tja daar vraag je me wat, ik ben er nu 2x geweest met mijn vriend maar durf je eerlijk gezegd niet te zeggen waar hij zit, ergens tussen de weilanden zal het vanavond eens vragen voor je
@ paula: goed zo meid: gooi het eruit! Bedankt allemaal voor jullie reacties op de foto van ons kleine wondertje! @ luca: nucliaire wolk???? Ik denk dat ik binnen zou blijven! Daar heb ik helemaal niets over gehoord, komt het deze kant ook op dan?
sheltie, ik hoorde het net op de radio! maar werd gezegd dat het nu in ijsland is en ook idd frankrijk!
@ Sheltie; ja het zou over Europa passeren, maar hier over Corsica zeker weten en vandaag hoorde ik dus dat ie er morgen en overmorgen is. Ze hebben wel gezegd dat het doordat het van ver komt ongevaarlijk zijn omdat de deeltjes in de lucht zo'n kleine hoeveelheid zijn dat het onschadelijk is, maarja een nog niet volledig ontwikkeld beebje in je buik is natuurlijk een heel ander verhaal dan een volwassen persoon.. Aan de andere kant zijn er geen speciale waarschuwingen oid gegeven. Wel weet ik dat bij een nucleaire ramp zwangere vrouwen, pasgeboren baby's en vrouwen die borstvoeding geven de meest kwetsbare groep zijn. Dusja.. Ik weet het niet.
hahahaahah paula ik zat zo op je reactie te wachten!!! ik kon t ook niet laten o er iets over te zeggen hoor maar heb me nog ingehouden... ik begrijp je helemaal en je hebt helemaal gelijk!!!
ajlaa--> ik heb totaaaaal geen groene vingers (daar huur ik me vader af en toe voor in haha) maar ik heb vorig jaar in het voorjaar viooltjes gekocht voor in een paar bakken en dat is echt perfect haha ik ben een waardeloze verzorgster en ze kregen geen water van me toen zijn ze dood gegaan en in de zomer stonden ze weer volop bij mij haha dussss wie weet is het wat voor je. sheltie--> mooi hoor je echo!! en meiden die ongi geworden zijn--> vind het heel jammer dat het deze ronde nogmaals niet raak is!! ik gun het jullie echt!! en dan zo`n huppeltje die dan even komt melden moeten we gewoon negeren en dan maar denken ach zij heeft dat nu voor elkaar maar met zulke egoistische hersenen krijgt ze nog weleens een bal die terug kaatst maar dan met andere dingen denk/hoop ik. maar ik begrijp jullie reacties volledig is ook wel k*t om zo iemand even eenmalig voorbij te zien komen.
Hee ladies Heb vandaag een echo bij mezelf gemaakt zoo cool, de baby lag op zijn duim te zuigen... Wil nu elke dag wel even kijken... Heerlijk om te zien
Ohhhh lucky you! Ben jaloers!!! Ik heb gister mn dopler tone binnengekregen om het hartje te kunnen horen! Gebprobeerd maar nog niks te horen...... Kan ook het beste vanaf 13 weken had ik al ergens gelezen dus moet nog ff geduld hebben! @ikkuh. Nog even en dan is het 4april meid!!
goedemorgen allemaal! Er zijn wat vroege vogels hier zie ik gister was ik volledig kapot en ben lekker om 10 uur mijn bedje in gedoken. Nu dus wel alweer klaarwakker op mijn vrije dag, maar komt ook wel goed uit want ik moet zo naar het lab om mijn glucose tolerantietest te doen. Kan ik daar lekker een uur gaan zitten.. En ik heb nu al! honger Blike wat ben je een geluksvogel zeg ik wou dat ik ook af en toe kon spieken! Ach met een beetje geluk 6 april weer en anders moet ik wachten tot begin juni Noamy je zou het hartje nu wel al kunnen horen, maar je moet goed laag zoeken, echt tegen je schaambot aan en echt aan alle kanten want je beeb zwemt nogal eens weg Heb je de angelsounds of een ander merk? Angelsounds schijnt net iets gevoeliger te zijn.. Ik hoorde het hartje met 12,2 weken direct. Daarvoor had k m nog niet Fijne dag iedereen!
