Wie is er nog allemaal bezig deel 2

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door wennepen80, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Dat geloof ik, buurvrouw net zij wat loop je te stralen toen ik vertelde dat me positieve ovu op de zelfs dag als vorige maand is en hopelijk dus ook net zo een korte cyclus kwam ze niet bij van het lachen. Gaf ook aan dat ze me helemaal. Begreep kwa gevoel. Je zou het liefst de tijd door spoelen.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Hopelijk weer een korte cyclus inderdaad. Maar nog liever een hele lange cyclus van ongeveer 9 maanden ;)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Jaaa die is nummer één.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik had ook vaak hoofdpijn tijdens de pil.
     
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Kut spul :D
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ja echt hoor! Ik kreeg er echt migraine van... daarom ooit overgestapt op de mirena. Hoelang moet je de pil ook alweer slikken?
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Ik hoop alleen deze pilstrip! Maar daar kom ik dinsdag vast meer over te weten.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik hoop met je mee meis!!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Lief!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Lisa280887 jij bent juf toch? We hebben net 10 minuten gesprek gehad. Conclusie draak is erg achter op spraak begrip is goed en woordenschat ook maar zijn uitspraak is vooral wanneer hij gespannen is heel slecht 'drukke klas dus gespannen en snel willen praten om zo ook aan de beurt te komen. Nu gaat hij als sinds zijn 2.5 jaar naar logopedie.
    Uitslagen daar is taal Begrip 84 dus laag gemiddeld norm is tussen de 85 en 100 en de anderen twee eentje 79 en nog een 74. Wel staat er vermeld dat hij woorden niet opnoemde die ze hem wel al vaker had horen zegen en daardoor de uitslag niet heel erg weerspiegeld wat hij zeg haar conclusie lichte taal spraak achterstand half jaar extra en dan testen en kijken of het beter is is het niet naar audiologisch centrum.


    Nu maakt het ons allemaal niet uit en is het enigste wat we willen dat hij goed begeleid word er zitten nu 25 kindjes in groep 1 het zijn geen combinatie klas en er is nu al afgesproken dat hij nogmaals groep 1 zal gaan doen.


    Echter heb ik niet het gevoel dat er rekening word gehouden met zijn vroeg geboorten. Mij is altijd verteld dat ze tot groep 3 hebben om in te lopen. Weet jij mischien wat daar wel of niet van waar is over dat inlopen?

    Het zal ons dus ook niet uit maken als hun daar evt naar toe zou moeten maar ben bang dat ze nu wel snel Conclusies trekken.


    De juf doet echt of hij namelijk overal gigantische op achterloopt en beter nu al naar het audiologische centrum kan gaan. Terwijl logopedie dat tegen spreekt. Draak is overigs ook nog gewoon lui hij heeft nergens interesse in als hij dat wel heeft kan hij opeens volle verstaanbare zinnen zegen waar iedereen dan van staat te kijken.
     
  11. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    @Maan14 Voor onze kleine man hebben we eind november ook zijn eerste 10miniten gesprek.
    Wel van de psz maar toch weer een mijlpaal. Mijn kleine man is groot aan het worden :D
     
    Lisa280887 en Maan14 vinden dit leuk.
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Haha jaa gaat zo snel he. Hier al weer vier wel lief dat de juf zij dat opzich de veel van hem willen zijn gezondheid is soms echt slecht en kindjes kunnen niet twee dingen tegelijk. De logopedisten stuurt me net dat ze de verwijzing ga vragen en hem aan ga melden bij auris. Ik wil nu gewoon dat ze wat opstarten en wat er dan ook uit komt maakt me niet uit. Ik wil dat hij de juiste hulp krijgt dat verdiend hij.
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hmmm lastig! Er is helaas tijdens de opleiding en verdere loopbaan weinig aandacht voor vroeggeboorte. Het is dat ik er zelf eentje in de klas heb en daardoor voor info krijg en meeleer met ouders. Anders had ik het ook allemaal niet geweten.

