Wachten is NIET leuk.. ik mag volgende week eindelijk de 1e echo laten maken. Duurt me ook al te lang haha Ik ga voor je duimen, wanneer is je NOD?
Hopelijk ben je ook snel beter! Ik weet nog dat ik ook last van me rug had zo vroeg in de zwangerschap en dat de arbo in de brief naar me werk stuurde; al rugklachten zo vroeg in de zwangerschap (met andere woorden dat hij het niet geloofde!! de eikel!! grrr) En wat je piercing betreft die hoef je er niet speciaal uit te halen hoor je kan een meegroei staafje erin doen dan kan je hem houden Ik wild ehem ook houden en heb met 5 maanden ofzo een ander staafje erin laten zetten maar de meegroeistaafjes waren toen op daar dus had een andere die as helaas te kort dus ging ontsteken en toen hebben we hem los moeten knippen omdat ik hem niet meer uit kreeg!! en dat was op moederdag haha toen was ik 6.5 maand ofzo... Maar als je wil kan je hem houden alleen wel een goeie lange staaf pakken zijn van die witte! Ik vind het jammer dat ik hem niet meer heb bij mij is het nu een lelijk gek gaatje boven me navel haha, maar ga hem nu niet meer door laten prikken...
Je hoeft inderdaad niks peciaals te doen, maar i kehb zo'n meegroeistaafje gekocht en sinds disdag in aangezien mijn eigen piercing toch wel erg trekkerig werd om het zo maar te zeggen. Via zwangerschapsnavelpiercing.nl kan je zo'n piercing kopen en echt niet duur. Had hem zondagavond besteld en dinsdag in huis.. Lekker snel dus.
Hey Asun, wat leuk dat je er ook weer bent, beterschap meid. Volgens mij heeft iedereen hier inmiddels die griep wel gehad ja. En wat vervelend van je rug, ik zou inderdaad maar eens gaan informeren bij de vk, je weet het nooit. Ik heb ook een navelpiercing en het zou inderdaad wel fijn zijn om het te laten zitten, alhoewel ik me afvraag of ik het dan nog wel mooi vind. Krijg je zo'n uitpuilende navel en dan zit er ook nog een piercing doorheen Oh ja Blike wij hebben op dezelde dag NOD
Ik heb nog geen griep gehad, was ook niet van plan om het te krijgen maarja dat is altijd maar afwachten
hoi iedereen, laat weer even snel iets van me horen. @Ikkuh: getver wat een ontzettend rotnieuws meid! En zo lang wachten! Hopelijk mogen jullie snel beginnen met isci. @Blike: ik zie dat je temp weer omhoog is en je nu dus weer op het wachtbankje zit! Veel sterkte met wachten en hopelijk een mooie positest @Asun: heb je nu al een buik? Dat is wel leuk dan Ik kwam er net achter dat ik nog maar 47 kg weeg.. ben dus 2,5 kilo afgevallen en geen idee waar het door komt. Succes met het bloedprikken morgen en niet flauwvallen hoor! En veel plezier volgende week met je eerste echo @Sas: las over het kamertje, klinkt erg leuk! Ik ben er nu ook al uit voor een kamer; wil hem turquoise met donkerbruin doen. Donkerbruin wordt een beetje de hoofdkleur denk ik want dat vind ik zo mooi met lichte kleuren bijv. turquoise, lichtblauw, lichtroze, groen etc. Wel een foto maken als het af is hoor! En van die tekst is ook echt een superleuk idee Ohja en ik vind Zoey ook een hele mooie naam! Hopelijk nu geen verandering van gedachten meer haha. Vind het nog steeds zo knap dat je het niet wilt weten wat het wordt, ik kan nu al niet meer wachten! We gaan half feb. een geslachtsbepaling doen, heb er echt zin in @Igor; ik geloof dat jij ook op het wachtbankje zit toch? Jij ook succes met wachten @ alle zieken; beterschap! Hier gaat het inmiddels onwijs kut. We zijn nog maar 4 dagen 'thuis' maar ben alweer helemaal