dames, ik heb weer iets hoor Ik voel me de hele tijd zo opgefokt en onrustig, en heb ook zo'n bandgevoel om mijn bovenbuik en kortademigheid, icm hoofdpijn vandaag en suizende oren de hele tijd. dus k dacht aan evt hoge bloeddruk, maar de vk komt morgen dus dan zullen we het wel zien. Mijn bovendruk was donderdag iets hoger dan normaal maar dat zegt niks natuurlijk. Dus ik dacht kom laten we even over een teststripje piesen om te checken of ik geen eiwitten in de urine heb (omdat dat kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging).. en die was dus positief. Maar ik had vergeten het schoon te doen dus het kan nu ook zijn dat ie positief werd door evt afscheiding die meekwam. Nja ik meld het morgen iig even bij de vk en ze meet standaard mijn bloeddruk en ze zal me dan wel nog een keer over een teststripje laten plassen. Wou het even kwijt.
hello ladies, het is hier stil! Iedereen lekker van zijn vrije dag aan het genieten neem ik aan? Hier lekker uitgeslapen, en vanochtend voelde ik me al beter. Weer een teststrip gedaan dit keer wel schoon en geen eiwitten. Ik kreeg ongeveer een uur geleden een kramp, nadat ik mijn lief in de tuin even mentaal had bijgestaan met het repareren van iets. en ik dacht meteen OH een wee! Dus toen ben ik maar rondjes om het huis gaan wandelen in de hoop er nog een te krijgen, maar het is inmiddels een uur geleden en niet weer gehad dus het zal wel gewoon een darmkramp geweest zijn. Achja ik ben allang blij dat ik een beetje door de tuin kan banjeren, het is lekker weer! En heerlijk om weer eens wat buitenlucht op te snuiven (hoe zielig klinkt dat hahaha)
haha nou ik ben weer eens een monoloog aan het voeren, maar hierna stop ik er echt mee hoor! De vk is geweest; Bloeddruk was prima, dus hoef ik me niet druk over te maken. Op de ctg was het weer een prachtig berglandschap met veel sterke contracties, dus ze stelde voor om even te toucheren, omdat ze toch wel verwachtte dat er nu iets in werking zou zijn gezien de frequentie en intensiteit. Ze zei wel dat als er nu niets veranderd zou zijn, ik nog wel wekenlang ermee door kan lopen zonder dat er iets gebeurt Maar inderdaad blijkt dat de baarmoederhals weer kort is (bij de controle was ie nog lang) en verder naar voren ligt, de baarmoedermond is verweekt en ik heb 1 cm ontsluiting. Ze schrok er ook van hoe laag het hoofdje lag, net als de gyn vorige week, en ze zei dat de weeen nu toch zeker wel iets hadden gedaan en dat het nu ook alleen maar meer zou doen omdat inmiddels de boel verweekt is. Maargoed het kan ook net zo goed nog weken duren, alleen denkt ze net als ik dat het niet heel lang meer duurt. Maar ik hoef me geen zorgen te maken qua termijn zei ze, en volgens haar zou ik een makkelijke bevalling krijgen als het zo doorging haha dat was wel leuk om te horen. Lijd ik in ieder geval niet voor niks pijn. Dus nu afwachten
Vind je het niet spannend dat de baby misschien al zo vroeg komt? Ik heb vandaag schoonouders over de vloer gehad en de rest van de dag het huis gepoetst. Voel me eigenlijk prima behalve dat ik steeds heel erg moet niezen... Heb hooikoorts maar geloof dat ik nu last heb van het stof in ons huis.. Wel vreemd omdat ik nooit allergisch ben geweest voor huistofmijt of iets dergelijks. Ben alleen wat sneller moe merk ik en als ik te snel opsta wordt het zwart voor mijn ogen. Verder nog geen last van misselijkheid, hopelijk krijg ik dat ook niet Voor de rest blijft het elke dag spannend en wordt ik elke dag wakker met meteen de gedachte dat ik zwanger ben. Natuurlijk een hele fijne gedachte maar omdat het nog zo vroeg is blijf ik toch wel een beetje angstig of het wel goed blijft gaan. Morgen de vk bellen, ben benieuwd hoe en wat. Ga denk ik wel vast wat vragen opschrijven voor ik naar een afspraak moet want als ik daar zit vergeet ik denk ik alles te vragen! Iedereen een fijne dag gehad?
