Hee dames, lees straks wel even alles terug ff een ego berichtje.. Heb sinds gisteren al een vreemde buikpijn, heel hoog in mijn buik, net onder mijn ribben... Alsof er heel strak een band omheen zit... Ik heb er gisteren een Topic over geopend hier op ZP, en iemand vertelde me daar dat het best wel eens zwangerschapsvergiftiging zou kunnen zijn... Natuurlijk (stom dat ik ben) heb ik het even gegoogeld, en toen kwam ik erachter dat dit ik deze week nog twee symptomen heb gehad die hierbij passen (1x hoofpijn, 2x sterretjes zien) Gelukkig moet ik straks naar de VK en ik hoop echt dat ze me even gerust kan stellen maar ben wel een beetje bang. Zie de doemscenario's alweer helemaal voor me pff nog 2,5 uur dan zal ik het weten....
Oeh blike, ik begrijp goed dat de schrik er nu in zit. Laat je dalijk maar goed onderzoeken! En zeker niet af laten wimpelen hoor. ik krijg net te horen dat een vriendin zwanger is van dr 2e. Precies een jaar na de eerste. En hoe? Jawel, beide keren door 1x een condoom kwijt te raken. Het is toch ongelofelijk????? Ik ben mega blij voor dr want ze wil heel graag 2 of 3 kinderen maar hoe is het mogelijk dat sommeigen echt maar 1 ongelukje nodig hebben en anderen er zo veel mooeite voor moeten doen? Het is oneerlijk verdeeld af en toe. Maar ondertussen ga ik ook van haar zwangerschap genieten en hoop ik dat ik er snel zelf bij hoor want anders zie ik de aankomende 9 maanden 2 vriendinnen met een groeiende buik en dan zou het wel eens moeilijk kunnen worden misschien. Pffffff, duimen dat het bij ons ook eindelij raak mag zijn.
En, Blike hoe was het bij de vk? Hopelijk was het niets, kan ook gewoon je baarmoeder zijn die hard groeit. Tegen deze tijd groeit hij verder omhoog en komt alles wat meer in de verdrukking te zitten. Maar wel goed dat je het even laat controleren natuurlijk, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Paula, oh dat zal wel heel dubbel voor je geweest zijn inderdaad, vooral als ze op zo'n lullige manier zwanger is geraakt terwijl jij net met je eerste IUI bezig bent. Maar straks hoor jij er gewoon bij en lopen er drie groeiende buikjes rond Jij maakt nu net zo veel of zelfs nog meer kans dan je vriendin die haar condoom is kwijtgeraakt Hoe kun je trouwens een condoom tijdens de seks kwijtraken? Hoop niet dat ie naar binnen was verdwenen Zooo hier echt voor het eerst in tijden heerlijk geslapen! Ik heb iets heel geks trouwens; houd vocht vast in 1 voet Ziet er echt belachelijk uit hahaha. Denk dat het van het verbranden was, het begint nu al iets af te nemen Ik kreeg vandaag al het eerste 'is de baby er al' berichtje.. Hopelijk krijg ik dat nu niet dagelijks te horen. Mensen schijnen echt te denken dat ik stiekem beval en het daarna aan niemand vertel ofzo Zelfs mijn moeder dacht toen ik de telefoon niet opnam dat ik al lag te bevallen. Dringt niet echt door dat we haar heus wel bellen als er iets gebeurt
Even snel; Blike, ik heb het ook gehad, ik had een bericht naar de verloskundige hier op het forum gestuurd omdat ik me eigen ook zorgen maakte. Het deed zoveel pijn! Ze zei dat het waarschijnlijk mijn darmen zijn geweest, die komen af en toe echt helemaal verkneld te zitten. Als ik het vaker kreeg moest ik de verloskundige even bellen vertelde ze. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is maar het klinkt precies hetzelfde als wat ik had! Paula, jeeeeeeeej wat goed (ik mis hier het 'feestje' poppetje) en nu word het heul spannend. Ik duim voor jullie! Igor, vertel mensen gewoon de waarheid. Is je vriend nu al terug? Zo dat was even snel.
