Nou is het genoeg! Rotbeesten!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Aug 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Mijn kleine meissie is ondertussen ongeveer 1 grote muggenbult geworden :x ik dacht toch echt dat ik al die beesten gevangen had, maar blijkbaar niet...
    ze slaapt in een langemouwenrompertje in een slaapzak dus het enige wat ze kunnen pakken is dr hoofdje en ja hoor... wangetjes, voorhoofdje... onder de bultjes...:(
    Ik had al zo'n stekker maar dat helpt dus niet he!
    Ik ga vandaag een klamboe kopen (iemand nog tips waar je dat voor een leuk prijsje kunt halen?)
    Maar is het verder verstandig om iets van bepanthen erop te smeren? Ze lijkt er geen last van te hebben, ze zit er ook niet aan ofzo, maar het lijkt me knap vervelend al die bulten...

2. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Wees wel voorzichtig met zo´n klamboe... Collega van mn vriend heeft dit laatst ook gedaan bij zn kindje... En die werd ´s nachts hysterisch wakker omdat de klamboe om haar nek zat gewikkeld... Meisje was een maand of 4 oud..

Nadeel is dat ze op die leeftijd wel grijpen, maar niet los kunnen maken zelf....

Verder zou ik niet smeren, zolang ze er geen last van heeft...

Succes!

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou lekker niks smeren...

Bij de kruidvat hebben ze muggenmelk voor in de tropen
    Werkt super!

Je kan ook gewoon zoon spuitflaconnetje daarvan kopen en op der matrasje spuiten, nja het hoeslaken dan natuurlijk
    Gewoon bij t hoofdeinde en t voeteneinde ofzo

4. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier dat irritante probleem ook gehad.
    Wij hebben bij prenatal een klamboe gekocht dit strak gespakken kan worden over het bedje. De uiteinden zitten onder de poten dus ons zoontje krijgt hem niet eraf getrokken. Verder een stekker en een bordje met wat citronella druppels op zijn kamer....helaas het wilde allemaal niet helpen...daarom sinds een paar weken in het huis overal horren geplaatst. Nu geen bult meer kunnen ontdekken.
    Is helaas wel veel duurder dan de bovenstaande oplossingen!

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zeker als ze er geen last van heeft, niks op doen. Ik kreeg vroeger altijd wat citronella ergens in mijn kamertje en toen ik wat ouder was op mijn kussen wat druppeltjes. Dat was altijd natuurlijk spul van de natuurwinkel of tuinen ofzo. Werkte heel goed. Die muggenmelk niet opsmeren hoor. Daar zit deet in, echt vergif, voor ons niet zo erg want wij stoppen onze handen niet in onze mond, maar die kleintjes likken en smakken overal aan. Dat moet je echt nog niet doen.

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op muggenbulten kun je prikweg (vsm) smeren. Ik smeer bij onze dochter bybites (verkrijgbaar bij etos) tegen de muggen en werkt erg goed.

Let er op dat je geen produkten met deet mag gebruiken bij kleine kinderen.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Mijn dochter zat/zit er ook helemaal onder. Ze heeft er gelukkig geen last van!
    Ik heb bij de Babydump een klamboe gehaald vorige week, meende voor 8 euro. Die trek je helemaal over het ledikant. Tot nu toe nog geen bultjes er meer bij gekregen. Denk dat dat het effectiefst is.

8. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik had een klamboe maar mevrouw was er bijna in gestikt dus dat durf ik niet meer. Nu CHI eerste hulp gekocht en er is geen mug meer te bekennen super spul. Werkt ook bij verkoudheden.

9. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Ik zou citronella buiten het bedje houden, dat is voor een baby vrij heftig spul om binnen te krijgen, want het is supergeconcentreerd.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

ik heb deze Klamboe tbv Ledikant | Klamboes | Baby-Dump

Die trek je over het ledikant en inderdaad zoals hierboven genoemd, de onderkanten onder de poten trekken, dan kunnen ze hem niet loshalen. Ze kunnen er wel een beetje aan trekken, maar er komt dan niet een heel stuk stof in hun bedje.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Of investeren in een hor voor op haar raam. Hier 2 jaar geleden het hele huis laten voorzien van horren. Wel een uigave maar ze zijn op maat gemaakt en gaan dus jaren mee. Hier soms een verdwaalde mug die via de hordeur beneden binnen komt maar verder niks gelukkig.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik laat 's avonds altijd op 1 kamer waar niemand slaapt (bijv. badkamer) een lamp branden en zet alle andere deuren op een kier. De muggen die binnen zijn vliegen op het licht af en dan zijn ze mooi uit de slaapkamers.
    Dat kan trouwens wel alleen als er nog niemand slaapt, want muggen vinden lichaamswarmte/geur natuurlijk interessanter dan een lichtbron.

Ik zou ook investeren in horren, een klamboe zou mij geen gerust gevoel geven.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Klamboe kon ik vandaag nergens vinden, maar inderdaad die bij babydump is een goede optie!
    Heb nu Prrrikweg van VSM gehaald, eerst kijken of dat helpt en anders bestel ik die klamboe nog bij babydump.

14. icsipoging1

Apr 26, 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tip is een muskietennetje, dat kun je via bol bestellen.
    Het is een klein netje wat over het ledikantje gaat. Je baby kan daar niet bij en kan zich dus niet wurgen.
    Prrrikweg van VSM hielp best goed bij ons...

Groetjes!

Share This Page