Lupita; nee totaal niet meer, ik loop al sinds 24 weken met vroege weeen en ben van 26 tm 28 wk opgenomen geweest in marseille ivm risico op vroeggeboorte, weeenremmers gehad en de hele rataplan. Voor mijn gevoel (en voor de medische standaarden) ben ik dus al heeeeeeeeeeeeeeeel ver en ik heb ook sinds die tijd niks anders gedaan dan bankhangen ivm opgelegde rust. Ben er dus helemaal klaar mee en klaar voor, en de beeb is er nu ook zo goed als klaar voor, maar daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt. Voel dat deze dame zich prima gaat redden
blondi--> lekker hoor bijna verlof!! oh jee zeg zoveel kleertje haha nou nog ff met de bevalling nog heel wat krijgen en je hoeft niets te wassen haha je hebt toch voor iedere dag andere kleertjes je kindje kan het bijna niet eens allemaal dragen misschien. luca--> spannend hoor al 1 cm ontsluiting dus het begin is er al maar zeker een fijn idee dat de vk gezegd heb dat het waarschijnlijk een makkelijke bevalling word lief hoor die mail van je moeder maar het is ook echt zo he moeders doen alles voor hun kinderen. lupita--> welkom weer en gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er van hoor!! en ik hoop dat je snel de 12 weken bereikt zodat je het kan laten rusten en echt kan genieten. hiero niet echt veel nieuwtjes heb een heerlijk weekend gehad zaterdag verjaardag zondag met me basin en haar dochter en nog een paar mensen naar prijsjesbingo geweest haha heb ik de hoofdprijs een wasmachine gewonnen altijd leuk maarja me wasmachine is pas 3 jaar oud en vandaag lekker met me nicht wezen lunchen die had ik al een aantal jaar niet meer gesproken dus hadden heel wat bij te praten. hebben jullie allemaal nog wat leuks gedaan?
He ladys! Allemaal een goed weekend gehad? wij hebben een beetje crisis in de familie, daarom ben ik er weinig geweest en zal ik er ook wat minder zijn... Mijn schoonbroer en schoonzus zijn uit elkaar na 10 jaar en een dochter van 4. mijn schoonbroer is hier voorlopig ook in huis dus het is even allemaal ellendig. igor, ik heb gelezen dat je temp omlaag is, wat kut! Sorry maar ik baal echt met je mee. Hou de moed erin meid, het komt bij jullie ook een keer goed. luca, 1cm ontsluiting???? Spannend hoor! Ik hoop dat je ze nog even kan laten zitten, ik snap dat je het beu bent maar een babytje in een couveuse vind ik ook altijd zo zielig eruit zzien.... Sterkte mochte het op gang komen he! sorry als ik niet op de reest reageer maar lig al in bed haha. morgen vroeg bloed prikken en dan een lange dag werken en daarna nog sporten, pfffff... slaap lekker allemaal!
Goeiemorgen allemaal!! Zoo allemaal een lekker weekend gehad? Gisteren de hele dag in bolsward geweest, vriendlief deed mee met de fietselfstedentocht en heeft hem uitgereden! helemaal trots op hem @Luca, oeeh spannend! die ene cm is er in ieder geval al @paula, sterkte met het gedoe in je familie... tis ook niet niks!!
