Wie is er nog allemaal bezig deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door wennepen80, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Oh dat is al vlot. Fijn dat het niet meer heel erg lang wachten is.

JosjeM vindt dit leuk.
  2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.086
    15.646
    113
    Nabij Utrecht
    @wennepen80 mooie combi. Ben benieuwd wanneer ze start :)

@Madelie prachtige banner meid! Ik duim op een mooie echo de 31e!

@Maan14 ojee meid! Hopelijk zijn de complicaties verholpen en komt ze er sterk uit!

@JosjeM 1 nov is al snel! Hopelijk kunnen jullie snel starten.

Hier vrijdag met de pil gestopt. Zondag begonnen met licht roze verlies, maar sjnds maandag is het rood met wat klekne stolsels en krampen.
    Ik heb geen idee of die novasure nu al effect zou moeten hebben ivm de pil. Ik ging er wel vanuit eigenlijk, dus dit voelt was als een domper.
    Ik mag ook geen tampons in ivm infectiegevaar, dus moet alles met maandverband doen. Yuk... dat vieze gevoel dat je het "voelt lopen" :(.
    Oja...ik werk trouwens 4x8 uur.
    Van 8-16.30.

Hoe ziet jullie werkdag er uit, dus maw, wat doe je allemaal tussen opstaan en naar je werk rijden ;)

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.897
    9.669
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi he bah! Is het de bedoeling dat je nog wel gewoon blijft menstrueren?

Mijn werkdag: de wekker gaat om 5:20 uur, ik sta om 5:30 op. Maak me gauw klaar, aankleden, tandenpoetsen, make-upje etc. Pak mijn ontbijt en lunch, stop het in mijn tas.
    Rond 6 uur rij ik weg, 's morgens doe ik ongeveer 35 minuten erover om op kantoor te komen. En op kantoor ontbijt ik. Werkdag eindigt tussen 16:00 en 16:15. Dan rij ik naar huis en dan doe ik er gemiddeld 45-50 min. over. Bij echte drukte 60 min. Dus laten we zeggen, ik ben 17:00 uur thuis. Wacht ik even tot het telefoontje van mijn vriend dat hij wegrijdt van zijn werk en ga ik beginnen met koken :D

En jouw werkdag? :p

RoGiJuLi en Lisa280887 vinden dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.086
    15.646
    113
    Nabij Utrecht
    Door de novasure moet het bloeden beduidend minder zijn. 1 op 3 de vrouwen bloed helemaal nooit meer. Ik had gehoopt bij die 1 op de 3 te horen ;)

Haha de mijne.
    Ik sta om 6 uur op en maak mezelf klaar en maak me man wakker
    Ik maak voor iedereen het brood klaar (behalve voor de oudste). Om 6.30 haal ik de 2 jongste uit bed. De jongste kleed ik aan etc (de andere doet het allemaal zelf).
    Dan moeten ze ontbijten en pak ik de school-opvangtassen in.
    Om 7 uur gaat mijn man de deur uit.
    Om 7 uur roep ik de oudste uit bed.
    Om 7.10 roep ik hem nog een keer en om 7.20 nog een keer.
    Ondertussen maak ik me eigen tas klaar.
    Om 7.25 is de oudste eindelijk beneden (met een slaapkop) en ga ik met de jongste 2 de deur uit.
    De jongste gaat naar het kinderdagverblijf en de andere naar oma (die brengt haar naar school).
    Dan ga ik naar me werk (15 min met de auto).
    Ikzelf ontbijt dus ook op me werk haha.
    Om 16.30 stap ik weer in de auto en rij naar oma waar beide jongste kids zijn.
    Rond 17 uur ben ik met hun thuis.
    Dan moet ik ff telkens oom agent spelen met de kids (vooral de oudste en middelste) en tussendoor eten koken en tafel dekken etc.
    Om 17.45 is me man thuis en gaan we eten.
    Om 19 uur gaat de jongste naar bed en om 19.45 de middelste en heb ik rust :D
    De oudste zit bijna altijd de hele avond op zijn kamer tot aan bedtijd. Pubers....

Poeh... druk zat als ik het zo lees hahaha.. en dat 5x per week :D:D

JosjeM en Lisa280887 vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Pfoe hoe ziet een werkdag eruit? Haha heb je even?:roflmao: Ik zal een poging doen om een soort samenvatting te maken... elke dag is anders, maar dit is het over het ‘algemeen’.

