Wie is er nog allemaal bezig

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ellis2014, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, je temperatuur ziet er niet denderend uit nee... :(

2. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ah Thnx voor de geruststelling dames! Als ik naar mijn vorige kaartje kijk zie ik het ook :)
    Buik blijft gevoelig joh, hoop wel dat het niet iedere maand zo'n feestje gaat zijn :p

Kan jou ei niet 2 dagen later geweest zijn Marb (ik roep maar wat hoor, heb er geen verstand van :( Haha)

Oei Starry, ziet er inderdaad niet zo goed uit :(

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    #643 marb, 12 okt 2016
    Laatst bewerkt: 12 okt 2016
    Mja, ik twijfelde eerder ook al of mijn ei wel op de aangegeven dag geweest was. Maar ik zie ook verder weinig andere logische opties... :( Het zou eventueel dag 14 kunnen zijn. Dat is op zich logischer qua eerdere ovulatie-dagen, maar wat de temperatuur betreft is het wel gek...
    Als mijn temperatuur morgen en overmorgen weer hoog is ga ik in elk geval opnieuw testen denk ik.

Ik heb er gek genoeg nog/weer wel vertrouwen in, mede door die hogere temperatuur van vanochtend. Het lijkt wel heel erg op het kaartje van vorige maand, met die dubbele dip, maar nou ja... Misschien was het vorige maand een innestelingsdip en nu weer? En blijft ie nu zitten?
    Ach, ik weet het toch niet natuurlijk, maar je moet iets om jezelf bezig te houden :D

4. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Hey dames,

Net de uitslag binnen, mijn progestorongehalte was dus te laag...
    Krijg nu clomid voorgeschreven.. Slikken vanaf dag 5 tot en met dag 9 van mijn cyclus.. zaterdag starten dus.. RoGiJuLi je had dus wederom gelijk! :)
    Ben benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk gaat..

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik hoop dat het gaat helpen! Het ligt bijna altijd aan progesteron als iemands luteale fase zo kort is, clomid zou heel goed de oplossing kunnen zijn. Wat fijn dat er direct actie ondernomen wordt!
    Moet je na je ovulatie niet iets speciaals doen?

6. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Ik moet 26 oktober terug voor een echo....

7. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    @RoGiJuLi gewoon doorgaan met tempen? of heeft clomid daar invloed op....

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Volgens mij heeft clomid wel invloed op je basaaltemperatuur, maar kun je wel nog steeds een temperatuurstijging zien bij de ovulatie. Maar dat weet ik niet zeker!

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Sorry dat ik ff inbreek, maar lees regelmatig mee en zag jouw vraag over clomid en temperatuur. Ik heb zelf clomid gebruikt ivm pcos en getemperatuurd.

Om jouw vraag te beantwoorden:
    Clomid kan hoeft niet de dag na slikken een lichte verhoging geven. Dat is voor de eisprong dus alweer gezakt naar normaal. Ja eisprong zeker vindbaar met temperatuur!

Maar mijn vraag waarom clomid? Dat heeft toch geen invloed op het progesteron gehalte. Zover ik weet zorgt clomid dat het follikelstimulerdend hormoon meer word aangemaakt daardoor zorgt voor een eisprong waar er anders geen is. Utrogestan is het gene wat progesteron is.

Je hebt wel een eisprong toch?

Hmmm raar.

10. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Wat fijn dat ze doorpakken Ellis!
    Van wat ik hier gelezen heb snap ik het volkomen van het progesteron gehalte.
    Ik vraag mij alleen inderdaad ook af of je niet Utrogestan ipv Clomid bedoeld, ik meende nml ook dat clomid is om een eisprong op te wekken (ingelezen ivm m'n PCOS).
    Anderzijds ben ik een leek dus ik kan er ook volkomen naast zitten! Buiten dit alles hoop ik dat het aanslaat en jij een prachtig lange LF krijgt met een mooie posi test als resultaat!!

11. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ja dat hoop ik ook marb! :D. Vooralsnog geen tekenen van ongesteldheid... Jouw temperatuur doet gekke dingen zie ik. Ik was dus iets te vroeg met mijn conclusie over volgende maand. Hopelijk blijft hij lekker hoog.

@Starry, die daling ziet er inderdaad niet positief uit :(.

@Ellis, fijn dat er actie ondernomen wordt! Of Clomid het juiste is daar heb ik geen verstand van. Hoop voor jou in ieder geval dat het gaat werken.

12. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Vraagje dames,

Stel het is nu raak heb ik een cyclus van 48 dagen. Hoe bereken je dan de duur van de zwangerschap?

Hoeveel DPO ben jij nu Manaolana? Dat had ik even gemist :)

Edit: Whoops zie het al in je handtekening! Spannend! En je hebt nog niet getest?

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Voor jezelf of voor de vk?
    Voor jezelf kun je twee weken voor ei doen. Dus je bent twee weken na je ei 4 weken zwanger.

14. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Voor mezelf inderdaad Marb :) Ik begreep dat je rond de 10 weken een termijn echo krijgt waar ze exact op kunnen zien hoe ver je bent?

Ik weet niet waarom maar heb een heel apart gevoel, alsof het wel eens raak zou kunnen zijn (niet dat ik nu denk dat er al iets bevrucht is hoor, maar gewoon dat het wel zou kunnen lukken :) ). Nu kun je niet zoveel met gevoelens haha maar sommige gevoelens hebben mij niet in de steek gelaten :D Nog 10 dagen... pfff :p

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik snap je hoor! Zo had ik dat deze ronde ook! Daarom heb ik stiekem nog wat hoop ;)

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.065
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Met je eisprong ben je 2 weken dus vanaf daar gaan tellen.

Als de vk vraagt wanneer je eerste ongi dag is dan haal je 2 wkn van je ei af en kom je op 24 sept uit dus ;)

17. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    #657 Ellis2014, 12 okt 2016
    Laatst bewerkt: 12 okt 2016
    Hey dames,

Wat n reacties... geen idee eigenlijk, maar ik ga ervan uit dat de gyn weet wat hij doet....Geloof wel dat het zo is dat het progestorongehalte hoog moet blijven tijdens de eisprong, en dat is bij mij dus niet zo.. Zal ook wel de vraag blijven of ik dan wel een duidelijke eisprong heb..mijn LF is namelijk ook belachelijk kort.. 4-5 dagen

Spannend Sejh!! Fingers crossed

18. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

28 jun 2016
    763
    458
    63
    Uiteraard Ellis! Ik heb er ook gewoon niet veel kaas van gegeten, dus ik vroeg het me eigenlijk af. Je LF is idd belachelijk kort! En zoals je hier hier beschrijft ook hartstikke logisch!
    Ik duim gewoon dat het aanslaat meid!

Thnx RoGi! En Marb natuurlijk :D Ik vind het maar algebra allemaal haha, maar het klinkt wel logisch.

Ik duim voor je Marb!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.065
    15.642
    113
    Nabij Utrecht

Clomid voor een laag progesteron gehalte??
    Dat is niet logisch.
    Voor een laag progesteron gehalte neem je Utrogestan na de eisprong.
    Krijg je wel controle echo's om te kijken of deze dosis wel bij je aanslaat??

Ik denk dat ze met Clomid jouw eisprong willen vervroegen in de hoop daarmee je lf te verlengen.
    Ik hoop dat het lukt!!
    Mocht je nou weer zo'n korte lf hebben dan gelijk aan de bel hangen en om Utrogestan bollen vragen hoor!

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.065
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Progesteron bouwt pas hoog op na een eisprong, niet daar voor al ;)
    Ik weet zeker dat jouw progesteron wel hoog opboiwd maar een dag daarna alweer zakt waardoor je ongi wordt.

Deel Deze Pagina