Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door luca2504, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Luca wat ik gezien heb van Bb is mijn conclusie dat iPhone beter is, maar dat is zo persoonlijk, ken er zat die hun Bb niet zouden inruilen voor een iPhone. Wel een mooie aanbieding zeg!!

Hoe zou het gegaan zijn met sheltie? Ben er nog steeds stil van..

Mijn temp was vanochtend wederom hoger, 36.7!

2. sheltie

sheltie Niet meer actief

bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Prachtig gedichtje blike!

Vanmorgen zijn we bij de verloskundige geweest en hoop info gekregen en onze vragen konden we stellen.
    Vrijdagochtend hebben we een afspraak met de gyn. en bekijken we wat we gaan doen:
    1. wachten tot het vanzelf komt (wat ik niet wil want het leeft dus al 3 weken niet meer)
    2. curretage
    3. pillen voor je maag (geloof ik) met als bijwerking dat ze een miskraam veroorzaken.

pff maar afwachten wat we gaan doen. Ik ben er nog niet over uit en wil eerst alle voors en tegens weten.
    Ik voel me op zich goed, beetje bloedverlies en zo nu en dan een krampje. Maar niets wat er op wijst dat het elk ogenblik gaat komen.
    De familie hebben we het vandaag verteld en die reageerden nogal geschokt, dit hadden ze totaal niet verwacht.

Mijn man heeft zich ziek gemeld en blijft t/m maandag zowieso thuis en als het moet langer. We zijn maar wat bezig in de tuin om de gedachten wat af te leiden. Ik zelf heb me ook ziek gemeld, moest met de paasdagen werken. Ik hoef pas volgende week zaterdag geloof ik weer, zien we dan wel hoe het dan met me is.

Ik ben er vrij rustig onder. Paar dagen voor de eerste echo had ik het gevoel dat het mis was. Toen we met de echo het hartje zagen kloppen, dacht ik nog: leuk dat vrouwen gevoel, kun je ook niet op vertrouwen. Achteraf blijkt het dus kort daarna te zijn overleden. Het gevoel bleef wat knagen dat het niet goed zat. Ik heb ook geen babyspulletjes gekocht, mijn gevoel zei me nog even te wachten.
    Dit was ook een beetje de reden waarom ik hier niet zoveel was.
    Mijn gevoel liet me dus niet in de steek. Hierdoor had ik er onbewust al wat afstand van genomen. Kan best zijn hoor dat wanneer de miskraam er eindelijk is dat ik instort, dat het besef er dan pas keihard in knalt.

Sorry dat ik even niet reageer op al jullie verhalen! Dat komt wel weer.

3. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    lieve sheltie,

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik het zo verschrikkelijk voor jullie vind...
    Goed dat jullie de tijd nemen om het samen te verwerken, al zal de genomen tijd vast nooit genoeg zijn!
    Sta er ook echt helemaal van te kijken dat jouw gevoel al zo sterk was, dat je niet eens baby spulletjes hebt gehaald!
    De voors en nas van de genoemde mogelijkheden zijn mij niet bekend, dus ik ga zo eens googlen.
    En je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je niet op onze verhalen reageert!!!
    Wens jullie heel veel sterkte en hoop dat de pijn snel verzacht..
    (sorry ben hier niet echt goed in..)

4. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Lieve Sheltie,

was hier even niet geweest en lees net je berichtje. Wat verschrikkelijk meid! Ben er stil van! Ik hoop dat je vriend en jij dit samen een plekje kunnen geven. Ik denk aan jullie. Veel sterkte vrijdagochtend.

Knuffel Roxie

5. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Ajlaa, ik blijf duimen voor je hoor!!

Luca, wat betreft Bb of iPhone: ik heb zelf een iPhone en vind hem geweldig. Mijn vriend heeft er ook een en hij heeft een bb voor zijn werk. Die bb vindt hij echt waardeloos vergeleken met iPhone. Zeker voor mannenvingers zijn die toetsjes echt veel te klein. Maar misschien went het ook wel, zeker als je niet beter weet. Maar ik zou ook absoluut voor iPhone gaan!

6. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Sheltie wat verschrikkelijk wat jullie mee moeten maken.....
    En gek he dat je gevoel je. NIet in de steek heeft gelaten....
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen ik vind het zooooo erg voor je!
    Ik wens je heel veel sterkte en alle kracht toe om dit allemaal te verwerken....
    Ik ben erg benieuwd wat de gyn zegt wat je t beste kunt doen...
    En je moet je al helemaal niet verontschuldigen dat je niet reageerd op onze verhalen!denk je dat we dat van je verwachten nu??!! Tuurlijk niet lieve sheltie!
    En hele dikke knuffel voor jou.......

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen allemaal,

@Sheltie, vind het zo verschrikkelijk voor jullie meis! Weet ook niet precies wat de voors en tegens zijn van pillen of curretage. Vind het echt zo bizar dat je gevoel je al iets vertelde... erg bijzonder hoor! Goed dat jullie je ziek hebben gemeld, tis behoorlijk heftig om te verwerken.
    Snap best dat je hier ff niet zoveel aanwezig bent en niet alles terugleest hoor meid!! Denk maar even lekker aan jezelf!
    Wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd!

8. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Veel sterkte met jullie beslissing Sheltie, het is kiezen uit 2 kwaden natuurlijk. Goed dat jullie even thuis blijven samen, even de gedachten verzetten.

IK heb er verder even geen woorden voor, dus ik geef je maar een digitale knuffel!!!

9. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Sheltie, ik vind het heel knap dat je er zo mee om kunt gaan meis... Ongelofelijk hoor. Dit moet wel zon klap voor jullie zijn, vooral omdat je nog niet kunt rouwen want het vruchtje zit nog in je lichaam... Het zal hoe dan ook heel zwaar worden, dat is het al. Denk even alleen aan jullie samen en de rest vd wereld is even helemaal onbelangrijk. Heel veel sterkte en laat je emoties toe als ze kome. Een hele dikke knuffel!

10. Lieve Sheltie,

wat moet dit heftig zijn voor jullie :( Goed dat jullie samen even de tijd nemen nu. En ik kan me heel goed voorstellen dat je niet af wilt wachten met een overleden vruchtje in je lijf.. Hopelijk zit er een goede optie tussen en kan de gyn jullie helpen de juiste keuze te maken.
    Ook ik vind het heel bijzonder dat je gevoel zo sterk is. Al had iedereen natuurlijk veel liever gehad dat je gevoel ongelijk had gekregen in dit geval! Laat je maar verwennen en troosten door je omgeving en je man, jullie kunnen elkaars steun wel gebruiken. Hopelijk helpt het samen thuis bezig zijn een beetje je gedachten te verzetten. En je hoeft je echt niet te verontschuldigen tegenover ons meis! Je mag hier altijd komen om je verhaal kwijt te kunnen maar je bent absoluut niks verplicht!

Wat betreft je keuze kan ik je misschien wel iets op weg helpen (als je het liever niet wilt lezen dan ook niet doen hoor).

Ik heb natuurlijk lang geleden ook een curettage gehad, maar ik was wel onder volledige narcose destijds omdat ik het niet bewust mee wilde maken. Daar ben ik achteraf heel blij mee dat ik het zo gedaan heb (alleen is dit niet overal mogelijk). Het gebeurt heel snel en als het eenmaal voorbij is heb je alleen een beetje last van ongsteldheidskrampjes en een beetje bloedverlies, net alsof je 'gewoon' ongesteld bent. De emotionele klap wordt er zeker niet minder mee, maar je hebt vrij weinig nasleep en dat heb ik zelf als prettig ervaren.

Ook een spontane miskraam heb ik meegemaakt. Zelf had ik daar geen pijn bij maar ik vond het heel erg dat het bloedverlies zo lang aanhield (twee weken) en dat je daarna nog een echo moet om te kijken of alles wel echt weg is. Dat vond ik veel te confronterend en al die tijd in onzekerheid zitten was vreselijk. Maar natuurlijk is elke miskraam anders dus het hoeft niets te zeggen over hoe het bij jou verloopt.

Wat misschien wel een reden is om na te denken over een spontane miskraam, is dat ze met een curettage het vruchtje waarschijnlijk niet voor je kunnen bewaren (mocht je dat willen). Als je je lichaam het zelf laat komen dan is er nog wel een kans dat het volledig intact naar buiten komt en dan kun je het nog begraven als je daar behoefte aan hebt.

Heel veel sterkte met het maken van deze moeilijke beslissing!

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    meiden

ik heb niets bijzonders te melden
    hard aan het werk en als ik hier inlog denk ik sjeetje zou sheltie de moeilijke keuze al gemaakt hebben.....bah

wat ik nog wel even kwijt wilde is dat ik dit zo fijn en heerlijk forum vindt met jullie meiden
    het is zo n hecht groepje geworden!!!
    ik had namelijk ook wel eens op een ander forum gereageerd bijvoorbeeld zwanger zijn etc
    maar het is zo afstandelijk!!! knapte er zo op af en heb besloten alleen nog hier bij jullie leuke lieve meiden te blijven!!!
    zo dat wou ik even kwijt!
    fijne dag allemaal!

12. @ Roxie; ja mijn lief vond m ook niet zo heel top. Hij is m nu een beetje aan het uitproberen maar gister na een kwartier was ie het al zat en wilde die de iphone halen :p

Noamy ik ben blij dat je het ook zo prettig vindt hier :) Ik ook hoor, toen ik net zwanger was praatte ik ook af en toe mee met de juli mama's maar ik vond het daar zo massaal, onpersoonlijk en ongezellig! Ben daar snel weer weggegaan toen.

Heb ook niet zoveel te melden eigenlijk.. denk dat iedereen zijn gedachen op dit moment het meest naar Sheltie uitgaan.

Vanmiddag komt de vk weer.. kijken wat ze gaat zeggen. Zal je net zien dat ze me nu op stel en sprong naar het ziekenhuis stuurt net nu lief vanavond de nieuwe bank gaat halen. Iig geen verandering in harde buiken, wel heb ik sinds vannacht soms gemene steken in mijn liezen. Ik twijfel of het bandenpijn is of niet, maar toen las ik over indalingsweeen. Die zou ik best ook al eens kunnen hebben, gebeurt vrij vaak dat een beeb al vroeg indaalt. Hoeft gelukkig niet te zeggen dat je dan ook vroeg bevalt.

13. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi ik heb ook even niet zo veel te melden, ben ik gedachten ook wel bij Sheltie eigenlijk. Vind het zo naar.

Luca ik hoop dat het goed gaat als de vk komt en dat je lekker thuis mag blijven.

Noamy ik vind het ook heel prettig hier, je kan tenminste alles zeggen wat je kwijt wil.

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hai allemaal,

@naomy, ik klets ook in een ander forum mee, maar vind dit toch ook echt het leukste! ook omdat we allemaal in augustus gestopt zijn met de pil! Tis gewoon een heel hecht groepje geworden :) En iedereen respecteerd elkaar! Vind ik ook erg belangrijk!

@Luca, hoe was het bij de VK?

Heb verder ook niet zoveel te melden... *Sheltie, denk aan je!*

15. Nou dan zal ik de boel maar komen verpesten hier.. Ik lig in het ziekenhuis! de vk kwam langs en vertrouwde het niet zo dus ging me toucheren. Resultaat; verweekte baarmoedermond en een klein beetje ontsluiting. Ze zei dat ze het ook stom vond dat ze me afgelopen zaterdag niet gewoon hebben gehouden. Lig inmiddels an de weeenremmers en heb de longprik gehad (in mijn bil au dat doet pijn). Ze hebben de bmm opgemeten en hij is van 43 naar 25 mk gegaan. Het is dus nog te doen maar niet echt top. Vanavond weer een ctg en dan kijken ze of de weeenremmers helPen. Ze gaan sowieso proberen me ook over te Plaatsen naar Marseille maar er was nu geen plek. Fam. Van mijn lief is nu dus gemobiliseerd en mijn schoonmoeder gaat morgen met de directeur vh ziekenhuis praten om me toch daar te krijgen. De bmm is nog niet te kort maar ik zit nu in een pre-alert zoals ze dat noemen dwz zodra er plaats is ga ik daarheen maar het is op het moment nog niet absoluut noodzakelijk. Dus helaas niet mijn nieuwe bank uit kunnen Proberen vanavond :( bleu! En ik kan pas eten als ik op de afdeling lig (lig nu nog in de verloskamer), na een uur of 10 vanavond. Vriendlief is nu even eten want die werd niet lekker van die ziekenhuislucht maar mag gelukkig te alle tijden langskomen. Dus hij komt zo terug.
    Hij was wel vet schattig inde groene ziekenhuisjurk en de schoenhoesjes haha want het is hier natuurlijk een steriele afdeling. Ik zap jullie op de hoogte houden.

Ps ik heb strict bedrust en dat vind Ik zoo erg want ik moet nu mijn behoefte doen in de po :(

16. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Oooh luca meisje toch!!! Hopelijk gaat het helpen!!! Jeetje zeg.... Het is niet niks! Blijf sterk hè;)

Snap niks van 25 bmm dus ff googln

17. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Luca shit meis wat n ellende!
    Heel veel sterkte!
    En ook ik snap niets van je afkortingen enzo! Hahahaha

18. Bmm is baarmoedermond!

En het moest zijn van 43 naar 25 milimeter.

Lig inmiddels op de afdeling, ctg was goed maar ik viel de harde buiken nog wel gewoon dus snap er niks van. Iig nu op de afdeling en dan zien we morgen wel weer verder i guess. Ik zal nog wel meer aan de ctg moeten. Heb nog steeds niet geplast, durf niet! Moet nu ook nog eens in een potje plassen.. Wie kan mij een acrobatische truc uitleggen om dit voor elkaar te krijgen :p

Dit ziekenhuis is trouwens echt oud en goor. Vind het hier maar 3D niks dus hopen dat ik snel weg kan..

19. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Ok duidelijk! Hahahah
    Gatver ook nog n oud en goor ziekenhuis bahhhhhh verschrikkelijk!
    Sterkte meis ga wat proberen te slapen!

Ik iig wel ben kapot hele dag werken en erna nog knippen bah mn voeten bonken gewoon!
    Slaap lekker allemaal!

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    oeiii dat is shrikken luca :(
    Is die longprik om de longetjes eerder te laten rijpen? dan verwachten ze zeker dat het zowiezo eerder komt?
    Sterkte meid, houd ons op de hoogte!

Deel Deze Pagina