Hoi meiden had een heel verhaal getypt op Mijn tel druk ik op iets is het weg! Dus ik ty hè thuis op de pc wel weer. Anyhow ik voel me even zwaar k*t vandaag. Roxie fijn dat het weer gebeurd is. Nu de uitslag afwachten zal vast wel goed zijn. Igor heeeel veel succes morgen! En jaa noamy mag lekker naar huis bijna! Zal ze wel heel fijn vinden, zo lag in het zh is ook geen pretje! Kan ze lekker in haar eigen bedje uitrusten
Roxie, ik weet eigenlijk niet wat nekplooimeting inhoudt (ga het zo wel ff googlen ) maar gewoon rustig afwachten, niet stressen, komt vast goed! Wat een mooi verhaal trouwens van je vriendin, ik kreeg er helemaal kippenvel van! Ja dat afwachten, ach ik maak me nu niet meer zo druk om, vooral omdat ik nu zo druk bezig ben met het afronden van mijn hbo. Ik schrok vanochtend er van dat ik binnen nu en 3 dagen mijn NOD weer heb, zo hard gaat de tijd dat ik het niet eens door heb! Igor, heb jij bij die intake meteen onderzoeken gehad? Volgens mijn HA is dat wel het geval, maar in de brief van rijnstate vind ik dat niet echt duidelijk. Ik zal ze es morgen wel even over bellen! Heel veel succes morgen!!!! Ik duim voor je dat het in 1 keer lukt!!! Luca, dat is kut, dat ken ik! Dan heb je ook geen zin meer om het opnieuw weer te typen, he! Ben je ziek? Omdat je je kut voelt? Hopelijk is t snel over!
Hoi iedereen! Ik vol me weer ok voelde me rot vanwege woordenwisseling met mijn lief. En ik zit in mijn maag met wat ik met mijn studie aan moet. Vanmorgen naar de tandarts geweest ben weer goedgekeurd! Had geen gaatjes nou dat verbaasde me echt. Hij zal wel wat ergere gebitten gewend zijn. Tandarts is hier Nl niet verplicht. Zo viel er 2 wk geleden nog een kies bij vriendlief uit zijn mond. Kun je nagaan hoe erg het is!
Igor, ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Heb je er veel pijn van gehad? Ik hoop dat het allemaal is gelukt en dat je zaterdag een fantastische terugplaatsing hebt! Ajlaa, bij een nekplooimeting meten ze de nekplooi van de foetus tussen de 11 en 14 weken. Het maakt onderdeel uit van de combinatietest. In combinatie met mijn bloedwaarden en leeftijd komt er dan een berekening uit hoeveel kans ons kindje maakt op het Syndroom van Down. Als je boven de 36 bent krijg je dit onderzoek standaard aangeboden, onder die leeftijd moet je de combinatietest zelf betalen. Mijn vriend en ik wilden dit graag. Mocht er een verhoogde kans zijn op Down (1 of 200 of een grotere kans), dan kun je vervolgonderzoek doen door middel van een vruchtwaterpunctie of vlokkentest. We hopen natuurlijk heel erg dat we niet voor een keuze komen te staan, maar we zijn erover uit dat we liever geen kindje met Down willen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat hier kan begrijpen, maar zo denken wij erover. Ik ga er vanuit en hoop natuurlijk dat alles goed is en dat we deze week een brief krijgen dat de kans heel laag is op Down. Ajlaa, had ik trouwens al gezegd dat ik het super vind dat je je nu eerst op je opleiding concentreert? Bij deze! Hartstikke goed meid! Daar heb je je leven lang wat aan. Luca, heb je het alweer bij kunnen leggen met je vriend? Wat gek dat je daar niet naar de tandarts hoeft!
