Wie is er kleiner dan 1,60 meter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bkoenen, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wie is er kleiner dan 160 cm. Heb je daar moeite mee (gehad) of juist niet.

Welke nadelen kun je er van noemen (zoals kleding o.i.d.) of juist voordelen?

Ik vraag het omdat de kinderarts denkt dan mijn dochter niet boven de 158 uitkomt en we na moeten denken over groeihormonen.

Had je graag groter willen zijn?

Bedankt alvast!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik ben 1.58

Ik vind het prima en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik zou ook niet weten waarom. 1.60 is nog niet eens zo heel klein.

Kleding kan ik gewoon goed voor slagen. Vooral schoenen altijd goed want ik heb maat 36/37 en daar zijn de leukste schoenen in te vinden

Broeken moeten soms iets korter...maar goed dat kan altijd. Als je langere benen hebt dan kun je er moeilijk een stuk aanplakken :D

Nee ik zou zeker niet groter willen zijn. Ik zou niet weten welke voordelen dat zou opleveren.

3. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik. Heb nooit het gevoel gehad dat ik anders ben dan anderen!

4. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Ik ben 1.53m en heb het nooit als vervelend ervaren.

Kleding en schoenen koop ik vrij makkelijk.
    Soms moet ik in de supermarkt wel even om hulp vragen om iets van de bovenste plank te pakken.En ik heb het gecompenseerd met een man van 2.07m.

Ik werd door de kinderarts geschat dat ik 1.40 m zou worden en mijn ouders moesten ook denken aan groeihormonen.Ik ben blij dat ze het niet gedaan hebben en ben toch 13 cm langer geworden dan vooraf verwacht.

5. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik ben 1.60 en ben blij met mijn lengte.
    ik zou het niet anders willen en ondervind geen problemen

6. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ik ben ook niet veel groter, nooit problemen mee gehad. Kan me trouwens voorstellen dat het eerder een probleem wordt bij een jongen. Tenminste, ik ken iemand die niet zo groot is voor man zijnde en die zag het eerder wel als probleem..

1.58 voor een meisje valt best mee toch..

7. n0name

n0name Niet meer actief

Ik denk het zelfde als hier boven. Ben ook 1.58

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    I was 1.56, zit nu 1 cm boven de 1.60, maar heb het eigenlijk nooit als vervelend ervaren. Kan voor kleding en schoenen genoeg leuks vinden, en zoals hierboven gezegd in de supermarkt moet je wel eens om hulp vragen voor iets wat op de bovenste plank ligt..

9. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Ik ben 1.58 en heb er nooit problemen mee gehad. Ik ben wel klein, maar voel me niet anders of extreem klein of zo.

Met kleding geen problemen, alleen broeken moeten meestal worden ingekort.

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik ben precies 1.60 lang

Ik vind het geen problem (heb er ook nooit een problem mee gehad), ik zou alleen ook graag een evenredige breedte willen hebben, die is sinds mijn zwangerschap ietwat buiten proportie. :)

Ik vind 1.58 ook niet echt klein hoor.

11. knap

knap Niet meer actief

Geen groeihormonen nemen dat is troep. Zusje is 1,55 ik ben net1,62 nergens geen last mee. Zou groeihormonen nemen als ze.extreem klein zal worden en dat vind ik nou niet met1,58.Ken veel mensen zo klein . Maar wat is klein? We wordem groter dan vroeger. Verwacht ook niet dat mijn dochter langer word dan ik.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben 1.60 en ik zou niks vervelends kunnen bedenken...
    Ja broeken zijn altijd te lang, maar met hakken precies goed en als k geen hakken aanheb vouw ik ze om naar binnen... Nou als dat t ergste is...

Nee hoor vind t prima :)

13. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    1.55 m en ik heb er meestal geen problemen mee. Ze hebben gelukkig stoelen uitgevonden om spullen uit het bovenste kastje te pakken en me een mond gegeven om in de winkel te vragen naar spullen bovenop.

Het vervelendste vind ik zelf nog mijn kleine voeten (35), het is gewoon lastig om daar iets voor te vinden. Kleding gaat ook niet altijd goed, maar een broek is wel makkelijk korter te maken.

O ja, de moederfiets die laag genoeg kan, dat was ook nog lastig. Heb je eindelijk een fijne fiets, moet het zadel net weer wat hoger omdat er achter een zitje op gaat.

Onze jongste wil ook nog niet erg hard groeien, dus ik snap je vraag wel. Ik zou het toch wel heel vervelend vinden als kleiner uit zou komen dan ik. Maar het is lastig om te stellen waar de grens ligt. 1.58 zou ik nog geen probleem vinden.

14. Within

Within Niet meer actief

Ik ben 1.58 en soms zou ik wel wat langer willen zijn maar om nou te zeggen dat ik het heel erg vind? Nee. Kleding heb ik weinig problemen mee (ligt ook een beetje aan je BMI denk ik) en mijn man van 1.97 compenseert een hoop :p

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik ben ongeveer 1.60m, heb het juist altijd leuk gevonden om klein te zijn, het heeft ook wel wat schattigs ;) en jongens/mannen vonden het meestal ook juist leuk

qua kleding geen problemen hoor, soms moet ik broeken wat korter maken of omslaan

16. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    1.59 en helemaal niks mis mee. klein maar fijn!

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ben 1.58, ze dachten dat ik niet langer dan 1.50 zou worden maar dat viel wel mee dus ;)

Ik vond het vroeger soms wel moeilijk, maar ik zou niet per definitie langer willen zijn.

Nu ik volwassen ben maakt het me niks uit, ik vind ook wel dat het voor een meisje anders is dan een jongen.

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Ik ben 1,50m en heb daar geen problemen mee.

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier 1,61 maar werkelijk nooit ergens een probleem mee gehad. Voel me ook helemaal niet klein. Kijk als je 1,40 bent, dan ben je idd klein, maar 1,58 is heel normaal. Ik vond het persoonlijk vreemd dat een ka aan groeihormonen denkt met die lengte voor een meisje. Dat is nogal wat hoor, groeihormonen gebruiken. Ons zoontje wordt nu geschat op 1,68 als hij is uigegroeid, dat is wel een reden voor groeihormonen. Dat is ontzettend klein voor een man

20. ik zou geen moeite hebben met 1,58.
    ik zou geen hormonen geven in ieder geval!

mijn dochter van net 10 is 1,55
    en staat ook onder controle voor haar lengte, zodra ze denken het gaat te gek worden, willen ze haar iets geven om de groei te remmen...maar dat wil ik absoluut niet, te klein of te groot weegt voor mij niet op tegen die hormonen.

Deel Deze Pagina