Wie is er Groot of Lang of Zwaar en Zwanger? Tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lizinlondon, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja klopt die hebben ook het een en ander! En inderdaad goed betaalbaar. Helaas dan weer niet lang en groot wel het één of het ander:D Bedankt voor het meedenken in elk geval:p

2. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Klopt bij BonPrix heb ik ook 2 broeken gekocht (1.80 - 90 kilo bij begin zwangerschap). Nu ben ik wel iets kleiner en de broeken zijn bij mij al niet echt lang. Dus qua lengte is het tricky, qua grote is het prima!

Helaas pas ik geen enkel skinny model van broeken (dikke kuiten):(. Maar die van Noppies kwamen nog het meeste in de buurt qua pasmaat.

3. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi, Ik ben niet groot en zwaar maar juist heel licht en klein (48 kg en 1.62 m) Is voor mij ook moeilijk om kleding te vinden in winkels, gelukkig hebben ze op zalando heel veel keuze ;):D

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben 1.83 en nu 85 kilo ongeveer...niet schrikbarend lang..maar wel lange stelten haha...ik heb vaak problemen met de lengte maat...een reguliere maat is vaak net te kort. Ik had gelukkig nog wat positiejeans van mijn vorige zwangerschap van het merk love2wait...die vallen lang...zelfs te lang...volgens mij verkopen zij ook lengte 36.
    Ik heb ook wat skinnyjeans van mama licious in lengte maat 34... Maar die zijn dan toch nog ietwat kort...dus haal ik de zoom eruit...en maak er een nieuwe zoom in. Het scheelt vaak 5 cm en dan zit die wel goed! En je kan natuurlijk leggings met jurkjes dragen..al heb ik zelf een hekel aan leggings en maillots en panty's...ze kriebelen altijd...

5. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Bij mij hangt bij maillots altijd het kruis 'tussen mijn knieën '.
    Heel irritant. Ik heb nog twee maillots van Prenatal liggen, de grootste maat... Maar die krijg ik dus niet tot bovenaan..

6. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Haha Herkenbaar! :D Ik draag er altijd een onderbroek overheen om dat minder te maken:$

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey, ik ben gemiddeld qua lengte, 1.74 maar ben wel zwaarder dan gemiddeld ;) Mijn man is 1,84, ook vrij gemiddeld en heeft een normaal postuur. Toch kregen wij heel lange kinderen. De oudste hebben ze destijds niet gemeten, maar die paste al amper meer in maatje 56 en de jongste was 57 cm en kon meteen door naar maat 62. Ze waren 7 pond (bij bijna 38 weken) en 9 pond (bijna 41 weken). Die kleine kleertjes van maat 50 niet kunnen gebruiken, bij de oudste wel een week of 2 en toen was dat ook al over :D Mijn zusje is maar 1,68 en normaal zo'n 55 kg en die kreeg ook een reusje van 8 pond en 55 cm. Ik denk dus niet dat je automatisch een kleiner kindje krijgt als je zelf klein bent en vice versa. Maar dat zullen ze bij de echo's als het goed is snel genoeg gaan zien :) Mijn jongens liepen beiden al vrij snel een paar weken voor in de groei. Nu zijn ze beiden gemiddeld qua groei en wordt hun uiteindelijke lengte geschat tussen de 1,85 en 1,90. Zelf was ik trouwens 6 pond en 50 cm bij mijn geboorte (precies met 40 weken), mijn man 8 pond en 55 cm (bij 38 weken), dus ik geef hem volledig de schuld :p

Met mijn lengte heb ik dus geen problemen gehad qua kleding, maar wel met mijn maat. Ik had maat 46 en vond echt niets leuk staan of mooi. Ik moest het vooral hebben van leggings en jurkjes. Ik heb destijds wat stretchjurkjes gekocht in een maat groter en die heb ik kunnen dragen tot het einde. Zwangerschapskleding heb ik amper gedragen, het zat niet lekker en er was niets leuks in mijn maat ;) Maar met leggings ging het prima! Oh en nog gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina