Wie is er nog allemaal bezig

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ellis2014, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Dames mag ik even meepraten.. een vraag stellen.. deze maand voor het eerst getempd. Hebben al lange weg gehad.. nu bezig op natuurlijke manier.. mijn temp is basaal 36.7 ik had op 12 nov 36.3 op 13 nov 36.4 op 17 nov een blije smiley op de vlear blue en nu op 19 nov weer basaal op 36.7.. had de temp niet al verhoogd moeten zijn? Of werkt dit niet zo. Nognaals mijn eerste maand met tempen.. dus alle hulp is welkom bij het leren van de temp :)

2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hoihoi, je temp dreigt pas na dat je ei gesprongen is. Het kan dus goed zijn dat je temp morgen ochtend hoger is ;)
    Voel je vrij om met ons groepje mee te kletsen.

@JosjeM ik heb nu twee maanden niet getempt en word dan letterlijk knettergek. Weet als temp gewoon hoe en wat en dat geeft rust.

@RoGiJuLi goeden tip van je en denk dat het Idd mischien beter zo kan doen! Ik hou niet van al die toevoegingen haha mede omdat veel kruiden ook weer bijwerkingen hebben.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.942
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Ook wat vraagjes terug aan jou.

1) temp je rectaal?
    2) temp je elke ochtend op dezelfde tijd direct na het wakker worden, voor het opstaan?
    3) heb je een tempkaartje om hier te laten zien? Zonee, kan je dan al je tempen vanaf dag 1 hier neerzetten.

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi mijn gebeden zijn snel gehoord, de sluizen zijn geopend :D

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.942
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    ;)

6. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,

Ik temp rectaal en altijd voor het opstaan rond 7 uur.
    Temp kaartje bijgevoegd :) 17e was dus clear blue positief
    Ben benieuwd naar jullie ideeen.

Bijgevoegde bestanden:

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.942
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Oeh... rot app ;);) ik adviseer Fertility Friend...maar dat terzijde.

Ik vind de 2 flinke dippen raar.
    Heb je toen slechter geslapen. Later naar bed gegaan. Zonder dekens gelegen.
    In de nacht eruit geweest?

Verder moet je ff je temp van morgen afwachten.
    Als de lh piek voor een eisprong gezorgd heeft zou die uiterlijk vandaag moeten komen en gaat morgen je temp omhoog naar minimaal 36.9.

Heb je na 17 nov nog doorgetest met de ovu testen?

8. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    #4428 Cindy77, 19 nov 2017
    Laatst bewerkt: 19 nov 2017
    Ik heb die nacht niet anders geslapen dan anders.. dus ik snap de dips ook niet. Ik ga morgen dan maar afwachten :) dank ie wel voor het meedenken. En even de vraag waarom is fertility friend beter? Heb hem even gedowload maar vind het een erg onduidelijke app

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.942
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat heel fijn is af te lezen. Je hier alles in kwijt kan (slijmverlies, ovu testen, kwaaltjes, bijzonderheden etc).

En je moet hem idd ff leren kennen ;), maar dan werkt hij echt lekker hoor :)

Maan14 vindt dit leuk.
  10. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Zal er toch eens even wat beter naar kijken dan ;) nu maar hopen dat mijn temp omhoog gaat morgen!

11. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Welkom cindy77!

Hier vanmorgen stijging gehad maar nog onmogelijk een eisprong zo vroeg in mijn cyclus :roflmao:
    Dinsdag afspraak gynaecoloog voor follikel meting.

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Helaas geen stijging hier :(

13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat vreemd.

@wennepen80 haha stijg het door de clomid?

Ik kreeg net een email vanuit Breda, mogen morgen om half 3 langs komen bij een anderen arts een jongen vrouw volgens de assistente.

wennepen80 vindt dit leuk.
  14. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Toppie:thumup:
    Hopelijk meer de goede richting op dan de afgelopen tijd voor jullie meis ;)

Mijn stijging kan door de clomid komen ja.

Maan14 vindt dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hoop het ook. Het grootste probleem waar die ene gyn het over had waren hormonen en kans op een tweeling omdat ze met iui willen dat er twee eitjes groeien. En belasting ivm eerderen vroeg geboorten.

Maar eerlijk gezegd vind ik dat meer een keuze die wij moeten maken in mijn familie komen twee en drielingen zowiezo veel voor dus het kan natuurlijk ook gebeuren.

