de titel zegt het al... wie is er met 34 weken of rond die week bevallen een hoe verliep de bevalling? en hoe lang heeft je kindje in een couveuse gelegen? en was de bevalling spontaan of ingeleid... gr
Hoihoi, Ik in mijn vorige zwangerschap ivm HELLP/ Pre Eclampsie etc. Ze hebben het 3 weken weten te rekken tot er HELLP bijkwam. En dus met 34 weken moest ik worden ingeleid. Keizersnee was op dat moment geen optie omdat mijn bloed echt te slecht was. (erg weinig bloedplaatjes) Met Dano (baby) ging het erg goed en hij heeft tot 37 weken in het ziekenhuis (Couveuse) gelegen en mocht toen lekker mee naar huis. Je moet er rekening mee houden dat ze de eerste dagen wat extra zuurstof nodig hebben en sowieso sondevoeding. En dus ook niet schrikken van alle draadjes etc die worden vastgeplakt maar dat is puur om hartje, zuurstof etc goed in de gaten te houden. Gelukkig knappen baby's rond deze termijn vaak gauw op en hebben ze er later niet al te veel last meer van. Ze zullen een tijdje onder het gemiddelde gewicht blijven. Dano is nu 3 en heeft alles ruimschoots ingehaald inmiddels. Ga jij ook al bevallen of? Veel succes in elk geval!
ik heb zwangerschapscholestase ook een soort zwangerschapsvergiftiging en me weeen zijn gister begonnen... ze zetten nog niet echt door maar me baarmoedermond is verweekt en gister had ik een halve centimeter ontsluiting... vanacht heeft het aangehouden maar is niet erger geworden... dus ik moet straks terug voor een ctg... xxx
Wat spannend voor je! Mijn dochter is met 32 weken geboren via spoedkeizersnee ivm foetale nood. Ze heeft in totaal 3,5 week in het ziekenhuis gelegen, waarvan 9 dagen in de couveuse. Aan de ene kant wil ik graag dingen voor je opschrijven die positief zijn, aan de andere kan weet ik hoe zwaar het is! Het loopt allemaal zo anders dan je verwacht... Wil je in ieder geval heel veel succes wensen en hopen dat je kindje het goed doet!! Duim voor je! X
Ben bevallen met 31 weken en bij deze termijn scheelt iedere week heel veel. Schrik inderdaad niet van alle plakkertjes etc. Dat is gewoon om de bloeddruk/hartslag/temp/ademhaling te meten. Dat is standaard bij een bevalling voor de 36 weken. Hoop dat alles 'goed' gaat met jullie!
Bevallen aan 34 weken, kleine 2 dagen couveuze en geen sonde voeding. Lag 2 weken in ziekenhuis (baby moet 36 weken zijn alvorens ze hem naar huis willen laten gaan), maar lag in een gewoon bedje. was een spontane bevalling ik besef dat we wel een goeie afloop hadden, geen enkel probleem gehad met onze zoon.
Ik ben gisteren bevallen met 34.5 weken. Kleine is nu al uit de couveuze, nog wel sonde, maar doet al wel goede pogingen aan de borst. Bij mij ook een spontane bevalling
@zj84 Proficiat!!! Geniet ervan! De baby vond het vast ook lang genoeg geduurd hebben en is vast daarom al gekomen . Ik ben bevallen met 33 weken en 1 dag. Mijn zoontje heeft 1 week in de couveuse gelegen en daarna nog 2 weken in een warmtebedje. Inderdaad veel plakkertjes, biebjes en piepjes, maar ach, achteraf viel het wel mee. HIj haalt in tegen stelling tot wat meestal wordt gezegd zijn geboortegewicht niet in en weegt nu na 5 en half jaar nog steeds maar 17 kilo... Maar dat is dan ook het enige. Succes!
Ik ben met 34 bevallen met spoed ks ivm hellp! Onze dochter woog 1600 gram, heeft 1 week in een couveuse gelegen en in totaal 3 weken in het ziekenhuis! Ze is nu haast 1.5 en er is niets te merken aan haar! erg wijs, alleen wat klein! succes
Ik ben bevallen met 33+2 ivm HELLP. dochtertje was 1490 gram, ik geloof dat ze twee weken in de couveuse heeft gelegen en toen 2 wk nog in het zkh. Erg zeg, ik weet het al niet eens meer
Ons meisje is in de ochtend van 34w 5d geboren. De bevalling kwam spontaan op gang met 34w 3d. Ze woog 2080 gram. In de couveuse heeft ze volgens mij 6 of 7 dagen gelegen daarna kwam ze in een gewoon bedje en moest ze zelf haar temperatuur houden. Ze dronk het flesje bij mij altijd goed en ze had ook geen beademing. Dus geen reden om nog langer te blijven en na een dikke week waren we gelukkig thuis.
Ik ben bevallen met 34w6d. Mijn vliezen braken om 15:00 uur en om 19:00 was de kleine er al. Ging dus mega snel en echt geheel onverwacht. Twee dagen couveuse en in totaal 2 weken ziekenhuis. Nu alweer bijna 2 jaar en niks te merken van vroeggeboorte. Nu ik zwanger ben van 2e maak ik me wel licht zorgen. Het is achteraf erg heftig geweest dat de bevalling zo plotseling begon, 5 weken te vroeg en zo mega snel. Ik was echt in shock, maar de kleine deed het super goed! Sterkte!!!!
alles is een beetje blijven hangen zeg maar... de baarmoedermond is wel weker geworden sinds zondag... ctg geeft ook nog steeds weeen aan... maar die hebben tot nu toe niet veel meer gedaan... nog steeds een halve centimeter ontsluiting en baarmoedermond is nog 3cm dus dat is goed... woensdag moet ik terug en dan hoop ik weer meer te weten... groetjes tatjana ons kleintje hebben ze op 2080gr geschat vorige week... en 2 weken daarvoor op 2001gr.... dus ze is maar heel weinig aangekomen in 2 weken tijd...
Hier bevallen met 33+6. Bevalling begon door spontaan breken vliezen. Buiten zware zwangerschap verder geen aanwijzingen geweest dat ik zou gaan bevallen. Ging ook allemaal heel snel. Ons meisje woog 2416 gram, heeft 10 dgn in de couveuse gelegen met 3 dgn adem ondersteuning. Ons meisje had geen makkelijke start, maar nu bijna 2,5 jaar later niks meer van terug te zien. In totaal heeft ze 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Je ziet toch dat er heel veel verschil zit tussen het ene 34 weken kindje en het andere. Vandaag over 2 weekjes zit ik weer op de 33+6, maar dit keer ga ik er over heen !!!!!!!!!!! Sterkte en hopelijk blijft je kleintje nog even lekker warm binnen. Gr