Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door luca2504, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi Asun straks piep je nog voor :D Het klinkt mij wel als lichte rugweeen in de oren, zo begon het bij mij ook. En ik kon de eerste nacht ook nog gewoon slapen en ging het 's ochtends weer verder. Maargoed het kan ook zijn dat het (nog) niet doorzet. Of het kan zijn dat je straks je slijmprop verliest, dat had ik bij die eerste krampjes. Maargoed, de tijd zal het leren!

Sas; oh nee volgens mij zetten ze hem inderdaad tussen twee weeen in. Nouja hoe dan ook ik voelde er weinig van. Alleen de prik van een naald maar niet pijnlijker dan wanneer je bloed laat prikken ofzo. En daarna was het inderdaad erg fijn :D Het ergste vond ik dat je voor het zetten niet meer mocht bewegen en dat ik toen net een wee kreeg en niet met mijn handen op mijn rug mocht :$ Toen heb ik de handen van die arme leerling vk fijngeknepen :p

Achh krampjes dat is zo zielig he :( Aline heeft het nu ook een paar keer gehad en dan is ze ook ontroostbaar. Gebruik je infacol? Dat hebben ze hier niet maar ik kreeg van Weleda een borstvoedingsthee aanbevolen tegen krampjes. Nu geef je geen bv meer dus voor jezelf hoeft het niet, maar dat kun je ook gewoon in een flesje 30 cc aan de baby geven, dat schijnt heel goed te helpen tegen de krampjes.
    Misschien kan Milan wel niet goed tegen de flesvoeding, of het merk? Die drie keer dat Aline een flesje bijvoeding heeft gehad reageerde ze daar ook niet super op. Ze sliep wel lekker maar het is vergeleken met bv zo zwaar verteerbaar dus had ze daarna enorme huilbuien.

Noamy, wat fles- of borstvoeding betreft. Ik heb bv eerlijk gezegd flink onderschat hoor, dacht ooh je legt dat kind aan je tiet en het is goed. Maar het is toch hard werken! Vooral de eerste week vond ik het erg zwaar, maarja het is wel zo bijzonder dat je kindje van jou eet inderdaad, en het moment van voeden vind ik ook heel bijzonder en intiem, je kindje zo dicht tegen je aan en die bij je aan de borst in slaap valt. Ik heb ook wel een paar keer een flesje bijvoeding gegeven maar dan mis ik dat contact wel. En bij bv komen ze ook nog eens vaker omdat het lichter verteerbaar is. Voordeel is wel dat de poep niet stinkt :D
    Maar een nadeel inderdaad dat papa niet zo makkelijk een voeding kan doen. Dan moet je weer kolven maar als je een voeding overslaat dan barst je tiet zowat uit elkaar :p

Veel mensen zijn hypocriet vind ik wat bv betreft. Ze roepen allemaal je gaat toch wel borstvoeding geven!? Maar volgens mij geeft de overgrote meerderheid toch flesvoeding omdat het uiteindelijk makkelijker is. Dus ach lekker laten kletsen, gewoon doen waar jij je het beste bij voelt hoor! Dat kindje groeit toch wel, of het nou op bv of fv is :) Op de materniteit gaf volgens mij 90% flesvoeding, terwijl ik 9 maanden lang om me heen alleen over bv had gehoord dus ik dacht echt dat heel corsica borstvoeding gaf. Nou mooi niet hoor.

Over thuis zijn; ik vind het heerlijk! In het begin was de materniteit wel fijn omdat je alles kan vragen en je alles nog moet leren, maar op een gegevn moment wordt het zo beperkend want je kunt alleen maar in bed liggen en je kunt niet eens even wat te eten of drinken pakken ofzo, douchen ging ook niet omdat er nauwelijks warm water was en je ligt steeds met een kamergenoot etc etc. Dus nu vind ik het heerlijk! Inmiddels na de derde nacht is Aline ook helemaal gewend hier en vannacht heeft ze voor het eerst de hele nacht in haar wiegje gelegen ipv bij mij in bed :p En ik heb mijn ouders natuurlijk dus echt met zijn drietjes zijn we nog niet maar dat vind ik wel fijn want mijn lief is alweer aan het werk en anders zou ik ook maar alleen zitten, nu heb ik nog hulp van mijn ouders :) We willen graag binnenkort naar buiten met Aline, maar het is nu opeens de hele tijd slecht weer. Vandaag komt het met bakken uit de hemel, lijkt wel of mijn ouders het weer hebben meegenomen uit NL :p

Blondi, hoe gaat het bij jou?? Al aan het bevallen? :D

Ik stop weer even met mijn lange verhaal haha, fijne dag allemaal!

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Bedankt voor jullie lieve woorden dames, pff was gisteren echt even van slag... tis ook zo snel gegaan... vorige week kreeg ik te horen dat hij ziek was en nu is het al gebeurd... We hebben hem gisteren op een mooi plekje begraven. Wel sneu voor onze andere poes, je kan echt merken dat ze hem steeds aan het zoeken is.

Ikkuh:
    heeft de ongi doorgezet? hoop het voor je! kun je in ieder geval weer verder...

Lupita:
    Gecondoleerd..

Naomy:
    Idd een beetje rare reactie van je schoonouders... gewoon negeren meid. trek het je niet aan.

Saskia:
    oooh wat zielig voor Milan zeg... arm kereltje. Hoe gaat het vandaag met hem?

Asun:
    Spannend meid!!! en als het vandaag doorzet heb je in ieder geval lekker uitgeslapen ;)

Blondi:
    Hoest met jou meid? zag in een ander topic dat je je niet lekker voelde?

Luca:
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn zeg :) en dat je ouders er nu lekker zijn... hebben jullie daar trouwens ook iets van kraamzorg? of is dat daar anders geregeld?

3. Lupita; ook gecondoleerd, sorry dat heb ik niet in mijn vorige berichtje meegenomen ik ben net een zeef :(

Ikkuh; ben je al ongi? Ik hoop het voor je :D

Blike; hihi mijn ouders zijn de kraamzorg :D Nee dat bestaat hier niet. Maar ik ben 4 dagen in het ziekenhuis gebleven en daar krijg je de 'kraamzorg' zegmaar ter plekke. Je leert alles doen, van dagelijkse verzorging tot badderen etc. en ze houden jou en de baby ondertussen ook goed in de gaten. Na die vier dagen, als alles goed gaat, mag je dan naar huis en bij ons was dat dus het geval gelukkig. Hier thuis zijn mijn (schoon)ouders de kraamzorg :D Mijn moeder vertroetelt me lekker en als zij overdag weg zijn ben ik alleen met mijn meisje en dan probeer ik een beetje rust te pakken (al heb ik daar moeite mee, hou niet van slapen overdag).

Ik ga ook even Blondi bespioneren, kijken of er al iets gebeurt daar!

4. ohjee ze voelde zich echt niet goed lees ik :( niemand heeft naar nummer toch? Hoop voor d'r dat het niets ernstigs is/was! Misschien wordt ze wel gelijk doorgestuurd om te bevallen..

5. Asun

Asun Niet meer actief

Owjeej.. lees net haar berichten op t andere topic!
    Blondi Ik hoop dat t loos alarm was, of dat jullie kindje nu snel mag komen. Sterkte!!

Hier geen verandering. Net ging t iets beter, dus heb ik m'n kans aangegrepen om de wc's te poetsen.. haha. Nu weer last van m'n rug.
    Ga ff lekker op bed liggen met m'n boek. Ik ben haar naam was Sarah aan het lezen. Erg mooi en indrukwekkend boek!! Bijna uit..
    Iemand nog een tip voor een mooi boek?

6. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    bah blike wat naar he
    ben echt een dierenvriend en als ik dit dan hoor dan ben ik blij dat ik geen huisdieren heb...........die tijd die komt dat ze wegvallen bah
    sterkte
    en idd was niet zo leuk maar idd ik laat t lekker gaan........ik weet wel beter ;)

saskia hoe gaat het met milan?

luca idd je hebt gelijk iedereen heeft comentaar en uiteindelijk geven er meer de fles!ach ja
    tot wanneer blijven je ouders?

jeetje ben benieuwd naar blondi

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ooh Asun, dat vond ik ook zoooon mooi boek!!
    Moet nog steeds de film kijken trouwens!

