Hmm ik denk er wel vaak aan ja, maar ook omdat je rekening moet houden met dingen. Gisteren bijvoorbeeld wilde ik nieuwe bh's gaan kopen, maar dat is natuurlijk niet echt handig nu
Bij mij op het werk is het nu erg rustig, dan heb je veel tijd om te denken haha. Verder heb ik ook nog klachtjes en daardoor denk ik er ook steeds weer aan. @KZH ja, winkelen heeft nu weinig zin. Ik heb ook besloten nu maar even niets meer te kopen, behalve misschien schoenen haha. Tegen de tijd dat onze buik dan groter wordt, kunnen we leuke zwangerschapsmode uitzoeken
@Rozerood, ja ik denk er ook heel de dag aan haha. Denk er eigenlijk al maanden aan maar toen was het nog niet raak, des te groter is nu de vreugde. Verheug me er zo op dat die buik gaat groeien. Beha's kopen is inderdaad niet echt slim nu, aangezien mijn beha''s nu al gaan knellen haha. wbt de maart-mama's, daar is eigenlijk al een topic voor, maar mij maakt het ook niet uit als er maart-mama's behoefte hebben om hier te schrijven. Maar ik denk dat dan straks de lijst wel heel groot wordt, je ziet zelfs dat 1 maand nog wordt opgesplist, maar goed we zien het wel.
hi ik heb dus al sinds een week een trekkerig gevoel in mijn onderbuik (nu iets lichter ) en sinds 2 dagen ook lage rugpijn. hier en daar lees ik dat het voor bandenpijn (oprekking ) nog te vroeg is. Zijn deze klachten normaal? een goed of slecht teken?hebben jullie dit ook?
goeiemorgen meiden, gister en vandaag toch nog maar een test gedaan en streepjes blijven hetzelfde, volgens de dokter maakt dit niet uit en heb net ook bloed laten prikken morgen krijg ik de uitslag. hier ook wat trekkerig gevoel in me onderbuik en lage rugpijn niet echt pijnlijk maar zeurderig gevoel eigelijk. morgen is mijn eigelijke NOD dag als ik uitga van een cyclus van 28 dagen. ik hoop nog nergens op en ik hoor morgen wel of het goed zit of niet. afwachten dus hahaha... oja hier nog een foto van de testen
Hi dames, Ik mag hier ook schrijven, jeeej!! Hopelijk doe ik met veel plezier tot April 2013 want dat betekent dat het goed zit. Ben net als Minnie en Rozerood op 4 april uitgerekend. Kan echt nergens anders aan denken en waar ik de afgelopen 2 weken alleen maar bezig was met wat ik wel voelde, maak ik me nu weer zorgen als ik niets voel. Had best wel wat symptomen, grotere en gevoelige borsten bijvoorbeeld, maar dat lijkt nu weer minder te zijn dus heb een beetje stress.. Als je op internet zoekt kom je allemaal enge verhalen tegen, maar dit forum heeft me gerust gesteld: Do pregnancy symptoms come and go? - BabyandBump @rozerood: ze hebben het daar ook over rugpijn, dat dat heel normaal is! Ik heb zelf ook een trekkerig gevoel in mijn onderbuik en lees overal dat dat normaal is. Voelt echt anders dan ongi krampjes. Dus probeer me daar aan vast te houden.. Wat spannend dit zeg!! Had 2 dagen voor NOD een clearblue test waarop stond: ZWANGER 1-2 Op NOD een aanval van onzekerheid omdat ik minder voelde dus nog een test gedaan en toen stond er: ZWANGER 2-3 dus de HCG was in ieder geval toegenomen.. Huilen van blijdschap, maar nu een dag later loop ik me toch nog steeds zorgen te maken.. Weet iemand of - ookal is het niet goed - het HCG stopt bij foute boel of doorstijgt?
@ Ongeduldje: helaas zegt stijging van HCG niet dat het goed zit, kan ook flink doorstijgen zonder goede zwangerschap (o.a. missed abortion), maar... ik wil je vooral op het hart drukken dat je nu 90% kans hebt dat het gewoon goed gaat, dus maak jezelf niet helemaal gek van de zenuwen. @Romydani: pfff, meid, wat vervelend om nog in onzekerheid te zijn. Testjes zijn niet zo mooi als je zou hopen, he? Succes! Ik wil me ook aanmelden! Dit is mijn 4e zwangerschap, 3e kindje en 33 jaar, uitgerekend 5 april. En ik heb er een goed gevoel bij . Sinds de miskraam had ik altijd erge PMS klachten, maar deze maand ben ik me beduidend beter gaan voelen na 9 dpo, met het doorstijgen van mijn temp . Ik heb wat gevoelige borsten, moet vaak naar WC, drukkend trekkend gevoel in onderbuik, soms steken bij schaambeen bij bepaalde bewegingen (bandenpijn, gok ik , zo voelt het tenminste) en een paar keer per dag een (korte) periode ongikrampjes en/of wat lage rugpijn. Vaak intens honger gevoel, maar dan eigenlijk niet echt ergens zin in. Slaap ook weer minder goed, lig wat wakker in vroege ochtend. Herkenbaar van mijn 2 goede zwangerschappen! (en niet van de miskraam, wat meer op de ernstige PMS leek, dus heb nu wel meer het gevoel dat het goed zit!)
