Ik kan helaas niet mee praten over die testen omdat ik ze niet doe. Maar als je nog op tijd geklust hebt dan zou je misschien zwanger kunnen zijn/worden. Maar dan moet het wel goed gaan innestelen en blijven zitten . Spannend hoor!!!! en als je een pb wil sturen dan mag dat altijd natuurlijk.
geeft niks hoor blondi, we zijn er om elkaar te helpen ik zou je alleen sterk aanraden om die ovutesten niet als leidraad te gebruiken voor wel/niet zwanger want je lh blijft altijd in je lichaam zitten, en vooral nu je nog niet zo lang geleden je ei hebt gehad zal er nog wel iets meer in je lijf zitten dan voor je ei. Natuurlijk is het mogelijk, daar doe je het immers voor Maar op welke test dan ook zou je er niets van zien omdat het daar nog veel te vroeg voor is! Het zou zich eerst nog in moeten nestelen en dat gebeurt pas minimaal 5 dagen na de evt. bevruchting! En een bevruchting gebeurt ook niet direct na het klussen meestal, dus als je nu nog anderhalve week afwacht en je hebt dan heeel veel symptomen zou ik zeggen oke je hebt een goede kans om zwanger te zijn doe eens een vroeg testje Maar voorlopig zit er niets op dan wachten meid, helaas..
Hey meiden, Zo weer even bijgelezen.... een clubje? Hoe kan dat? Zoveel berichtjes plaatsten in een bepaalde tijd ofzo? Hihi wel leuk. Ik heb alles gelezen en meer dan de helft alweer vergeten komt gewoon omdat jullie te veel beppen. Maar zoals ik een beetje lees is het niet helemaal een goede dag voor de meeste. Hier onwijs druk.... weet soms even niet meer hoe ik het allemaal rond moet krijgen zowel prive als op het werk. En dan ook nog eens in me vruchtbare dagen... dan kan je dat eigenlijk niet gebruiken. Me ovu test heeft me ei nog niet gevonden, maar zaterdag heb ik niet kunnen testen en toen had ik wel veel slijm. Dat wordt al weer minder dus ik heb het idee dat ik hem gemist heb. Wel geklust hoor zaterdag dus we duimen.... Maar ook kan die nog komen dus we klussen gewoon verder. En nu ga ik ook weer meteen moet nog zoveel doen dus hopelijk tot vanavond.
Ik vind het heel erg lief meiden, maar zo erg was het niet hoor, misschien beetje verkeerde indruk gewekt ... En blondi, je mag me altijd een pb bericht sturen hoor !!!
@ luca, ik baal er een beetje van deze ronde want ik wilde eigenlijk echt pas op mijn NOD testen maar nou door dat ene zit ik dus te twijfelen.. misschien op die dag zelf, dan is het 3/4 dagen voor nod, wel erg vroeg dus! dank je wel allemaal meiden wat jammer dat jullie mijn buurtjes niet zijn!
ik zou niet zo vroeg testen hoor.. Ik spreek uit ervaring en jij trouwens ook!! Gewoon geduldig afwachten, en op de dag dat je dan eindelijk mag testen ben je des te blijer als het mooi positief is! Je ziet toch liever op een test in 1x een knalstreep dan elke dag een vaag streepje dat langzaam donkerder wordt.. of juist lichter.?
