@Noamy: vervelend he, werd er soms ook gek van. Maar zoals ik al zei, beapanthene creme. Ideaal. @Saskia: Milan doet het goed zo te lezen Die prikjes zijn idd niet leuk. Ik kreeg de tip om een koud washandje erop te doen gelijk na de prik. Riemer moet over 2 weken zijn prikken. Kijk er wel tegenop. @Asun: Goed om te lezen dat het goed gaat. Ik had ook moeite met die korte nachten. Ik heb altijd veel slaap nodig gehad. Ik sliep ook elke middag van 1 tot 3. En dan heb ik tot 3 weken na de bevalling gedaan. Lekker je rust nemen en lekker slapen gaan samen met je meiske. Wel telefoon en deurbel uitzetten anders schiet et nog niet op. Spreek uit ervaring
Aljaa, gecondoleerd meid! Asun, ik was best blij dat de kraamhulp weg was. Ze was een geweldige vrouw en deed echt heel veel voor ons maar ik vond het wel lekker om met z´n drietjes te zijn! Nou, dacht ik alles gehad te hebben, is mijn dreigende borstontsteking een echte borstontsteking geworden. Gisteren enorm ziek en mijn koorts ging met het uur omhoog. Had ondertussen al bijna 48 uur koorts dus de huisarts gebeld en moest met spoed antibiotica ophalen en ook met spoed mee beginnen. Nu heb ik nog wat verhoging maar gelukkig voel ik me een stuk beter en heb ik niet zoveel pijn meer. Zit nog steeds met het katheren, zal ook nog wel een tijdje duren, eerst moet die borst maar beter worden. We zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest, ik mocht niet eerder buiten komen ivm de borst. Dena doet het gelukkig heel erg goed. Ik gebruik trouwens ook een tepelhoedje en zelfs met tepelhoedje zijn mijn tepels helemaal kapot. CB zal wel moeilijk gaan doen en zeggen dat ik moet stoppen met tepelhoedje maar zonder tepelhoedje ga ik echt geen borstvoeding geven!! Het aanhappen doet nog steeds veel pijn..
JPostma, ze hebben mij niks gezegd over een washandje op de plekjes, maar als het gaat zoals het nu gaat is het ook niet nodig. Ahhh Blondi wat vervelend dat je borstontsteking doorgezet heeft, gelukkig voe je je al wat beter. Tipje voor jou, een druppel van je borstvoeding over je tepel smeren en deze goed laten drogen. Zo kweek je een beetje "eelt" op je tepel waardoor het aanhappen niet meer zo zeer doet. Hoe vond je het om voor het eerst naar buiten te gaan? Wat fijn dat Dena het goed doet!! Pff Milan en ik zitten samen in de lappenmand, hij vanwege zijn prikjes en ik ben vanmiddag bij de kaakchirurg geweest mijn laatste verstandskies moest eruit. Nu gaat het nog wel omdat de verdoving er nog in zit, maar zie nu al op tegen morgen. En ik heb zo'n honger, maar mag nog niet eten omdat de verdoving nog niet uitgewerkt is nog maar even wachten dan maar en kijken wat ik qua voedsel naar binnen krijg. Zal wel een broodje zonder korst worden ofzo
Shit heel bericht getypt en nu is het opeens weg :S.. Kom nog wel even terug, heb nu even geen zin om weer alles opnieuw te typen!
Poging 2 Igor, wij wouden beide de nekplooimeting doen. Gewoon om iets meer zekerheid te krijgen. Je weet het nooit zeker en na de geboorte kan ook veel gebeuren maar als je het al weet is toch anders. Ik heb een vriendin met een zusje met het syndroom van down en dat is toch wel moeilijk... Maar het is ook fijn om te weten dat de kans klein is, geeft weer iets meer zekerheid. Sas, vervelend verstandkiezen laten trekken. Ik heb er ook 2 weg laten halen voordat ik zwanger werd, ofja toen was ik eigenlijk al zwanger maar wist ik het nog niet heb er nog steeds 2 maar die gaan er pas uit als ik er last van krijg. Bij de vorige hebben ze flink moeten vroeten waardoor ik er echt pijn aan had toen de verdoving was uitgewerkt. Maar hij was ook flink ontstoken geweest dus fijn dat ie eruit ging.
