29 weken zwanger en dan op vakantie naar Zuid Frankrijk (1200 km) ??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tainted Love, Feb 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tainted Love

Tainted Love Niet meer actief

Hallo meiden,

Wij zitten er over te dubben om in de meivakantie naar Zuid Frankrijk te gaan met onze 2 kinderen van 3 en 6, maar op dat moment ben ik 29 weken zwanger en het is toch 1200 km van huis.
    Is dat verstandig of niet ???

Aan de ene kant denk ik, je moet je niet bang laten maken, heb op zich 2 goede zwangerschappen achter de rug. Aan de andere kant, elke zwangerschap is anders en als daar nou opeens de weeën beginnen of iets anders...........

De VK gisteren zei, dat zij het niet zou doen. Een andere verloskundige zei, dat kan nog best, maar volgens mij wist zij alleen dat we naar Frankrijk wilden en niet helemaal naar Zuid Frankrijk.

Hebben jullie hier ervaringen van zwanger op vakantie gaan?

Alvast Bedankt

Liefs Marta

2. mama petra

mama petra Actief lid

Jan 7, 2009
    161
    0
    0
    Met de 1e zijn we toen ik 7 mnd was naar denemarken geweest.
    Heb ik ook niet over nagedacht om het niet te doen omdat ik zwanger was. De andere 2 zijn voor de vakantie geboren.

Maar als jij je er lekker bij voelt zou je bv naar een nederlands sprekende camping toe kunnen gaan (als je met de caravan/tent gaat)
    En vooraf op internet uitzoeken waar daar de vk en het ziekenhuis zit. En je woordenboek niet vergeten ;)

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

Mar 6, 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik ben op 25 augustus uitgerekend en wij gaan in juni ook nog een week naar Denemarken. Ik weet het het is niet zo ver als zuid-frankrijk, maar toch ook niet naast de deur.

Ik weet nog dat ik bij mijn vorige zwangerschap echt niet ver van huis wilde (toen in oktober uitgerekend en in juli naar Normandie geweest). Nu denk ik er iets anders over, maar dat komt ook omdat mijn hele familie mee gaat en er altijd wel iemand is die het woord kan doen als er wel iets gaat gebeuren.

Wel een goeie tip trouwens om uit te zoeken waar de dichstbijzijnde dokter/ gyn zit.

Ik denk altijd maar: als het goed voelt, gewoon doen!

Veel plezier

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Ik ben met 28 weken nog naar Denemarken geweest en ben onverwachts bevallen met 31. Dat had ook daar gekunt, wat qua zorg niet zo probleem had geweest, maar de taal .
    Ik zou het zelf niet meer doen, zo'n lange reis en zo ver van eigen ziekenhuis etc. Maar als jij je goed voelt en er vertrouwen in hebt dan kan het vast geen kwaad.

5. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    IK ga met 28 weken 10 dagen naar griekenland. Lijkt me heerlijk zo op het einde ff heerlijk eruit. Lekker zonnetje mmmmm:p Heb er zelf geen vrees voor.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Als het goed is blijft die kleine dan nog sowieso 10 weken zitten! En anders kun je daar ook terecht bij een ziekenhuis (laten we hopen van niet).

Geniet van je vakantie!

7. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

Nov 13, 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben van plan ook met ongeveer 29 weken nog naar Zuid Frankrijk te gaan.....

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben met 30 weken ook nog lekker 2 weken naar Spanje geweest. Kon prima hoor!

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb met 33 weken nog in Zuid Frankrijk in een tent op een luchtbed gelegen.. In totaal 3 weken. Ging primaaaaa :D

10. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou het gewoon doen!!! :D Lekker genieten!!

11. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik ben vorig jaar in italie geweest toen was ik ook rond de 30 weken. geen problemen mee gehad. gewoon doen

Share This Page