@ paula: ik adviseer ook igor haar klusadvies! @ luca: wat raar dat ze dat dan verplichten! :x Alsof een kind met het syndroom van down geen gelukkig leven zou kunnen leiden of dat de ouders er niet gelukkig mee zouden kunnen zijn. Dan zijn er eeker ook niet veel mensen in frankrijk met het down syndroom. Ik ben weer met mijn hondje thuis en ze heeft weer een mooi stralend wit gebitje . De DA heeft voor mij diverse telefoontjes gepleegd om zeker te zijn welke narcose ze wel en niet mag hebben. Deze nam mij gelukkig wel heel erg serieus. Ben er wel een uur geweest voordat hij besloot haar te gaan helpen. Een grote last valt weer van mijn schouders @ Blike: ik had een andere DA in drachten. Maar bij het ziekenhuis ben ik wel eens geweest voor een spoedje in het weekend en dat kost daar inderdaad een vermogen
Hee ladies, kom net bij de VK weg, stelde eigenlijk geen drol voor... Moest ff wat vragen beantwoorden. of er ziektes in de familie zijn etc... en bloeddruk meten en even wegen en heb nog een papier meegekregen om bloed te laten prikken in het ziekenhuis. stond na 20 min alweer buiten eigenlijk. Volgende week woensdag eerste echo!! kijk er al erg naar uit! Paula, zou voor de zekerheid ook maar gewoon gaan klussen vanavond, baat het niet dan schaad het niet @Luca, wat erg!! hoe kunnen ze nou iemand verplichten om de zwangerschap af te breken.... Wij moesten ook beslissen of we ook gaan testen op het down syndroom, we hebben besloten dit niet te doen. We zien het wel 20-weken echo doen we waarschijnlijk wel. @sheltie, wat fijn dat het zo goed gegaan is! Goed dat je zo serieus genomen werdt!
Roxie fijn dat de medicijnen helpen, verder alles ok? Het lijkt me ook niet helemaal te kloppen wat Luca verteld, zou wel heel bizar zijn natuurlijk. Blike nog een weekje wachten dus en dan een echo, joehoe spannend!! Hier is het heel rustig op het werk en ik verveel me te pletter. Wil naar huis, even lekker op de bank liggen en vanavond sporten. Nou ja nog 2 uurtjes te gaan Mochten wij zwanger worden dan zal het kindje bij ons sowieso getest worden op het down syndroom gezien mijn leeftijd
vanaf welke leeftijd testen ze dat igor? Jammer Blike dat je niet een echo kreeg. Nu moet je nog een week wachten.
Paula ja daar mag je voor kiezen, net zoals een vlokkentest enz.....en mijn vriend en ik zitten gelukkig op 1 lijn mocht het toch niet goed zijn en blijken dat het kindje downsyndroom heeft. En ze testen dan in het eerste trimester.
@paula, ja dat doen ze in het eerste trimester... aan de hand van een vlokkentest en een nekplooimeting als ik dat goed heb. Wij hebben besloten dat als het kindje dat zou hebben, we het toch wel zouden houden! dus daarom laten wij die testen niet uitvoeren.
Wat ik begreep van een pas bevallen vriendin is dat ze je tijdens een nekplooimeting een percentage geven van de kans dat je kind Down heeft. Is in NL inderdaad niet verplicht om die test te doen. Hier is er meer over te lezen: Nekplooimeting - Babyopkomst.nl Kort samengevat: een nekplooimeting geeft een percentage van de kans op Down, een vlokkentest geeft zekerheid. Ik heb het er met mijn vriend over gehad, die zou dat toch graag uit willen sluiten. Ik moet daar toch wat langer over nadenken... Maar goed, zover is het nog niet. Eerst maar eens zwanger raken
Dag dames Veel gekletst! Over die nekplooimeting, wij hebben het ook niet gedaan. Zoiezo is het een KANSberekening.. wat als ze zeggen 1 op de 100? Wat doe je dan? Zij noemen het de risicozone maar je hebt alsnog meer kans dat de baby gezond is. Onze baby is al echt ons kind dus die laten we toch niet meer van ons afpakken ook al heeft hij/zij een afwijking. Blike; jammer van die vk afspraak, was bij mij ook. Ik helemaal zenuwachtig voor zo'n stom gesprekje Sheltie; goed nieuws van je hondje! Luca; drukke tijd voor de boeg dan, leuk dat je vriend de baby ook heeft gevoeld. Ik voel hem nog niet eens laat staan m'n vriend. En ook een hallo aan de rest maar weet niet meer wat jullie gezegd hebben! Morgen gaan we weer baby kijken!! Jeeeeeej!
