En dat vind ik dus een belachelijk uitgangspunt! Mijn dochter wordt dmv handfoto geschat op 165 eindlengte, kwa mogelijkheid, wil dus niet zeggen dat ze dat wordt. Ze is nu bijna 13 en is 148. Nog niet ongesteld maar dat betekend dus dat ze dat waarschijnlijk niet gaat halen. Maar een kinderarts zal hier niets aan doen..en waarom niet? Omdat mama ook 158 is en is het dus een normaal te verwachten lengte voor het kind. MAAR dat doet niets af aan wat nu 'normaal' is kwa lengte. Want dat betekend dat in jullie geval 158 NIET normaal is en in ons geval WEL...
Dat is een van de bij wijze van 100 reacties. De rest heeft dus geen problemen met haar lengte. Ik blijf erbij dat ik groeihormonen een rare 'oplossing' zou vinden voor dit non probleem. Zeker omdat het gewoon een hele normale lengte is, geen pestlengte ze wordt geen 1,30m! bij ons zoontje zijn ze bijna hysterisch angstig met eventueel over een paar jaar groeihormonen en hij zit ruim onder de -2 lijn en wij lopen al jaren bij de ka vanwege zijn groei! Dus ik blijf erbij dat ik jullie kinderarts veel te voorbarig vind en zij is echt niet verplicht jullie hierover in te lichten, dat mag natuurlijk wel, maar ik vind het werkelijk misplaatst en een probleem maken waar het niet is. Jouw dochter wordt geen Doutzen Kroes, maar heeft hopelijk straks een hele normale lengte met haar 1,58 ( en vergeet niet artsen buwen altijd ene marge in van 10 cm omhoog en 10 cm omlaag) . Misschien in nl wat klein, maar vergeet niet: wij zijn de langsten van de wereld op een volkje ik dacht in Kroatie na
Een kort recht spijkerrokje zou wel kunnen maar mn moeder is bijna 60 he? De meeste knielange rokken die wat klokkend uitlopen kan je niet korter maken, want dan is het hele model eruit. Vind dat zelf vaak ook lastig met jurkjes. Manlief is btw ook 1,88 Wat is dat toch met lange mannen en korte vrouwen?? Sexy???
Mwah ik vind dat wel me vallen hoor je hebt genoeg mooie rokken die je ook op knielengte hebt die mooi vallen en geschikt voor 60+ Hhaha ik denk dat mannen dat aantrekkelijk vinden omdat ze dan denken ons te moeten beschermen, beetje dat oergevoel hhaha. Blijft er misschien toch een beetje in zitten he
Mijn zoon is nu 145 met dik 12.5 jaar. En hij is en werd geschat op 175 denk dat hij nog een groei speurt gaat maken/ Maar verwacht zeker niet dat hij groter woord dan mij of in elk geval iets groter ik ben dus 1.62. Zijn vader 169 ongeveer. Pas geleden heb ik volle neven en nichten gezien van mijn kinderen. Aan de kant van hun vader en heel veel jongens ze zijn al tegen de 30 of ouder zijn kleiner dan ik veel nichten zijn ook kleiner als ik. Ik ga er maar van uit dat mijn kinderen de genen hebben van hun vaders kant want daar zijn ze echt op enkele uitzonderingen na klein te noemen. En ze zijn van het Hindoestaanse ( ras) Mijn kinderen zijn wel gemixt maar hanteren altijd het Nederlands statistiek en dat klopt in mijn ogen gewoon niet. Want dan worden ze altijd te klein gevonden terwijl als ze kijken naar de Hindoestaanse kant zouden kijken ze de normale lengte zouden hebben. Vind dus zeker dat ze bij gemixte kinderen andere statistieken zouden moeten gebruiken in plaat die van de gemiddelde Europeaan. T.s jou dochter is in jou ogen klein terwijl je hier veel voor beelden hebt van vrouwen die rond de zelfde lengte zijn en die het nemen zoals het is. Zou ze onder de 1.40 uitkomen dan zou ik misschien als ouder wel kijken voor groeihormonen. Daar boven zal ik het zo laten. Groei hormonen zijn gewoon troep en zo iets moet je pas echt gebruiken als het echte op weegt tegen het nadeel. Zo veel mensen de een is dik de ander dun de andere te lang de andere tekort. Tja we zijn mensen maar gelijk zijn we haast niet. Hoe graag we het ook zouden willen.
Helemaal mee eens. Bij onze zoon werd er bij dat CB ook alleen maar naar Hollands welvaren kinderen gekeken. Nou mooi dat mijn zoon totaal niet in dat plaatje past. Ik ben ook hindoestaans van oorsprong en die mensen zijn eenmaal klein. Mijn vriend is een Nederlander dus ons kindje is een mix, dat kan je dan niet gaan vergelijken met EU normen qua lengtes.
Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt, ik heb anti groeihormonen gehad omdat ik 1,96 zou gaan worden. Mijn dochters zijn ook beide te groot ( boven de +2 curve van het CB), maar never nooit niet ga ik mijn meiden aan de hormonen doen. Nadat ik begon met de hormonen vlogen de kilo's eraan en veranderde mn lijf van een kindslichaam in een puberlichaam in een volwassenlichaam in zeer korte tijd. Ik kan geen enkel hormoon meer verdragen en heb jaren in de MMM gezeten. Als ik het toen had geweten was ik er niet aan begonnen.