Goedemorgen! sorry voor mijn uitbarsting gister. Blike kon het nog mooi verpakken met een grote strik erom maar mijn lint was echt ff op! Wat een doos zeg!!! Blike, wat gaaf dat je zelf kan spieken wanneer je wil! Mogen wij allemaal niet stiekum langs komen omstebeurt?? Hihi. noamy, ja ik kon het gewoon echt niet laten haha, lief dat jij er ook bij stil stond. verder ben ik gister om 22.30u ongesteld geworden.... Welke dag tel ik nu dus als dag 1???
@ paula: als je gisteren rood bloed bent verloren, dan was gisteren dag 1. Het viel me gisteren op dat die miramar de hele middag op ons forumdeel zat en na het berichtje van paula was ze ineens pleitte. . @ blike: wil ik ook!!!!!!! Hmmmm misschien moet ik maar van baan switchen . @ noamy: jammer dat je het zelf nog niet kunt horen. Volgende week lukt het vast wel . Ik ga denk ik ook zo'n angelsound kopen. Ik kan hem denk ik ook wel gebruiken bij de hond als die straks drachtig is. Of zou dat niet kunnen? @ luca: jullie moeten daar echt veel onderzoeken doen als je zwanger bent! Brrr ik houd niet van zulke nieuwtjes en idd als zwangere ben je toch wat kwetsbaarder als de rest. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en alleen naar buiten gaan als het echt nodig is.
Hey sheltie, ja kon het gewoon ff niet hebben. Misschien is het een hele aardige meid maar als je dan toch tijd zat hebt om hier op het forum te zitten dan lees eeerst voordat je iets plaatst en niet erna. Misschien had ze dit topic wel verkeerd begrepen maar zoals ik al zei, lees dan eerst wat terug... Zon angelsound zal voor honden ook zeker wel werken. Slim zeg! En dat is leuk!! Dan hoor je wel heel veel hartjes tegelijk ik weet eigenlijk niet of het gister al rood was, m eer oudroze, daar begint het bij mij mee.... Euhh, ik tel gister maar gewoon als dag 1, zo word het wel gezegt dus dat doe ik dan ook maar.
O en we hebben gister zon test besteld voor mn vriend, hij vind het heel spannend! Haha, maar dat snap ik ook wel ook al gaan we dr gewoon vanuit dat het allemaal in orde is. Verder heb ik wat na gezocht over het hpv virus en pap3 maar dat heeft geen gevolgen voor de vruchtbaarheid. Wel heb ik een vermoeden dat ik te veel mannelijke hormonen aan maak wat kenmerkend kan zijn voor verminderdee vruchtbaarheid. Heb chronsche acne en best wel flinke haargroei op mn benen etc, moet elke dag scheren anders heb ik stoppels. Dit kunnen dus tekenen daarvan zijn. We gaan het gewoon nog 2 maanden zo proberen en anders ga ik eens langs de huisarts. Je weet maar nooit en misschien ben ik met medicatie of IUI wel snel zwanger.
nee heb m niet van angelsound geloof ik die is wat duurder! ik heb m van dopler tone ofzo zal thuis eens kijken welke merk! gister goed gezocht luca maar niks te horen probeer het van t weekend gewoon weer anders maak ik me misschien druk om niks want ze zeggen dat je het vanaf week 13 moet kunnen horen!!
@ paula: spannend die test. Wanneer gaan jullie hem doen? Logisch dat je vriend het spannend vindt. Het is wel zijn zaad wat wordt getest.
