Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door luca2504, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ohhh nog niet bevallen dus! Ze houdt het spannend!
    Hoop voor haar dat ze niet naar het ziekenhuis hoeft, ze wilde zo graag lekker thuis bevallen!
    en rugweeen, hopelijk zijn ze een beetje te doen je hoort zo vaak dat die zo moeilijk op te vangen zijn..

ZET 'M OP SAS!!!

2. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Go saskia!!!!!

3. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Nog even volhouden saskia! Hoop dat het nu snel mag gaan meid!

4. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    de eerste 'wie is er nog meer gestopt met de pil half augustus' baby... spannend!!!!!

5. haha ik kijk de hele tijd of er al nieuws is :p Maar als ze in het ziekenhuis ligt inmiddels zal het nog wel even duren!
    Kga maar eens lunchen en mijn boekje proberen te lezen, kan mezelf vandaag nergens toe zetten ben nog steeds niet opgestart en de dag is al half voorbij :$

6. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    ik voel steeds gerommel in mijn buik en steekjes...hmmm kan 2 kanten opgaan, gelukkig dat ik het nu met tempen snel genoeg weet (nog 4 dagen elke ochtend spannend):p

Ik ben in gedachten voor Saskia aan het duimen.....

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    update saskia,
    ze is naar het ziekenhuis te veel pijn aan de rug en de ontsluiting wil niet vorderen.

Igor-spannend
    Ik hoop dat jouw man zwaar gelijkt heeft dat jij zwaar zwanger bent ;)

8. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Blondi dat hoop ik ook:D

Jij hoeft lekker nog maar 1,5 week te werken

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    nog niet eens 1,5 week meer.. morgen precies een week.
    volgende week dinsdag is de laatste dag :D
    en dat is maar goed ook want eigenlijk hou ik het nu al niet meer vol maar ik wil nog ff doorbijten!

10. ohhh arme sas, had zo voor dr gehoopt dat het een vlotte bevalling zou worden! Nouja, in het ziekenhuis zal ze wel aan de opwekkers gaan en dan is het klusje hopelijk snel geklaard :D En heeft ze eindelijk die prachtige baby in dr armen!!!

Blondi nog 1 weekje werken, yeah! Dat is nu echt zo een ver van mijn bed show geworden, als ik mensen hoor praten over verlof enzo :p Zit al weeeeeeken thuis en ik zal blij zijn als ik weer wat mag doen haha. Als ik nog op de opleiding zou zitten zou ik nu ook de laatste weekjes ingaan..

Igor spannend hoor!

11. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Blondi en dan maandag is het pinksteren dus dan ben je ook vrij..ooohhh heerlijk joh!!!

12. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Wat jammer voor saskia! Maar ik denk dat ze dat zo vergeten is als die kleine er dan eindelijk is. Al denk ik wel dat ze het erg zwaar heeft dus ik hoop dat ze nog niet te laat is voor een ruggeprik. Ik blijf duimen!

En idd onze eerste baby in de club :D wat is het raar eigenlijk he, de een krijgt vandaag dr kind (nouja... Krijgen...) en de ander moet nog aan het hele verhaal beginnen. Ik ga jullie allemaal voorbij zien puffen! Haha.

13. haha Paula hopelijk kun je straks lekker meepuffen ;)

14. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    wat n spanning rondom saskia!!!!
    jeetje t wilt niet echt snel vlotten zo te lezen balen!!!!!!!

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    update saskia, ze heeft 6 cm ontsluiting.. ze heeft het volgens mij wel echt zwaar zeg.. :(
    Het is nu al 24 uur geleden dat haar vliezen zijn gebroken! Och germ meiske..
    Wat denken jullie, jongentje of meisje?
    Ik denk meisje..

16. ik had op jongetje gegokt :D

17. wat doen ze eigenlijk als je binnen die 24 uur na het breken van de vliezen nog niet bent bevallen? Krijg je dan eerst meer opwekkers ofzo, ze heeft nu 6cm dus wachten ze dan nog af of krijg je direct een ks?

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dat verschilt per ziekenhuis/verloskundige. De één wil na 24 uur al gaan opwekken, de ander houd 48 uur aan en weer een ander houd 72 uur aan..
    Ze kijken sowieso regelmatig hoe het met de baby gaat, als het allemaal goed gaat zullen ze denk ik gewoon opwekkers blijven geven en geduld hebben. Maar ik denk dat als er om 12 uur vanacht nog weinig vooruitgang is ze toch wel over zullen gaan op een ks, anders is saskia natuurlijk ook helemaal uitgeteld.

19. jee ik heb hier echt zweetplekken onder mijn oksels van hier tot Tokio.. kwam opeens een enorme stress bij me opzetten :$ Ik besefte me ineens dat we al in juni zijn en straks aan het eind van de maand gaat de universiteit dicht en ik heb nog niks geregeld of besloten over of ik al dan niet wil doorgaan met de studie..