Klopt, daar zijn ze kennelijk pas sinds kort achter hè, dat groeiremmers consequenties kunnen hebben voor de vruchtbaarheid. Daarom zou ik zelf ook heel voorzichtig zijn met hormonen. Maar ja, jij wist dat niet, en moest met de gevolgen dealen. Heftig hoor, voor jou. Gelukkig heb je twee kindjes gekregen!
Klopt, er zijn op internet wel artikelen te vinden mbt de GH en hun problematiek. Zo blijken er meer vrouwen ( aanzienlijk hoger dan gemiddeld) te zijn zonder vaste partner, geen kinderwens te hebben en zowel de vruchtbaarheidsproblematiek tegen te komen. De eicelvoorraad raakt uitgeput en je beland hierdoor eerder in de menopauze.
In mijn tijd was het nog niet bekend, nu zijn er onderzoeken in NL naar buiten gebracht. Jaren geleden heb ik al onderzoeken uit Australië gelezen waarin dit al duidelijk werd. Ben ook super blij dat ik mn 2 meiden heb gekregen en hoop dat er andere vrouwen door deze post een hoop problematiek bespaard blijft.
1,53. En broeken is altijd kl*te. Heb maatje 34 maar ze zijn altijd te lang. Kan ze natuurlijk korter maken, maar vaak is het model er dan uit. Verder is het soms lastig met dingen pakken die hoger staan. Maar daar hebben we n opstapje voor, en in winkels wil altijd wel iemand helpen. Het is wel eens ongemakkelijk, maar heb er verder niet echt last van of moeite mee. Zou wel erg blij zijn als ik 1,58 zou zijn! Edit: er zijn wel eens opmerkingen gemaakt, maar ben nooit gepest. Het is sowieso heel belangrijk om je kind sterk te maken tegen pesten. Want ze vinden altijd wel iets om iemand te pesten. Zeker kinderen! Is het niet de lengte, dan wel haar kleur, huidskleur, bril, beugel, oren, kleding, fiets, en noem maar op!
Ik ben 1.62, dus net iets groter dan wat je vraagt, maar ik dacht ik reageer toch even Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Wel met broeken, die zijn eigenlijk 99% van de keren te lang, maar goed, dat is gemakkelijk op te lossen. Andere kledingstukken geen problemen mee. Ik vind voor vrouwen/meisjes het juist wel leuk als ze wat kleiner zijn. In ieder geval beter dan 1.80 bv! Wat dat betreft is het ook gemakkelijker een vriendje te vinden Ze zijn nooit te klein, ook niet als je hakken aan hebt Nadelen zijn er weinig, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat ik me extra moet bewijzen omdat ik klein ben. Alsof ze je dan minder serieus nemen. Maar daarbij kan een sterk karakter ook heel erg helpen. 1.58 is niet groot, maar ik zou er geen groeihormonen voor geven! Misschien als het een jongen was, dan zou ik twijfelen, maar voor een meisje niet. Die hormonen doen ook geen goede dingen voor haar lichaam
Ik ben 1.58 ook niet groot dus. Weet eigenlijk niet beter. Het voordeel is dat ik qua schoenen maat 35/36 heb en soms gewoon onder de kindermaat val. Broeken kan je tegenwoordig goed kopen voor wat kleinere mensen, vroeger was dit bij mijn zeker niet het geval en moesten spijkerbroeken etc altijd door mijn moeder worden ingekort. Miss Etam heeft ook en uitgebreide lijn voor de korte vrouw.
Ik ben 1.54 en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik breng nieuwe broeken wel altijd naar mijn moeder om in te laten korten en moet idd ook wel eens om hulp vragen in de supermarkt. Als vrouw is het naar mijn idee sowieso niet erg om klein te zijn. Als man lijkt het me lastiger, vaak willen ze toch een kleinere vriendin Mijn vriend is wel 1.89, dus vrij groot naast mij
Hey dames, Hebben jullie een mamafiets en welke maat? Hebben jullie links naar de fiets toe? Ik ben 150 en zoek een mamafiets HEL
Ik heb een Personal Bike, met de zadelpin omgekeerd waardoor ie lager komt, en een steco-verlenger zodat ie nog wat meer naar achteren kan. Ben erg tevreden.
Ik ben 1.56 en vind het prima. Ik zou niet groter of kleiner willen zijn. Ik ben tenslotte wie ik ben. Anders zou ik ook wel wat aan mijn neus willen doen, en mijn oren, oh en mijn handen want die vind ik weer te groot, en en en.... Ik ben wie ik ben... Bovendien is 1.58 echt niet klein!! Ik snap ook niet hoe het mogelijk is dat we zulke lange mensen kweken in Nederland Leer je dochter van haar zelf te houden; hoe groot, klein, dik, dun, groot of kleine neus etc. ze ook heeft. En omdat ik in de mmm zit en te maken heb met hormonen raadt ik je dit vriendelijk af om te doen!