

2littlemonkeys, Marchella en Brinsa vinden dit leuk.
  17. roever

roever Niet meer actief

Leuk leuk leuk
    Fijn dat er al zoveel reageren!!

Hier gaat het met UPS en downs en als ik eenmaal in de downs zit lukt het me maar moeilijk er weer uit te komen.

Ook zit ik maar met een beperkt budget en dat werkt zeker NIET mee helaas...
    Als ik meer geld te besteden had, was t me waarschijnlijk al wat eerder gelukt maar jeutje, wat is gezond duur!!
    Denk dan aan fruit, zalm/vis, groente , noten

Gistermiddag 3 heeeeel leuke kledingstukken overgenomen en ze passen me gewoon! maatje M
    Alleen.... ik heb gewoon echt een dikke flubber/hang buik, wat maakt dat ik me helemaal moet zeker voel in Mn kleren!!
    En na gisteravond een half pak koekjes te hebben opgevreten vannacht en vanochtend toch maar weer die knop omgezet om weer normaler/gezonder te gaan eten..

Ben benieuwd!
    Ik wil namelijk me zooo graag zooo goed voelen in die kleren !

18. roever

roever Niet meer actief

Plan???
    Heb zoveel plannen!

Het is bij mij vaak alles of niets ...
    Ik moet gewoon weer even Mn boerenverstand erbij pakken en een fatsoenlijk ontbijten,lunch en diner op tafel toveren
    En dat gaat eigenlijk ook altijd goed... maar dat gesnaai!
    Ondanks dat ik weet dat ik me achteraf niet lekker ga voelen door alle suikers en troep lukt het me gewoon noet om t te laten staan of liggen!
    Als ik die verslaving toch eens voor eeuwig kon doorbreken dan werd alles zoveel makkelijker.....

19. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gezonder eten, minder vlees, geen brood. Geen pakjes of zakjes etc. Alleen water drinken evt thee en 1 kopje koffie. En meer bewegen. Ik loop nu samen met een vriendin zo'n 5km per week flink tempo( jongste in de drager op mn buik) en dit bouwen we uit naar vanaf 1 nov hardlopen. ( dan zonder de jongste uiteraard.) En iedere avond als de kindjes op bed liggen 7min fitness oefeningen.

En wat t allerbeste voor me werkt is begin vd week een weeklijstje maken in mn bujo met wat ik iedere avond ga eten. En welke boodschappen ik nodig heb. Dan haal ik de boodschappen voornamelijk in 1x en hoef ik heel de dag niet na te denken + savonds niet ineens te verzinnen rond etenstijd, want dan wordt t meestal iets ongezonds.

20. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Je moet idd iets vinden wat bij je past, alleen kan dat knap lastig zijn.
    Ww heb ik ook ff gedaan, alleen gingen ze naar een.paar weken over op nieuwe punten telling en toen viel ik niet meer af:cry:
    Kha kan ik volhouden maar dan eet ik al snel te veel vetten ofzo?
    Ik heb vooral moeite met avond eten en savonds op de bank. Ik haat koken, en savonds wil ik lekker ontspannen voor de tv en dat gaat de laatste tijd gepaard met maltesers ofzo.
    Ik wilde nog wat afvallen voor de vakantie, maar ik ga al over 2.5 week. Denk dat ik maar mezelf gewoon laat gaan en na de vakantie weer oppak:cry:

Deel Deze Pagina