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Fotootjes van de babkamer.
    Het is bijna af, nog gordijnen, een lamp en wat accessoires :D

Bekijk bijlage 170148

De kast en lekkere loungestoel

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
  10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
  11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
  12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Luca, wat fijn dat de borstvoeding goed gaat. Wat vinden de opa's en oma's van de kleine meid?

Blike, wat een rotnieuws van je kat zeg! Dat is ineens rap gegaan.. gecondoleerd. Hoop dat je andere kat er aan kan wennen. Je hebt wel een mooie babykamer zeg!

Asun, last van je rug na de wc's poetsen? Oftewel, geen wc meer poetsen ;)

Hier alles oké. Voel me nog steeds niet zo goed maar met de baby gaat het allemaal goed en daar gaat het om! Nu hopen dat het ook zo blijft. Heb van half 1 tot 3 uur ofzo in het ziekenhuis gezeten, bah!
    Heb wat rare klachten, niet echt iets specifieks maar een aantal dingen kunnen wijzen op zwangerschaspvergiftiging dus vandaar dat ze waarschijnlijk zo voorzichtig zijn. En natuurlijk ook omdat ik nu overtijd ben, dan letten ze ook goed op.
    Was ook de eerste keer dat ik de vk belde dat ik er niet gerust op was dus ze wist denk ik al wel dat het serieus was :)

13. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blondi, fijn om te horen dat het ok gaat! Hopelijk gaat het niet meer lang duren en voel je je snel beter!

Blike, mooie babykamer hoor! Vind de meubels mooi strak, ziet er goed uit!

Luca, fijn dat je toch nog wat 'kraamhulp' hebt ;) meteen alleen thuis zijn lijkt me ook niet geweldig.

Over borstvoeding, ik ga denk ik ook geen borstvoeding geven. Misschien dat ik nog van gedachte verander maar ik verwacht van niet. Ook voor de reden dat het makkelijker is en aangezien ik nog wel eens eens een zenuwpees ben en dan twijfel of de beeb wel voldoende binnen krijgt.

Sas, sterkte met milan, lijkt me inderdaad naar als ie zich slecht voelt en je kan er niks aan doen.

Noamy, hoe gaat het met jou?

Asun, spannende tijd! Ben benieuwd of ze te vroeg komt!

Sorry als ik nog iemand vergeten ben!

14. sheltie

sheltie Niet meer actief

lief dat je naar me vraagt Noamy. Met mij gaat het goed hoor.
    Ik mag over een week weer testen en ik hoop natuurlijk op een positieve test.
    Met jou ook alles goed?

15. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Noamy, het zetten van de ruggeprik vond ik niet fijn, maar was echt blij dat ik het gedaan heb. Je voelt je weeën gewoon niet meer waardoor je gewoon kan slapen echt heerlijk. Maargoed je moet het natuurlijk zelf weten, wat voor jezelf het prettigst voelt dan maak je altijd de goede keuze :).

Luca, Milan heeft geen krampjes maar zijn ontlasting zit gewoon echt vast, arme schat heeft helemaal een opgezette buik van de poep die erin zit en krijst het soms uit van de pijn.

Dank jullie wel, maar het gaat nog niet goed met Milan, hij heeft nog steeds niet goed gepoept, mijn man heeft hem vanochtend weer geholpen met de thermometer en dan komt er wel iets uit maar lang niet alles. Morgen ga ik het consultatiebureau weer bellen en dan hoop ik dat ik even met hem langs mag komen dan kunnen ze zien hoeveel last hij ervan heeft. En dan hoop ik natuurlijk dat ze er wat aan kunnen doen.

Ik heb n iet helemaal terug gelezen maar heb hier en daar wat opgepikt.

Blike ik vind het heel sneu van je katje het is ook wel erg snel gegaan sterkte!!

Lupita, meestal als je je besluit hebt genomen om geen borstvoeding te geven lukt het meestal ook niet als je het toch wilt proberen. Maargoed doe wat voor jou goed voelt en dan maak je de juiste beslissingen dat is echt waar :)

Blondi, spannend en sterkte met de laatste loodjes.

Asun, oeh ik hoop dat het door gaat zetten, spannend!!

