Wie is er nog allemaal bezig

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ellis2014, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb dinsdag 31-1 op CD12 de eerste echo (follikelmeting) en zoals ik het nu begrijp zal dat om de paar dagen zijn tot na de eisprong. Daarna willen ze bloed prikken op progesteron, niet alleen om vast te stellen of er een eisprong is geweest maar ook om te kijken hoe de afbouw van progesteron verloopt, dus ga er vanuit dat ik ook meermaals bloed moet prikken.

En dan volgende maand de HSG, moet ik volgens mij voor bellen als ik ongesteld ben geworden. Ik heb ook de keus gemaakt voor de HSG en niet de THL omdat bij die tweede dus toch meer risico's zijn op complicaties. En ik zie de meerwaarde van het naar binnen gaan met een camera nu niet in omdat ze alles al met de camera hebben bekeken toen in maart vorig jaar mijn BBZ en rechter eileider zijn verwijderd.

Heb jij morgen een telefonisch consult Maan of mag je langs? En zie dat je voorzichtig toch weer aan het temperaturen bent. Lijkt er op dat je eisprong op CD18 is geweest he! Hopelijk gaat bij jou de HSG niet nodig zijn ;).

2. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    @Maan hier best wel even moeilijk gehad maar we hebben de knoop gisteren doorgehakt. We gaan het deze ronde nog zelf proberen. Als het dan niet gelukt is gaan we naar mijn HA. Ik vind het wel ontzettend spannend en ik hoop echt dat het niet nodig is. Hier van het weekend ook weer twee zwangeren maar gelukkig meiden die ik niet zo heel vaak zie dus wordt er niet heel vaak mee geconfronteerd. Dikke knuffel meid!

@Irene ik zie dat je temp weer een beetje gestegen is vandaag.

@MissFluffy ik zie dat je ongesteld bent, balen meid :(

@manaolana spannend allemaal!

3. manaolana

Wat goed Steef! Ik hoop natuurlijk heel hard voor jullie dat het niet nodig gaat zijn!

4. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    @manaolana, wat een spannend traject zeg! Ik hoop zo dat het jullie gaat helpen

@Steef, goed zeg dat jullie het nog zelf proberen, spannend!

En inderdaad, vanmorgen temp stijging. Ik twijfel achteraf of ik dag 21 niet verkeerd heb gekeken op de thermometer in het donker. Misschien was het niet 36,9 maar 36,8. Dan zou t kaartje er anders uit zien.
    Wat zouden jullie denken? Ei op dag 20 dan?

@Missfluffy he bah definitief weer niet. Ik hoop dat je vol geode moed aan een nieuwe ronde kunt beginnen!

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Manaolana, ja ik kon het niet laten 😂 zou wel een stunt zijn nu met maar twee keer gemeenschap zwanger te zijn. ik snap je keuzen voor de HSG wel hoor! Echt goed dat ze er zo boven op gaan zitten! Hier een echo en daar na dan bloedprikken en meteen de conclusie ooh het is goed. Progesteron was 3 dagen na ei 45. En zou 7 dagen na ei geprikt moeten worden.

Irene ik vind het een lastige! Misschien heeft Rogi er meer inzicht in?

Steef wat spannend ik hoop voor jou dat het deze ronden raak is!!

6. manaolana

Ja Maan dat zou inderdaad een stunt zijn, maar wel precies de dag van de eisprong uitgekozen jullie ;).

Irene ik denk CD22 eisprong. Maar wellicht dat RoGi iets anders zegt, die is de expert tenslotte :p.

7. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ach het maakt ook niet uit, we zien het vanzelf. Zou al "blij" zijn met een menstruatie in normale cyclus na de miskraam.
    Het mooiste zou zijn als het lukt, maar ik heb mn hoofd er niet naar gezet.

8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    lastig Irene, ik denk dat je de komende dagen even moet afwachten om een beter beeld te hebben

het wordt wel steeds moeilijker om met goede moed te beginnen.. ik heb sowieso al veel last van depressieve klachten, en dit hakt er wel in. het is ook gewoon 3 dubbel kut. ten eerste al het definitieve niet zwanger zijn, en dan ook nog de hormonen die het verdriet versterken, en dan ook nog verschrikkelijke buikpijn >.<

9. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ja denk het ook, kan zo maar dat alles wel van slag is en hij weer daalt.

Oh das echt naar MissFluffy, dit was de derde ronde nu? Ik herken het hoor, voor mijn miskraam 10 rondes bezig geweest. Op een gegeven moment zakt de moed je in de schoenen. En als je dan ook nog snel last hebt van depressieve klachten is het helemaal zwaar. Sterkte deze dagen meid. Het lijkt allemaal zo mooi he zwanger worden....