oh sas ik ben heel benieuwd naar je verhaal vanavond hoor! En je zit nu op 6 weken zie ik! Zijn de kwalen al begonnen? Als het goed is komen die vanaf nu op gang toch? Trouwens in Frankrijk hebben ze voor elke dag in het jaar een 'feest' voor een bepaalde naam (vaak van een heilige of iemand die iets bijzonders heeft gedaan). Zo is mijn verjaardag het feest van Francois. En als ik nu zwanger zou zijn zou ik 26 juni uitgerekend zijn, op het feest van Anthelme.. (nog nooit van gehoord overigens) Jouw uitgerekende datum is toch 6 juni? Dat is het feest van Claude en Norbert, dus als je een jongetje krijgt weet je alvast hoe je hem kunt noemen, haha
Nou hier ben ik dan met mijn verhaal... Mijn man en ik gingen gister eten bij een oom en tante van hem samen met een nicht (niet van dezelfde oom en tante) en haar man. Toen werd er gezegd wat het voorgerecht was: carpaccio, nouja iedereen weet dat je als zwangere dit niet mag hebben. Dus ik baalde enorm, iedereen weet namelijk dat ik van carpaccio hou. Dus ik zeg tegen me man en nu (zijn oom en tante waren even ergens mee bezig en konden ons niet horen, zijn nicht was naar de wc en haar man is een Portugees die nog niet al het Nederlands verstaat), ja zegt hij het moet maar een keer. Ik zeg nee absoluut niet, ik wil dat risico niet lopen. Dus hij zegt nouja dan moeten we het maar vertellen. Dus ik heb het tegen zijn oom, tante, nicht en man verteld. En ze reageerde allemaal heel erg leuk, vooral zijn oom en tante. Toen we naar huis reden zei ik zullen we dan maar direct naar onze ouders rijden, ja zegt hij doe maar. Gelukkig reageerde me schoonmoeder niet zoals ik had verwacht, het duurde wel even maar uiteindelijk heeft ze ons wel gefeliciteerd. Me schoonvader begon heel erg te lachen (op een leuke manier) toen we het vertelde, hij vind het echt heel erg leuk voor ons. Maar we zijn ook de laatste aan zijn kant. Daarna zijn we naar mijn ouders gereden, daar was ik best wel een beetje zenuwachtig voor omdat mijn ouders nog weleens opmerkingen hadden gemaakt dat ze voor hun 50ste nog geen opa en oma wilde zijn (mijn moeder is 45 en mijn vader word eind deze maand 46) en wij de eerste zijn aan mijn kant. Maar me moeder had al gezien dat ik zwanger was hhaha. Weet niet of jullie nog weten dat ik verteld had over mijn moeder dat ze een "talent" heeft voor het herkennen van zwangere vrouwen. Ik was vrijdagavond even bij mijn ouders en toen had me moeder het dus aan me gezien. Het schijnt dat er iets met je ogen gebeurt als je zwanger bent, dat ze gaan glimmen ofzo ik heb geen idee. Maar me moeder zei dus gelijk, ik dacht het al wel en me vader reageerde ook gewoon. Dus ik zeg geen erge reacties???? Nee hoor zeiden ze en toen feliciteerde ze ons ook. Dus al met al viel het mee, maar we hebben wel besloten om de broers, zussen, aanhang, kinderen en oma het te vertellen of met de 12 weken of na de eerste echo dat zien we dan wel. En luca nee ik heb nog steeds geen last van kwaaltjes en nee onze zoon (als het al een zoon word ) gaat geen Claude of Norbert heten maar bedankt voor de suggesties hahah.
huh... dus als ik het goed begrijp, is elke dag daar een feest? ik heb besloten, ik ga niet eerder testen! heb de keus gemaakt, ga t daar gewoon rustig aan doen, en als ik voor niks rustig aan heb gedaan...dan is dat maar zo, komen vast nog meer van zulke 'feesten' het is hier wel stilletjes.. denk dat ik er rest van de avond niet meer ben, krijg bezoek!
saskia, wat ben ik blij dat het toch meevalt! wel jammer dat je het dan op zo'n manier moet vertellen, terwijl je eigenlijk nog niet wilde maar je hebt zeker de goede keus gemaakt! en over die 'gave' van jullie moeder, mijn moeder heeft dat ook en ze weet ook precies of het een jongen of een meisje wordt, heeft ze altijd al goed gehad. waar ik nu ook opeens aan denk, een paar jaar terug was mijn tante zwanger, ik wist dat het een jongentje werd en ik zei iets van 2 weken voordat ze ging bevallen dat hij ..... ging heten. Was toen voor mijn gevoel gewoon een gok! Dat dacht ik op dat moment echt, en je raadt het al.. HIJ HEETTE ECHT ZO! Stond toen ze belde toen ze was bevallen ook echt met mijn mond vol tanden.. ikke vet trots 'ik zei het toch'
@ blondi: Ja ik ben ook wel blij dat het uiteidelijk mee viel, maar we wilde inderdaad gewoon nog even willen wachten. En onze ouders zeiden ook wel dat het inderdaad wel vroeg was dat we het kwamen vertellen, maarja dit is typisch een gevalletje van overmacht . Me moeder zat er (bij haarzelf) altijd naast met het geslacht. Ze heeft 3 meiden en een jongen en ze dacht bij de meiden dat het een jongen werd en bij de jongen dat het een meisje werd. Wel grappig dus. Wat apart dat je de naam gewoon goed raadde wauwww. Dat heb ik echt nog nooit gehoord hahah. Maar je hebt me nu wel nieuwsschierig gemaakt, wat is er nu aan de hand??? Stuur me anders even een PB...
je hebt pb! Het zal wel gewoon pure toeval zijn geweest dat ik die naam noemde hoor! Heb nou niet echt bepaalde gaves ofzo maar vond het wel echt toevallig! Van al die namen op heel de wereld roep ik net die naam!