Lupita, gecondoleerd en veel sterkte gewenst.

Sheltie, voor jou ook spannende tijden, ik ga voor je duimen.

Blike, wat een mooi kamertje, ziet er echt super uit!!

Ik hoop dat ik zo niemand vergeten ben.

16. och wat zielig sas :(

Heb hier even een trots momentje :D Net een hele voeding zonder tepelhoedje gegeven, jee! Aline heeft alleen in het begin moeite met aanhappen omdat ik teruggetrokken tepels heb :( En ze is nu ook dat siliconen ding gewend dus ze snapt niet echt wat ze opeens met die (veel kleinere) tepel moet :p Maar net had ze het door gelukkig :D

Sheltie spannend, ik duim voor je dat het raak is!
    En fijn dat alles goed gaat.

Blondi gelukkig was het niet al te ernstig. Goed in de gaten houden inderdaad, wel fijn dat ze morgen weer een controle doen. En nu maar hopen dat die kleine dame er snel uit wil komen!
    De opa's en oma's zijn allemaal door het dolle heen haha, iedereen is helemaal verliefd op d'r en ze wordt met aandacht en kado's overstelpt :p
    Toen mijn ouders aankwamen zijn ze meegegaan naar het ziekenhuis en toen mijn vader binnenkwam rukte hij aline zowat uit mijn handen haha, en daarachter stonden mijn moeder en zus te janken waardoor ik ook weer moest janken :p lekker stel :D

Nou ik ga beginnen aan mijn nacht, hopelijk slaapt Aline lekker door, ze heeft iig goed gedronken net. Truste!!

17. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    heej meis!
    oeeh n weekje nog in de spanning zitten!
    ik hoop ECHT dat je een posi test in handen krijgt volgende week!
    met mij gaat t wel ok hoor!
    groei goed en voel me op zich wel ok naast al mn mankementjes!
    het gaat allemaal echt snel! nog 10 weekjes te gaan!

@blike
    wat een mooi kamertje! lekker neutraal daar hou ik van!

@luca goeie nacht gehad?

@saskia ohhh wat zielig van Milan zeg hopelijk kunnen ze wat voor je kleine mannetje doen!
    weet niet of jij nou nog bv geeft of fles maar volgens mij is er voeding speciaal voor babytjes met een harde ontlasting

@lupita ik geef ook geen bv hoor heb er ook niks mee!!!

hier geen bijzonderheden.....
    tot half 2 op kantoor aan het werk en mn schoonouders komen zo
    mn schoonvader gaat met mn vriend de schuur opruimen zodat de wagen er straks in kan aangezien wij een massionettewoning hebben en ik dan elke keer niet met die kinderwagen hoef te sjouwen! ;)
    en hij gaat kijken of er een waterleiding aangelegd kan worden in de keuken voor een vaatwasser
    ik hoop het want dat scheelt echt heeeeeel veeeeel werk!!!! en zou n gat in de lucht springen!!!!
    kan namelijk al niet meer afwassen omdat die buik in de weg zit en ik anders zo last van mnr ug krijg van die rare vooroverbuighouding!

18. Asun

Asun Niet meer actief

Sheltie Ow wat spannend die test. Ik ga voor je duimen!!

Blike Mooi kamertje!! Jullie zijn er klaar voor;)

Ego Nog steeds super veel last van m'n rug, vooral als ik beweeg. Had t plan om naar de stad te gaan lunchen met vriendinnen. Maar durf niet te fietsen.. lopen doet al zo'n pijn. Leek me niet slim om de stad in te gaan.
    Moet zeggen dat ik van dat thuis zitten nu wel een beetje gek wordt.. Kan geen kant op zonder auto. Manlief heeft de auto voor z'n werk nodig, dus tja.
    Ik denk steeds dat ik iets vocht verlies, maar als ik er extra op ga letten of een inlegkruisje voor doe heb ik niks.:(

19. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Oehhh asun laat t voor jou maar lekker beginnen he!!

20. Asun

Asun Niet meer actief

Pff ja.. dit is ook echt niks. Als ik nou gewoon m'n ding kon doen. Maar liggen, bankhangen en in huisrond hangen gaat nu wel echt tegen staan..:x

Deel Deze Pagina