Wie is er nog meer 31 weken nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door frommel86, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.428
    10.356
    113
    we hebben nog niet alles gehaald moet nog wat kleine praktische dingen hebben en kleding. Ook eerst nog even kijken hoe groot ze hem/haar schatten. Was met 28 weken al 1600 gram.

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier volgende week vrijdag nog verhuizen..;)
    in het nieuwe huis ligt de laminaat al op de baby kamer en het behang zit er sinds deze week in!
    week 15 komt de baby kamer dus ik moet nog ff geduld hebben!:)
    op hoeslakens/lakens en moltons voor de wieg na alles in huis!

ik heb afgelopen dinsdag de groei echo gehad en de kleine meid was volgens metingen 1716 gram

3. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Heerlijk hè dat getut. Vind het ook weer spannend meisje is toch anders, super leuk. Grote broer is ook helemaal trots en gelukkig heel blij met zijn mortier kamer. Ruim voor ze komt gedaan zodat hij voor zijn idee geen plaats hoeft te maken. Ik ga komende zaterdag lekker de laatste dingen voor de jammert halen mandjes enzo. Voor uk zijn we eigenlijk wel klaar. Nog wat leggingkjes maar voor de rest is ze meer dan ruim voorzien. Kan alleen mijn kruiken nergens vinden Grrr die mag ik nu gelukkig lenen want om dat nu nieuw te kopen vind ik echt zonde. Nu ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de groei van onze uk hoor!

4. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
  5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mag ik mij ook aansluiten? Ik ben wel iets verder dan jullie. 32 weken en 1 dag.

6. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja kruiken moest ik ook nieuw halen.
    Had ze uitgeleent maar diegene heeft ze helaas weg gedaan.
    En weet niet meer aan wie.
    Gister hebben we wel de box neergezet.
    Me andere kindjes vinden het nu spannend worden.
    Wilde nog een 3d echo laten maken. Maar kleine man ligt al ingedaald.
    Gelukkig had ik met 24 weken al een 3d echo laten maken

7. Vanillajaguar

23 nov 2011
    41
    0
    0
    ik ben vandaag ook 31 weken!

8. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    natuurlijk! Ik miste echt mensen in mijn omgeving die ook zwanger waren. En leuk dat we allemaal ongeveer even ver zijn! HIer vandaag precies 31 weken ook. Dacht dat ik geen afspraken had vandaag maar had er dus in de ochtend al 3, cb voor zoon, kapper en blijkbaar ook tandarts. PFFF ben echt zo een zeef!!

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zijn jullie ook al zo gewend aan dat getrappel en heen en weer geschuif in je buik dat je nu al weet dat je dat straks gaat missen als de baby geboren is? Ik vind het reuze gezellig als ik op mijn werk ben en de baby is lekker actief.

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Lumiere, zal het wel missen, maar vind deze zwangerschap ook erg zwaar, dus ben er eigenlijk wel al klaar mee. Hij mag van mij al komen, maar this natuurlijk nog veel te vroeg. Wel was hij met 30 weken al 2000gram geschat, dus hebben 31 maart een tweede groeiecho, dus ben benieuwd hoe groot hij dan is.

11. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    JAAA ik ben deze week ook 31 weken zwanger

12. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Ik ga het denk ik ook missen maar vind het net als Selina een stuk zwaarder dan bij de eerste. Hier mag ze ook al komen, meer omdat het wel goed is nu niet voor haar natuurlijk laat ze nog maar even zitten hihi. Maar goed nog 9 weken en die vliegen vast ook weer voorbij.

13. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krijgen jullie allemaal standaard een groeiecho? Hier is de laatste echo de 20-weken echo geweest en er staat er verder ook geen een meer gepland. Bij de vk voelen ze alleen hoe de baby ligt en meten ze de baarmoeder. Aan de hand daarvan zeggen ze dat het allemaal goed eruit ziet en ze niet te groot of te klein lijkt.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vlk zei dat ik 2 groeiecho's zou krijgen omdat ze dacht dat ik zwangerschapssuiker zou krijgen. Om een of andere reden had ze dat in haar hoofd omdat ik Pcos heb en mijn moeder zwangerschapssuiker had leek het haar grote kans dat ik het ook had. Maar ik bleek het niet te hebben gelukkig. Sindsdien niets meer gehoord over groeiecho's. Alleen met 34wk nog een liggingsecho.

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Heb hier bij mijn dochter ook een groeiecho gehad, ivm erg groot kind van mijn zus. Ben ook getest op suiker, maar dat had ik de eerste en ook de tweede zwangerschap gelukkig niet. Wel lijkt hij erg groot, dus het is maar goed dat ik die echo's krijg. 31 maart heb ik dus de tweede. Maar komt dus omdat wij grote kinderen krijgen in beide familie's en misschien ook door pcos.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.428
    10.356
    113
    Je krijgt ook een groei echo ook wanneer de baarmoeder erg hard groeit, het lag niet aan de suikers maar dat was meer uitsluiten. Aangezien mijn man groot is was het dus niet raar dat uk wat groter dan gemiddeld is. De tweede echo doen ze vaker wanneer de kleine op de bovenste curve zit. Wanneer de kleine er boven gaat zitten komen er weer andere onderzoeken dus nu hopen dat de kleine op de bovenste lijn blijft zitten.

17. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Hier gister heerlijk geshopt voor de babykamer en kwam ik thuis stonden daar al mijn vriendinnen met een verrassing baby feest..zo ontzettend lief en een hele fijne opkikker want wij zitten af en toe wel in de put momenteel. Mijn vent zit al een half jaar thuis in de ww pff solliciteert zich suf hopelijk heeft hij snel werk. Maar heerlijk genoten gister!!

18. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahhh dat is leuk zeg😃 dus lekker verwent😃

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat is zeker leuk ja!

Ons ventje zat met 17wk op P88-lijn, maar 2wk later met de officiele 20wk zat hij gemiddeld zag ik op de uitslagen. Hij had met die 17wk, wat overigens een pretecho was, waarschijnlijk net een groeispurt gehad. Mijn vriend was ook een grote baby, 4000gr bij 38wk, ik was juist te klein. Dus ik denk dat onze beeb gemiddeld zal zijn.

20. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een grote papa (nu ruim 1m90) bij de geboorte. M'n vriend was bijna 10 pond toen hij geboren werd. Toch wordt er hier niet standaard aan groeiecho gemaakt. Bijzonder hoe dat verschilt per vk praktijk. Dat ze daar niet één lijn in trekken...

Deel Deze Pagina