@ luca: spannend hoor, al een centimeter ontsluiting. Ben benieuwd wanneer jullie meisje komt. @ blike: wat goed van je vriend! Hoorde op het journaal dat het nogal een zware tocht was dit jaar. Mijn schoonzusje heeft hem ook gereden. @ lupita: gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet er van. @ Paula: jakkes wat erg voor je schoonzusje en zwager. @ ikkuh: win je eens wat, is het iets waar je niets mee kunt . Je kan hem altijd nog weer verkopen en houd je er wat geld aan over. @ igor: nee niet naar beneden :x Wat vind ik dit nou jammer. Zie op je kaartje dat je al ongi bent geworden. Heel erg veel sterkte meid, had het jullie zo graag gegund. @ noamy: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! (sorry beetje laat ). Geniet lekker van je vakantie. Hier zit ik nog te wachten op mn ei. De ovutest is nog steeds negatief. Heb al wel een paar dagen buikpijn (ongi achtig). We zijn druk aan het klussen en gaan gewoon door tot we een positieve test hebben. Mijn ei is nu wel later als voor de zwangerschap. We wachten het rustig af. Mocht ik nu weer zwanger zijn, dan mag ik in het ziekenhuis komen voor een vroege echo en dat is wel fijn. En met de pups gaat het ook goed. Ze hebben de oogjes open. Zij loopt al een paar pasjes door de werpkist. Hij probeert nu te gaan staan, maar heeft wat meer moeite om zijn evenwicht te bewaren.
Ik kan mijn baby trouwens nu echt heel goed voelen en zie mijn buik zelfs omhoog veren als hij schopt! heel cool
goedemorgen! Ahh Ikkuh hahah een wasmachine gewonnen Achja lekker verkopen zou ik zeggen, kun je er toch nog wat mee Paula, he bah wat naar zeg. Altijd rot om te horen dat mensen uit elkaar gaan Weet je schoonbroer wel van de iui af? Veel sterkte iig! En succes met bloedprikken etc etc!! Igor, oh bah zeg nu ook ongi geworden, pff ik wou dat ik de ongi van je over kon nemen meis Hopelijk heb je in ieder geval op de fair veel spulletjes gekocht en heb je een leuk lang weekend achter de rug. Blondi, veel plezier en succes met je laatste werkdag!! Blike, sportieve vriend heb je hihi leuk hoor! Ook lekker genoten van het weekend dus! En leuk he, dat je de beeb nu steeds beter voelt Straks wordt je helemaal in elkaar getrapt van binnen Sheltie; AHHHHHHHHHHH lieffffffffffffffff!! Ah ik vind het nog steeds zielig voor het reutje dat ie maar drie pootjes heeft Ze zijn wel mooi zeg! Mooie kleurtjes! Gaan jullie ze straks verkopen? En zijn er dan mensen die hem willen hebben? Klinkt zo gemeen maar omdat het toch rashonden zijn en dan zijn er misschien niet zoveel mensen die een hondje met een handicap willen? Haha ik zou er zo voor gaan denk ik als ik 'm zou zien Maarja als het aan mij lag liep het hier vol met dieren Succes met klussen voor je ei Zal wel niet lang meer op zich laten wachten lijkt me, nu je buikpijn etc hebt. En ja 1cm ontsluiting, het is een begin nog maar 9cm te gaan. Ik denk ook niet dat ik nu direct zal bevallen hoor, want over die ene cm heb ik ook 2 weken gedaan maar als ik over nog eens 2 weken nou een centimetertje of 3 heb en het begint dan, dan ben ik helemaal tevreden hoor Het is nu in ieder geval stukken minder irritant steeds op de bank hangen en die pijnlijke voorweeen, omdat het niet voor niks lijkt te zijn. Dat motiveert toch weer een beetje Heb mezelf ook maar getrakteerd op een paar digitale boeken van bol.com (waarvan ik er 1 al had bleek later, lekker stom), die ik nu ga lezen. Mijn lief was gister trouwens superlief. Toen de vk weg was vroeg hij hoe het was gegaan