Ik zou dit jaar graag af willen maken omdat ik er toch voor betaald heb, maar aan de andere kant kan ik er helemaal niks mee want je moet verplicht de andere helft (is stage en scriptie) ook doen voordat je een diploma hebt en ik zie het echt niet zitten om het komende jaar 4x een paar dagen naar Parijs te reizen en daar ook zo'n 500 euro per reis voor neer te tellen.

Bovendien zijn de examens van dit jaar over 10 dagen (kan ik dus niet heen) of anders in september en in september wil en kan ik echt nog geen 3 dagen weg zijn van mijn meisje.. En bovendien bevallen hun lesmethodes en de insteek van de studie mij voor geen meter dus ik heb het idee echt voor jan lul te studeren.

Maarja heb er wel 800 euro voor neergeteld.. En dat moet ik volgend jaar weer doen als ik doorga :$ En dat geld heb ik echt niet, want ik moet dan ook beginnen met het afbetalen van mijn studieschuld in nl, en ik heb niet eens een baan op dit moment en die zou ik ook niet kunnen vinden als ik vanaf september stage zou moeten lopen :( Dus waar ik dat van zou moeten betalen mag joost weten.

dus ik heb nu een mail gestuurd naar de coordinatrice, en ik heb gevragd of het evt mogelijk is de studie nu stop te zetten en te hervatten over 1 of 2 jaar (want dan heb ik ook de tijd om het geld op te sparen), en of het mogelijk is de examens van dit jaar op corsica te maken omdat ik die reis naar parijs echt niet kan betalen en nu in juni wegens medische redenen niet kan komen.. Ik wacht even haar antwoord af maar zoals ik het nu zie heb ik een paar opties:

1; ik stop er helemaal mee en dan is die 800 euro weggegooid geld. Maar dan ben ik wel overal vanaf en kan ik ook rustig werk gaan zoeken en mijn studieschuld afbetalen. Ander nadeel is dat ik dan geen waardevol diploma heb, met de bachelor kun je niet aan de slag namelijk. Of ik moet het heel sneaky aanpakken en proberen via schoonvader aan een baantje te komen en intern opgeleid te worden ofzo. Maar ik weet uberhaupt nog niet of ik wel in de psychologie aan het werk wil. Heb ook zoveel andere ambities en ideeen waar ik iets mee zou kunnen.
    2; ALS dit mogelijk is: ik stop er tijdelijk mee en pak het over 1 of 2 jaar weer op. Dan heb ik de tijd om geld opzij te zetten ervoor. De vraag is alleen of ik dan ooit de motivatie nog vind.
    3; ik ga gewoon door met het risico mezelf enorm in de schuld te steken en ik moet als de wiedeweerga op zoek naar een stageplek en een onderwerp voor een scriptie verzinnen en moet daarnaast ook werk zoeken om alles te kunnen betalen
    4; ik neem een extra jaar waar ik dan 400 euro voor betaal en dan kies ik er bijv voor om de stage of de scriptie en/of examens van dit jaar nog een jaar uit te stellen, om de kosten wat meer te spreiden, al wordt het wel weer duurder door dat extra jaar (en dan moet ik nog steeds verplicht naar parijs dus dat probleem is dan niet opgelost)

Oke zoals ik het zelf zie is optie 3 niet rationeel :p Optie 2 zou de beste oplossing zijn maar het hangt van hen af of zij hierin toestemmen.. Waarschijnlijk gaan ze dan zeggen dat ik die 400 euro moet betalen om ingeschreven te blijven ondanks dat ik dat jaar niets doe. Maar ik neig er toch meer naar om de boel gewoon de boel te laten. De studie is me inhoudelijk ook enorm tegengevallen helaas, het liefst zou ik ooit een jaartje terug naar leiden om het af te maken :)

Suggesties iemand? :) HELP!

Oke nu stop ik

20. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Nou ik heb vandaag ergens gelezen dat de weeen na het breeken van de vliezen binnen 24 op gang komen... Dus dan kan het best wel een tijd duren voor de bay er is als je bv iemand bent waarbij het dan 24u daarna pas begint.... Hoop voor saskia dat ze er nu bijna is, pfff! Ja bevallen is een hel! En dan moeten wij het allemaal nog mee gaan maken.

Luca, geen idee meid.... Misschien had je niet aan de opleiding moeten beginnen en tegelijk zwanger worden.... Is een heel mooi doel natuurlijk maar niet handig dus... En als de studie je toch tegen valt qua inhoud, dan zou ik stoppen denk ik en ooit weer iets anders gaan doen. Maar dat ben ik.

Deel Deze Pagina