I know, mn nekharen gaan telkens overeind staan van dat mens, blehh Misschien moet jij ook nog zeggen dat t cd 27 was
Aan me nooit niet! Ze is goed voor me lachspieren, maar niet goed genoeg om letterlijk tijd er in te stoppen.
Onmogelijk mens zeg Ik ben vandaag door de juf apart genomen.. Ons manneke heeft blijkbaar op de tractor kindjes expres aangereden Hebben ze hem op aan gesproken en hij kwam helemaal in tranen naar buiten. Mocht hem er ook niet meer op aan spreken van de juf omdat zij dat al gedaan had.. Krijg zo vaak "goed bedoelde" tips daar alsof ik niet weet hoe ik mijn kind moet opvoeden
Och ja, zo zijn kinderen, grenzen opzoeken. Misschien bedoelde de juf het goed zodat je zoon niet 2x op zijn kop krijgt. Zou het niet persoonlijk nemen.
Wou hem ook niet opnieuw straffen maar wel een gesprekje aan gaan om te vragen wat hij gedaan had en dat papa en mama dat niet lief vinden
Misschien dat juf hem al stevig heeft aangepakt. Kind komt al huilend naar buiten zeg je zelf. Dan vind juf dat misschien wat veel worden. Maar goed anders even met juf hebben over haar beweegreden. Dan komt er meer onderling begrip voor elkaars aanpak denk ik.
Nauw het drama over het iq van draak is. Ook opgelost met een gemiddeld van 94 niks aan het handje. Daar naast is hij extreem goed in verbanden legen en laat hij veel autistische trekjes zien Maar omdat hij zo sociaal is kan het volgens hun geen autisme zijn. @wennepen80 wat lastig. Onze draak deelt tegenwoordig Dino politie en boefje etc etc daar vallen ook steeds gewonden bij Opschool.
Meis... onze zoon heeft pdd-nos google daar eens op Dat is autisme, maar gern klassiek autisme. Daarbij vallen er zoveel zaken onder autisme, dat het vaak wel moeilijk is een juiste diagnose te stellen
Zal zo eens Google, zou er persoonlijk niet van staan te kijken dat hij autistische zou zijn.. Hij heeft al vanaf baby af aan bepaalde trekjes. En die worden nu hij groter word erger. Ze rade aan het een keer met de ka te overleggen. Edit lees nu dat ze alles onder één naam overkoepeld hebben en daar door veel kinderen de boot missen omdat ze bepaalde dingen niet hebben. Onze zoon is goed in contact Maken maar houd absoluut niet van lichamelijk contact niet kroelen pulke of wrijven, hij kan goed samen spelen maar ziet alles zwart wit. Voorbeeld vriendinnetje is boos omdat hij sneller is en zeg dat hij niet meer op haar feestje mag komen hier kan hij helemaal van slag van raken als je dan bvb zeg je moet gewoon het zelfde terug zegen zeg hij ja maar mama ze mag wel op mijn feestje. Hier kan hij dan echt verdrietig om worden. Als je hem een boef noemt word hij boos want hij is geen boef nee hij is...zijn naam.... En verder is hij gewoon extreem in verbanden legen en planmatig denken. En natuurlijk overprikkeld kan niet stil zitten wil friemelen.
De ka kan niet beoordelen of er (een vorm van) autisme zit. Daar heb je echt een psycholoog voor nodig
Had me bericht al uitgebreider gemaakt. Ik weet het Ze raden aan het via de ka te doen. Binnenkort wilde ze hem toch uitgebreid gaan testen bij revalidatie en daar hoort de psycholoog ook bij.
Heeft ie ook trekjes van adhd?? (Friemelen, niet stil zitten). Adhd komt vaak voor bij kinderen met pdd-nos (zo ook bij onze zoon). Hij ziet ook alles heel zwart wit. Bijvoorbeeld: kids op school dagen hem uit zonder dat de leerkracht het merkt, hij doet mee wat de leerkracht hoort en hij moet er uit. Zwart/wit... het is de schuld vd andere kids, want daar "moest" hij op reageren. En dan is dit een "licht" voorbeeld. Hij hield nooit van aanraking en keek veelal vlak langs je heen, dus je nooit echt recht aan (kan geen "langdurig" oogcontact maken). Dig had hij als baby al en nu 14 jaar later nog steeds.