Thanks Kache en gefeliciteerd! Grappig om zo met zn allen bij elkaar te zitten! Je hebt gelijk, zo moet ik het ook bekijken. Ik focus dan vooral op de 10% kans dat het fout kan gaan en dat is natuurlijk een negatief uitgangspunt.. Moet ik niet willen.. Ga voor ons allemaal duimen dat het helemaal goed zit!
@romydani ik zie ook de strepen. In spanning wachten tot morgen. Fijn dat je dan zekerheid krijgt @kache Fijn dat je een goed gevoel hebt. dank je voor de geruststellende woorden en je ervaring. Ik heb morgenmiddag een afspraak bij gyn. Daar was ik nog nooit, dus spannend.Hopelijk kunnen we dit weekend van positief nieuws genieten. Vl is er op het moment alleen in weekend.
@ongeduldje Ik herken je zorgen.Ik heb hetzelfde. @kache Ik heb trouwens ook meer honger en niet altijd trek. Ik eet gewoon de hoeveelheid die ik eerst ook at. Ben ook sochtends vroeg wakker.
Heel af en toe denk ik dat ik misselijk ben. Maar niet heel erg. Ik weet dus ook niet of ik het inbeeld omdat het erbij hoort of dat het echt zo is. Ach vind het niet erg, hoe later hoe beter. ´s morgens wakker liggen doe ik ook. Tussen 4 en 5 wordt ik wakker en kan dan dus ook echt niet meer slapen. Dus maar op tijd naar bed. Ik vind het ook moeilijk om vertrouwen te houden nu het nog zo pril is. Maar aan de andere kant 90% is erg veel en tot nu toe werkt mijn lichaam echt volgens het boekje. Ik had meteen een stabiele cyclus (27-29-28) en de eerste keer dat wij er echt voor gingen was het raak. Dus ik moet er maar op vertrouwen dat mijn lichaam dit ook kan.
@ Flipske Je hebt helemaal gelijk. Zo is was het bij mij ook dus vindt het een goed argument. We zijn al een aardig clubje. Ik heb even een overzichtje gemaakt. Klopt alles? de vraagtekens kunnen jullie als je wilt nog invullen. kzh: 26 jaar, 1 kindje, 22 Maart 2013 Flipske: 28 jaar, 1e kindje, 1 April 2013 SabineMerel: ? Jaar, 1e kindje, 1 April 2013 Minnie1979: ? jaar, 2e kindje, 4 April 2013 Ongeduldje1980: ? jaar, 1e? kindje, 4 April 2013 Rozerood: 29 jaar, 1e kindje, 4 April 2013 Kache: 33 jaar, 3e kindje, 5 April 2013 RomyDani1719: 29 jaar, 3e kindje, 5 April 2013
kzh: 26 jaar, 1 kindje, 22 Maart 2013 Flipske: 28 jaar, 1e kindje, 1 April 2013 SabineMerel: ? Jaar, 1e kindje, 1 April 2013 Minnie1979: ? jaar, 2e kindje, 4 April 2013 Ongeduldje1980: 32 jaar, 1e kindje, 4 April 2013 Rozerood: 29 jaar, 1e kindje, 4 April 2013 Kache: 33 jaar, 3e kindje, 5 April 2013 RomyDani1719: 29 jaar, 3e kindje, 5 April 2013
Oei, ik ben nog een beetje vroeg... nog niet getest en pas eerste ronde.... Wel uitgerekend dat 'mocht' ik zwanger zijn ik op 1 april uitgerekend zou kunnen zijn... Durf nog niet te testen ivm teleurstelling. Wel misselijk andere smaak beleving vorige week ontzettend moe en 'ziekjes'... Test ligt klaar, dit weekend of volgende week denk ik testen...
Rara, spannend hoor! ben je al overtijd? Of wacht je op je NOD? Mijn lijstje klopt! Wordt echt al een mooi lijstje met zn 8en en pas op 5 april. Ik heb me net opgegeven voor moeders voor moeders. En tot die tijd met mezelf afgesproken dat ik niet meer mag testen.
@romydani ; hopen dat na de NOD de testjes wat duidelijker worden! @ongeduldje ; welkom en gefeliciteerd! @ kache ; ook gefeliciteerd! fijn om een expert in huis te hebben! @ rozerood ; wat is bij jou de reden dat je naar de gyn gaat? en zo snel al? ooh en ik ben ook elke ochtend mega vroeg wakker,, heb het dan zooo warm! @ rara ; spannend! wanneer is je NOD? ik weet niet of je pas net van de pil af bent, maar het kan zijn dat je lichaam rare kwaaltjes heeft van het ontpillen.. Maar hopelijk heb je het weekend gewoon een mooie positieve test in handen!
@kzh Ik woon in duitsland. Daar ga je standaard naar de gyn voor de zwangerschapsonderzoeken ipv naar de verloskundige. Wel zoek ik nog een verloskundige, dat heet hier Hebamme. Die kan ook een deel van de onderzoeken doen, maar niet een echo etc. Om de zwangerschap te bevestigen ga je dus naar de gyn. Ik heb vandaag thee tegen een opgeblazen buik gekocht met venkel etc. Dat ga ik nu maar eens drinken. Hopelijk helpt het. Ik zag net dat er een forumtopic is waar ze fotos van hun buiken plaatsen o.a ook al voor maart 2013. Zullen wij dat hier ook doen of moeten we daar een apart topic voor openen...voor april. Is wel leuk om het verloop te zien