Ik sta voor een kleutergroep. Ik ben smorgens rond 7.45 op school. Ik maak de inloop klaar, digibord gaat aan, doe nog wat laatste voorbereidingen en klets nog even wat met collega’s. Om 8.20 komen de kinderen binnen en om 8.30 start de les. We ruimen de inloopspullen op, ze spelen tijdens de inloop aan tafel, en gaan in de kring. Nu volgt de dagopening en een activiteit. Bij de dagopening hoort bidden en het bespreken welke dag het is. We tellen ook de kinderen. Een activiteit kan van alles zijn. Telspel, letterspel, voorlezen, bijbelverhaal, themaverhaal etc.

Hierna binnen werken/spelen. Ik speel mee, observeer en begeleid kinderen die hulp nodig hebben. Met kinderen die ergens mee ‘achterlopen’ doe ik een korte activiteit aan tafel.

Rond 10 opruimen, eten/drinken en weer een kringactiviteit. Rond 10.45 gaan de jassen aan en gaan we naar buiten. Buiten oberseer ik, organiseer ik spellen of laat ik ze zelf spelen. Om 11.45 opruimen, naar binnen en ochtend afsluiten. 12 uur einde ochtend.

Tussen 12 en 13 heb ik pauze. De overblijf wordt geregeld door hulpouders (heel fijn! Is lang niet overal zo). Ik werk nog even tot 12.30 en ga dan eten. Soms loop ik buiten een rondje met collega’s.

Om 13.05 start de inloop en om 13.15 start de les. Bij mij komen ze binnen, kiezen ze wat ze willen doen op het kiesbord en gaan ze spelen/werken tot ong 14.00. Wat ik doe, zie ochtend. Rond 14.00 opruimen en een kringactiviteit. Hierna naar buiten tot 15.00. Dan opruimen buiten en binnen de dag afsluiten. Om 15.15 is het einde dag.

Rond 15.30 ben ik meestal pas alle kinderen ‘kwijt’. Er zijn altijd een paar ouders laat of de oudere zus is later klaar ofzo. Vaak ook even een praatje met ouders.

Dan eerst de klas en mijn bureau netjes maken. Ik kan met kinderen heel veel opruimen maar ik bedoel hiermee het vegen, de laatste stoelen op tafel zetten, de stijkkralenwerkjes strijken etc. Mijn bureau is door de dag heen een soort verzamelplek van van alles:roflmao: dus dat ruim ik dan ook op.

Hierna duik ik achter de computer. Ik voer mijn obsevaties van die dag in ons systeem in en ik bereid de volgende dag/volgende week voor.
    Soms heb ik na schooltijd nog een oudergesprek, die zet ik ook als aantekening in ons systeem.

Verder nog wat andere werkzaamheden voor bv een werkgroep/cursus. Ik zit bv nu in de sintcommissie, dat is een hoop geregel! Stiekem gaat er best een hoop tijd zitten in die werkgroepen.

Ook hebben we na schooltijd weleens vergaderingen. Al voorgaande werk komt dan op een ander moment, dat moet toch ook gedaan worden. Vergaderingen zijn meestal bijna direct na schooltijd.

Ik probeer tussen 17 en 17.30 naar huis te gaan. Thuis werk ik eigenlijk bijna nooit. Uit principe niet eerlijk gezegd. Iets met balans werk/privé! Gelamineerde kaartjes knippen doe ik soms thuis, maar dat kan lekker met netflix erbij aan haha!

Op woensdagmiddag hebben de kinderen vrij bij ons. Ik heb die middagen vaak bijeenkomsten, cursus of doe ik ‘achterstallig’ werk. Ik ben dan vaak ook pas 17 uur thuis. Soms ben ik eerder thuis, dan moet ik mezelf echt dwingen om gewoon naar huis te gaan! Mits ik geen bijeenkomst ofzo heb. Het is best lekker om midden in de week even een beetje op te laden!