Nou ben net weer terug van de VK. Alles zag er goed uit, de pijn in mijn buik komt waarschijnlijk omdat mijn baarmoeder wat aan de hoge kant zit en daardoor mijn organen platgedrukt worden. Hij heeft nog even mijn HB opgemeten en dat was ook mooi laag, terwijl dit bij een zwangerschapsvergiftiging juist hoog zou zijn. Ook ben ik even op suiker gecontroleerd omdat mijn baarmoeder voor mijn termijn wat aan de grote kant is, dit was 5,4 mmol. Moet onder de 7 zijn dus dat was ook prima... Ohja, mag niet meer Googlen van hem is niet goed voor me...
heej ladies luca goed nieuws!!! en minder van je vocht in je voet maar ach!! dat gaat wel weer over toch!!! blike ik hoop dat het niks ergs is! sterretjes zien........tjah die heb ik ook gezien en hoe!!!! bwn nog steeds niet lekker in orde.... loveral waar ik heen ga ben ik bang....bang dat ik t weer krijg want voel me zo vaak duizelig etc ik durf gewoon ook bijna nergens heen echt vreselijk(vooral nu we vakantie hebben) en idd zoals luca zegt alles gaat omhoog zitten mijn maagklep staat heel vaak open erdoor ook geen fijn gevoel! en als ik adem helemaal niet dan borrelt het als n gek!!!! paula jeetje weer zo n verhaal!! dat snap ik ook niet hoor somige zijn met n poep en n scheet zwanger!!! pfff naja hopelijk is het bij jullie nu ook gewoon meteen raak ik ben erug benieuwd!!! ik heb eindelijk mn fotos geupload hopelijk lukt het om ze hiernee te zetten ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!! allereerst mn buik!! met 24 weken Bekijk bijlage 161575
en mn stoel!!! Bekijk bijlage 161578 het is nog niet helemaal af!!! komt nog n ster nachtlampje aan de muur en zijn naam in houten letters!!! en???wat vinden jullie??? wij zijn helemaal trots!! eenuuhh zal ook ff fotos van de inhoud van zn kast maken!!!
Oeh blike, wat een naar gevoel kan dat geven hè. Gelukkig is er niets aan de hand, maar prettig is anders WAUW Noamy wat een ontzettend mooi kamertje zeg!!!!! En wat een mooie buik heb je.
Haha Blike kom je van je vk heb je geen verplichte bedrust maar verplichte google-rust Is ook weer eens wat anders! Gelukkig dat er niets aan de hand is meid. Dat verdrukkingsgevoel wordt alleen nog maar erger, tot de beeb weer gaat indalen en dan kun je weer wat meer ademen Noamy heeeeeeeeeel leuk kamertje! Echt heel leuk gedaan, ik vind dat grijs errug mooi! en wat een grote commode! Handig hoor! Haha ik moest wel lachen om de tummytub, die vind ik namelijk zelf ook heel leuk met zo'n standaard maar ik mocht hem niet kopen van mijn vriend want hij vond het op een bloempot lijken Ohjaaa de inhoud vd kast fotoooooo! En je buik ook mooi hoor! Nu al groter dan mijn buik hihi Wat staat er op je shirtje?
Nu zal ik eens even op iedereen gaan reageren: Aljaa: Gefeliciteerd met je neefje Paula: Wat fijn dat de IUI goed is gegaan en dat je er geen last van gehad hebt... nu op naar een mooie positieve zwangerschapstest voor jou! Ik vind dat soms ook zo "oneerlijk" dat sommige mensen zo snel zwanger worden en anderen zo moeilijk. Vind het wel knap hoe je ermee om gaat, ik zou het er wel moeilijk mee hebben denk ik. Luca: Goed nieuws dus! Wel lekker dat ze je niet overtijd laten lopen trouwens dat scheelt weer! Vocht in één voet, aargh dat lijkt me vervelend. Blondi: Hoe is het verder met jou meid? Naomy: Mooie buik!! en een prachtig kamertje!
Blike, fijn dat alles toch goed is, weer en zorg minder!! noamy, mooie buik en wat een super mooi kamertje!! Echt heel gaaf! Luca, zon tubbietub vinden bebytjes wel heeeeeeel fijn, brengt ze echt tot rust dus misschien toch even je vriend over halen??? nou ik ben heel blij voor dr maar dit is wel de eerste keer dat het me een beetje steekt en daar baal ik van, want zo wil ik niet zijn. Het is een heel dubbel gevoel. Maar ben wel nog steeds blij voor dr maar voel ook wel een soort jaloezie of hoe ik het ook moet noemen. Dat vind ik verschrikkelijk. Maarja, denk dat de pregnylspuit ook wel mee helpt daarin, heb ook een kort lontje vandag. Nog geen last van gehad maar nu dus wel, bah! Haha. Maar fijn dat ik het hier kwijt kan, dat helpt wel.