Saskia, wat fijn dat iedereen zo positief reageerde! Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen het aan je ogen kunnen zien...
@blondi, je mag altijd pb sturen hoor. Wat betreft die ovutesten, na de eisprong wordt t weer lichter. De lh testen kunnen reageren op zwangerscfhapshormoon, maar dit hoeft dus niet. Na innesteling wordt dit hormoon aangemaakt, maar nog in hele kleine hoeveelheden. De ovutest kan hierdoor weer iets donkerder gaan kleuren bij evt zwangerschap, maar is dus niet zeker. En dit dus ook pas ruim een week na de eisprong, wanneer het eitje ingenesteld is. Het allerbeste is gewoon een zwangerschapstst doen op NOD. Maar ja daar moet je wel veel geduld voor hebben en dat is nou juist zo lastig. Luca, wat vervelend voor je die onzekerheid. Waarom heeft het geen zin om ovutesten te doen? Denk ik juist wel. Want een eerste cyclus na het stoppen met de pil kan erg lang duren. Ik dacht ook meerdere keren dat ik een eisprong gehad had, omdat ik dit dacht te voelen, maar mijn ovutest bevestigde dat toen niet. Ik heb uiteindelijk 54 dagen moeten wachten tot de eisprong. Stel je hebt je eitje nu nog niet gehad en je gaat de testen doen, dan geeft je dat wel meer duidelijkheid en dus minder onzeker gevoel. En stel je ongi komt toch, nou ja geen man overboord. Bij mij dag 8 van tweede ronde en ben begonnen met ovutesten weer. Nog zo goed als wit... hoop toch echt niet dat ik weer zo'n meeeegalange cyclus ga krijgen. En om de dag klussen is lastig, want ben verre van fit
@ vpkaatje, dank je voor je reactie! Daar heb ik veel aan! Ik dacht dus ook dat het niet perse hoefde dat de test positief werd, dan zou iedereen ovutesten gebruiken ipv zwangerschapstesten hij was vandaag weer erg licht dus nou ga ik braaf op de wachtbank zitten, ga wel echt pas de 23e of 24e testen! Echt niet eerder, want ik wil niet weer hetzelfde als vorige maand en misschien hoef ik niet eens te testen want word ik voor die tijd ongi, scheelt ook weer een dure test, want k2v5 doe ik niet meer aan mee edit; ga je nu wel elke dag testen? Of overmorgen pas weer..? enne, nog niet negatief denken hé! Mijn testen veranderen ook echt elke dag extreem! Ik hoop voor je dat je ei sneller komt meid
blondi ik hoop dat je je in kunt houden. het zou mooi zijn als hij 4 dagen voor nod posi is maar als ie vaag is of niks dan is het toch weer zon onzekerheidje en ga je op je nod of de dag erna toch weer testen. En ik weet hoe jij bij kas zit maar ik vind die dingen maar duur. Tenminste ik haal ze niet bij de kruidvat maar als de 2 testen die hier nog liggen eenmaal op zijn misschien dat ik die dan toch maar ga halen. Vind 14 euro voor 2 testen toch wel erg duur! Saskia, fijn dat iedereen lekker positief was maar wel jammer dat je het op die manier hebt moeten vertellen. Zul je net zien zeg!!! dat zijn dus dingen waar ik ook helemaal niet bij stil zou staan van te voren maar daarmee kun je niet anders als het vertellen tenzij je een goede smoes van te voren bedacht hebt. Denk dat ik maar eens over zulke situaties na ga denken zodat ik de smoesjes dalijk gewoon uit mn mouw kan schudden haha. Wij gaan hier lekker een filmpje kijken. Fijne avond allemaal en Luca, misschien zijn ovu testen idd niet zo'n slecht idee voor je... schept misschien wat duidelijkheid voor je. Succes met de spanning iig.....
Tjsa meestal ben ik wel goed met smoesjes, maar ik kon nu echt niets bedenken waarom ik geen carpaccio mocht hebben behalve als ik zwanger was, dus ja dan heb je verder geen keuze. Over zwangerschapstesten ik heb 6 testen besteld via internet voor iets van 12 euro inclusief verzendkosten. En voor mijn gevoel wel betrouwbaar. Ik weet zo niet waar ik ze gekocht hebt, maar zal het even uitzoeken en dan kom ik erop terug.