ja Roxie het is alweer goed hoor Mijn lief stond een beetje onder druk omdat hij deze week met zijn nieuwe baan is begonnen en hij kon het er even niet bij hebben dat ik liep te 'zeuren' dat hij zich niet genoeg met Aline bezighield Ik kan me wel voorstellen dat jullie die keuze maken hoor. Mijn vriend en ik waren het er niet echt over eens (hij had het liever niet, ik zou de zwangerschap niet meer af willen breken omdat je tegen die tijd al bijna op de helft zit), maar gelukkig was hij bij ons helemaal prima dus hoefden we ook geen knoop door te hakken. Hij is hier standaard maar omdat ik er te laat mee was kreeg ik enkel een bloedafname toen, maar dat was allemaal prima. Vond het toch wel fijn dat het gedaan werd. Haha ja gek he dat je hier niet naar de tandarts hoeft en zij vinden het juist gek dat het bij ons wel moet. Is hier echt een soort van legende. Toen ik hier net was werd me vaak met open mond gevraagd of het echt waar was dat je perse moet Normaal ben ik niet bang voor de tandarts maar ik heb al een hele tijd een gevoelige tand waar de pijn bij aanraking echt door merg en been gaat, en ik ben al anderhalf jaar niet meer geweest dus ik had wel wat gaatjes verwacht en ik was heel bang dat die gevoelige tand eruit moest want heel het tandvlees is teruggetrokken dus ik was bang dat het parodontitis was (dan valt je tand er op een gegeven moment gewoon uit). En hij ging tandsteen verwijderen dus ik dacht ohh als ie die tand maar niet aanraakt Maar het was helemaal prima, geen gaatjes (HUH heeft ie wel goed gekeken?) en die tand was dus een kleine ontsteking waar ik nu een mondspoeling voor heb gekregen en dan zou het over moeten gaan. Hij zei; volgende afspraak over een jaar. Mijn reactie: HUH dan pas?? Niet over 6 mnd? Zat hij mij op zijn beurt weer aan de gapen; "uhh.. ja als je wilt.." Volgens mij heeft hij nog nooit iemand horen vragen of ze alsjeblieft over 6mnd weer mochten komen
hey meiden, roxy--> ja gelukkig is was de hoofdpijn de volgende dag alweer over, gelukkig nooit echt veel last van. je hebt nu dus al een eigenwijs kindje ik hoop dat het allemaal goed is en de kansen niet verhoogd worden voor je... hou het maar bij allemaal goed nieuws he deze zwangerschap ik kan je wel begrijpen hoor met de nekplooimeting is toch een zware beslissing wij krijgen tegen die tijd als het ooit zover is een vruchtwaterpunctie of vlokkentest wat we zelf willen omdat bij ons de kans wat groter is zowiezo al...vind het echt wel goed dat jullie wel ook die beslissing al genomen hebben, maar hoop voor je dat het gewoon lekker allemaal goed is. igor--> hoe is het gegaan meid? viel het allemaal een beetje mee? hoeveel hebben ze kunnen vinden uiteindelijk? ik hoop echt dat alles goed gegaan is bij je want je kreeg toch ook morfine? luca--> gelukkig is alles goed bij je gebit altijd fijn... zijn de woordenwisselingen weer uitgesproken? ajlaa--> gaat hard he weer ongie worden... ik moet het vandaag of morgen ofzo ook weer worden maar ik hoop voor jou dat het gewoon lekker niet gebeurd. me vriend heeft een xbox met kinect gekocht jeetje zeg heb echt in een deuk gelegen van het lachen zit nu alleen wel onder de rode plekken want we hebben elkaar best wat klappen verkocht hahaha je staat zo achterlijk te zwaaien en springen enzo hahaha.
haha leukk Ikkuh wil ik ook eens uitproberen dat kinect! Is het leuker dan een wii? Volgens mij is Igor gewoon nog high van de morfine en ligt ze lekker haar roes uit te slapen Volgens mij is Noamy vandaag thuis gekomen toch?? Meis hoe gaat ie ermee? Ben je al een beetje uitgerust?
Hoi meiden, alles goed gegaan. Ik vertel morgen het hele verhaal, maar ziet er positief uit. Nu lekker slapen. Liefs van mij
Ben benieuwd naar je verhaal meid. Zaterdag de terugplaatsing? Wow, nu komt het echt dichtbij. Mijn duimen draaien overuren!
Morgen! Roxie: Spannend meid... hopenlijk is alles helemaal goed! Lijkt me verschrikkelijk om voor de keuze te staan... Luca: Fijn dat jullie ruzie weer over is Ikkuh: Oh dat kinect zag ik op de reclame, lijkt me supercool... maarja ik heb ook al een wii waar ik niets mee doe. Igor: Wat fijn dat alles goed is gegaan meid!
