Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door luca2504, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Lupita, ik heb ze er in 1 keer afgehaald. Dan is dij pijn wel even heftig maar is het wel in 1 keer klaar. Als je het voorzichtig doet heb je kans dat hij langer pijn heeft en dat wilde ik hem niet aandoen na gister ;)

2. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed gedaan :) is inderdaad het minst vervelend. Ik heb daar zelf ook een hekel aan, na het bloedprikken zat mijn pleister er ook erg goed op. Heb dan de neiging om hem er voorzichtig af te halen maar gelukkig heb ik het snel gedaan ;)

3. Even kort want ben aan het vOeden; Aline is Supergoed aangekomen deze week!
    Wel 280 gram! Ze weegt nu 3120. Nog steeds een garnaaltje maar ik vind het al heel wat!

Ben heel trots op ons, hoef gelukkig geen bijvoeding te gaan geven en et tepelhoedjes was ook geen probleem zei ze. Ik wil het wel afbouwen alsnog maar mocht ik willen dan kan ik er gewoon mee doorgaan gelukkig :)

4. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Ja klopt Lupita, pleisters zijn vervelende dingen ;)

Wauw Luca wat goed!!! Gelukkig hoef je geen bijvoeding te geven, wat een gedoe is dat als het wel moet :S

5. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    @Blondi: Vervelend een borstontsteking. Hopelijk knapt het snel op. Hoe gaat het verder met jou en de kleine?

@Saskia: Tip van me moeder en schoonmoeder ;) Tegen de zwelling en pijn zeggen ze omdat het lekker koelt. Ga het over 2 weken gewoon proberen en dan zien we het wel. Lees dat Milan niet veel last heeft gehad van zijn prikjes, gellukig. En hoe is het met jou kaak? Was het een verstandskies onder of boven? Raar advies van je tandarts dat je niet mag eten zolang de verdoving zit. Je kan best eten zolang je er maar om denk met warm eten. Je kan je namelijk branden omdat je niet zoveel voelt vanwege de verdoving.

En verdoving kan idd opzich geen kwaad. Maar je moet wel een beetje oppassen omdat er adrenaline in de verdoving zit en dat kan (geen idee hoeveel % kans) weeen opwekken. Er is ook verdoving zonder adrenaline.

@Noamy: Vervelend die voorweeen. Hopelijk houdt het niet aan tot 40 weken. Je lees dat nog wel eens dat sommige vrouwen al vroeg voorweeen hebben en dan pas met 40 weken of zo bevallen.
    Vervelend die stress van je werk ook. Moet je nog lang werken?

@Blike: Ik moest ook beslist een bed beneden hebben. Mijn vriend heeft em er met 37 weken ingezet. Hoefde van mij nog niet maar ja toen hij eenmaal stond lag ik er elke avond op :p Ik wou em een week van tevoren erin zetten of wanneer het begonnen was. Dat kraambed wat ik had stond binnen 5 minuten. Je kan er voor kiezen om te wachten tot het begonnen is maar ja het is maar net wat je zelf wilt.

@Asun: Mooi om te lezen dat Lize het super doet. Hoe gaat het verder met jou? Ik had ook veel last van drukte in me hoofd. Wou ook van alles doen en kon bijna niks onthouden, werd er soms ook gek van :p

@Ikkuh: Spannend! Hoop dat het allemaal door mag zetten en jullie gauw kunnen beginnen met de behandeling.

@Luca: Zo Aline is super gegroeid zeg. Hier werd gezegd dat ze tussen de 90 a 200 gram per week moeten groeien. Gelukkig hoef je nu iddg niet bij te voeden.

Hier is het verder rustig. Riemer is alleen sinds gister een beetje jengelig. En ben gister met hem naar de dokter geweest. Arm kereltje heeft eczeem op zijn gezicht, oren, nek en borst een beetje. Heb nu een zalfje. Hopelijk helpt dat snel, zijn wangetjes zijn net schuurpapier zo droog en ruw :(

Zijn op het moment ook al weer autoloos. Toen we een proefrit met de auto hadden gemaakt bleef het gaspedaal hangen. Dat zou gemaakt worden en onder die voorwaarde hebben we em gekocht. Ze hadden er naar gekeken en hadden het gemaakt zeiden ze. Alleen toen we halverwege naar huis waren deed ie het weer. Dus woensdag weer terug gebracht en nou hebben ze een onderdeel vervangen. Ze zouden er weer mee te rijden om te zien of het goed is. Hoor het straks vanzelf wel. Hopelijk kunnen we em dan vanmiddag weer ophalen.

