Bijna geen temp stijging na eisprong

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Zuri, Jan 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Ben ik weer, ik vraag me af of het nou goed gaat met tempen. Gezien kind nog wakker wordt s nachts ben ik vanaf cd11 gaan tempen op moment dat ik voor eerst wakker word gezien ik dan langer geslapen heb aan 1 stuk vaak. Dan nog eens in de ochtend en dan pak ik de laagste temp, dat is bijna altijd die ik heb als ik mijn eerste slaap heb gehad.

Alleen nu eisprong geweest en temp is echt amper gestegen.

Klopt het dat ik op deze manier temp of zou ik toch weer wat anders moeten toepassen?

Ik lees op internet dat je temp minimaal 0.2 hoger ligt na ei maar dat is bij mij dus niet zo.

Attached Files:

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hoe laat wordt je de eerste keer wakker en hoe laat de 2e keer?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie eigenlijk nog helemaal geen eisprong in je kaartje.

Ik vermoed dat tempen bij jou niet werkt omdat je er snachts nog uit gaat.

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    De afgelopen weken verschilde dat enorm. Soms kwam hij al bij ons in bed als wij ook gingen slapen en sliepen we dus door en andere keer dan ergens tussen middernacht en vroeg in de ochtend... ik heb mezelf aangeleerd om als het na 3u is dat ik al temp, omdat ik dan al 4/5 uur slaap erop heb zitten. En dan temp ik rond 7u dus weer als we opstaan. Alleen soms is die van 7u echt veel hoger dus dan pak ik de laagste om geen gekke pieken en dalen te krijgen. Ook is zoon wel eens erg lang aan het spoken dus dan red ik nog geen 3u slaap tot 7u aan een stuk.

5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Nahja afgaande dat mn eipijn geweest is en cervixslijm weer opgedroogd is ga ik er wel vanuit dat die geweest is tussen 16/18 als ik het zo zie. Alleen vind ik hem ook wel lastig te zien in de temp indd en dan lees je dat je minimaal 0.2 graden zou moeten stijgen en dat zie ik niet in de chart.

Anderzijds heb ik op ff ook artikelen gelezen dat als je met wisseldiensten, gebroken nachten etc meet je toch wel wat zou moeten waarnemen en dat het dan niet gelijk onmogelijk is. Dat idee krijg ik van jullie reacties nu wel eigenlijk

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Als ik om 3 of 4 uur eruit moet om te plassen is mijn temp soms wel tot 0,4 graden lager dan als ik vervolgens bij het opstaan rond 7.00 temp. Die metingen in de nacht zijn in mijn geval absoluut niet representatief.

Heb je de latere metingen nog? Wat gebeurt er met je kaartje als je die invult?

Op dit kaartje zie ik ook geen eisprong. Eipijn en stoppen van afscheiding is niet per definitie een teken dat je ei ook daadwerkelijk is gesprongen.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zegt niemand.
    Bij sommige mensen kan het idd niet werken en bij andere weer wel.

Ik zie geen eisprong in je kaartje, maar ik kan uiteraard niet in je lichaam kijken.
    Mijn gegeven mening is gebasseerd op wat ik zie in je kaartje en dus in je temp.

8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Maar waarom zeg je dat je geen eisprong ziet terwijl ff hem wel zegt te zien dan? Ik snap niet zo goed op basis van wat je die conclusie trekt en zou graag begrijpen waarop je mening gebaseerd is, zodat ik mn eigen kaartje ook beter ga begrijpen.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    FF gaat uit van de ene piek (die met dat open pijltje). Ik baseer mijn mening op het feit dat je tempen daarna amper boven de folliculaire basale temp uitkomen. Dus geen blijvende verhoging van 0,2 tot 0,5 graden die ja na een ovulatie wel verwacht tov de basale temp van voor de eisprong.

Share This Page