16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Maan14 wat fijn dat je zo snel al weer terecht kan. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Maan14 vindt dit leuk.
  17. Steef85

Steef85 Bekend lid

24 okt 2016
    529
    41
    28
    @Maan14 ik hoop niet dat je dacht dat ik dacht dat je iets gemeen bedoelde. Als je nu nog snapt wat ik bedoel :p Ik had in ieder geval nooit het gevoel dat je ons iets niet gunt of zo. Het lijkt me voor jullie gewoon zo frustrerend dat je niet gehoord wordt. Wat fijn dat jullie morgen al terecht kunnen. Hopelijk is deze arts wel meedenkend. Laat je even weten hoe het was?
    Vind het trouwens een rare conclusie van die andere arts. Als het over een tijd nog niet raak is en jullie alsnog IUI gaan doen is de kans op meerlingen toch niet minder geworden. Of wil die arts dat jullie nooit IUI gaan doen :confused:
    Ik gebruik de gevoelige (dus niet extra gevoelige) van 2 be sure. Ik heb eerst een paar gekocht om te testen en ik was erg tevreden. Toen heb ik er een een paar maanden geleden een heleboel gekocht en doe nog steeds mee :p Als de test goed opgelopen is doe ik voor de zekerheid nog een CB test.

@wennepen80 ik heb de laatste keer ook van alles opgeschreven aangezien ik vaak ook iets vergat. Met de FM ga ik ook maar dingen opschrijven (grote van follikel, dikte baarmoederslijmvlies e.d.) want als ik thuis ben weet ik het ook niet meer exact. :p
    Laat je even weten hoe je FM morgen was?

@JosjeM balen dat je weer ongesteld bent :(

@Cindy77 welkom! Zelf vind ik Fertility Friend (FF) ook erg fijn. We hebben FF ook allemaal in onze handtekening gezet zodat we met elkaar mee kunnen kijken.
    Jullie hebben al een lange weg achter de rug zie ik met ICSI :( Waarom nu op de natuurlijke manier weer proberen als ik vragen mag? (Gewoon nieuwsgierig ;))
    Vreemd dat je vanmorgen geen stijging had. Je had niet meer verder getest na je positieve ovulatietest?

@hier, ondertussen al drie keer gespoten en het gaat erg goed. Ik zie alleen kleine puntjes waar ik heb geprikt maar dat is omdat ik weet waar ik heb geprikt anders zou het niet opvallen. Voel me verder ook prima :)

Maan14 vindt dit leuk.
  18. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Steef85 Balen, maar het was te verwachten! Kans is klein op de natuurlijke manier. Laat het maar gauw 19 december zijn, dan weten we als het goed is meer! :D
    Wel spannend allemaal hoor Steef, hoe lang voor je eisprong gaan ze de IUI doen? Je vindt het prikken dus niet vervelend? Ben wel benieuwd, de kans is aanwezig dat wij daar ook voor in aanmerking komen :p

19. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Steef85 wat spannend zeg dat prikken en FM metingen etc! Ik vind soms dat ze bij ons ook maar vrij weinig aanvullende onderzoeken gedaan hebben. Ik heb echo's gehad waar van ze zijden dat dan eisprong zou moeten hebben terwijl het dan een week water was en dit dan goed zou zijn geweest omdat progesteron goed stijgt. Mijn moeder en oma etc zijn allemaal begin 40 in de overgang gegaan dat ben ik zelf nog lang niet maar twijfel soms wel aan mijn eicellen. Die hebben al zo veel röntgen en contrast vloeistof te verwerken gehad. Dit werd met ablaties altijd in de liezen ingespoten. Artsen kunnen daar ook geen duidelijke antwoord op geven. Bij mijn laatste echo zagen ze mijn kz litteken wel heel goed zitten en was vrij groot.

Mijn man zijn zaad die zo wisselend is en vaak koorts heeft. Ben van plan morgen op mijn strepen te gaan staan. Want zoals jij ook al zeg of je nu rechts of linksom gaat die IUI moet toch voor je verder kan.

@JosjeM ik snap dat jij het liefste de klok zou willen doorspoelen! Weet precies wat jij nu voeld! Toen we onze intake in het Amphia hadden werd ons verteld dat het zo slecht was dat we alleen icsi zouden kunnen doen. En kijk wat er uit eindelijk tocht nog gebeurd is. Hoop stiekem voor jullie dat ze idd wat afwijkends genoeg zien en jullie geholpen worden!

20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Succes met de follikel meting!

Deel Deze Pagina