Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door luca2504, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, met mij trouwens alles ok :) vandaag wat last van krampjes en steekjes die ik niet kan plaatsen alleen. Kan waarschijnlijk vanalles zijn!

2. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    noamy--> jeetje dat is wel heel heftig zeg voor dat kindje bah nooit leuk om te horen... erg moeilijk en hele dubbele gevoelens snap wel dat je het niet prettig zal vinden rond de geboorte van jou kindje.

igor--> gelukkig is het goed nieuws ik hoop voor je dat je snel ongie word (of dat je toch zwanger bent liever natuurlijk :D) en snel mag beginnen

blike--> en heb je heerlijk genoten van je relax dagje? lekker toch af en toe.

lupita--> gelukkig gaat alles goed met je en met de kleine dus ook neem ik aan :D

hiero niets spannends te vertellen :D

3. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Hahah thnx Lupita, ik help gewoon graag meedenken.
    Mocht iemand het vervelend vinden zeg het maar gewoon hoor, wil niet vervelend overkomen.

Fijn dat je je goed voelt, die steekjes (ja komt ze weer met haar "wetenschappen" ;)) kunnen zijn omdat er in je lichaam van alles gebeurt, dat kan je voelen.
    Was daar in mijn zwangerschap heel erg onzeker over totdat ik las dat het waarschijnlijk van het veranderen van je lichaam is was ik gerustgesteld.

Ikkuh hoe gaat het bij jou? Laat je je vriend nog steeds de spuiten zetten of durf je het zelf al aan?

4. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Goedemorgen meiden,

lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik heb jullie wel gevolgd de hele tijd. Asun en Blondi, van harte gefeliciteerd met jullie dochters. Blike en Noamy, wat lekker dat jullie nu van jullie verlof kunnen genieten!

Igor, wat een klotenieuws heb jij gehad... Ben echt verdrietig voor je, maar positief dat ze snel met jullie aan de slag gaan. En na babyboom, zeker met dat stel waarvan die jongen vanalles mankeerde en dat ze toch zwanger raakten, denk ik dat er echt heel veel kan. Gelukkig is die medische wetenschap zo ontwikkeld dat ze heel veel kunnen tegenwoordig! Ik wens jullie veel kracht toe om dit samen aan te kunnen, want het is allemaal niet niks.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, moet ook zo aan het werk, maar heb ook iets leuks te delen. En waar kan dat anders dan hier:

Bekijk bijlage 179044

Heb echt net getest en kan mn ogen niet geloven. Was al vreselijk moe dit weekend, maar weet het aan een after Lowlands dip. Haha, ben zoooooo blij! Ik voel me nu wel een beetje als al die meiden die alleen komen melden dat ze zwanger zijn en dan niks meer van zich laten horen, maar ik beloof dat dat niet zo zal zijn!
    Ik wilde ook steeds wel eerder reageren, maar had eigenlijk niks te melden. Heb best een kuttijd achter de rug. 26 juli was mn eerste uitgerekende datum, en dat was gewoon zwaar, zeker omdat er toen nog niks nieuws was om naar uit te kijken. Nu gelukkig wel, nou maar hopen dat dit smurfie wel blijft plakken!

Sheltie, Ajlaa, Igor, Ikkuh, HCG is coming your way! Wat is geduld opbrengen toch moeilijk, ik gun het jullie zo!

5. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    En nou zoek ik die leuke ticker die ik toen ook had, met al die fruitjes en groenten die aangeven hoe groot je baby is. Iemand enig idee waar ik die kan vinden??

6. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Gevonden!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen allemaal,

ikkuh:
    Inderdaad heerlijk genoten van mijn relaxtdagje, vanaf nu is het trouwens alleen nog maar relaxen, tot de baby er is dan ;)

Roxie:
    Wat fantastisch meid!! Gefeliciteerd!! En wat een mooie, duidelijke test al! Zal nu wel een spannende tijd voor je aanbreken! Deze blijft gewoon plakken meis, dat moet!!
    Over die uitgerekende datum heb ik ook nog nagedacht, maar voor mij was het toch weer anders, omdat ik alweer zwanger was.

8. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Roxy--) super meid!! Gefeliciteerd ben echt heel blij voor je :)

9. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Roxie gefeliciteerd, wel jammer inderdaad dat je er voor die tijd helemaal niet meer was, maar het is je zo gegund....geniet ervan

Ik doe snel even mijn hele verhaal, maar ben erg druk op het werk dus heb er even geen tijd voor. Het komt er op neer dat ze er echt alles aan gaan doen om een embryo terug te kunnen plaatsen in mijn buik.....eerst duimen dat de eiblaasjes goed gaan groeien dat is stap 1.

10. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sas, ik vind je weetjes erg leuk dus van mij mogen ze blijven komen :) denk inderdaad ook dat mijn organen gewoon af en toe in de knoop liggen ;) heb ook soms last van mijn darmen, niet erg maar dan heb ik darmkramp en dan moet ik pas een halve dag later naar de wc :S haha. Dat heb ik echt regelmatig.

Roxie, gefeliciteerd! Super zeg! Hopelijk is dit inderdaad een plakkerd :)

Igor, spannend hoor! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Op zich wel fijn dat je het druk hebt, ben je er ook niet teveel mee bezig toch?

11. gefeliciteerd roxie!

12. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Ik ben weer terug in het land na 2 maanden haha, wat een ramp is het hier zeg qua weer!

Roxie van harte gefeliciteerd meid!!!! Het is je gegund ;)

Ikkuh jeej eindelijkbegonnen met spuiten!
    Ik duim heel hard voor jou en igor!!!

13. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Dank voor jullie lieve reacties! Net nog een digitale test gedaan, samen met lief, en ook die positief. Kan het nog niet helemaal geloven, maar het voelt goed!

Ajlaa, lekker zeg, 2 maanden weg! Kan me voorstellen dat het flink wennen is om weer terug te zijn. Wat een prutsweer he, zo is het hier dus echt de afgelopen 2 maanden geweest, zo'n beetje.

Igor, dat groeien van die eiblaasjes, daar hoef je geen hormonen voor te spuiten? Ik duim me helemaal gek hier voor je! Het moet gewoon goedkomen, en hoe eerder hoe beter!

Ikkuh, dat spuiten lijkt me ook zo waardeloos. Mijn vriend moet dat elke week, tegen zijn MS, en dat vind ik altijd vrij heftig hoor. Kan me voorstellen dat je het niet bij jezelf durft. En het is ook niet niks wat je moet doorstaan, dus noem jezelf geen slappeling aub!

Luca, Aline gaat goed dus? De dochter van mijn vriendin had ook last van babyacne, ziet er inderdaad heel zielig uit... Bij haar trok het snel weg toen ze stopte met borstvoeding. En wat een enorme bos haar heeft jullie meisje, echt cool! Als ik mijn babyfoto's terugkijk zie ik een enorme kale knikker. Kreeg echt pas laat haar, dus vind het zo grappig om te zien, zo'n kleintje met zo'n bos!

Heb zelf trouwens niet het gevoel dat ik hier weg ben geweest, omdat ik wel steeds alles heb meegelezen. Had gewoon alleen echt geen zin om te reageren steeds. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie misschien gek is dat ik er weer ben. Haha, ik kom hier straks weer zoveel dat jullie er gek van worden :D

Liefs Roxie

14. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    igor--> ik duim met je mee hoor voor je eiblaasjes:D ik hoop dat je er echt een aantal zal hebben en er dus meerdere embryo's zullen ontstaan. laat jij ze ook invriezen? of willen ze dat niet?

roxy--> echt super hoor vind het echt heel leuk en dat deze maar goed vast mag blijven plakken:D

ajlaa--> meid hoe is het met jou? lekker genoten van je vakantie? bij jou nog steeds geen goed nieuws helaas?

vanavond ga ik kijken of ik zelf kan prikken ga het nu proberen met 1tje als ik het aankan :)

15. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @ ikkuh, succes vanavond meid! vind het erg knap van je!
    hier vandaag ingeschreven bij nieuwe HA, we hadden allebei een andere HA, dus stap 1 is genomen.. nu een afspraak maken ivm niet zwanger worden....zit hier zo tegenop!! elke keer is t weer uitstellen, maar het moet nu gewoon echt gebeuren! waarschijnlijk ben ik bang voor wat we te horen gaan krijgen... slaat eigenlijk nergens op! maar goed het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan!

waar dient de echo van 1 sept eigenlijk voor?? waar gaan ze dan naar kijken?? of er een eisprong is/was?

16. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ajlaa-> nou dat is wel fijn hoor dat jullie nu 1 ha hebben. ik snap dat het moeilijk is om die stap te zetten ik vond dat ook daarom hebben we er ook zo lang over gedaan maar nu ik de stap gezet heb heb ik eigenlijk spijt dat we niet eerder gegaan waren aangezien het me tot nu toe nog mee valt op die prikken na dan haha.
    die echo van 1 sept is om te kijken naar me eitjes of die goed groeien dacht ik want als het te langzaam gaat dan zal ik waarschijnlijk meer hoeveelheid moeten spuiten en ze moeten dus gewoon me eitjes bijhouden zodat ze niet al te groot worden. ik denk dit hoor haha dus ik zie het donderdag en dan zal ik het meteen vertellen :D

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Hey meiden even een egobericht van mij
    Joehoeeeee ik heb mezelf geprikt!!! :d ok wel 1 van de 2 maar die andere kan ik nog niet hahah dit is al een begin :d ben zo blij

18. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Goed bezig Ikkuh, je kunt trots zijn op jezelf!

Hoe is het eigenlijk met Blondi? Heb haar lang niet voorbij zien komen. En Paula?

Goedemorgen trouwens! Pffff... slecht geslapen! Ben veel te opgewonden over het nieuws van gister :D
    Haha, gaat dat 9 maanden zo?? :D

Fijne dag meiden!

19. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

nou ik zal even in het kort proberen uit te leggen wat wij moeten doen...we zitten in de spoed IVF en hebben een proefcyclus (zo noemen ze dat) om te kijken of ze de eiblaasjes kunnen stimuleren waar ik absoluut vanuit ga omdat ik gewoon nog elke maand ongesteld ben en een eisprong heb, alleen is de kwaliteit van die eitjes niet goed dus als eerste duimen dat die eitjes die ontstaan allemaal van heeeeele goede kwaliteit zijn....haha

Het traject:
    ik moet als ik ongesteld word het ziekenhuis bellen en dan wordt alles in werking gezet, de 1e 3 weken moet ik 0,5 mg foliumzuur slikken (maar dat doe ik al natuurlijk) en dan op dag 21 van mijn cyclus begin ik pas met spuiten van decapeptyl, dit brengt mij in de overgang. Ik word dan 2 weken later ong. nog ongesteld en op dat moment moet ik er puregon bij gaan spuiten, dit is voor de groei van de eiblaasjes (en eicellen). Dan na 9 dagen heb ik een echo om te kijken hoe groot de eitjes zijn, de echo gaat door totdat ze groot genoeg zijn (kan op dag 9 maar ook op dag 12) en dan wordt er een afspraak gemaakt voor de punctie (de volgende dag) en moet ik s'avonds 1x pregnyl spuiten en dit zorgt voor de eisprong. Na de punctie (die vlak voor de eisprong plaats vindt) worden mijn cellen en het zaad van mijn vriend samengebracht en dan hebben we 3 dagen later de terugplaatsing en dan is het wachten...14 hele lange dagen. Tijdens het wachten moet ik 3x per dag 2 bolletjes vaginaal inbrengen die zorgen voor mijn bmsv dat die dik genoeg is.

Dit is eigenlijk even de verkorte versie. Ik krijg de hoogste dosis aan hormonen dus mocht het toch niet lukken met het groeien van de eiblaasjes dan houdt het dus op voor ons omdat er nergens meer iets toegevoegd kan worden. Dan gaan we een heel ander traject in en dat is eiceldonatie, maar dat is van latere zorg.

Ze hebben wel gezegd dat ze er echt alles aan zullen doen om een embryo terug te plaatsen en mochten er meer dan 2 A embryo's onstaan (A=beste kwaliteit) dan laten we die invriezen, het is ook zo dat alleen de A embryo's ingevroren kunnen worden omdat een B/C embryo dit niet overleeft. Daarnaast hebben we ook gekozen voor 2 terugplaatsingen, dus kans op een tweeling :D

Dus....nu is het afwachten tot ik ongi word, zit nu op dag 23 dus kan niet lang meer duren.

Roxie kan me voorstellen dat je niet goed geslapen hebt, ik zou ook heel blij zijn en er wakker van liggen. Had je een vermoeden??

20. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ikkuh wat goed trouwens dat je zelf gespoten hebt...applaus voor jou!!!! Viel het mee? Ik moest het oefenen in het ziekenhuis, heb jij dat ook gehad?

Deel Deze Pagina