Inderdaad Lupita fijn is anders. Gelukkig was dit mijn laatste. De verdoving begint nu een beetje uit te werken, heb net met moeite een gebakken ei gegeten (das lekker zacht en zo weg ) moest toch wat. Had zo'n honger, maar mocht niks eten omdat de verdoving er nog in zat. Ze kunnen dat toch niet verwachten van iemand??? Gelukkig ging deze er vlot uit (was al zo goed als door) maar vorige keer ging het ook niet zo makkelijk toen heb ik er ook veel last van gehad. Hopen dat het nu wat sneller geneest en ik er niet zoveel last van heb. Koon de verdoving geen kwaad dan, voor je kindje?
en saskia beetje kunnen slapen ondanks de pijn? en doet milan het goed na zijn spuiten? verdoving bij de tandarts kan geen kwaad als je zwanger bent! heb zelf ook 2 keer vedoving gehad ivm gaatje vullen! ik ben weer thuis aan het werk open ik mn werkmail net is er gewoon WEER iemand ontslagen met een vast contract! het moet niet gekker worden daar hoor er is al een vreselijke onderbezetting en ze blijven maar ontslaan ik hoop dat ik na mn verlof echt iets anders heb!! stresszooitje daaro!
ow ja wat ik de laatste dagen ook wat vaker heb zijn van die voorweeën gisteravond had ik er in 2 uur tijd 3 gehad! iemand hier ervaring mee? is toch niet erg????
Morgen allemaal, Net bij de VK geweest, en moet helaas toch echt beneden bevallen, vind ik wel echt een domper. Had het me heel anders voorgesteld... Dus nu maar even kijken wat voor bed ik zal neerzetten. We hebben nog wel een seniorenbed op zolder staan, maar misschien is zo'n echt kraambed ook wel handig... Hoe doen jullie dat trouwens of hebben jullei dat gedaan? al neerzetten? of pas doen als de bevalling begint? Zie het eigenlijk niet zo zitten om nou een paar weken een bed in mijn woonkamer te hebben staan... Igor: Donderdag uitslag, spannend meid! Saskia: aaah zielig die prikjes hé? gelukkig was verder alles goed met hem jij ook beterschap met je kaak! Asun: Fijn dat alles goed gaat met jullie en Lize, aah wat wen je dan snel aan zo'n kraamzorg hé? Blondi: Ohnee wat een pech meid Beterschap meid! Gelukkig doet Dena het wel goed Naomy: Ahh bah wat rot meid, op je werk... nog even doorbijten meid! dan ben je er lekker even vier maanden tussenuit! Voorweeën? volgens mij heb ik die nog niet echt gehad, harde buiken waar iedereen het over heeft trouwens ook niet echt. hoe voelt dat dan?
blike beneden bevallen???? waarom????? euuhh die voorweeën voelen net als n soort van ongikramp en dat duurt dan ongeveer n minuutje en dan trekt t gewoon weer weg en harde buiken.......euuhhh ja dan voel ik me net zo opgeblazen ballon die bijna knapt hahahahahahaa moeilijk uit te leggen je buik is dan ook echt keihard althans bij mij! ik had vorige week dus aan de gyn gevraagd wat die ongikramp was en hij zei dat dat die voorweeën zijn en dat je die af en toe eens kon voelen idd maar gisteravond had ik er dus gewoon 3 gehad! apart he!
Tsja moet van de VK, omdat als er complicaties optreden je dan wel door het ambulancepersoneel getilt moet worden, en dat is gevaarlijk vanaf de trap ofzo....