    Dit mannetje loopt dan vooral achter op motorisch gebied. Grof en fijn. Doet nu groep 2 opnieuw. Hij heeft wat langer nodig om schoolrijp te worden. Dit zal jouw zoontje ook vast hebben. Ik adviseer ouders in dit soort situaties wel: als je de mogelijkheid hebt om ernaar te laten kijken, doe dit dan. Voor alle zekerheid.

    De zorg in NL op basisscholen loopt namelijk zoooooo vreselijk moeizaam helaas. Vaak niet door leerkrachten maar door de instanties eromheen. Hoe eerder je de echte problemen opspoort, hoe beter. Ik heb momenteel een ander ventje met een spraak taal stoornis (niet dat ik daar bij jouw zoon aan denk) en het duurt zo vreselijk lang voor hij naar een betere onderwijsinstelling voor hem kan! Hij wordt in jan 6, maar kan momenteel maar 2 ochtenden naar school omdat hij niet te handhaven is. Door zijn stoornis vertoont hij gedragsproblemen.

    Lastige situatie meis! Advies voor jullie: speur het internet af over vroeggeboorte en spraakproblemen. Bedenk je wat jullie gevoel zegt: onderzoeken of afwachten? Neem daarin wel mee wat ik zei over de zorg. Vraag eens advies bij de IB-er van jullie school. Die gaat specifiek over de zorg binnen school. Hij/zij kent je zoon, kan observeren en eventueel advies vragen bij andere partijen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Over auris: zij kunnen volgens mij ook op scholen langskomen om je zoontje te observeren. Ik heb ze vorig schooljaar ook weleens in de klas gehad voor observatie en achteraf een consult. Geloof dat ze wel enorme wachtlijsten hebben...
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Daar had de juf het ook over, dat hij in de klas ondersteunt kan worden, de IB-er was al komen observeren.

    De wachtlijst is nu 12 tot 16 weken.

    Draak loopt motorisch ook achter dingen als rennen fietsen springen etc hij kan sinds twee maanden rennen fietsenbegint nu te komen en springen net een stukje van de grond.

    Ik heb broeken met stieken bovenkant zodat hij ze zelf aan en uit kan doen. Hij gaat 1x p 3 maanden naar de fysio van de revalidatie in het ziekenhuis zodat ze hem in de gaten kunnen houden.

    na zijn geboorten waren ze bang voor spasmes draak heeft een cyste door ernstige flaring. Zijn mond moteriek is heel erg zwak net als de luchtpijp etc door de beademing. Daar door maakt hij vooral fouten met de uitspraak en dan vooral sissen en klanken niet goed maken. Als hij zich er op focus is hij daardoor wel verstaanbaar.


    Heel erg bedankt voor je goede en lieve advies ❤️
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meis dit klinkt voor mij als een kleuter die er echt wel komt! Misschien is op den duur een gewone fysio ook een optie?

    En weet je.... onthoudt dat hij in zijn jonge leventje al zoveel meegemaakt heeft! Zoals je al zei: hij kan niet alles tegelijk. Zijn ontwikkeling komt echt wel, met de juiste begeleiding en een hoop liefde❤️ Fijn dat hij groep 1 over kan doen. Dit telt dan niet als doublure maar gewoon als kleuterverlenging. Geeft hem extra tijd en ruimte voor hij ooit naar groep 3 moet
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het verder met iedereen dames? Het is stil vandaag hier :D
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  18. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Haha drukke dag gehad! Gisteren wel alle papierwerk opgestuurd naar mck en onze eerdere ziekenhuizen. We hebben onze dossiers nodig voor het mck. Ik ben benieuwd!

    Hoe is het met jou?
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Oh spannend zeg! Ik ben benieuwd wanneer jullie meer horen en terecht kunnen.

    Met mij gaat het goed, lekker weekend in het vooruitzicht. Vriend en ik gaan een nachtje weg van zondag op maandag, dus even lekker bijtanken. Dan is het ook zo weer dinsdag, daar begin ik nu toch ook wel zenuwachtig voor te raken. Het slaat nergens op, maar ben toch bang voor een tegenslag.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ben ook benieuwd wanneer jullie terrecht kunnen :) Hopelijk snel!
    Is normaal die zenuwen, had ik ook heel erg, komt vast goed allemaal meis :)
     

Deel Deze Pagina