meiden bedankt!!!! wij zijn ook helemaal blij met t resultaat!!! luca op mn tshirt staat: i've been kissed in the city ofzo met n hartje erbij(van mamalicious) vind mamalicious trouwens het leukste zwangerschapskledingmerk !!!! en mn buik was zonder zwanger te zijn ook al groter als die van jou meis!! jij bent gewoon heerlijk slank en ik............niet......... foto van de inhoud van de kast maak ik straks even! blike gelukkig was er niets ergs!!!! en idd ajla nog gefeli mt je neefje!!! saskia bedankt!!! en wat gaat t snel is jouw heerlijke kereltje nou alweer gewoon 2 wkn en 2dgn!!!! jeetje en wat n snoepie is het!!!!! voel jij je verder ok? paula op naar 4 juli!!! ik ben echt zo benieuwd!!! zou roxi inmiddels alweer back in NL zijn?? en idd hoe zou het met blondi zijn?en asun?en wie hebben we nog meer even niet gehoord of gezien?? igor gaat t met jou n beetje?
Soms lijkt het inderdaad dat elke idioot maar zwanger kan worden en dat wij er zoveel moeite voor moeten doen, dat is wel eens lastig. En als je dan hoort dat ze het weg laten halen omdat het een ongelukje was...grrrr:x woest kan ik dan worden. Onze tijd komt wel en voor jou ga ik heel hard duimen Paula. Noamy prachtige buik en wat een super leuk kamertje, goed gedaan. Blike fijn dat alles goed was en nee niet meer googelen. Ik zit te hopen dat mijn ei nog even niet springt en wacht tot zaterdag, dan komt vriendlief terug maar ik denk dat hij vandaag of morgen springt. Gisteren was de ovutest al vrij donker maar volgens mij nog niet helemaal positief. Luca fijn dat alles weer goed was en dat ze je niet over laten lopen.
haha nee Igor ik ben ook blij dat ze me niet over laten lopen hahaha Anders wordt het zo'n gedweil Paula; ja klopt dat zei ik dus ook al maar het komt er hier echt niet in. Ze bestaan hier ook gewoon niet dus dat scheelt Dat jaloezie gevoel is heel normaal hoor. Je geeft aan dat je het niet wilt en dat je je er bewust van bent en er tegenin gaat is al een heel goed teken Je kunt in ieder geval van jezelf zeggen dat je een goed hart hebt. Mensen die ECHT jaloers zijn en anderen niks gunnen zouden dat nooit toegeven hoor. En hormonen spelen inderdaad ook vast een rolletje Noamy haha ja maar je hebt al een tijdje een echte zwanger buik hoor Vind dat heel mooi! Had gewild dat ik er zo lang mee had mogen pronken! En trouwens valt het volgens mij reuze mee met jou hoor Gewicht hoeft echt niet lelijk te zijn, sommige gezette vrouwen zijn mooier dan die slanke sprieten! Als je je gepast en hip kleed kan dat al heel veel verschil maken vind ik! En zo te zien heb jij daar geen problemen mee Ik had vroeger een vriendin die op zijn minst een maatje 42 had. Gingen we shirtjes passen, pakt ze een 36 uit het rek Ze kwam het pashokje uit en leek net een rollade. Toen toch maar voorzichtig aangegeven dat ze beter minimaal 2 maten groter kon nemen. Gelukkig vond ze dat zelf uiteindelijk ook mooier zitten En dan ik; totaal geen vorm in mijn lijf en kan daarom heel veel topjes bijv niet aan omdat het teveel decollete heeft en dat kan ik gewoon niet hebben. Of een blouse ofzo, dat gaat gewoon bij mij niet omdat er altijd ruime bij de borsten overblijft en dan lijk ik net een zwerver En soms zie ik van die leuke echt vrouwelijke dingen, maar als ik het dan aandoe lijk ik net een klein kind in d'r moeder kleren . Elk lijf heeft z'n voor en nadelen. Mamalicious is inderdaad een leuk merk Heb zelf niet zoveel zwangerschapskleding eigenlijk omdat ik nog zoveel van mijn eigen kleding paste. Nu beginnen al mijn topjes dus te kort te worden en ik heb totaal geen korte broeken ed. met elastiek, dus die kan ik allemaal niet aan Maar om nu voor die paar weken nog kleding te kopen, nou nee. Dan maar een beetje improviseren haha. In huis hoef ik gelukkig niet mooi te zijn