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ja.. deze kant hoor je nooit over. daarom is het maar fijn dat er een forum is met meiden die allemaal hetzelfde meemaken. dank je wel

11. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Dikke knuffel voor jou MissFluffy.
    Als een zwangerschap lang(er) uitblijft hoor je dat inderdaad niet vaak. Wij zijn al een jaar bezig maar bij ons weet ook niemand het (op 1 vriendin na), omdat we iedereen graag willen verrassen als het mag lukken. Zo zal het met meer mensen zijn, maar misschien ook wel een klein beetje een taboe misschien? Maar moet eerlijk zeggen ik weet van een aantal collega's wel dat ze IVF of miskramen hebben gehad, zulke dingen zijn natuurlijk ook lastig voor jezelf te houden ook omdat je vrij moet nemen.

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk makkelijker worden nu een jaar verstreken is. De hoop is vervlogen dus ga geen rare indien in mijn hoofd halen. Waar door ook geen vage klachten meer heb. Aangezien je rond nod je eigen knettergek kan maken.

13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Een vraagje gebruik iemand van jullie melatonine? Ik kom sinds mijn ICD implantatie verschikkelijk slecht inslaap. Ik denk te veel aan mijn hoofd heb dit als tiener ook een hele tijd gehad en had toen die tabletjes en nu ze bij de Etos zag dacht ik meteen meenemen. Baad het niet schaadt het niet.

14. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    nou, die zijn dus best wel schadelijk eigenlijk.
    als je zonder consult melatonine gaat slikken kan je je hele ritme omver gooien waardoor je chronische slaapproblemen krijgt. het is veel beter om manieren te vinden om te ontspannen en je hoofd leeg te maken. en als je daar al niet uit komt zou ik eerst overleggen met je huisarts.

&#8216;Melatonine kan schadelijk zijn&#8217; &#8211; Nieuw Amsterdams Peil

15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ha raad het juist aan Miss Fluffy. Daarom juist de vraag of anderen er ervaring mee hebben? Het gaat om het inslapen en je hoofd leegmaken is makkelijk gezecht als je net een ICD heb en daar naast net te horen gekregen heb dat je hartziekten 100% erfelijk is. En dan nog peuterdraak die begin februari weer naar de Cardioloog moet. Manlief zijn zaad die zo slecht is...... Je hoofd leegmaken is makkelijk als je niks anders als je eigen druk hoef te maken met welk avond eten je die avond eet ;)

16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En sorry dat zo heftig reageer. Maar vind het altijd zo makkelijk gezegd van mensen 'ontspannen en je hoofd leegmaken'

17. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik vind dat je wel een beetje erg heftig reageert ja, je bent heus niet de enige met veel aan het hoofd. net zo makkelijk gedacht van jou dat ik niets anders aan mijn hoofd zou hebben dan wat ik moet eten die avond. fyi, ik ben ardbeidsongeschikt, met chronische depressie en chronische vermoeidheid en autisme. en zit midden in een process waarin ze mij weer aan het werk willen dwingen waar ik totaal niet klaar voor ben. ik zit letterlijk de hele dag in doodsangst en slaap ook niet omdat ik veel aan mijn hoofd heb.

mijn huisarts is juist heel fel tegen op zelf aanmodderen met melatonine, en neurologen zijn boos op huisartsen dat zij deze medicatie zo makkelijk aanbevelen en voorschrijven. eigenlijk zouden ze je moeten doorverwijzen. jij vraagt om ervaringen, en ik geef het je. mij werd aangeraden om ontspanningsoefeningen te doen in de slaapkamer ruime tijd voor het slapen gaan. met gedimd licht en ontspannen muziek. en 2 uur voor bedtijd geen schermpjes meer

18. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    Ja heb ik geslikt! Al bijna drie jaar geleden maar ik had toen een periode dat ik heel moeilijk in slaap kwam en slecht sliep (onverwachts sterfgeval, begrafenis, huis leeghalen, huis verkopen, enz.) Als je slecht slaapt wordt het overdag alleen maar zwaarder en toen had ik al zoveel aan mijn hoofd. Met melatonine kwam ik wel goed in slaap en kon ik heerlijk slapen. Heb dit een tijdje genomen en daarna langzaam afgebouwd (nacht wel, nacht niet enz). Slaap ondertussen dus weer lange tijd zonder melatonine (bijna altijd) weer helemaal goed.
    Ik weet echter niet of het eventueel schadelijk kan zijn ivm kinderwens of invloed kan hebben ergens op.

19. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Rustig dames, we hebben allemaal zo onze dingen waar we niet over kunnen oordelen. Als je dan ook nog eens zwanger wil worden wat niet direct lukt + alle hormonen werkt dat niet mee. Laten we elkaar helpen en steunen waar we kunnen. Misschien watzweverig maar denk dat we daar meer mee bereiken.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en werkt veel onregelmatig, vaak korte rust periodes waarbij wachten op slaap een ramp is. Hij neemt melatonine en valeriaan afgewisseld in periodes. niet slapen kan ook heel schadelijk kan zijn.

20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zie jij dat ergens staan dan dat ik zeg dat JIJ niks anders aan je hoofd heb?!

Deel Deze Pagina