Hallo meiden, Wij zitten er over te dubben om in de meivakantie naar Zuid Frankrijk te gaan met onze 2 kinderen van 3 en 6, maar op dat moment ben ik 29 weken zwanger en het is toch 1200 km van huis. Is dat verstandig of niet ??? Aan de ene kant denk ik, je moet je niet bang laten maken, heb op zich 2 goede zwangerschappen achter de rug. Aan de andere kant, elke zwangerschap is anders en als daar nou opeens de weeën beginnen of iets anders........... De VK gisteren zei, dat zij het niet zou doen. Een andere verloskundige zei, dat kan nog best, maar volgens mij wist zij alleen dat we naar Frankrijk wilden en niet helemaal naar Zuid Frankrijk. Hebben jullie hier ervaringen van zwanger op vakantie gaan? Alvast Bedankt Liefs Marta
Met de 1e zijn we toen ik 7 mnd was naar denemarken geweest. Heb ik ook niet over nagedacht om het niet te doen omdat ik zwanger was. De andere 2 zijn voor de vakantie geboren. Maar als jij je er lekker bij voelt zou je bv naar een nederlands sprekende camping toe kunnen gaan (als je met de caravan/tent gaat) En vooraf op internet uitzoeken waar daar de vk en het ziekenhuis zit. En je woordenboek niet vergeten
Ik ben op 25 augustus uitgerekend en wij gaan in juni ook nog een week naar Denemarken. Ik weet het het is niet zo ver als zuid-frankrijk, maar toch ook niet naast de deur. Ik weet nog dat ik bij mijn vorige zwangerschap echt niet ver van huis wilde (toen in oktober uitgerekend en in juli naar Normandie geweest). Nu denk ik er iets anders over, maar dat komt ook omdat mijn hele familie mee gaat en er altijd wel iemand is die het woord kan doen als er wel iets gaat gebeuren. Wel een goeie tip trouwens om uit te zoeken waar de dichstbijzijnde dokter/ gyn zit. Ik denk altijd maar: als het goed voelt, gewoon doen! Veel plezier
Ik ben met 28 weken nog naar Denemarken geweest en ben onverwachts bevallen met 31. Dat had ook daar gekunt, wat qua zorg niet zo probleem had geweest, maar de taal . Ik zou het zelf niet meer doen, zo'n lange reis en zo ver van eigen ziekenhuis etc. Maar als jij je goed voelt en er vertrouwen in hebt dan kan het vast geen kwaad.
IK ga met 28 weken 10 dagen naar griekenland. Lijkt me heerlijk zo op het einde ff heerlijk eruit. Lekker zonnetje mmmmm Heb er zelf geen vrees voor.
Als het goed is blijft die kleine dan nog sowieso 10 weken zitten! En anders kun je daar ook terecht bij een ziekenhuis (laten we hopen van niet). Geniet van je vakantie!
Ik heb met 33 weken nog in Zuid Frankrijk in een tent op een luchtbed gelegen.. In totaal 3 weken. Ging primaaaaa
ik ben vorig jaar in italie geweest toen was ik ook rond de 30 weken. geen problemen mee gehad. gewoon doen