Ik had het idd gegoogled.. Gewoon positief blijven, ik duim voor jullie! Ik snap iedereen wel die liever geen kindje met Down willen, zoiets is persoonlijk en hoeft niet iedereen mee eens te zijn! Zelf weet ik niet wat ik zou doen... Ja wat mijn opleiding betreft, ik ben er ook zo blij mee dat ik weer de motivatie heb gevonden! Ik deed een combinatie van werken en studeren bij een groot kantoor, alles ging perfect, ineens had ik een ongeluk en whiplash... vandaar die vertraging. Maar gaat helemaal goed komen, gisteren eerste voldoende binnen gehaald
Ooooh bij Igor dus alles goed gegaan?! Wat fijn!! Ben benieuwd naar het volledige verhaal! Wacht het rustig af
Goedemorgen, hier ben ik dan.... Gisteren is alles goed gegaan, we waren om half 11 in het ziekenhuis. Daar moest eerst vriendlief zijn ding doen en een half uur later was ik aan de beurt. Ik had trouwens dinsdagavond 2 oxazepammetjes genomen (gekregen van het ziekenhuis) dus had heerlijk geslapen. We gingen de punctiekamer in, ik moest me uitkleden van onderen en in de stoel gaan liggen. Mijn vriend mocht er naast zitten gelukkig. Ik kreeg een injectie met morfine, dat voelt even heel gek. Je wordt heel erg duizelig in je hoofd alsof je omvalt maar dat gevoel is ook heel snel weer weg. De IVF arts ging kijken en er zaten 3 blaasjes, nu was het nog de vraag of het ook 3 eitjes waren. Langs de inwendige echo zat nu een geleider waarlangs ze de naald naar binnen kunnen brengen. Ze telde tot 3 en op dat moment prikte ze...ik voelde een hele rare stomp met een scherp randje (weet anders niet hoe ik het moet omschrijven) maar was niet pijnlijk. Daar 1 blaasje leeggezogen. Toen nog aan de andere kant weer die prik en daar zijn 2 blaasjes leeggezogen en toen was het al klaar....ik mocht even blijven liggen terwijl hun alles op gingen ruimen. Daarna werd ik uit de stoel geholpen, aankleden en mochten we naar de rustkamer. Na 10 min kwam de laborante binnen en vertelde dat het ook 3 eitjes waren dus 1 meer dan verwacht dus we waren heel blij, toch weer iets meer kans. Het zaad van vriendlief was ook in orde dus nu afwachten of het gaat bevruchten. Na een klein uurtje kwam de IVF arts nog even langs om te kijken hoe het met me ging en mochten we lekker naar huis. Door de morfine slingerde ik een beetje...haha leek wel bezopen. Maar thuis lekker de hele dag op de bank gelegen. Wel wat last van mijn buik en wat bloedinkjes maar ja dat hoort erbij. Al met al is ook dit me weer reuze meegevallen. Morgenvroeg kan ik in mijn dossier kijken of er embryo's zijn ontstaan en dan worden we morgenmiddag gebeld of en hoe laat we de terugplaatsing hebben. Nog even spannend dus, maar ik ben er echt van overtuigd dat we een mooie terugplaatsing krijgen. Gemiddeld wordt 50% vd eitjes bevrucht dat is dus 1,5 bij ons..... maar we gaan voor 3 natuurlijk. Inmiddels moet ik nu al wel 3x per dag 2 bolletjes utrogestan inbrengen, ontzettend vies plakspul waar je een plakkut van krijgt..maar dit zorgt ervoor dat je bmsv gaat groeien zodat de embryo(tjes) zich goed kunnen innestelen. Nog even duimen en een kaarjes branden voor mij.
Ooooooooh Igor wat geweldig, 3 eitjes!!!!!!!! Ik hoop zo erg dat het gaat lukken!!!!!!!!!!! Jullie kans op een 3ling is dus ook aanwezig hehe, echt geweldig gewoon! Ik ga voor jullie duimen!