Ik was nog niet zo bewust bezig met zwanger worden, maar vanaf mei begon ik toch weer met het idee te spelen. Als het zou komen was het welkom. Om die reden hebben we rond mijn vruchtbare dagen zonder condoom geklust. Ik gebruik naast condooms geen andere anticonceptie. 21-05 en 23 -05 geklust. 23 -05 duidelijk eisprong gevoeld. Voel die al 13 jaar dus ben er zeker van dat het mijn ei was. In de dagen na mijn ei wel wat symptomen gevoeld, maar kon er nog geen zwangerschap in ontdekken omdat ze vaak zo veel lijken op symptomen voordat je ongesteld wordt. Toch had ik een paar die ik alleen heb gevoeld bij mijn twee eerdere zwangerschappen. (steken in liezen, extreme vermoeidheid, middagdutjes nodig, bonkende hoofdpijn, ongikrampen voor NOD, krijg ze altijd pas op dag 2 van mijn ongi en lage rugpijn) Door deze tekenen dacht ik laat ik eens mijn temp en de symptomen bijhouden. Eigenlijk vooral om alvast een lijstje met fake-symptomen bij te houden voor het geval mijn lijf me in de toekomst voor de gek zou houden. Ook leek het me leuk mijn temp te vergelijken met mijn tempkaartje toen het raak was. Ik heb dus geen volledig ingevulde tempkaart op FF, maar begon pas op dag 25. Ik kan daardoor weinig zeggen over mijn basale temp. Op mijn vorige tempkaartjes (uit 2008) zat die rond 36.5. Op 31 mei, dag 25: 36.7 Vrij normaal in vergelijking met mijn vorige tempkaartjes. Op 1 juni, dag 26 daalde het ineens naar 36.4. Ik ben vrij regelmatig (altijd 28 of 29 dagen). Maar ik dacht kortere cyclus kan best een keer. In de middag kreeg ik ook wat bruiverlies, dus ik was er van overtuigd ongesteld te zijn geworden. Het zette alleen niet echt door. Dat heb ik wel vaker, dus ik wachtte op dag 2. Maar het bleef bij veegjes bruin en helderrood bloedverlies. Normaliter heb ik dan altijd flink doorbloede tampons en druppelt het in de wc pot tijdens het plassen. Ook verlies ik dan altijd donkere stolsels en weefselachtig slijm (baarmoederwand slijmvlies?). Verder ontbrak ook de pijn (beurs gevoel) in mijn vagina die ik altijd op dag 2 krijg. Op 2 juni, dag 27 steeg mijn temp ineens weer met 0.4 graden. 36.8 dus. Toen begon ik te denken dat ik misschien een innestelingsdip had. Het bruinverlies was wel inmiddels helder rood geworden maar nog steeds erg weinig. Alleen met afvegen. Ik deed wel elke keer een tampon in voor de zekerheid maar die kwamen er steeds vrij droog met maar weinig bloed weer uit. Omdat ik behoefte had aan duidelijkheid (liever gewoon meteen goed ongesteld dan dit vage gedoe) keerde ik elke tampon binnenste buiten om te kijken of al het bloed misschien in t midden opgeboren zat, maar dat was dus niet zo. (ja ik weet het heel smerig, maar mijn relaxte houding was plots omgeslagen in pure fixatie op elke teken en signaal). Door de stijging kreeg ik nl het idee dat het raak zou kunnen zijn en dacht ik aan een innestelingsbloeding. Helaas daalde mijn temp weer op 3 juni, dag 28 (36.6) en 4 juni, dag 29 (36.4). Dus toch ongesteld zou je zeggen. Maar mijn bloedverlies is nog steeds alleen maar veegjes en neemt alweer af. Ik heb me in de afgelopen twee dagen suf gelezen over innestelingsbloedingen en temperatuurdipjes en alles wat op mijn situatie lijkt. Soms krijg ik hoop, meestal word ik wakker. Ik voel me zo suf dat ik er ineens toch zo mee bezig ben. Ik weet dat je lichaam rare streken uit kan halen, maar pas vanaf het moment dat ik een tempstijging had na mn dip begon voor mij de hoop (lees: obsessie) Wie herkent dit en wat was/is het eindresultaat. Aan de ene kant denk ik gewoon ongi. Die tempdaling zegt genoeg. Maar ik ben 33 jaar en ken mijn lichaam echt vrij goed. Er zit altijd een vast patroon in mijn menstruatie (dag 1 spotting tot licht, dag 2 zwaar+ hevige kramp! Dag 3 zwaar + lichte kramp!, dag 4 licht of bruinverlies, dag 5 licht of bruinverlies, evt. dag 6 alleen nog bruinverlies. Nu al 4 dagen helderrode veegjes en vandaag nog steeds ongikrampjes en lage rugpijn. Had ovutesten in huis dus gisteren 1 gedaan. Las dat veel vrouwen posi testten en zwanger bleken. Die van mij was ook positief. Niet knal, maar bijna even donker. Na speurtocht op t web blijkt zon test toch niet betrouwbaar genoeg (kan zon test trouwens wel positief worden als je echt ongesteld bent?) dus toch maar even kruidvat 2v5 gekocht. Met avondurine getest en supernegatief. Balen! Misschien te vroeg? Als innesteling idd 4 dagen geleden pas was dan moet hcg misschien nog opbouwen en testen met ochtendurine. Maar ik heb vanochtend maar niet getest. Temp van 36.4 was dus niet positief. Morgen kijken wat temp doet.
een innesteling is meetal na 5, 6 of 7 dagen, dus op 1 juni zou volgensmij te laat zijn als je eidatum klopt. Ik zou vermoeden dat t een lichte menstruatie was, misschien doordat je toch een beetje gespannen bent. Een test zou anders nu (paar dagen na je nod) ook wel positief moeten zijn. En je temp is ook wat laag. Probeer er relaxed onder te blijven (ik weet: makkelijker gezegd dan gedaan) veel sterkte en succes!
Dank je voor je reactie. Je hebt vast gelijk. Ergens wist ik ook wel dat ik vast niet zwanger kon zijn vanwege mijn lage temp. Vandaag ook 36.5 en negatieve test met ochtendurine. Maar ja ik heb wel nog steeds een aantal symptomen die ik normaal nooit heb tijdens ongi of vlak er na. Ik had trouwens gelezen dat een innesteling tussen 5 en 10 dpo is. Mijn tempdip was op 9dpo. Dus vandaar dat ik dacht dat het wel kon. Wat me verder zo op een dwaalspoor zette is de geringe hoeveelheid bloed. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n vreemde en korte cyclus (25 dagen) gehad met alleen maar veegjes. Spotting/ongi is trouwens alweer gestopt. Ik heb mijn tempkaartje op FF aangepast en ga nu maar uit van een nieuwe cyclus. Ik ga het lekker laten rusten en proberen die relaxtheid weer terug te vinden. En mochten er zich toch nog vreemde ontwikkelingen voor doen dan zal ik het hier nog even melden. Bij mijn zoektocht naar vergelijkbare situaties ontbrak vaak het resultaat.