Goedemorgen ladies! Er is weer zoveel geschrevn, weet niet of ik alles onthouden heb! Blondi het zit je niet mee he meis, heel veel sterkte en succes. Het gaat vast snel beter. Asun succes met het vinden van een ritme Over een tijdje weet je niet eens meer hoe je het hiervoor deed Noamy voorweeen kunnen geen kwaad hoor. 3 in twee uur is ook niet erg. Je zal wel een drukke dag gehad hebben? Meestal gaan ze over als je een warme douche of bad neemt of er een kruik op legt. Pas als ze niet meer ophouden en steeds sterker worden moet je je zorgen maken, anders kun je er gerust de hele tijd last van hebben (nouja gerust, prettig is anders). Sas beterschap voor jullie beiden! Blike harde buiken zijn inderdaad gewoon heel hard Bij de eerste harde buiken die ik had dacht ik eerst dat het de beeb was die heel hard tegen mijn buikwand zat te duwen. Zijn verder niet pijnlijk ofzo, het voelt alleen heel onprettig. Als je ze krijgt tijdens het lopen voelt het ook onaangenaam, alsof je een blok beton op je buik draagt Wat balen dat je beneden moet bevallen zeg!
Ahh Blondi wat naar zeg Ik gebruik ook nog steeds het tepelhoedje, maar zonder doet het hier nu geen pijn meer. Het is meer omdat ze anders de tepel niet vindt Achja als jij met tepelhoedje wilt voeden doe je dat toch lekker. Zolang zij goed aankomt zie ik niet in wat daar bezwaarlijk aan is. Vandaag gaan we weer wegen, hopelijk is Aline goed aangekomen deze week. Zoniet dan moet ik haar bijvoeding gaan geven. Vorige week was ze 100 gram aangekomen en volgens die vrouw was dat veel te weinig, maar uiteindelijk las ik dat een kindje per week tussne de 100 en 250 gram aan moet komen, dus het was net aan. Natuurlijk voor dit kleine garnaaltje eigenlijk niet genoeg, maar ze zit gewoon op de onderste groeicurve, dit zat ze tijdens de zwangerschap ook al en dat is ook niet verwonderlijk want mama en papa hebben zelf ook altijd op de onderste groeicurve gezeten. Het is nu alleen belangrijk dat ze boven de 3000 gram gaat zitten. Vorige week was ze 2840 gr, dus hopelijk 160 gram erbij deze week
ok luca thanks voor de tip! hahaa hopelijk is aline aangekomen! idd blondi succes en sterkte het zit je niet meer bah
Luca wat is Aline klein! Lize is nu al 3840 gram, ze zit nog wel Onder haar geboortegewicht. Ons meisje zit boven aan de groeicurve. Wat een groot verschil hè! Blondi wat vervelend, nu weer borstontsteking. Balen!!! Naomy ik heb vooral voorweeen in de laatste weken voor m'n bevalling gehad. Kunnen erg vervelend zijn! Lekker een kruik erbij pakken of ff in bad/douchen. Kan idd wat luca ook zegt geen kwaad, ik had ze altijd na een drukke dag (mentaal of lichamenlijk) Wij hebben hier vannacht een goede nacht gehad! Lize is na r voeden steeds weer goed in slaap gevallen!! En wij dus ook Vannochtend is ze bijna de hele ochtend wakker geweest. Dus hopelijk is ze vannacht ook weer moe waardoor ze lekker veel slaapt. En dus een ritme gaat vinden.. I hope so!! Ik ga weer ff voeden. Hoop dat ik niemand vergeten ben. Zo wel sorry!! M'n hoofd loopt af en toe een beetje over van alles wat ik moet onthouden en moet doen (van mezelf)