ontwricht, het lukt me maar niet om te aarden hier. Ik kan het echt niet meer handelen om maar de hele dag met oma in een huis te zitten, ik kan nog helemaal niks beginnen met mijn spullen inruimen, meubels weghalen ed. want daarvoor moet zij eerst weg zijn. Dus vanaf de eerste avond ben ik alweer zwaar depressief, elke avond zit ik te janken etc. Mijn lief vind het heel naar om mij zo te zien en die wordt daardoor ook een beetje depri, dus die wilde gisteravond opeens niet meer tegen me praten, en uiteindelijk ook weer hele discussies gehad en depressie en verdrietig. Het schiet gewoon allemaal niet op zo. Met zijn vader was ook nog een heel gezeik maar dat lijkt zich nu een beetje te verbeteren, mijn vriend heeft met hem gepraat en ik ben gister ook met hem wezen lunchen en hebben wat dingen besproken. Hij wil ons graag helpen met alles dus daar zijn we wel blij mee. Maar op het moment komen de muren gewoon een beetje op me af. Ik heb geen werk, kom het huis niet uit, ken niemand en mijn familie en vrienden zijn ver weg, het huis waar ik in woon daar zit een oma die non stop tegen me aanpraat en me lastigvalt bij alles wat ik doe (dus sluit ik mezelf ook nog eens heel de dag op in de slaapkamer omdat dat de enige plek is waar ze me niet komt lastigvallen), en er staat geen enkel meubel of ding van mij in wat maakt dat ik me totaal niet thuis voel hier. Bovendien is mijn vriend van 7 tot 7 aan het werk en die zie ik dus pas 's avonds laat, wanneer hij zo afgepeigerd is dat ie ook geen zin meer heeft om gezellig te doen. Dit brengt allemaal nogal wat stress en verdriet met zich mee en daar lijdt onze relatie ook een beetje onder, en ons kindje dus ook, wat me weer ongerust maakt over de zwangerschap. Ook moet er qua dokters nog zoveel geregeld worden, ik heb nu eindelijk een sociale verzekering, maar dan moet ik nu nog een zorgverzekering afsluiten, ik moet nog een nieuwe dokter vinden, een doorverwijzing naar de gyn krijgen en een 12 weken echo laten maken, een zwangerschapsverklaring opsturen naar de verzekering, en misschien moet ik 26 en 27 januari ook nog eens in mijn eentje naar parijs vanwege de studie, wat totaal niet uitkomt. Dus nu heb ik maar gezegd dat ik vanmiddag naar het appartement van zijn moeder ga (wat leeg staat), om even tot mezelf te kunnen komen en mijn vriend hopelijk ook. Weet gewoon even geen oplossing meer om al die stress te vermijden. Hopelijk als ik daar zit word ik ook een beetje gemotiveerd om te studeren want daar heb ik nu ook nog steeds niks aan gedaan.. Sinds gister heb ik echt van die flauwval buien wanneer ik uit de douche kom, dat ik prompt op de grond moet gaan zitten om niet onderuit te gaan zegmaar. Zal wel komen door het extra bloed en de stress.. Ik weet wel dat de situatie zich stukje bij beetje zal verbeteren en dat het tijd kost om je eigen thuis op te bouwen, maar het duurt gewoon allemaal zo lang..Bovendien is het niet zomaar een verhuizing maar moet ik ook nog eens leren wennen in mijn nieuwe omgeving, waar mijn vriend natuurlijk geen last van heeft en die heeft dan ook nogal wat moeite om dat te begrijpen. En in de tussentijd zit ik gevangen in een rotsituatie, waar ik geen enkele stap vooruit kan zetten en niks anders kan doen dan een beetje slapen en computeren. zucht. Nou sorry meiden voor dit depri verhaal, het zal de maand januari wel zijn ofzo. Hopelijk gaat het met iedereen gewoon goed, en maken jullie het wel gewoon goed. tot snel!
