Wat spannend! Ik hoop dat het toch niet nodig blijkt! Wij zijn nu bijna oficheel twee jaar bezig voel toch wel heftig. Hij moet naar de ha voor een 0 meting.
Om 8:30 testte ik voor het laatst positief. Om 13:00 was die negatief. Normaal stijgt mijn temp wel goed met 0,3. Dus er is nog hoop omdat we gisteren rond 22/22:30 voor het laatst seks hebben gehad. Hè wat spannend weer. Bedankt voor je visie!
Jeetje, wat een dompers elke keer bij jullie.. stress is ook niet erg bevorderlijk! Dat het maar gauw raak mag zijn voor jullie
Sterkte @Maan14 Nooit leuk een scheiding en vooral niet van hè ouders. Helpt idd allemaal niet mee die stress Dikke knuff!
@RoGiJuLi temp blijft op 36,7 hangen. Maar het zou kunnen dat ik misschien vandaag een gelelichaamsdip heb en dat ie daarom nog 36,7 is. Ik ga er vanuit dat het morgen 36,8 ie net zoals anders.
Hmm, krijg toch een beetje het idee dat ik geen goede eisprong heb gehad. Geen idee of dat bestaat. Maar vind mijn temp niet echt overtuigend. Gelukkig morgen naar de gyn en hopelijk kan die me meer vertellen!
Uitslag van de progesteron binnen. Was iets te laag maar vermoedelijk te laat geprikt. Temperatuur blijft hoog dus mijn hoop ook
Nou, daar gaan we dan... Toen we bij de gynaecoloog waren, kregen we eerst een heleboel vragen die we moesten beantwoorden. Over ziekte, erfelijke aandoeningen etc. Vervolgens hebben we het over mijn cyclus gehad, dat zag er goed uit. Hij heeft zelfs gezegd dat temperaturen niets toevoegt, behalve dat je weet wanneer je ongesteld wordt. Hij zei letterlijk: je moet je afvragen of je dat nog wilt. Met andere woorden, stop er maar mee. Daarna hebben we het over het zaadonderzoek gehad van mijn vriend, hij was minder positief dan de huisarts over de uitslag. Een spontane zwangerschap is mogelijk, maar echt klein. Met maar 3 miljoen goed bewegende zaadcellen terwijl de ondergrens bij 15 miljoen ligt. Na dit gesprek zijn wij beiden onderzocht. Ik heb een inwendige echo gehad en zo op het eerste gezicht zag alles er goed uit. Baarmoederslijmvlies was goed qua dikte en hij zag geen afwijkingen in vorm. Daarna heeft hij de ballen van mijn vriend onderzocht. Zijn linkerbal is aan de kleine kant wat betreft het gemiddelde. Dat paste goed bij het beeld van zijn verminderde zaadkwaliteit. De gynaecoloog heeft ons bloed laten prikken, dat kon gelukkig vandaag nog, net op de valreep om 17:00! Ik werd geprikt op chlamydia (die uitslag duurt 4 weken) en mijn vriend op 3 dingen namelijk; FSH, LH, en testosteron. Daarnaast moet mijn vriend dinsdag 12 december een nieuwe zaadstaal inleveren bij het lab. Na het bezoek aan de gynaecoloog zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. Zij heeft ons het een en ander uitgelegd. We hebben folders meegekregen over OFO en over IUI, want mocht de zaadkwaliteit hetzelfde zijn, dan is dat het traject wat we ingaan. Dinsdag 19 december mogen we weer bij de gynaecoloog komen en krijgen we alle uitslagen en een kansberekening van hoe of wat. En dan wordt er een plan voorgelegd, afhankelijk van onze kansen. Zo, dat is een heel verhaal! Wordt vervolgd...
Poeha hé wat een onderzoeken zeg maar wel veel duidelijk geworden zo te horen. Mijn lf is gemiddeld 12 dagen dus morgen mijn nod
@Maan14 kunnen jullie een beetje tot rust komen op vakantie? Ben je ondertussen al ongesteld geworden of heeft het niet doorgezet? Vervelend dat het een vechtscheiding wordt Wanneer mag/kan je man naar de huisarts voor de 0 meting? @JosjeM dat was een lang verhaal. Fijn dat er nu onderzoeken gedaan worden. Wel schrikken dat de gyn minder positief is over de zaaduitslag dan de huisarts dat zal wel weer schrikken zijn geweest. Wat temperaturen betreft verschilt het volgens mij per gyn wat ze ervan vinden. Mijn gyn weet dat ik temp en was ook erg blij met mijn kaartjes toen ik daar voor het eerst kwam. Je kunt met tempen niet van te voren zien wanneer je eisprong er aan komt maar ik vind het erg fijn als bevestiging dat mijn ei gesprongen is. Mijn LF is ook telkens anders maar aan de hand van mijn temperatuur weet ik wel dat ik ongesteld ga worden. @wennepen80 wat kl*te weer Hele dikke knuffel meid! Deze ronde weer clomid? @hier, we hebben ondertussen prikinstructie gehad. Ging echt goed en zonder problemen mezelf geprikt. Dus voor het prikken zelf geen angst. Wel erg spannend hoe ik reageer op de hormonen. Maar eerst nog even de aankomende dag(en). Vandaag 12 DPO en temp nog hoog maar dat zegt niets bij mij, mijn LF schommelt heel erg en een hoge temp op 13DPO en zelfs 14 DPO heb ik al eerder gehad dus nog even afwachten.
Ja deze ronde mocht ik weer clomid slikken wel verhoogde dosis van 50 naar 100mg. Volgende ronde hoef ik niet perse gevolgd te worden met echo's maar heb liever van wel dan weten we hoeveel en wanneer..
Morgen uitgangsecho en starten met clomid 100mg. Ga ook vragen om mijn man zijn goedje te gaan controleren. De eerste zwangerschap was alles goed bij hem misschien na 2 jaar wat aan veranderd
Dat is inderdaad allemaal spannend! Hou je ons op de hoogte van de vorderingen? Hopelijk mag het gauw raak zijn voor jullie!