hoi hoi de laatste tijd val ik af zonder reden. Niet dat ik het erg vind, maar ik doe er niks voor. Ik heb dan wel regelmatig last van mijn maag, maar het is niet zo dat ik dingen laat liggen ofzo. iedereen die ik een tijdje niet gezien heb, valt t op. "oh, wat ben je slank geworden".
Als je wat kilootjes kwijt kan dan is het wel lekker natuurlijk maar als het aanhoudt zou ik persoonlijk wel even langs de dokter gaan want zomaar afvallen lijkt me ook niet helemaal goed. Kan zijn dat je schildklier niet goed werkt.
DIabetes is ook iets waarbij je afvalt. Maar dat is allemaal gissen. Hoeveel ben je afgevallen? Misschien maar even een bezoekje aan de ha.
ik heb dit ook gehad. zo erg dat ik na de bevalling binnen 3 wk niet alleen de kilos van de zwangerschap kwijt was (30kilo) maar zelfs nog 8 kilo extra zonder enige reden. at me ziek en deed er alles aan om dikker te worden en at op den duur erg ongezond en ruim 4000 kcal per dag (soms meer en ook nog ongezond). was 1.80 en nog geen 60 kilo meer mager voor mijn doen en voelde me ook ziek. duizelig, dubbelzien, hartkloppingen en ga maar door. huisarts poeierde me elke keer af met tja 2 kids en je bent gewoon moe blablabla. op den duur kon ik echt niet meer en werd e bloed geprikt. me schildklier werkte veel en veel te hoog. ook was hij ondertussen vergroot. na 1,5 medicijnen ben ik nu gestopt hiermee. het ziet er naar uit dat hij weer goed werkt zonder en hopelijk blijft hij dit doen (50/50) . ik blijf nog even onder controle maar blijf nu netjes op gewicht hangen die ik wil en waar ik me goed bij voel. moet welzeggen dat ik momenteel nog steeds erg veel eet. heb een suikerverslaving en zit nooit vol. waarschijnlijk omdat ik me een tijdje zo heb vol lopen proppen dat ik nu gewoon moet wenne aan eten tot je vol zit en dan stoppen. als je dus snel te veel afvalt altijd even bloed laten prikken. als je de oorzaak weet kan er iets aangedaan worden. het hoeft natuurlijk niet je schildklier te zijn maar je kunt het beter uitsluiten. snel werkende schildklier werkt ook op je spijsvertering wat de last van je maag kan veroorzaken
mijn 1e ingeving: te snel werkende schildklier? ik heb dit 15 jaar geleden gehad nl. ben 30kg afgevallen terwijl ik gewoon at. later begon ik heel veel te drinken toen heeft mijn moeder mij maar es naar de huisarts gestuurd... moest direct door naar de internist en idd te snel werkende schildklier. Hier is het een familiekwestie, weet je of dit in je familie voorkomt? hier alle vrouwen aan mijn moeders kant hebben het. Nu werkt die van mij te langzaam na een jodiumslok (radioactief jodium) dit is minder dan een snelwerkende vind ik... te langzaamwerkend dan heb je alles de andere kant op... aankomen in gewicht, moe, lui, obstipatie e.d. ben momenteel weer onder behandeling omdat ik te weinig medicatie kreeg dus zit in de lappenmand nu hierdoor . heb je ook andere dingen dan afvallen? zoals zweten, opgejaagd, zenuwachtig, moe, hartkloppingen, diaree en veel plassen? zijn kleine dingen die er op kunnen duiden dat je schildklier niet ok is. het is heerlijk dat je kilootjes afvalt, weet het nog van 15 jaar geleden van mijzelf , maar wees er op allert dat er idd wat aan de hand kan zijn en dat je beter kan gaan bloedprikken
spontaan afvallen is altijd een reden voor een doktersbezoekje. Kan nl zoveel redenen hebben daar kunnen we hier eerlijk gezegd geen echt antwoord opgeven. dat kan alleen een huisarts. zoals eerder genoemd , schildklierproblemen is er een van, maar er zijn er echt nog veel meer. ik zou volgende week even de huisarts bellen voor een afspraak, dat is echt het beste om te doen. liefs joyce