en of er nog nieuws was, en toen ik het vertelde dat ik 1cm had en dat de vk ook denkt dat het niet zo lang meer duurt zag ik zn ogen oplichten Ik merkte afgelopen week al dat ie het toch wel spannend vind allemaal nu het zo dichtbij komt. Later zei hij; ik zeg morgen tegen mijn baas dat 'ie me de komende paar weken niet ver weg stuurt zodat ik er snel kan zijn als het begint. Dus ik vroeg, ben je een beetje zenuwachtig? Haha en dat ontkende die natuurlijk bij hoog en laag. Het was; nee vind het niet spannend en ben ook niet zenuwachtig maar ik wil d'r gewoon zien Toen zei ik nou ik vind het best spannend hoor, 9 maanden lang lijkt het heel ver weg en opeens kan het elk moment gebeuren, vind het een raar idee! Nou toen lichtte die helemaal op van herkenning hahaha vond het zo schattig Net alsof je een klein jongetje vertelt dat het bijna kerst is hahahaha
aah wat lief van je vriend... die van mij heeft ook hele stoere praatjes over de bevalling, maar als het zover is dan piept hij wel anders denk ik
@Ikkuh, om je een voorbeeld te geven van mijn smoothie/ontbijt van vanochtend.... verse aardbeien die ik zelf heb ingevroren (door diepvries fruit blijft je smoothie en hoef je dus geen ijsklontjes toe te voegen), flinke scheut melk en coolbest en handje cruesli..heeeeeeeerlijk! Wat ik ook erg lekker vind als 'zin in zoet' ....aarbeiden melk ijs en scheutje frambozen siroop! @igor neeee wat balen, kan me goed voorstellen dat je er verdrietig door was! je had ook zulke goede tekenen!!!
@luca, jeetje meid wat spannend al 1 cm ontsluiting!!!!!!!!! fijn idee ook dat de vk denkt dat het een makkelijke bevalling wordt! @paula, jeetje dat is ook niet niks!! @sheltie wat een schatjes zeg! @blike, als HIJ schopt? jullie wisten het toch niet? of praat het makkelijker tijdens de zwangerschap... hij vorm.. hihi Hier niks bijzonders! nog steeds geen EI ik word er helemaal gek van!!!!!!! dat het maar altijd zo lang duurt!
haha ja ik zeg altijd HIJ aljaa, praat gewoon wat makkelijker... Denk overigens trouwens dat het ook een jongen wordt... vraag me niet waarom, heb gewoon zo'n gevoel. Balen dat je je eitje niet kan vinden, je temp heeft wel een mooie dip gemaakt, zo'n dip kreeg ik ook altijd vlak voor mijn ei. Nu maar hopen dat je temp mooi gaat stijgen!
@ luca: hij blijft bij ons. Je kan zo'n hondje idd moeilijk verkopen, want hoeveel moet je er voor vragen? Als er nou iemand is die hem wel heel graag zou willen, dan zal ik er over nadenken. Maar anders blijft hij gewoon lekker bij ons.
Hoi meiden, ben inderdaad ongesteld geworden. Op naar de dokter en het ziekenhuis. Maar eerst is mijn vriend 2 weken weg en dan ben ik nog een week op vakantie en daarna gaan we het traject in (denk ik). Sowieso wil ik dat er wat gaat gebeuren, ben er klaar mee!! Sheltie wat lief die puppies. Blike leuk hoor dat je dat allemaal kan voelen, geniet ervan. Hoe is het met je bekken? Luca wat lief van je vriend, tuurlijk is hij ook zenuwachtig. Ze zijn altijd zo stoer maar ondertussen. En 1cm ontsluiting..oeh gaat ook voor jou spannend worden. Paula sterkte met de thuis situatie, wat kote zeg. Ajlaa goed zoeken naar dat ei van je
Igor: Balen dat je de volgende ronde zowiezo geen kans hebt omdat je vriend twee weken weg is hij moet wel vaak weg of niet? Kan me voorstellen dat jullie hulp willen gaan zoeken, zou er na 10 rondes ook wel klaar mee zijn... Wel lekker straks nog even een weekje op vakantie, waar ga je heen? Met mijn bekken gaat het redelijk... morgen weer naar de fysio