Wie heeft een slowcooker en hoe bevalt het? Gebruik je hem veel? Een van m'n vriendinnen is heel enthousiast maar ze maakt er vooral heel veel soep in en daar hou ik niet zo van Ik zou er dan andere gerechten mee willen maken, stoofpotjes en vlees enzo.
Ik heb er sinds een paar maanden eentje en ik wou dat ik hem jaren eerder had! Ik maak er van alles in hoor; soep, stoofpotjes, taart, groente etc etc Ideaal dat m'n eten klaar is als ik thuis kom uit het werk, of anders dat ik het gewoon s morgens al klaar kan maken en niet aan het eind van de dag nog eens moet koken.
Kun je er ook taarten mee maken? Lekker! Het lijkt mij echt ideaal.. Zeker op werkdagen, dan heb ik echt weinig zin om nog te koken als ik om 6 uur eindelijk thuis ben.
Taarten, cakes, brownies Ik vind het echt een super ding en alles wat ik er tot nu toe mee heb gemaakt, smaakt ook nog eens erg lekker. Bijvoorbeeld spruitjes werden hier nooit zo enthousiast ontvangen, maar sinds de crockpot worden er zelfs twee porties opgeschept . Je kunt al een crockpot voor iets meer dan 50 euro krijgen, dus ik zou het als ik jou was gewoon proberen!
Dan moet je het voor je werk voorbereiden ... wat is het verschil? Ik ken de 'pan' niet, maar is het niet gevaarlijk om dat de hele dag aan te laten staan. Ga zo eens even google-en wat het nou precies is.
De voorbereiding kun je ook de avond ervoor doen en het hangt er natuurlijk vanaf wat je gaat maken hoeveel voorbereiding er nodig is. Het ding kan niet overkoken of iets dergelijks, dus het is wel redelijk veilig. Ik zeg redelijk, want het blijft natuurlijk een elektrisch apparaat...
Ja in Nederland zijn ze relatief duur. Vriendin had eentje via Amazon gekocht voor (omgerekend) 25 euro en dat ga ik ook doen denk ik! Volgens mij moet het in NL nog een beetje doordringen ofzo
Juf Mariska, ik zou echt geen pan op het vuur laten staan als ik wegga (ik kook trouwens op gas) maar zo'n slowcooker zou ik dus gewoon 's ochtends aanzetten om 's avonds bij thuiskomt meteen te kunnen gaan eten. Het lijkt mij echt ideaal
Het is hier inderdaad nog niet zo populair, terwijl het in Amerika gewoon eigenlijk standaard is, ook vanwege het drukke leven... Die van Amazon ken ik niet, weet ook niet hoe groot die is. Heb je een linkje? En hoe zit het dan met garantie als je hem daar koopt?
Ik weet niet precies welk type ze heeft, heb haar al even een berichtje gestuurd. Net zelf even gekeken op Amazon en deze is mooi geprijst en heeft hele goede recensies Weet eerlijk gezegd niet precies hoe het zit met garantie, maar voor dit bedrag loop ik dat risico wel hoor... Morphy Richards 48710 Oval Slow Cooker, 3.5 Litre, Stainless Steel: Amazon.co.uk: Kitchen & Home Deze is dus 3,5 liter. Een maat groter is 6,5 liter en dat lijkt me wel erg veel
Zat zelf ook al even te kijken op Amazon . Ik heb er zelf eentje van 6,5 L. Die is groot, maar ik maak vaak ook extra wat de vriezer in gaat. Wil er idd nog wel een kleinere bij hebben, maar weet nog niet welke maat. En wat je zegt vwb garantie is ook zo .
Dat ziet er leuk uit! Maar hoe werkt zoiets? Hoe doe je dat dan met vlees bv. Kunnen dan alleen stampotjes of ook gewoon aardappel, groente en vlees?
Ik heb de crockpot nog niet zo lang, dus ben ook nog niet overal helemaal uit, maar heb laatst wel kip en een rollade erin klaargemaakt. En spruitjes, worteltjes, boontjes... Maar niet gecombineerd met aardappels. Je kunt er ook wel aardappels in klaar maken, maar hoe aardappels, groente, vlees te combineren, dat heb ik nog niet geprobeerd. Nu is dat volgens mij ook typisch Hollands en de recepten die ik gebruik zijn Amerikaans en dat ben ik dus nog niet tegengekomen.