Debster: bij mij eerste dag laatste menstruatie 4 okt... dus kan er nog even bijgezet. Wat betreft die ovutesten. Bij de een is de piek langer te zien dan bij de ander. Als ie bij mij donkerder wordt, het tweede streepje, dan test ik 2x per dag. Ik testte namelijk elke dag om 11 uur en ik had een donker streepje, maar nog niet positief. 's avonds nog een keer getest toen wel piek en de volgende dag om 11 uur wel donker maar geen piek meer. Als ik dus niet 2x getest had, had ik de piek dus gemist en misschien wel gedacht dat ie nog zou moeten komen. Zal mijn ovutesten van ronde 1 er bij doen, kan je ze zien. Laura: jij was degene die het had over gekke ongi's toch? Ik had vanaf 10 dpo bruinverlies, drie dagen, toen de vierde dag rood slijm en de dag daarna mn ongi. Brak toen echt door en heb echt superveel bloed verloren vier dagen lang. Dit was mijn eerste ongi na stoppen met de pil. Deze kwam ook pas na een cyclus van 67 dagen. Tsja alles is echt in de war door die pilhormonen en nu moet je lichaam het allemaal ineens zelf gaan overnemen.
Hey Debster leuk dat ik ook in het lijsje sta Maar wat betend nou LVRK?? Datum van mijn laatste pil, of eerste dag laatste menstruatie? En wat die ongi betreft... ja, het is maar raar wat je lichaam allemaal weer op moet bouwen na 14 jaar pilgebruik. Wat ik al zei ben bang dat ik deze week nog wel verrast zal worden met de rest dus.... ik wacht het maar weer af en anders op naar mn volgende ei! haha.
hey ladies, lekkere dag gehad allemaal vandaag? was mooi weer hoor heerlijk. mijn huisje is weer lekker opgeruimd en schoon heeeeerlijk!! alleen al de hele dag barstende koppijn achter me ogen heb dat maar heel zelden maar als ik het heb word ik helemaal gek. als ik naar die ovutesten van vpkaatje kijk dan denk ik die van mij zien er echt niet zo uit haha snap er echt geen bal van bij de mijne. maar het is wel handig voor een volgende ronde dat ik dus vergelijking heb dat vind ik nou echt een goede tip bedankt nog ervoor.
Pfoe na het werken moet ik ook niet meer gaan lezen. koppijn! Kom morgen wel weer buurten nu naar bed, gaap
hehe, ongi is eindelijk doorgebroken! Ik kan dus ook weer bij het nieuwe lijstje. Weet alleen nu niet hoeveel dagen ik tot nod moet aanhouden. eerste ronde was 28 dagen 2e ronde 35 dagen. Een gemiddelde ofzo 32 dagen? wat denken jullie?
Goedemorgen dames! De week is weer begonnen en nog geen teken van ongi hier. Debster misschien heb je je foto onder het verkeerde kopje geüpload namelijk onder profielfoto maar als je wilt dat wij hem zien in het topic moet je hem uploaden onder het kopje avatar! Ik had hem in het begin ook fout gezet En anders is je foto misschien te groot dan moet je hem eerst verkleinen naar het toegestane aantal pixels: 480 x120 als ik me niet vergis. En ik vond het ook wel een goede vraag van debster; waarom zijn er dames die soms 2x op een dag testen? Is dat als je ei eraan zit te komen om te kijken of ie later op de dag nog donkerder is?
Ik ben er ook weer, druk weekend gehad, LVRK betekend Lid Van het Rode Kruis oftewel ongesteld. Mijn man en ik hebben door omstadigheden moeten vertellen dat we zwanger zijn... Ik baal er zo van, wilde het echt nog even "geheim" houden. Maarja het is gebeurt en we kunnen het toch niet meer terug draaien. Iedereen een goed weekend gehad???
Hallo dames, Jeetje wat hebben jullie veel gekletst! Dat wordt heel wat terug lezen. Hebben jullie een goed weekend gehad? Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeest gehad. Erg geslaagd! Gister de hele dag bij moeten komen . Straks weer aan de bak, slaapdienst in. Maar even wat anders.. Mijn vriend en ik hebben vannacht 'geklust' en ik voelde vannochtend een soort steken rechts onderin m'n buik. Zou dit mij ei kunnen zijn? Het is pas dag 11 in mijn cyclus... Liefs Mij
Asun, dat zou zeker kunnen. De fase tussen je ongi en je ei kan elke maand verschillend zijn, dus wie weet heb je wel een kortere cyclus deze maand. Als je over ongeveer 14 dagen ongi word (of zwanger bent ) Dan heb je het goed gevoeld. Weer even afwachten dus. Saskia, heb je het toch moeten vertellen ja? was de reactie wel ok of viel het tegen?? Luca, nog geen ongi te bekennen?? en hoe lang is je cyclus vandaag? Jeetje, wat een spanning voor jou zeg en je hebt niet meer getest toch?