dank je wel voor je compliment luca! ik zal ook niet super slank worden....past ook niet bij me maar wil na de bevalling toch wel n hoop afvallen! ben gewoon sinds ik met mn mannetje samen ben erg veel aangekomen, houden beide erg van lekker eten!! haahaha en ach zo heeft iedereen wel wat he! zo lees ik uit jouw verhaal ook weer dat super slank niet altijd alles is snap ik ook wel! maar goed als je zelf niet lekker in je vel zit is dat soms meoilijk om naar buiten te brengen zodat mensen het snappen! heb idd al wel n tijd echt n zwanger buik he! moet je voorstellen dat ik daardoor ook vaak te horen krijg: zow laatste loodjes of niet???!!! weet je zeker dat er maar een in zit!!! ook zo leuk! die mensen hebben geen gevoel in hun ass!!!!! bah maja
ja stom is dat hé Naomy?? Had ik gisteren nog bij de benzinepomp, vraagt iemand aan me, hoelang moet jij nog? dus ik zo: nog drie maanden Zegt ze: dan ben jij wel aardig dik zeg.... NOUJA ZEG!!! dat zeg je toch niet :S pfff sommige mensen
Naomy; supertof kamertje! En inderdaad een lekkere grote commode. Je hebt een mooie buik hoor, ik heb die opmerkingen van 'zijn het er geen 2' ook echt vaak gehad terwijl ik volgens de vk een heel normale buik heb en helemaal niet supergroot. Meeste mensen hebben er geen verstand van! Blike; mooi dat het dus 'niks' was. Hoe is het met jullie babykamer? Igor; het is te hopen dat je ei later komt.. maar als de ovutest nu al bijna positief is word dat misschien wel lastig. Als je vriend terug is gingen jullie naar het ziekenhuis toch? Paula; misschien heb jij over 2 weken ook wel een positieve test en zijn jij en je vriendin samen zwanger! Luca; wat fijn dat je weer alles mag. Heb je ondertussen ook wel verdiend hé een baby van 3000 gram is maar een lief klein frummeltje! Ik woog 3020 en mijn moeder vond mij een frutje. Saskia; je hebt een heerlijk kindje! Ik hoop dat we nog vaker foto's voorbij zien komen. Gaat je herstel goed? Asun en Marlijn komen hier volgens mij nooit meer. Dacht dat Marlijn ongeveer net zo ver was als ik? Hier gaat het prima. Ik begin het een beetje beu te worden omdat mijn lijf sinds een weekje erg begint te protesteren. Ik ben half kreupel omdat mijn rug het niet meer goed aankan. Ik kan zelfs niet eens op m'n gemak douchen want langer dan 10 min staan kan gewoon niet meer. De baby in mijn buik vind ik nog steeds heerlijk maar mijn lijf werkt gewoon niet echt meer mee. En jullie willen echt mijn voeten en enkels niet zien hahah ik houd echt liters vocht vast volgens mij! Maandag heb ik de liggingsecho, de allerlaatste echo! Dan weet ik ook of het een groot/klein kindje is...
succes blondi met je echo maandag! Spannend toch weer Vind het wel jammer dat je nu echt totaal niks meer ziet van een baby Alleen nog maar delen hahah omdat het al zo groot is! 3000 gr is inderdaad niet zo groot, maar groot genoeg Als ze volgende week zou komen dan weegt ze rond de 2500 gr en dat is precies genoeg om als 'normale' baby behandeld te worden haha dus geen couveuse ed. En ach het is ook maar een schatting natuurlijk, voor hetzelfde geld zit ze nu al een paar honderd gram boven het geschatte gewicht. Lastig dat je lijf het op begint te geven Toch nog minimaal twee weekjes volhouden. Misschien wat meer rust nemen? Ik mag nu alles wel weer maar doe nog steeds zo goed als niks omdat ik er gewoon de energie niet meer voor heb Vooral met die hitte. Ik heb met Marlijn laatst nog een paar priveberichtjes uitgewisseld. Zij is inderdaad ongeveer even ver als jij. Het gaat geloof ik wel goed met haar zwangerschap ook, ze stuurde me toen een berichtje omdat ze dacht dat ze last had van weeen maar het bleek achteraf niets te zijn geloof ik. Van Asun heb k ook al heel lang niets meer gehoord!