Hmm Luca niet echt een goede situatie waar je inzit... Misschien was het toch beter geweest om eerst alles op orde te hebben voordat je zwanger werd...ik bedoel zoveel stress is echt niet goed voor een baby en ook niet voor jezelf en een zwangerschap en een kind kunnen nogal wat stress meebrengen en dan ook nog eens de situatie waar je in zit die stress vol is is niet echt gezond! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel je moet het natuurlijk allemaal zelf weten hoe je je leven in plan maar ik vind het allemaal niet zo erg slim hoe je ervoor sta... Maar ja wie ben ik, ik wil altijd alles van te voren tot in de puntjes geregeld hebben voordat ik ergens aan begin. Ik hoop niet dat me kritiek erg hard aan komt ik ben nou eenmaal eerlijk en zeg misschien wat een ander denkt of voor zich houd....sorry
Debster bedankt voor je heldere analyse van mijn situatie, aangezien jij zoooo goed weet hoe het er nu allemaal voor staat bij mij . Ik ben er nu helemaal klaar mee dat jij anderen de hele tijd dingen lijkt te misgunnen. Ik ben intelligent genoeg om goed over belangrijke beslissingen na te denken, maar helaas geen helderziende en ik wist ook niet dat ik in november al zwanger zou zijn en er persoonlijk veel moeite mee zou hebben mij aan te passen in mijn nieuwe huis helaas. Desondanks heb ik er geen spijt van zwanger te zijn geworden, en heb ik er geen enkele twijfel over dat mijn lief en ik goede ouders zullen zijn. Verder hoef je bij mij niet meer aan te komen met je zogenaamd goedbedoelde adviezen en je ik bedoel het allemaal wel goed, want ik geloof er geen hol van. Misschien zijn het nu de zwangerschapshormonen die me helpen om je eens flink de waarheid te zeggen, maar ik irriteer me al sinds het begin aan je berichtjes. Je lijkt alleen maar aan jezelf te denken en anderen te bekritiseren, maar dan heb je nog net wel genoeg hersencellen over om het zo te verpakken alsof je zelf een lieverd lijkt die alleen maar 'goede' raad wil geven. Ik ken mensen zoals jij en daar blijf ik het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. Dat doe ik dus vanaf nu ook, om de lieve vrede te bewaren voor de andere forumgangers. Denk voortaan eerst even aan een ander voordat je van die hersenloze en vooral nutteloze berichten neerzet. Ohja natuurlijk hoop ik ook niet dat mijn kritiek te hard aankomt.. sorry
Nou hier even een ego berichtje van mij.... Ik ben weeeeeeer ziek. Of beter nog steeds, maar nu met koorts en al! Verscgrikkelijk! Ga nu mn bed in... Pfff... Heb het ook mega koud. Dus dit is de 3e week al. Wanneer houd het eens op???
Debster ik denk dat je niet kan oordelen over een ander zijn of haar situatie, ik denk dat Luca het ook allemaal liever anders had gezien, maar dat ze graag een kindje wilde met haar lief dat was een ding wat zeker was. Dat het daarna allemaal even wat lastiger werd voor d'r had ze ook niet voorzien, daar vraag je ook niet om. En inderdaad niet iedereen is hetzelfde, gelukkig maar anders werd het wel heel saai allemaal. Ik vind je reactie naar Luca toe niet terecht en nee ik denk zeker niet zo en heb ook geen moeite om mijn mening voor me te houden. Luca ik denk dat in jouw bericht de hormonen zeker meespelen maar volgens mij hoef je in een forum niet constant lief en aardig te zijn en mag je af en toe best ff "rellen" naar elkaar. En oh ja ik zit inderdaad op het wachtbankje zo vlak voor mijn wintersportvakantie
Zow dat was een slechte timing voor mijn berichtje lees ik wel. Jeetje luca, wat een uitbrander! Is dat nou nodig??? Tuurlijk kennen we elkaars situatie niet maar jij doet er wel alles aan om ons inzicht te geven in jouw situatie. Je schrijft alles op wat in je omgaat dus tuurlijk trekken lezers daar conclusies uit. Ik vind dat je erg hard reageert nu. Als je geen eerlijke meningen wil horen dan moet je dingen voor je houden denk ik. Maarja, wie ben ik? Ik wil niemand tegen zn kop stoten ook al doe ik dat nu natuurlijk wel maar zoals ik jouw verhaal lees, ben ik het met debster eens.... Maar dat baseer ik puur op wat ik lees. Misschien heb je gewoon een klote dag... Dat kan ook maar dan had je dat moeten schrijven denk ik. Zo nu ben ik natuurlijk ook het zwarte schaap maar dit wilde ik dus nog wel ff kwijt. En je zegt niet te weten dat je zo snel zwanger zou worden. Tuurlijk kun je zoiets nooit weten, maar je hebt er wel alles aan gedaan om het zsm te worden toch? Dat zijn je eigen keuzes lijkt me.... Hoop dat je je snel weer wat beter voelt daar. Ik heb niks tegen niemand maar vond jouw uitbrander erg hard.