O en Debster mijn LVKR is 07 oktober. Maar die heeft tot nu toe maar 2 dagen geduurd... vandaag ook nog steeds niks... Het blijft vreemd maarja, ik wacht het maar af of er nog meer komt.
Luca, ik principe test ik 1x per dag, alleen als ie echt donkerder wordt, dan kan het zijn dat je dezelfde dag de piek hebt en die wil je natuurlijk niet missen. Piek kan heel kort duren, dat is per vrouw verschillend. Ik test elke ochtend rond 11 uur. Hij werd bij mij steeds donkerder en 's ochtends om 11 uur was ie redelijk donker en 's avonds nog eens getest toen had ik de piek en de volgende ochtend was de piek alweer weg, was ie gewoon donker. Daarom test ik rond donkere-streepjes-dagen twee keer. Anders had ik 'm dus gemist en weet je niet zeker of je 'm daadwerkelijk gehad hebt. Asun, tsja zou kunnen technisch gezien denk ik.. maar op zich zeggen die steekjes niks denk ik... ik had ook af en toe steekjes en toen liet mn eitje me nog een week wachten. Saskia, wat jammer dat het zo moest gaan... maar in ieder geval, ze vonden het vast allemaal geweldig leuk?!
Hoi dames. Hoe is het hier? Saskia: heb je het al moeten vertellen meid? Hoe waren de reacties? Ik heb vanaf vanochtend een licht ongi-gevoel in mijn buik, dus ik ben benieuwd of het nu dan eens echt gaat gebeuren.
@ Vpkaatje & Paula: Bedankt voor jullie reacties. Is gewoon afwachten en goed naar mijn lichaam luisteren.. en natuurlijk blijven 'klussen' (he wat vervelend). Hoofdpijn, misselijk en zeurende pijn in mijn buik dienen zich inmiddels ook aan. BLEH! En ik moet om 15.00 uur t/m 10.00 uur morgen ochtend werken.. Niet mijn dag vandaag geloof ik. Hoe gaat t met jullie?
hey Asun. Kan natuurlijk altijd wel dat je eisprong nu eerder is, maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat de klachten die je nu hebt idd een eisprong betekenen. Ik weet zelf dat als je graag zwanger wilt worden je alles wat je voelt aan een eisprong of zwangerschap gaat linken. Wie weet heb je het goed gevoeld. Ik hoop dat het idd je eisprong is geweest, dan hebben jullie in elk geval goed geklust!
Je hebt gelijk! Ik kan idd niet wachten op die positieve test. Ik merk wel sind ik gestopt ben met de pil dat ik veel bewuster met mijn lichaam bezig ben. Wat voel ik en wat zou dat kunnen betekenen.. niet zoveer dat ik gelijk zwanger ben, maar wel op mijn cyclus inzichtelijk te maken voor mezelf.
Voordat we bezig waren met zwanger worden voelde ik natuurlijk ook wel eens iets in mijn lichaam, maar daar stond ik dan nooit verder bij stil. Dan dacht ik gewoon: 'Auw een steek' En nu denk ik: 'Auw een steek, wat zal dat zijn?'
hoi dames, nee paula nog steeds geen ongi te bekennen.. Het wordt deze week inderdaad nog even spannend, maar ik denk niet meer dat het raak is hoor want afgelopen vrijdag voor het laatst getest, supernegatief zelfs geen licht streepje. En zelfs al zou mijn ei later geweest zijn dat er nog geen innesteling was, die zou er dan nu wel geweest moeten zijn en ik voel me prima, nergens last van! Alleen wat steekjes maar die heb ik al heel de cyclus dus wacht rustig af Ga denk ik pas weer testen als ik volgende week maandag nog niet ongi ben geworden, want de enige keer die overblijft dat ik evt. mijn ei heb gevoeld was vorige week zaterdag, dus dan zou de ongi as zaterdag moeten komen. Dan geef ik het nog twee dagen de kans daarna en als ik dan nog geen positest in handen heb, tja dan ben ik echt de weg kwijt, denk dat ik dan misschien mijn ei nog niet eens heb gehad.. Vandaag was iig de pilcyclus-NOD en daar zit ik nu al overheen, dus geen mooie 28 dagen cyclus voor mij @ sas: wat jammer dat je het al zo vroeg hebt moeten vertellen! Heb je het meteen iedereen moeten vertellen of kon je het nog beperkt houden? Hopelijk waren de reacties leuk..! En anders kun je altijd hier je hart uitstorten