Werken met kinderen/kleuters is ontzettend leuk! Maar het vergt wel heel veel energie. Je maakt enorm veel beslissingen per uur en er is altijd geluid om je heen. Bij kleuters dan. Ze stellen enorm veel vragen en iedereen wil altijd alle aandacht. En wel nu:roflmao: ze moeten leren om om te gaan met uitgestelde aandacht, dus even wachten op je beurt. En als juf wil je die nieuwsgierigheid stimuleren, dus met veel gestelde vragen moet je ook iets. Mijn ‘voelsprieten’ staan altijd aan bij wijze van spreken.

Man man wat een verhaal:roflmao: ik werk trouwens fulltime, dus ik heb mijn groep voor mij alleen hahaha

Maan14, RoGiJuLi en JosjeM vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Poehh mijn werkdag.. die begint pas om 11:30 (dan word de post gebracht op de depots) maar in de weken met mn dochter ben ik vanaf 7 uur smorgens al in de weer (kind wakker maken, brood voor school maken, tas inpakken, kind weg brengen) dan ga ik dus werken, en als ik.klaar ben kan ik mn kind weer van school halen (als ze niet zelf.terug komt fietsen) en dan boodschappen doen, eten maken, en ja zo gaat dat elke dag van dinsdag tot en met.vrijdag, zaterdag gaat mn dochter naar vrienden omdat we beide op zaterdag werken.

RoGiJuLi en JosjeM vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Update, ze is op de ic ze hebben haar na de ingreep opnieuw moeten aansluiten op de hartlong machine omdat er een bloeding was na dit te hebben opgelost mocht ze pas weer los gekoppeld worden en dicht gemaakt. Ze is zelfs al even wakker geweest nu net weer thuis
    Ziekenhuis is 1.3 uur rijden.

Mijn dag is eigenlijk best saai. Ik ben afgekeurd door mijn hartaandoening geloof me ik mis het werken soms zo erg, vooral onder de mensen komen daarom heb ik mijn eigen voor bijna alles als hulpouder op gegeven.

Om 7 uur gaat de wekker..

Zoonlief aan helpen kleden zijn tandjes poetsen naar beneden drinken maken.

7.30 Zelf koffie drinken
    Daar na school fruit klaar maken drinken in de beker doen.

7.45 mijn eigen aankleden.
    8.00 zoon laten plassen schoenen aan doen puffers doen.
    8.15 buurmeisje ophalen.
    8.30 zoon opschool gebracht

Daar na boodschapjes halen vaatwasser inruimen keuken poetsen huis poetsen wassen draaien en opvouwen en hem om 12 uur. Ophalen tot 13 uur middag eten weer naar school tot 15.15 en dan als we thuis zijn de dag door nemen dam eten koken afruimen draak in bad en op bed die slaapt elke dag om 19.00 en dan even drinken en tv kijken en zelf slapen.

Lisa280887 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik hoop dat het eenmalig is, en je Menstruatie steeds minder word.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    @Maan14 hopelijk knapt je moeder vanaf nu alleen maar op. Fijn dat ze al in ieder geval even bij is geweest. Even een tegenvaller van die bloeding, maar zo te horen hadden de artsen het prima onder controle. :)

@RoGiJuLi, heb je binnenkort nog een controleafspraak met je behandelend arts? Dan zou ik navragen of het bloedverlies nog minder wordt. En echt balen dat je geen tampons mag gebruiken nu. Verband is door een man uitgevonden, kan niet anders :p

En mijn werkdag....
    Ik probeer voor zessen op te staan, maar ben ik moe kan ik ook de wekker om kwart voor 7 a 7 uur zetten. Hierna drink ik even wat, beker koffie of thee. Ik struin de vaste dingen op internet even af, ZP, krantje, Facebook. Hierna ga ik douchen en mezelf beklagen dat ik weer niets heb om aan te trekken (terwijl mijn kast uitpuilt). Vervolgens rijd ik richting werk en baal ik dat ik weer later de deur uit ben gegaan dan ik de dag van tevoren voor had genomen. Ik scheld als het meezit ook nog wat afsnijders en bumperkleven uit :rolleyes:
    Zoals jullie kunnen lezen ben ik niet echt een ochtendmens :D:D
    Eenmaal op kantoor heb ik mijn ochtendhumeur van mij afgeschud en ben ik meteen in voor grapjes en geintjes. Ontbijten doe ik op werk. Inhoud werk houd ik voor mijzelf ivm herkenbaarheid. ;)
    Als ik mijn uren heb gemaakt stap ik weer in de auto naar huis, nou ja, vaak eerst de file. Eenmaal thuis doe ik zonodig wat boodschappen. Daarna koken, eten, wasjes draaien etc.

