Hey meiden wie herkent dit en weet of dit met de zwangerschap te maken heeft? Sinds 2 weken verga ik van de pijn in bed in mijn heupen of en bekken. Als ik s`avonds naar bed ga heb ik er nog geen last van, maar ik word er s`nachts wakker van. S`morgens kan ik dan ook niet meer blijven liggen van de pijn. Her is aan beiden kanten. Het gaat alleen goed als ik met een voedingskussen tussen mijn benen slaap, maar wat een rot ding als je je om moet draaien zeg pfff. Een dunnerekussen dan verga ik van de pijn. Ben nu 36 weken, misschien iets mee te maken?
Hallo, Dit heb ik ook. Sinds de 20e week ongeveer al.... Volgens de vk kun je er niet zo heel veel tegen doen. Dit komt volgens haar door de verweking van je gewrichten. Af en toe wat vaker omdraaien in bed is het enig dat helpt. En met 20 weken wil dat nog wel maar nu.... Verder heb ik geen tips voor je, helaas..... Succes er mee!!
Ik heb hetzelfde, vooral m'n staartbeentje doet enorm pijn en omdraaien 's nachts is echt een ramp.. Ik heb het in het begin van mn zwangerschap ook gehad, maar nu is het weer terug sinds 4 weken ofzo.. Toen heb ik Cesartherapie gehad en daar wat oefeningen van gehad, dat kwispelen (op je handen en knieen, en dan je kont van links naar rechts bewegen en omgedraaid) en op je handen en knieeen je rug bol en hol maken.. Het helpt niet echt enorm, maar het scheelt wel een beetje. Het beste helpt rust houden overdag en niet te veel en te zwaar tillen enzo.
hey meid! Ik heb het in mijn eerste zwangerschap ook heel erg gehad mijn bekken kraakten ook aan alle kanten! kon ook heel moeilijk lopen had de hele dag door pijn. s ochtends kon ik ook heel moeilijk mijn bed uit komen scheen dat ik bekkeninstabiliteit had. ben inmiddels 5 dagen overtijd en heb het gevoel dat het weer raak is . aangezien ik nu alweer heel erg last van me onderrug heb! maar meid hoop voor je dat het snel over is! xxx
Ik heb ook al de hele zwangerschap bekkenklachten en ook de laatste weken vooral van mijn heupen. Helaas is er niet echt veel aan te doen, het heeft te maken met de verweking van je bekkenbodem. Veel draaien in bed..... Sterkte!
Ik heb dat ook al een paar weken heel erg, slaap hierdoor ook heel erg slecht, word wakker als ik moet draaien. Heb zelf ook al een voedingskussen en gewoon kussen geprobeerd mja net wat je zegt... wat een *** dingen als je je moet draaien haha Hoort er denk ik gewoon bij door het weker worden van alles en natuurlijk je zwaarder wordende baby Groetjes Nelleke
ik ken dit zeker ma dat had ik al vanff me 8 weken van me zwangerschap! ik loop al een tijd bij de fysio.. gaat wel iets beter. xxx
Jep, hier ook vanaf ongeveer 34 weken. Het wordt alleen maar erger. Ik heb er ook last van als ik lang zit of sta. Nog even....
In mijn geval is omdraaien in bed juist nog veel funester! Ik ben maandag bij de gyneacoloog geweest en verhaal gedaan over mijn zere rug en bovenbeen. Slaap er niet door en langer zitten, staan of liggen dan ongeveer 2 uur, gaat gewoon niet! Tis zenuwpijn en dus soms flink pijnlijk. In mijn geval is het zwangerschaps ischias en hiervoor ga ik sinds dinsdag naar een fysiotherapeut. Heb van haar veel adviezen gekregen waaronder het rechtop zitten op een stoel en niet onderuit hangen (waarvan ik dacht dat het beter was) en vooral veel rusten, vaker 10 minuutjes dan een uurtje of twee in een keer. Douchen vind ik erg zwaar en pijnlijk, advies om dit met een krukje in de douche te doen, daarna even gaan liggen. Veel draaien is bij mij juist pijnlijker doordat ik mn bekken en wervels dan meer beweeg en die zenuw niet loskomt maar mee beweegt. Voor mij is zoveel mogelijk liggen op 1 wijze de beste optie. Het liggen met kussens werd mij zeker aangeraden! Met name 's nachts. Als je twijfelt over je pijn, kun je volgens mij het beste het zekere voor het zekere nemen en je verloskundige, huisarts of gyneacoloog vragen! Dan weet je het zeker en misschien kan er zelfs iets mee gedaan worden middels fysio! Succes dames!
hoi dames, ik denk dat ik hier ook last van heb, maar het lijkt me ook nog zo vroeg... 22 weken?? maar mn onderrug doet echt zeer de laatste paar dagen en meestal ging dat dan wel weer over als ik in bed lag, alleen dan werd ik in de nacht weer wakker omdat ik dan ook pijn had en niet meer goed kon liggen. nu afgelopen nacht ging het niet eens over! ach!! echt heel erg irritant, en ook onderaan mn buik ook soortig pijnlijk gevoel... ik weet echt niet wat het is, weet wel dat ik veel moet tillen op mn werk( werk op kdv) maarja dat kan ik moeilijk niet doen! zal het zeker ook even zeggen de volgende keer als ik naar de v.k. moet maarja dat duurt nog 2 weken ofso hahaha groetjes!
niets is te vroeg hoor!! ik had het met me 8 weken van me zwangerschap en moet gewoon 2 keer per week na de fysio toe! me huisarts had me onderzocht zelf 2 keer. en die had me door verwezen na de fysio. ben nu 16 weken zwanger. en ik ben het nu al hellemaal strond beu bij de fysio! want het helpt geen meter! xxx gimena