mooi hoor noamy! Ben blij dat alles goed is met de kleine Hier is de afspraak bij de gyn ook goed verlopen gelukkig. De uitslag van de trisomie had ze niet bij zich maar ze zei dat het er allemaal goed uitzag gelukkig Andere bloeduitslagen ook goed, ik moet alleen elke maand bloed laten prikken ivm toxoplasme, omdat ik niet immuun ben. En voor de volgende controle moet ik ook de glucose tolerantietest laten doen, dan moet je een zakje suiker eten op het lab en een uur wachten, je wordt dan 2x geprikt om te kijken of je zwangerschapssuiker hebt. En verder vertelde ik over mijn 20 weken echo in nederland en nu hoef ik niet meer voor de echo op 30 maart omdat dat dezelfde is. Ze heeft ook nog even snel een echo gemaakt om te kijken naar mijn placenta, aangezien die voor de baarmoedermond lag vorige keer. Maar hij was nu mooi opgetrokken en lag er een flink stuk vandaan al, dus er is niks aan de hand Ben wel opgelucht dat dat nu ook over is hoor! We hebben de kleine nu dus niet uitgebreid mogen bekijken, maarja misschien bij de volgende afspraak op 6 april dat ze snel een echo maakt, en anders moet ik wachten tot 32 weken Ben vandaag nog maar even niet naar school gegaan trouwens gisteravond met mijn stief-schoonvader gegeten en ik belde een studiegenootje en het bleek dat we echt de kutste lessen van de hele week allemaal vandaag hadden, dus toen had ik besloten om nog maar even thuis te blijven. Vanavond even mijn gemiste lessen ophalen bij studiegenootje en het rooster, dan kijk ik wel of ik morgen ga of niet. Wilde eigenlijk wachten tot na het weekend maar thuis heb ik ook niet veel te doen eigenlijk @ Blike; morgen zit je op de 12 weken! Jeetje wat een fijn gevoel is dat he! En heerlijk dat je het nu aan iedereen vertellen kan! Ik wi trouwens nu wel wat buikfoto's gaan zien hoor! En als het even meezit ook nog een paar posi zwangerschapstesten fijne dag iedereen!
Goedemorgen! Noamy, wat een mooie foto! Helemaal happydepeppie nu natuurlijk! Liuca, we hebben gister weer goed ons best gedaan dus laten we hopen dat er snel een posi test mag volgen Vandaag nog een ovu test gedaan omdat mn temp niet was gestegen en die was mega posi haha. Streepje knalde er vanaf! Dus het zal vandaag wel gebeuren en als het goed is ligt er een goed voorraadje klaar dus werk aan de winkel daar binnen!
dank jullie wel dames! hoe was jouw echo blike??? en er moestn er nog meer toch gister? luca gelukkig bij jou ook weer alles goed! en paula lekker aan de klus!!!!
Ziet er mooi uit Noamy fijn dat alles goed zit. Mijn eisprong is geweest dus bij ons zal het net van die keer afgelopen zaterdag raak moeten zijn, dat verwacht ik niet. Het is deze maand gewoon niet anders, als je vriend 2 weken van de 4 in het buitenland zit dan houdt het al snel op
@ Igor; je hebt maar 1 zaadje nodig natuurlijk. En anders is het gewoon jammer. Heb hier mezelf weer door de jungle van de franse administratie heen gewerkt. Nu van frustratie maar zonnebloempitten aan het eten. Ik ben me trouwens aan het afvragen hoe ik in GODSNAAM het behang zelf ga plakken.. Maarja dat is van latere zorg eerst maar weer eens boodschapjes halen straks, de koelkast is uitgestorven
dames ik heb even een vraag over avondeten aan jullie hoor! Wat kan ik halen in de supermarkt wat makkelijk klaar te maken is, enigszins gezond (dus het liefst met iets van groenten erin), en ook nog eens goed houdbaar?? Ben mijn boodschappenlijstje aan het maken en ik wil nu echt gaan proberen gewoon voor een week of langer aan avondeten in te slaan zodat ik niet elke dag hoef te piekeren over wat we nu weer moeten eten in godsnaam Vroeger keek ik altijd op ah recepten, maar de helft van die producten verkopen ze hier niet. Zoals aardappelschijfjes of groentemix.. dan moet je dat dus helemaal zelf gaan bereiden en dan ben je gelijk een uur langer aan het koken. Zucht! Ik heb nu dit: - spaghetti bolognaise - gebakken aardappels met salade en vissticks - nasi - shoarma - aardappelkroketjes met kipnuggets en salade - hamburgers en frietjes (voor geen zin in koken dagen) - groentelasagne - gekookte aardappels met bloemkool en cordon bleu - mexicaans (burritos/fajita's oid) hmm nu ik het zo onder elkaar zie staan lijkt het minder gezond Ik kom toch heel vaak weer uit op pasta maar ze hebben hier echt alleen maar tomatensaus En op een gegeven moment komt dat ook mijn neus uit! Ohja en ze hebben ook niet echt van die maaltijdpakketten. Vroeger maakte ik vrij vaak van die knorr wereldgerechten maar dat hebben ze hier niet Kip siam enzo. Zucht! Iemand nog tips??
ohja en mijn lief heeft een hekel aan groenten en vis Dus daarom probeer ik ook de groenten altijd te vermengen in het gerecht en zo weinig mogelijk aardappels met groenten te maken maarja soms is dat ook wel eens lekker (voor mij dan )
Goeieavond allemaal @luca, wat fijn dat je iedere maand voor toxoplasmose geprikt wordt, ik ben er ook op gecontroleerd omdat ik natuurlijk veel in aanraking kom met (zieke) katten en de ontlasting daarvan.. Helaas was de uitslag negatief, ik ben dus niet immuun. Moet dus wel oppassen hiervoor! Fijn dat je placenta nu goed lag! Wij wokken heel vaak thuis, lekker vlees, krielaardappeltjes en dan uitjes, champignons evt wortels erdoorheen heeeerlijk!! en je kan het varieren door verschillende soorten vlees of groentes te gebruiken!! jummm @paula, mijn duimen draaien de komende twee weken ook weer voor je!!! @naomy, mijn echo staat een paar pagina's terug @ Igor, balen voor je dat het deze maand niets zal worden
hey dames!! ik heb weer een mooie echo voorbij zien komen. en allemaal gezonde babyverhalen!! gelukkig dat is altijd fijn. een paar die weer moeten wachten tot hun ongi. word weer een spannende tijd hier straks. luca--> je kan ook groentesoep maken?? spinazie??(als dat daar bestaat) en als er kerriesaus bestaat kan je een preischotel in de oven maken verder weet ik het even niet. nou ik heb zelf geen nieuwtjes ga zondag naar een trouwbeurs heb er helemaal zin in!!
Goedemorgen meiden. Wilde jullie even een fijn weekend wensen. Woensdag is mijn NOD, maar weet nog niet of ik die af ga wachten. Heb bij elk raar dingetje aan mijn lijf nu zoiets van 'Zou het raak zijn?'. Dus om mezelf niet gek te maken test ik liever wat eerder. Maandag ofzo. Zondag is misschien te vroeg, anders zou ik dan al testen. Had vorige ronde ook 3 dagen voor NOD getest, maar dan blijf je stiekem toch hopen dat het wel raak is en dat je gewoon te vroeg heb getest... Pfff... dilemma's!!!!
Ik hoop het ook voor jouw Roxie, ach een paar dagen eerder testen hebben we allemaal wel eens gedaan volgens mij Ik teste 4 dagen voor nod positief! (omdat ik niet kon wachten) Ikkuh, wat leuk die trouwbeurs!! Om lekker romantisch in de stemming te komen Mijn vriend zei gister dat ik ooit ook zijn vrouw wordt haha maar we willen allebei zeker nog een paar jaartjes wachten en genoeg geld sparen voor een hele grote bruiloft. Heerlijk weer vandaag! Mijn buik wordt echt reusachtig vind ik, je kan er echt niet meer omheen maar goed ik ben ook alweer 20wk4dg De hond ligt lekker buiten in het zonnetje (rust) en vanmiddag een verjaardag. Morgen gaan vriendlief en ik lekker een dagje weg want we hebben elkaar erg weinig gezien afgelopen week.
hehe blondi, foto!!!! Mijne begint nu ook een beetje uit zijn voegen te springen. Wel heel mooi hoor, maar soms ook wel vervelend Gisteravond na het eten trok mijn huid zo erg dat ik alleen nog maar kon liggen omdat het anders teveel pijn deed En ik krijg pijn in mijn rug van te lang staan, en slapen gaat ook voor geen meter meer Maarja, lekker pronken met de buik he Mijn navel staat ook al op het punt om te springen nu.. zal niet zo lang meer duren denk ik @ Ikkuh; leukkk de trouwbeurs! Veel plezier! @ Roxie; ik duim ook voor je! Succes met testen! En bedankt voor de tips Ik heb nu een grote voorraad voedsel ingeslagen dus eens kijken hoever ik daarmee kom
Luca, ik merk het vooral met bukken en schoenen aandoen enzo, dan denk ik 'hey, dr zit een dikke buik in de weg' Slapen kan ik gelukkig nog prima! Mijn navel plopte al naar buiten maar dat komt ook door de navelbreuk, waarschijnlijk komtie straks een cm naar buiten toe Ik vind het wel grappig, mijn vriend moet er ook mee lachen. Zal de foto van mn buik eerst op m'n pc zetten dus daar ben ik wel weer even mee bezig..hihi
Ik heb een buikfoto met 11,3 weken en 20,1 weken in mijn album gezet. Wat een verschil zeg Stiekem mis ik m'n figuurtje wel.. dat jurkje wat ik met 11 weken aanheb valt nu als een t-shirtje..