daaag dames Heb het ook opgezocht op internet en kon er ook niets over vinden, dus ik denk ook niet dat het zo is maarja sowieso al zou het wel verplicht zijn dan zou ik gewoon in nl bevallen. ze bekijken het dan maar lekker hoor Ik vond het ook een beetje te afschuwelijk voor woorden maar geloof dat er geen wet voor bestaat ofzo. Ik denk alleen dat ze het 'dringend' aanraden ofzo, dat die vrouw daarom dacht dat het verplicht was. Anyhow ik heb geen bloed laten prikken want moet nuchter zijn, dus ga nu morgenochtend maar. Heb wel een bed gevonden dus morgenavond even met oma naar de winkel om hem te bestellen (die wil het betalen). En de bank ga ik misschien ook al bestellen, er zit een levertijd van 8 weken op dus tegen de tijd dat hij binnen is kunnen we hem wel weer betalen @ Sheltie; gelukkig dat het goed is gegaan bij de dierenarts @ Blondi; veel plezier morgen bij je echo! En hopelijk krijg je het geslacht te weten @ Blike; ja de intake is heel suf inderdaad, was het bij mij ook. Maarja het moet gebeuren en toch wel fijn al die info. Ik had er ook bij de vk voor gekozen de nekplooimeting niet te doen, zit niet in de familie en er is verder geen enkele reden om aan te nemen dat wij risico lopen, dus had lekker nee gezegd. Maarja toen bleek het later weer hier te moeten dus nu doen ze het maar via bloedprikken.
Thnx dames We hebben er echt zin in. Das lekker Luca, dat je het bed kado krijgt! Ik ben trouwens ook klaar met moeders voor moeders, HEEEEERLIJK!
haha kun je weer lekker op de wc plassen Voel jij de kleine ook al? Ik denk dat het hier zo vroeg is omdat de placenta net achter ligt ofzo, en dat ik een dunne buikwand heb. Wel geinig En inderdaad lekker, nja we hebben het niet echt nodig een bed maar ik vind het bed van mijn vriend gewoon lelijk, is echt zo'n tienerbed met blauw enzo Dus die mag er lekker uit. Was vandaag heeeeerlijk weer! Maar de zon gaat nu onder En dan wordt het weer koud, brrr
oh, en krijgen wij wel te weten wat het geslacht is, of blijft het hier ook geheim? ben nu namelijk ook heel nieuwsgierig hehe
Blondi veel plezier morgen, spannend!! Luca dat is lekker een nieuw bed, heerlijk. Ik heb weer wat nieuws, net begonnen met de ovutesten (ik wil niks missen natuurlijk) al wel en licht streepje maar nog lang niet positief maar er zaten allemaal vlokjes in mijn urine, net broodkruimels
Vaag hoor Igor. Wat moet je daaaaar nou weer mee? Hoop dat je volgende week bij de gyn wat meer duidelijkheid krijgt.
Luca, ik voel m nog niet. Mijn placenta zit aan de voorkant helaas. Er zit wel veel druk op m'n baarmoeder. Als ik ergens tegenaan hang of m'n broek zit even strak lijkt het net alsof ie protesteert zo'n druk dat erop komt te staan haha. Ik heb aan vriend beloofd dat het geslacht hier ook geheim blijft.. Je weet maar nooit of er meelezers zijn. De enige die we het vertellen zijn mijn ouders en zijn ouders. Igor, die vlokjes geeft niks. Heb ik ook gehad en toen op het forum hier ook ergens gevraagd. Weet niet meer precies wat het was... Iets met de eisprong of baarmoederslijm ofzo? Maar het kan in ieder geval geen kwaad.
thnx blondi, las inderdaad ook iets over afscheiding enzo....heb geen pijn of veel plassen dus blaasontsteking kan het niet zijn. Nou nog een weekje wachten en dan vraag ik die gynaecoloog echt het hemd van het lijf
hèhè ik zou alvast een vragenlijstje maken igor anders onthoud je het niet allemaal! @ Blondi; jammer zeg Nou bij mij mag heel de wereld het weten hoor niks geen geheim! Mag ik brutaal zijn en vragen waarom jullie het aan niemand willen vertellen? Nu ik dit typ vraag ik me af waarom wij het aan iedereen willen vertellen maar dat is denk ik gewoon omdat ik mijn klep niet kan houden en ik wil zoveel mogelijk op geslacht afgestemde kadootjes krijgen hahaha. De naam ben ik dan weer wel heel strikt over; die blijft tussen mijn vriend en mij, zelfs de opa's en oma's krijgen die niet te horen. Hier in Frankrijk zijn ze namelijk gewend de naam gewoon al aan iedereen te vertellen, maar dat wil ik dus echt niet en voornamelijk omdat mensen zich er dan enorm mee gaan lopen bemoeien als ze het niet mooi genoeg vinden ed., en omdat je dan ook niks meer aan te kondigen hebt als het geboren wordt nou wij gaan lekker eten!
Das niet brutaal hoor Luca! Ik vind het sowieso wel leuk om het ons geheimpje te houden en als iedereen het al weet is het enige wat ze nog niet weten de naam.. Ze weten ongeveer de geboortedatum al en dan ook het geslacht. Veel van mijn familie kennende kopen toch pas kado´s als de kleine al geboren is. De ouders vertellen we wel omdat die dus al veel kleertjes kopen en om er toch met iemand over te kunnen praten. Ik vind het ook heeeeel lastig om m´n mond te houden hoor! Maar een geheimpje is ook leuk.