Paula volgens mij mag je in zo'n forum als dit vertellen wat je wil en waar je behoefte aan hebt, de een heeft dat meer dan de ander. Maar je mag nooit oordelen over een ander zijn situatie, zonder dat je die helemaal kent. Iedereen mag zijn eigen mening geven, dat is wat anders dan (ver)oordelen. En ja Luca reageert behoorlijk heftig dat was ook mijn eerste reactie (zie mijn berichtje), maar stel je eens voor dat het over jezelf gaat, hoe zou je dan reageren? En doen we niet allemaal heel erg ons best om zo snel mogelijk zwanger te worden?? Nou genoeg erover beterschap meis, kruip maar gauw je bedje in!!
Is misschien ook niet terecht dat ik zo reageer maar ik vind het nogal naief als iemand zo bezig is en nu ineens blijkt het toch allemaal niet zo goed te hebben voorbereid/geregeld of what ever en zich daarover uitlaat hier terwijl er juist veel meer hier zijn (denk ik dan want moet volgens mij uitkijken met wat ik zeg) die het allemaal WEL goed voorbereid/geregeld hebben en er helemaal klaar voor zijn maar "nog" niet (om even te vergelijken met de snelle zwangeren) zwanger zijn! en dan irriteer ik me aan zulke berichten die gepost worden dus vind dat ik daar best me mening over mag geven! Want ik gun het iedereen juist heel erg en dan denk ik; denk even na voordat je ergens aan begint het is geen pakje suiker wat je koopt! Dus ik moest het ook gewoon even kwijt...
Hmm ik weet niet heel goed wat ik van deze situatie moet vinden.. heb hier al een paar daagjes geen berichtje achtergelaten maar wel regelmatig meegelezen. Ik vind in ieder geval dat debster & luca allebei erg fel gereageerd hebben. Ik zou zeker niet leuk vinden als er zo over mijn zwangerschap gepraat werd en al helemaal niet als ik zo'n rottijd heb dus ik zou ook wel fel reageren maar denk dat er toch nog wel iets van hormonen bijzitten bij luca.. ik heb in ieder geval wel last van de hormoontjes Duuusss erg onduidelijk maar ik weet wel zeker dat het beter is als we hier maar een wapenstilstand over houden! Misschien luca en debster elkaar gewoon negeren? Ben bang dat het anders nog uit de hand gaat lopen en mensen partij gaan kiezen. Ik hou niet van partij kiezen O paula, ik moest wel even lachen om jouw berichtje ertussendoor hahah en dan die reactie daarna.. slecht getimed En ik wilde nog zeggen dat ik het ontzettend ROT vind voor ikkuh!! Ik hoop dat jullie bij het kleine aantal stelletjes hoort dat zomaar spontaan zwanger word. En dat ik misschien vanavond al een kamertje koop!! Heb zo'n leuke gezien! Ga vanavond weer kijken met moeders (vriendlief heeft het aan mij overgelaten, hij is er niet goed in)
En nee Paula ik neem je niks kwalijk. Eerlijke meningen kan ik heel goed tegen maar het ligt eraan uit wie zijn mond het komt en met welke ondertoon. Van de een kun je nu eenmaal iets meer hebben dan van de ander. Uitbrander was zeker niet nodig nee, maar dat was haar berichtje ook niet. Wat ik juist heb opgeschreven in mijn stukje is dat ik me nu even rot voel omdat de situatie wat betreft de familie van mijn vriend niet zo optimaal is. Dat ik daar zelf vrij weinig aan kan veranderen nu omdat het van anderen af moet komen en me dus nogal machteloos voel. En ja natuurlijk op het moment dat ik stopte met de pil was mijn doel om zo snel mogelijk zwanger te worden.. van wie niet? Het kost alleen tijd om me aan te passen en daar heb ik nogal wat verdriet van, zeker nu ik emotioneler ben dan anders. Dat verhaal schrijf ik hier op omdat ik het niet met iemand in mijn directe omgeving kan bespreken, en omdat ik tot nu toe altijd steun heb gevonden bij jullie. Dat iemand daar dan zo flauw op reageert dat vind ik heel onnadenkend. Er zit nogal een verschil tussen een mening en een oordeel. en beterschap natuurlijk!