6. hoi dames,

sorry maar ik kom ons topic even als uitlaatklep gebruiken.. Vriendlief en ik hebben sinds gisteravond al ruzie en we hebben nog steeds niet met elkaar gepraat. Mijn ouders gaan straks ook weg en dat is al een moeilijk moment en nu ook nog dit erbij, zucht.. De vorige keer toen ze weggingen hadden we ook al ruzie :(

Ik heb er echt een hekel aan dat we niet praten maar ik ben altijd degene die de eerste stap zet en daar heb ik nu gewoon even geen zin in. Wat hem betreft praten we er niet meer over maar dat vind ik ook niet kunnen want we hebben allebei dingen gezegd die kwetsend zijn. En het stomme is dat het ook nog eens over mijn minst favoriete onderwerp gaat; roken.

meneer wilde stoppen met roken en was heel goed bezig, hij was er ook helemaal zelf mee gekomen en wilde dat ik hem ondersteunde. Nou prima. Alleen toen ging hij ineens van 0 sigaretten weer naar 1 sigaret per dag en ging ie dat tegen mij rationaliseren zo van; ja maar dat is toch beter dan 1 pakje etc etc. Nou ik heb maar niks gezegd toen. En gister komt ie opeens met sigaren thuis. "voor als ik echt heel erg zin heb om te roken en dan rook ik dat ipv sigaretten want dat is minder erg". Nou whatever, maar bleek dus dat ie er in 2 dagen al 9 gerookt had. En dat vind ik een stap terug. Dus daar zei ik wat van en toen was meneer sago. Wat uiteindelijk uitmondde in hij die niet praatte, wat mij irriteert waardoor ik op een gegeven moment om een stommiteit een uitbarsting had en daarna hadden we knallende ruzie in de auto. En sindsdien dus niet meer gepraat. Als hij vanavond nog niet gepraat heeft slaap ik wel in de logeerkamer hoor, ik ben supermoe en hij heeft me min of meer uitgemaakt voor rotte vis. Want het is mijn shculd dat hij boos is, ik ondersteun hem niet want het is al moeilijk genoeg voor hem etc etc. Nou als je ondersteuning wilt dan moet je ook ertegen kunnen als iemand je erop wijst dat je terug aan het vallen bent toch? Maar nee ik mag alleen iets zeggen als het in zijn straatje past kennelijk..

Ohja ook erg leuk, mijn ouders gaan weg en gelijk vanavond komt oma weer terug.. Krijgen we dat ook weer daar zat ik net op te wachten. En morgen komt schoonmoeder met haar man heel de dag hierheen. Dus dat wordt een gezellig weekendje..

7. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luca, vervelend zeg! Hij zou inderdaad toch wel een beetje tegen moeten kunnen, hij wou toch zelf dat je hielp? Fijn dat zwijgen inderdaad, daar los je niks mee op. Ik ben niet goed in advies geven, meestal is het bij ons vaak dat een van ons toch probeert te praten, wij reageren eigenlijk redelijk gelijk. Ik hoop dat hij uiteindelijk probeert het op te lossen maar als hij dat niet doet is het vrij lastig.

Al met al succes meis! Ik hoop dat je eruit komt!

8. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    @Luca: Vervelend meid. Ben eerlijk gezegd ook slecht in advies geven. Snap wel een beetje hoe je je voelt. Als wij ruzie hebben dan ben ik ook vaak de gene die als eerste toegeeft. Maar nu je zo moe bent van de gebroken nachten enz wil het makkelijker dat je ruzie krijgt. Soms om de kleinste dingen. Hier ook vaak gebeurd in de eerste weken. Als ik echt kwaad ben dan laat ik dat mijn vriend merken. Negeer em compleet en ontloop em ook. Dan weet ie vaak wel dat ie goed fout zit. Weet niet of dat bij die van jouw werkt. Iddg veel succes en sterkte de komende tijd.

9. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    luca--> super zeg dat je aline niet hoeft bij te voeden:D
    balen van je ruzie... wat jpostma ook al zegt doe ik ook altijd ontwijken en volledig negeren maarja daarbij ga ik ook altijd met de deuren gooien en echt laten merken dat ik boos ben haha waardoor hij altijd gek van me word en dan komt ie vanzelf bij mij praten :D maar moet eerlijk zeggen dat bij mij me vriend altijd degene is die probeert te praten ik niet dus hoop voor je dat je vriend uit zichzelf begint te praten...
    wel er balen ook dat je ouders weggaan en zijn oma terug komt en zijn moeder ook nog erbij huis vol meteen weer denk je eindelijk wat rust te krijgen

10. Hihi achja het is alweer voorbij gelukkig. Aline heeft net met mij geslapen van half 1 tot half 6! Knappe meid :) nu lekker drinken en weer slapen de laatste paar uurtjes.

11. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    JPostma, omdat de verdoving er nog in zit kan je ook je hele mond vanbinnen kapot kauwen juist omdat je niks voelt.
    Daarom het advies van de kaakchirurg om zolang de verdoving erin zit niks te eten.
    Hij is trouwens linksonder eruit gehaald, gelukkig was het de laatste al heb ik er niet zoveel last van als de andere keren.
    In het boekje wat ik mee kreeg stond dat de verdoving 1,5 tot 3 uur werkt. Nou ik had om 15.45 de verdoving erin en om 0.00 uur was hij er zo goed als uit wat nou 1,5 tot 3 uur :S maargoed het is weer klaar :)

Luca, gelukkig is het weer goed. Wat ik altijd doe als we ruzie hebben is het flink op een brullen zetten en huilend naar boven lopen. Dan zo hard huilen dat hij me wel moet horen, komt hij vanzelf naar boven om het goed te maken. Want dan voelt hij zich namelijk schuldig dat ik zo aan het huilen ben hahah :D Ach soms is dat nodig :)

12. getsie al dat geklets over verstandkiezen trekken en verdovingen :$ Mijne zitten er nog allemaal in, ik weiger pertinent om ze eruit te laten halen zolang ik er geen last van heb :D

Haha hier barst ik ook vaak in janken uit, alleen het helpt niet altijd :p Gisteren moest ie wel want toen moest ik huilen omdat mijn ouders vertrokken dus dat was ook meteen het goede moment om het weer goed te maken voor hem :p Hij kwam me troosten en daarna hebben we het meteen uitgepraat :)

Ouders zijn dus weer weg, vorige keer vond ik het al niet leuk maar nu Aline er ook is vond ik het helemaal erg :p Ze zien haar waarschijnlijk pas met kerst of in januari weer, dan missen ze zo veel! Ze is dan al een half jaar!

We zijn vanmorgen grote boodschappen wezen doen dus hebbe nu alles weer in huis. Ik ga proberen wat gezonder te eten vanaf nu want sinds ik hier woon eet ik nauwelijks nog groenten (vriendlief eet geen groenten, erg he). Dat ga ik nu dus wel weer invoeren, plus fruit en muesli met yoghurt bij het ontbijt ipv stokbrood met hagelslag :p

13. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Luca, ik had ook geen last van deze verstandskies, maar omdat mijn kaak te klein is had ie niet genoeg ruimte om goed door te komen. Dus hij drukte tegen me andere kies aan en tussen de kiezen zat ruimte daar konden bacteriën gaan zitten waardoor ik een ontsteking kon krijgen daarom moest hij eruit.
    Het was kiezen of delen ;) maarja zelf weten hoor :)

Dus als je gewoon begint te huilen helpt het niet?

Ohw ja dat lijkt me echt moeilijk, ze missen dan inderdaad heel veel. Maargoed daar kan je verder ook niks aan doen.

14. Asun

Asun Niet meer actief

Hier mijn verhaal:

Vrijdagochtend om 5 augustus om 4.00 uur begon het bij mij te rommelen. Ik had het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Dit werd steeds erger, en om 6.00 uur kreeg ik echt weeen. Om 11.00 uur kwam de vk voor t eerst, 1.5 cm ontsluiting. Gelukkig zette het door. Om 16.00 had ik 4/5 cm ontsluiting. Om 18.00 uur 6/7 cm ontsluiting. Vanaf toen ging het erg langzaam. Uiteindelijk mocht ik om 22.30 gaan persen en een uur later is Lize geboren.
    Ik heb veel aan de zwyoga gehad! Doordat ik zo geconcentreerd was op m'n ademhaling was ik minder bezig met de pijn vd weeen!
    Het wegpuffen vd persween vond ik echt het heftigst!! Ik heb dit bijna een uur moeten doen. Het was heerlijk om thuis te bevallen! Lekker mijn eigen plek, spullen en sfeer.
    Ik zou eerst naar het ziekenhuis moeten voor de hechtingen, gelukkig hoefde dit toch niet en kon ik thuis worden gehecht. Zo konden we lekker thuis blijven met z'n 3en.
    We hebben echt een super verloskundige en kaarmzorg gehad! Ik kijk en terug op een mega leuke kraamtijd. Jammer dat de tijd zo snel gaat!!

Lize is een flinke meid, haar geboorte gewicht was 3990 gram en 51 cm. Ze doet het erg goed, bv is ook goed op gang gekomen. T enige waar ik 'last 'van heb zijn de hechtingen.We zijn nog niet buten geweest, want Lize is nog niet op haar geboorte gewicht, ze doet t goed dus met een beetje geluk mogen we dinsdag naar buiten (als het weer mee zit;))

15. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen allemaal!