Maan14, JosjeM, Lisa280887 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik hoop op een spoedig herstel! Heftig zeg...

Ik ben zelf ook afgekeurd, maar werd t thuiszitten zo dat, dat i k heb uitgezocht hoeveel ik bij mag verdienen, en zo doende heb ik daarop werk gevonden.. Ik merk aan alles dat ik t eigelijk niet trek, maar wil niet weer niks doen, en t beetje extra is ook wel fijn.. maar ik snap t hoe t is om niet te kunnen werken.

JosjeM, Lisa280887 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Herkenbaar, ik ben heel lang heel eigenwijs geweest maar nu met de kleine man die eigenlijk al mijn energie op eet gaat het echt niet meer.

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee dat snap ik, ik denk als ik zwanger raak dat t voor mij ook weer klaar is.. maar zover is t nog niet, en heb maar een contract voor een jaar, ik ga t vanzelf wel meemaken. :)

Maan14 vindt dit leuk.
  13. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Hier nog alles rustig met onze Buddha :roflmao:
    Met de dag word zo ronder en ronder.

Mijn dag indeling..
    Elke dag mag ik gelukkig nog blijven liggen tot 8 uur half 9 met uitschieters van 9:30:cool: ligt eraan of mijn zoon (die zo'n beetje elke nacht nog stiekem bij me kruip) nog slaapt of niet;).
    Dan opstaan boterhammetje smeren voor kleine en kommetje cornflakes voor mezelf.
    Dan boodschappen doen.
    Wasmachine aan zetten vaat wasser uit en weer in ruimen.
    Stofzuigen en bammetje smeren voor kleine na een hele discussie te hebben gehad wat er nu uiteindelijk op moest zitten:evil:
    Kleine rond 13:30 middag dutje (thank God!)
    Avondeten koken voor mezelf en mijn man en zoon in de koelkast klaar zetten.
    15:00 eten voor mij en tas inpakken en omkleden in mijn apenpakkie om op mijn scooter te stappen naar werk.
    35 minuten rijden en overstappen in mijn koerier auto.
    4 a 5 uurtjes medicijnen bezorgen en weer rond 22:00 thuis.
    Beentjes omhoog en mijn best doen niet in slaap te vallen op de bank:roflmao:
    00:00 naar bed.

JosjeM vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik ga zo gillen. Zit met draak en man op de spoed hij lijkte thuis te gaan stikken. Nu net verneveld en nu afwachten. Gewoon een simpele school virus in zijn eerste echte schoolweek en zijn longetjes beginnen al moeilijk te gaan doen.

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Net opeens spotting. Zal het door de stress zijn?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.086
    15.646
    113
    Nabij Utrecht
    Aah wat sneu zeg :(:( ja scholen zitten vol virussen, iets wat hij er even niet bij kan hebben.
    Hopelijk gaat het goed met hem!

Fijn dat het met je moeder ook goed is gegaan ondanks de complicatie. Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!

De spotting kan idd door de stress komen.

Dikke knuffel meid!

Maan14 vindt dit leuk.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.479
    8.738
    113
    Ach dit er ook nog bij. Hopelijk knapt hij heel snel weer op. Jeetje betekent dus eigenlijk dat hij ook niet onbezorgd naar school kan. Maar wat dan?

Maan14 vindt dit leuk.
  18. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ah neeeee!! Wat naar! De eerste schoolperiode kan helaas een hoop met zich meebrengen... er zwerven natuurlijk zoveel infecties rond! Hoe is het nu met hem? En met jou?

Ik las dat de operatie voorbij is.. fijn! Hoe nu verder?

Maan14 vindt dit leuk.
  19. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.897
    9.669
    113
    Vrouw
    @Maan14 he bah zeg :( hopelijk gaat het gauw goed met je kleine.

Maan14 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ohjeetje Hopel ijk gaat t nu beter met de kleine man! Sterkte meis!

Hier: ik ben echt mega verkouden :( ik hoop dat t niet uitmondt naar echte griep.. en als dat wel gebeurt dan graag voor de tp:roflmao:

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina