Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus Nieuw

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. He Debster,

dat klinkt inderdaad reeel dat je daar wel eens mee rond zou kunnen lopen. Als je nog steeds bij een psycholoog loopt zou ik het daar eens over hebben, en zoniet dan zeker weten langs de dokter gaan hoor! Als het met hormonen en vitaminen gewoon verholpen kan worden, dan zou ik het er zeker eens over hebben, en misschien had je er daarom ook minder last van toen je nog aan de pil was? Of heb je er nu juist meer last van doordat je net van de pil af bent? Ik bedenk me trouwens net ook dat bij een depressie je menstruatie ook uit kan blijven.. Dus wellicht kan dat ook je lange cyclussen verklaren?

Vind het zeker het uitzoeken waard dit hoor!

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem

hhahaha nee igor was je zeker niet vergeten!!!
    denk ook altijd maar dat de leeftijd bij ons ook meespeelt....
    al die dingen ook welke t kunnen beinvloeden....:$
    leeftijd,je gedachten(niet teveel mee bezig zijn),je gewicht en weet ik veel wat nog meer!!!!
    pfffffff

3. Shelty, een week na NOD wauw dat zou ik wel heeeeeeeel knap vinden! Ik wilde eerst wachten tot 2 dagen na NOD en dat vond ik al onmogelijk lang.

@ Paula: LEKKERRR!!!

Grotere eetlust mag ook aan mijn symptomen worden toegevoegd :p Ik eet echt alsof ik uitgehongerd ben! :D

4. Over leeftijd gesproken vond ik dit:

De leeftijd van de vrouw is een van de belangrijkste factoren die de kans op zwangerschap bepalen. Een vrouw van 37 jaar heeft ongeveer 25% kans op een vruchtbaarheidsprobleem; een vrouw van 41 jaar 50% en een vrouw van 43 jaar heeft 75% kans op vruchtbaarheidsstoornissen.

De vruchtbaarheid van vrouwen bereikt een piek in de vroege jaren twintig. Na de leeftijd van 35 jaar daalt de vruchtbaarheid zeer sterk (ongeveer 50% van de kans van een 20-jarige) en tegen de leeftijd van 40 jaar is de kans om zwanger te worden enorm verkleind (ongeveer 10% van de kans van een 20-jarige). De grootste invloed op de vrouwelijke vruchtbaarheid is de kwantiteit en kwaliteit van de eicellen, die beide afnemen naarmate de leeftijd toeneemt. Als een vrouw ouder wordt, is er een verhoogde kans op de productie van een eicel die mogelijk niet alle of te veel chromosomen bevat. Veel van deze abnormale eicellen worden nooit bevrucht of nestelen niet in en resulteren nooit in een zwangerschap.

5. Maandelijks is de kans op een geslaagde bevruchting gemiddeld 20%. Op uw 35ste is dat nog 10%. Dat betekent dus dat het vaak langer kan duren voor u in verwachting bent, ook als u al eens zwanger bent geweest. De kans op een meerling is groter op latere leeftijd. Dit komt doordat uw hormoonhuishouding verandert als u ouder wordt.

6. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Meiden die hun eisprong "voelen" hebben jullie dan ook meer last van moeheid, prikkelbaar, warm aanvoelen in gezicht terwijl je geen koorts hebt?! Of ik ben ziek aan het worden of ik word weer ee 's voor gek gehouden?!

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    erg motiverend.....................

8. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Nee ik loop niet meer bij psycholoog (was toen eigenlijk psych) ben er pas nog wel geweest om me "probleempje" voor te leggen over weer zwanger worden, ik kreeg wel te horen dat ik er altijd mag komen wanneer ik wil en als ik zwanger ben ze me wel onder controle kunnen zetten en helpen waar het nodig is en ook erna mocht het verkeerd gaan maar kwa praten ben ik er niet veel wijzer geworden en dat was ik toen met me pnd ook niet, ik weet gewoon niet wat ik tegen die mensen moet zeggen en hun zijn toch degene die je aan het praten moeten zetten maar heb er nu 2 gehad en die luisteren alleen maar, maar ik word er niet wijzer van dus ik
    weet niet wat ik ermee moet zeg maar haha.

Ik heb het nu even erg als met de pil, alleen soms is het er ineens heel heftig zo als deze 2 dagen...en dan ook nog eens dat het slechte weer, weer is begonnen grr dat doet ook niet veel goeds!
    En idd waarschijnlijk blijft me menstruatie daardoor dus ook weg nu, en die klachten die ik heb, misselijk, duizelig, hoofdpijn, verstrooid dat zijn ook allemaal tekenen van pNd dus nu misschien toch pMd geworden...
    Ik heb me ma net gebeld of ze het even uit wil printen ze zei ook dat ik er mee naar de dokter moet gaan dus dat ga ik dan maar doen volgende week en als ik dan nog niet ongi ben dan heb ik gelijk een goeie smoes om bloed te prikken haha.

Oh en ik heb ook veel honger niet normaal!
    Ik ben normaal altijd met me lijn bezig en let op met wat ik eet maar laatste tijd is er iets in mij dat zegt ach eet toch lekker je word toch weer dik als je zwanger word!!! maar ik wil niet dik worden van te voren!!!! haha

9. haha ja ik wilde er net nog achteraan schrijven dat ik jullie niet wilde ontmoedigen!! Maar toen begon de kleine weer te gillen..
    Maar ik ga nu op zoek naar goede statistieken :D

10. Het grootste voordeel van het wachten met zwanger worden is waarschijnlijk dat je zo lang gewacht hebt. Dit klinkt tegenstrijdig maar je maakt nu wel een 100% weloverwogen keuze, je hebt normaal gesproken maatschappelijk gezien alles goed op de rails en jij en je partner kennen elkaar inmiddels door en door. Samen vormen jullie een zeer solide basis om een goed gezin te stichten.

Er zijn onderzoeken die aantonen dat oudere moeders, die over het algemeen beter opgeleid zijn en een bredere algemene ontwikkeling hebben dan jonge moeders, verstandigere beslissingen nemen op het gebied van opvoeden. Zij zullen zonder meer vaker kiezen voor het geven van borstvoeding en er ook een gezondere levensstijl op nahouden tijdens de zwangerschap. Ook is aangetoond dat als je op deze leeftijd aan kinderen begint, je een grotere kans hebt om weer snel in het arbeidsproces terug te keren. De band met een werkgever is vaak hechter dan bij jongeren. Ook zal een werkgever een waardevolle zeer ervaren kracht graag willen behouden in het bedrijf en dus meer moeite voor je doen.

Psychologen erkennen dat het qua gezondheid weliswaar het beste is om aan kinderen te denken als je in de 20 bent, maar dat het qua stabiliteit beter zou zijn om er pas later aan te beginnen. Oudere moeders zijn door hun levenservaring veel sterker en stressbestendiger.

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    haahahaha heeel goed!!!!
    ik ga even eten en op de bank hangen!!
    wens jullie iig een fijne avond en lees morgen alles wel weer even bij!
    vooral de goed statistieken;)
    ahahaha

12. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Ajlaa, ja klinkt heeeeeeeel bekend haha!!! Heb ik ook met mn ei!

Debster, goed gevonden. Zou daar zeker mee naar de ha gaan want daar moet je niet mee doorlopen als je misschien wel geholpen kan worden. Hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

13. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Leuk wat je gevonden hebt Luca, alleen ja, of de keuze om aan kinderen te beginnen meer weloverwogen is weet ik niet. Als je wat "ouder" bent dan begint er ook een klokje te tikken natuurlijk.
    Ik ben dan 29 maar ook ik voel dat al. Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen en waren we elkaar eerder tegen gekomen dan hadden we vast langer gewacht met deze keuze maar omdat hij 33 word en ik ook naar de 30 ga wil je er toch niet te lang meer mee wachten. Verder heb ik ook een medisch verleden wat mijn kijk op kinderen enorm veranderd heeft. Ik heb ze bijna niet meer kunnen krijgen en dan besef je ineens dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Nu ik gezond ben wil ik dus ook geen Russische Roulette spelen mbt kinderen en er voor gaan nu het kan! Wie weet is over een jaar alles weer anders....

Wat betreft scholing en werkgever zou het wel kunnen kloppen natuurlijk en misschien met opvoeding ook wel maar ook dat kan per persoon heel erg verschillen vind ik. Het is maar net hoe volwassen je in je hoofd bent, en iemand van 25 kan net zo volwassen zijn als iemand van 30 of juist andersom.

14. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Maar goed, ik ben nu vooral benieuwd hoe het gaat verlopen met die rare bult in mijn lies. Jaaaaa die zit er nog steeds!! Heb eergister weer een echo gehad en die man heeft zo zitten porren met dat ding dat die bult nu nog groter is en nu wel hard is, terwijl ik hem eerder altijd gewoon terug kon duwen.
    Dinsdag hoor ik de uitslag van die echo, al had de man die het onderzoek deed dit ook al nog nooit gezien. Het is niets ernstigs maar wat het wel is heeft nog niemand mij kunnen vertellen. Hoop dat ik di. meer hoor en dat ze het weg kunnen halen of iets dergelijks. Heb er na eergister toch wel heel erg last van!
    Dus misschien mag ik deze maand wel helemaal niet zwanger worden..... Nog ff afwachten... alweer wachten, grrr!!!

15. ohjee paula!
    Ja dat had ik alweer vergeten joh.. Supervervelend!
    Hopelijk kunnen ze het snel weghalen en is het niets ernstigs.

16. Morgen is mijn NOD officieel!
    Toch best spannend hoor, al zijn er absoluut geen tekenen dat het er nog aan zit te komen dus dat scheelt :p
    Ik hoop dat die test het gaat doen want ik kom er net achter dat ie ergens in zit wat tegen de wasdroger aan staat, hij was ook warm toen ik hem net pakte :p Dus hopelijk doet ie het gewoon hahaha

Ik ben even helemaal op weer. Ik hoop echt dat mijn kinderen niet zo gaan worden als deze hoor, dat kun je gewoon niet overleven :p
    1 avond werk ik met ze en ik ben meteen weer helemaal gestresst.
    Wilde net mijn vriend bellen maar hij neemt niet op.. Dacht dat ie misschien weer in slaap was gevallen maar heb het 4x geprobeerd.. En hij gaat 10x over per keer dan zou je het toch wel eens moeten horen denk ik dan :p

Ik ben zo benieuwd hoe het hier gaat als je eenmaal naar de dokter bent geweest. Mijn probleem is dat ik nog geen dokter heb. Mijn vriend gaat wel maandag bellen voor mijn numero de securite en daarna kan ik de zorg vergoed krijgen. Dus dan kan ik denk ik volgende week de dokter bellen, is voor een doorverwijzing naar de gyn. Dan een gyn vinden en hopelijk mag ik dan snel voor een afspraak + echo!! Want bij sommige gyns krijg je elke maand een echo.. Dus hopelijk..! Ik zou heel graag een echo willen voor ik naar NL vertrek omdat ik het eigenlijk dan aan mijn ouders wil vertellen, en we gaan dan ook kerst vieren bij de moeder van mijn vriend dus kunnen we het daar ook meteen vertellen, ik zou dan 9 weken zijn als we vertrekken dus dan zou ik net als sas al een mooie echo moeten kunnen krijgen :p

17. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Ja ik hoop ook dat ze er snel iets aan kunnen doen. Na 2 maanden is het iig zeker dat het niet meer vanzelf weg zal gaan. Er zit een holte naast mijn blaas die er niet hoort te zitten, dat vult zich met vocht maar er komen geen aders op uit dus niet met bloed. Maar met wat dan wel? Dat kon hij niet zien want dat moest dieper zitten (vandaar dus ook dat gepor en geduw).
    Ik hoop dat het gewoon met medicijnen weg te krijgen of dat ze het leeg zuigen en dat het dan weg is of zo. Maar ben bang dat ze me open gaan maken eigenlijk. Vooral omdat op echo's niet duidelijk te zien is waar het vandaan komt en wat dus de oorzaak is. Open maken betekend dus hechtingen en in je lies is niet zo'n prettige plaats. Zowiezo zal sex dan wel even van de baan zijn.... Begin dus best spanningen te krijgen nu naar de uitslag. Gewon laten zitten is iig geen optie.

18. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Wat vervelend voor je Paula! Hopelijk ben je er snel van af! Maar mocht je deze maand zwanger worden gaat het dan geen probleem opleveren tijdens het verwijderen?

19. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Ja dat is dus de vraag.... daarom ben ik blij dat ik dinsdag al mag komen dan kan ik die vragen allemaal stellen. Voor dinsdag kan ik zekerweten niet zwanger raken dus het is allemaal nog veilig :D Maar heb dat dus wel heel erg in mijn achterhoofd helaas....

20. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Ik ga afsluiten en nog ff tv kijken. Fijna avond allemaal nog en Luca succes morgen!!!

Deel Deze Pagina