oh lekker asun!!jullie meisje doet het heerlijk zo te lezen! geniet ervan ik kan haast ook niet meer wachten tot onze kleine man er is! ook leuk dat er weer eens een mannetje word geboren hierzo na al die meiden!! ahhaahahah en blike weet natuurlijk niet wat het word! was idd gister ernstig druk geweest(vorzover je nog druk kunt zijn met zo n dikke buuk) dus daarom denk die voorweeën gehad ja! heb ze wel eens idd af en toe maar gister viel gewoon even op omdat ik ze binnen een kortere tijd wat vaker kreeg..... zow ik heb net een vaatwasser besteld!!!!! vanaf dinsdag hoeven wij nooit meer af te wassen!halleluja! toen ik hier kwam wonen(alleen) had ik er geen nodig natuurlijk maar nu word het telkens zo n strop dat afwassen! en dalijk met die kleine ben je al zo druk dus dinsdag komt mn schoonvader alles aanleggen en aansluiten!!!!! mama is weer blij
lupita--> super dus je kindje doet het allemaal goed en alles ziet er goed uit altijd fijn om te weten ajlaa--> gecondoleerd met je tante... ik hoop dat deze ronde raak mag zijn voor je jij mag ook wel eens goed nieuws krijgen. igor--> nog een weekje het is toch altijd wel spannend he de uitslagen... blondi--> ik hoop dat alles snel beter gaat met je. lekker hoor weer een keer naar buiten alleen jamer van het weer erbij he. luca--> en hoe is het wegen gegaan met je aline? weegt ze nu goed hoop het wel noamy--> heeeeerlijk een vaatwasser haha ik kan hem echt niet missen hoor scheelt echt een hoop tijd. nou meiden hier gaat alles rustig zijn gangetje ben van alles aan het verbouwen en wil ook alles tegelijk haha heel erg maarja. vandaag de hele dag hele erge kramp onderin me buik gehad liep er af en toe echt van krom en veel slijm (bah sorry voor het onsmakelijke haha)dus toen ik thuis kwam meteen een ovulatietestje gedaan en die was hardstikke positief nog nooit zo positief geweest als nu dus hoop dat me eisprong dan ook echt gebeurd en ik over 2 weken ongie ben dus dat was eigenlijk weer mijn nieuwtje haha
Sas, even tusaendoor omdat ik nog niet alles gelezen heb maar toen was het eitje alleen maar bevrucht, nog geen contact met mij verder. Anders was het inderdaad niet goed geweest.
@ Noamy, ja heb heel goed geslapen, heb er echt bijna geen last van gelukkig. Bij de andere 2 keren was ik echt een week ziek, maar nu helemaal niet. Ik voel het wel maar echt pijn doet het niet. Heb vanochtend wel een pijnstiller genomen, maar was meer voor de zekerheid omdat ikeen verjaardag had dan dat ik pijn voelde. Heb de rest van de dag ook nog geen pijnstilling gehad. Het gaat wel lekker op je werk of niet balen hoor als het zo gaat . Ik hoop voor je dat je snel wat anders vind. Blike, balen dat je beneden moet bevallen. Ik had met 28 weken ofzo ons bed verhoogd. Maar dat was omdat ik natuurlijk een enorme buik had en ons bed belachelijk laag was. Kon dus niet meer goed uit bed komen, moest echt eerst naar achter leunen en dan met mijn volle gewicht naar voren slingeren anders kwam ik er echt niet uit hahaha. Ondertussen een ander bed gekocht een heerlijke boxspring . Inderdaad zielig die prikjes, gelukkig heeft hij er verder niet zoveel last van gehad. Hij vond me alleen niet zo lief vanochtend toen ik zijn pleisterjes eraf haalde, arme schat. Met mijn kaak gaat het dus goed Luca dank je wel, hoe is het met Aline gegaan? Is ze goed op gewicht? Asun, wat fijn om te lezen dat jullie een goede nacht gehad hebben. Hopelijk gaat ze snel een ritme vinden. Ohw Ikkuh ik hoop zo voor je dat er over 2 weken een goede ongie hebt, dan kan je eindelijk stappen ondernemen toch?? Oke Lupita, dan haalt hij/ zij natuurlijk de voeding enzo uit het dooierzakje. Nou gelukkig dan maar hè