Jazeker is dat spannend. We hebben geen reden onm te denken dat het niet goed is maar we kunnen het maar alvast uisluiten en is het toch niet goed dan zijn we dalijk niet een jaar voor niks bezig. ik heb met mijn vruchtbare dagen ook echt geen afscheiding... Dat kan ook een reden zijn waarom het moeilijker gaat. Dus als bij mn vriend alles goed is en het lukt ons nog niet dan gaan we gewoon naar de dokter. We zijn geen 25 meer dus het mag wel gebeuren vinden we.
@ Paula; dat verwoord je mooi met lint en verpakkingen en ik zou ook gister als dag 1 tellen. Heb je die tenminste bijna kado gehad oh spannend zeg voor je vriend! Maar inderdaad gewoon er vanuit gaan dat alles goed is En jullie zitten nog ruimschoots binnen het jaar, dus van verminderde vruchtbaarheid hoeft niet direct sprake te zijn natuurlijk. Maar ik begrijp het wel hoor, ronde 8 is toch niet echt wat je voor ogen had toen je eraan begon, al weet je dat het wel even kan duren. Iedereen hoopt natuurlijk binnen een halfjaar zwanger te zijn, en als dat niet lukt dan denk je vrij snel aan vruchtbaarheidsproblemen. Aan de andere kant, hoe sneller je er bij bent, hoe beter natuurlijk! Dus go for it zou ik zeggen Overigens heb ik wat jij zegt met mannelijke hormonen volgens mij ook, heb ook overal en altijd veel haargroei, veel last van acne etc etc. Als dat het is dan zou je het evt met hormonen op moeten kunnen lossen toch? Volgens mij hebben ze daar injecties voor oid. @ Noamy; ja als er 13 weken staat gewoon nog even geduld hebben indd En wat tips: niet zittend proberen, liever languit liggen en proberen te voelen tot waar je baarmoeder komt. Heel langzaam elke centimeter afzoeken en niet te weinig gel gebruiken, dan heb je geen geleiding en hoor je dus niks. Probeer je eigen hartslag te vinden, dan weet je een beetje waar je wel/niet naar op zoek bent. Het kan zijn dat de beeb zn hartslag zich nog achter de jouwe verstopt, je hoort hem dan niet/nauwelijks of echt heeeeeeeeel in de verte, een soort tromgeroffel of zoals meesten het omschrijven galopperende paarden. Beweging kun je ook horen, dat klinkt als een op en neer wapperende golfplaat. En schopjes ed (als je dat al kan horen) zijn meer een soort BLOEB geluid En tenslotte kun je ook oordopjes gebruiken ipv koptelefoon want daar hoor je alles veel beter mee (ook harder dus niet het geluid te hard zetten ) @ Sheltie: het is een leuk en handig ding hoor, ik gebruik hem nu bijna niet meer maar soms als ik de kleine weinig voel zet ik m er nog wel eens op. Ze schopt er nu vaak keihard tegenaan, dat is ook grappig want je voelt en hoort het dan Ik weet alleen niet zeker of je het bij een hond ook kan gebruiken, want je hebt die gel nodig voor de geleiding van het geluid. Als ik m zonder gel op mijn buik zet hoor ik niks.. En aangezien een hond behaard is Maarja je kunt het proberen natuurlijk En anders kun je hem ook heel makkelijk weer doorverkopen (heb m ook overgekocht van iemand) Ben weer terug van het lab, getver wat was ik beroerd! Ik verdraag het tegenwoordig heel slecht om niet te eten 's ochtends.. En dan moet je ook nog eens zo'n grote beker suikerwater leegdrinken, dat stijgt echt naar je hoofd. Alles draaide voor mijn ogen En dan een uur wachten ook nog.. gelukkig had ik mijn boek bij me De beeb werd er wel hyperactief van zeg, ik zat rustig in die wachtkamer en je zag heel mijn buik op en neer bewegen die mensen zullen wel gedacht hebben wat gebeurt daar allemaal hahaha. Nu eindelijk even eten!