Naomy:
    Nee heb inderdaad geen idee wat het wordt... maar heb wel een vermoeden...
    Lekker een vaatwasser, zou echt niet meer zonder willen!

Ikkuh:
    Oeh wel fijn dat je nu dus weet wanneer je ongi moet komen, hopenlijk is het deze keer gewoon een goed duidelijke ongi!!

Luca:
    Wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet, gelukkig hoef je niet te gaan bijvoeden :)
    Pfff naar hé die ruzies... hier moet ik eerlijk bekennen dat wij eigenlijk nooit ruzie hebben... vriendlief heeft er echt een hekel aan, terwijl ik het stiekum soms wel eens ff lekker vind om alle frustratie eruit te gooien. ;)
    Kan me voorstellen dat het nu extra vervelend is als je ouders dan weer weg gaan...

Saskia:
    Jaah zo worden onze ruzies eigenlijk ook altijd opgelost, ik ben de koppige van de twee, hij komt het altijd weer goed maken (ook als het mijn schuld was...) hij kan gewoon echt niet tegen ruzie...

jpostma:
    Kwam er deze week achter dat één van mijn buurvrouwen ook gewoon boven is bevallen, en die heeft dezelfde trap. Dus hier is het laatste woord nog niet over gezegt. Hoe langer ik erover nadenk hoe naarder het me lijkt om beneden te bevallen, in het volle zicht.. pffff
    Zit er zelfs aan te denken dat, als het echt persé moet dat ik dan misschien nog liever in het ziekenhuis beval dan in de woonkamer...

Asun:
    Dat klinkt toch wel als een mooie bevalling moet ik zeggen :)
    Jammer dat je zo'n last hebt van de hechtingen, hopenlijk geneest het snel!

16. Asun

Asun Niet meer actief

Ff een vraagje. Hoe lang laten jullie jullie beebjes bij jullie op kamer slapen? Lize slaapt overdag op haar eigen kamertje en s'nachts nog bij ons. Lijkt me makkelijker ivm bv, en het horen van haar als ze honger heeft. Aangezien ik op verzoek voed
    Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Blike - m'n bevalling ging idd volgens t boekje. Toch heb ik t wel als heftig en intens ervaren. Niet zozeer negatief hoor

17. wauw asun, dat heb je goed gedaan :) waren je vliezen gebroken of gebeurde dat pas aan het eind?

wat betreft slapen, aline slaapt bij ons snachts. we zouden haar eerst met een maand op haar kamer leggen maar dat is al bijna en daar is ze nog niet klaar voor vind ik. zolang ze niet goed doorslaapt blijft ze denk ik lekker bij ons :)

blike, volgens mij heeft het met gewicht te maken. boven de 100kg moet je verplicht bneden bevallen vanwege het tillen indd mocht je naar het zh moeten. boven 100kg mogen ze je niet tillen en zou je uit het raam gehesen moeten worden. ik weet niet of dat bij jullie ook zo geregeld wordt of dat het gewoon aan je vk ligt maar het staat me bij dat dat een algemene regel is.

18. Asun

Asun Niet meer actief

M'n vliezen zijn rond 13 uur gebroken, net na de vk weg was en voor t eerst gevoeld had hoeveel ontsluiting ik had.

19. oh nou dan bravo dat je het zo goed hebt volgehouden :D Ik trok het na het breken vd vliezen echt niet meer! Al zou ik niet weten hoe een normale buikwee voelt, alles zat in mn rug en dat was echt ondraaglijk :(

20. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Hahahha Blike, ik heb ondervonden dat dat hier het beste werkt met ruzies. Als ik beneden blijf en daar gaan zitten mokken negeert hij me gewoon. Maar als ik brullend naar boven ga komt hij me vanzelf achterna om erover te praten :D

Hmmm ik hoop dat je dan alsnog boven mag bevallen, lijkt mij ook niks zo in de woonkamer idd in het zicht van anderen :( Dan zou ik ook liever naar het ziekenhuis gaan.

Asun, dat klinkt inderdaad als een bevalling volgens het boekje. Maar alle bevallingen zijn intens denk ik, het is echt wel een hele ervaring of je nou een moeilijke of makkelijke bevalling hebt.

Wij hebben Milan op zijn eigen kamertje gelegd toen hij iets van 2,5 a 3 weken was.

Misschien vinden sommigen dat snel, maar ik vond dat hij er aan moest wennen. En volg je eigen gevoel, je moeder gevoel is het beste en sterkste gevoel wat er is. Je moeder gevoel klopt altijd!!

Deel Deze Pagina