Bevallen na totaal ruptuur

Discussie in 'De bevalling' gestart door Von86, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Hallo Dames,

Ik ben nu 33 weken zwanger van ons 2e kindje.
    Bij onze dochter ben ik ingeleid geworden na meer dan 24 uur gebroken vliezen te hebben gehad en is dit geëindigd in een totaal ruptuur.
    Daarom ben ik nu benieuwd naar ervaringen van anderen die dit misschien hebben meegemaakt en hoe dit was bij een tweede bevalling, ik heb er namelijk nogal schrik voor moet ik zeggen...

Ik heb er niet heel veel last meer van, maar het is niet meer "hetzelfde"zeg maar als voorheen...

Ik ben voor mijn angst bij de gyn geweest en die stelde voor dat het een mogelijkheid was om weer in te leiden en dan de bevalling "gecontroleerd" te doen, maar eerlijk gezegd vondt ik het inleiden opzich al geen pretje, dus zi nou erg in dubio of een spontane bevalling het ook niet makkelijker zal maken....
    De gyn zei wel eerlijk, mocht het dan weer gebeuren dan is het overdag en dan hechten we ook beter...Tja daar is wat van te zeggen, maar ik wil het eigenlijk niet meer meemaken... wel spreken ze van een knip die zowiezo uit voorzorg wordt gezet... wat me ook al niet echt lekker zit... maja wat moet je..

Kan iemand me gerust stellen of in ieder geval mijn keuze makkelijker maken misschien...?

2. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Geen ervaring mee ! Maar het lijkt me vreselijk

Ik zou zeggen zet uit voorzorg maar een flinke knip dan.
    Want als ze die in een wee zetten voel je die niet.
    Tenminste ik voelde d'r destijds niks van

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier subtotaal maar geen ervaring met een 2e bevalling. Wel zie ik je opmerking over; dan is het overdag en hechten we beter wel heel bizar! Volgens mij kan een inleiding ook lang duren dus overdag is geen garantie en ik ben op zaterdagavond bevallen en dus ook pas rond een uurtje of 11 gehecht, prima gedaan door de gynaecoloog en geen last van (gehad). Zou dus eerder vragen om een capabele gynaecoloog die goed kan hechten...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou op zoek gaan naar een andere gyn.....
    overdag hechten ze beter:(
    en waarom zou een ingeleide bevalling gecontroleerder gaan? daar valt helemaal niks over te zeggen. kan snel gaan en kan langzaam gaan. het past aan de onderkant of niet.
    een ingeleide bevalling heeft ook weer een hoop nadelen en ook meer risico op kunstverlossingen.

bij de eerste schoot het niet op en kwam in het ZH terecht. werd bijgestimuleerd en heeft totaal 18 uur geduurd. kleine kwam er niet uit dus de vacuumpomp werd er bij gehaald. verdoving, nog een knip en trekken maar. alsnog compleet uitgescheurd. ze zijn een uur bezig geweest met hechten. daarna nog een hoop ellende van gehad. verzakkingen, pijn, urine verlies enz.

ik was echt als de dood voor een evt. volgende bevalling.
    de verloskundige heeft me gerust gestelt. er was niks te zeggen over een evt volgende bevalling. het kon zijn dat alles nu opgerekt was en er helemaal niks scheurde of een beetje maar het kon ook weer compleet uitscheuren.
    bij de 2e ben ik thuis bevallen. alles ging super rustig. vlos heeft geen preventieve knip gezet, heeft ook weer een hoop nadelen, vooral als het in oud littekenweefsel gezet word. het is vaak pijnlijker en duurt vaak langer om te genezen.
    bij mij is het op het oude litteken gescheurd. net niet totaal, de vlos kon het nog thuis hechten.
    en eerlijk? iik heb er totaal geen last van gehad. ik zat na een uur weer in kleermakerszit op mn bed, liep rond enz.
    dat was na de 1e bevalling wel anders. daar heb ik nog weken last van gehad. kon amper zitten.

5. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Ik heb ook een totaal ruptuur gehad bij de eerste. Daarna nog twee keer bevallen, bij beide een knip, maar waren prima bevallingen waar ik na de tijd weinig last van heb gehad.
    Nu 36 weken zwanger van nr 4. Succes alvast.

Oh ja geen 1 keer ingeleid trouwens...

6. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik neig nu ook meer naar spontaan bevallen, zodat mijn lichaam het op eigen inzicht kan doen... heb ergens het idee dat dat het anders maakt, geen idee of dat zo is!
    Vorige keer heeft de verloskundige net te lang gewacht met inknippen en dat heeft me waarschijnlijk die totaal ruptuur opgeleverd.. ik was er al voor verdoofd (wist niet eens dat ze dat deden voor een knip...)
    Ik moet as dinsdag weer naar de verloskundige dus dan hoop ik het er eens over te hebben... ik denk dat ik daar ook goede afspraken mee kan maken...

Deel Deze Pagina