Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus Nieuw

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by blike1987, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    hmm ik hoor geruis... is dat wat je moet horen? nooit eerder gehoord dus zou het niet weten! sorry

2. haha nee het geruis is het niet :p Het ligt volgens mij aan het geluid vd computer waar je op luistert. Met mijn laptop hoor ik ook alleen het geruis, maar met de ipad van mijn vriend en ook zijn laptop hoor je wel het hartje!

Als je het geluid op zn hardst zet, en je luistert heel goed hoor je in de verte woesjwoesjwoesj, vrij snel, soms wordt het harder en soms zachter dat komt omdat ie steeds wegzwemt. Maar je hoort m niet de hele tijd indd.

edit: ik heb net uitgevonden waar het aan ligt. Bij mij staat de balans vd speakers in het midden en daardoor hoor ik hem niet. Als ik m helemaal naar links of rechts verschuif hoor ik m opeens wel heel goed :p vaag!

3. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    oh dat ga ik ff uitproberen ben wel benieuwd namelijk!
    best handig, zo leren wij -niet zwangeren- al veel van jullie -zwangeren- :p

4. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    jaaahh nu heb ik het ook gehOOrd, jeetje gaat hard, maar dat moet ook he?!

5. hihi ja het gaat zo tussen de 130-160 slagen per minuut :) Vind het steeds zo bijzonder om een ander hart in mijn lijf te horen :D Wel jammer dat de kwaliteit zo slecht is, anders had je het ook kunnen horen bewegen en schoppen ed, maar dat kreeg ik er helaas niet op :(

6. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

Oct 26, 2010
    898
    0
    16
    NULL
    maar 'voel' jij hem/haar ook schoppen dan al met 13 weken?

7. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    hmmm ga misschien ook maar eens op zoek naar zo'n ding ;)

8. Debster84

Debster84 Bekend lid

Oct 8, 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Is leuk zo een ding maar ze zijn best duur en je moet het niet voor de 11 weken gebruiken want dat schijnt niet zo goed te zijn...tenminste toen ik mijn 12 weken echo kreeg had ik met 10 of 11 weken ook met de angelsound van me vriendin zitten zoeken ben geloof ik 3 kwartier bezig geweest en toen had ik het en dat vertelde ik vol trots tegen die vrouw van de echo nou die werd gewoon boos op me omdat het helemaal niet goed is om met zo een ding elke keer te luisteren en dat je er ook een beetje gestresst van kan raken als je het hartje niet kan vinden enzo zei ze....
    Dus ja toen schrok ik wel even en heb het niet meer gedaan haha ik wachtte toen maar netjes op elke verloskundige afspraak en met 15 weken voelde ik al plopjes en daarna elke week meer en meer en dan heb je zo een ding al helemaal niet meer nodig.
    Anders moet je eens op internet kijken of het nou wel of geen kwaad kan...vordat ik weer iets verkeerds zeg haha maar die ervaring had ik ermee bij de echoscopiste (schrijf je dat zo?)

9. @ Blike; het heeft inderdaad voor 12 weken sowieso weinig zin, je kunt het wel proberen maar de kans dat je het hartje vindt is veel kleiner, en kan inderdaad tot stresssituaties leiden als je het dus een keertje niet vind. Ik vind m nu elke keer heel makkelijk (heb m net een week), beebje zit al vrij hoog maar hij zwemt nog wel heel de tijd weg, dan duikt ie even naar onder zegmaar en dan hoor ik m niet meer of veel zachter. Ik heb m wel tweedehands gekocht want nieuw vond ik het ook niet waard. Is gewoon leuk om erbij te hebben maar meer ook niet. Ik voel de beeb nog niet, tenminste soms heb ik wel het idee maar ik weet het nog niet zeker. Ga er wel vanuit dat ik het straks duidelijker zal voelen dus wacht nog even af :) En dan zal ik denk ik ook niet meer zoveel met de angelsound in de weer zijn hoor. Ook moet je het niet te vaak/lang doen want zo'n ding geeft ook weer een of andere soort golven af wat vervelend (niet schadelijk) kan zijn voor de beeb. Eigenlijk net zoals een echo. Maargoed na 2 minuten heb ik het vaak ook wel weer gehoord :p heb nu geloof ik 3 keer geluisterd.. Maar vind het toch wel heel bijzonder en leuk om te hebben hoor :D

10. Als ik met de angelsound luister en ik hoor het schopje, dan voel ik het niet. Dus ik ga ervan uit dat ik het nog niet voel.

Wel voel ik soms plopjes of kriebels al op de plaats waar de beeb nu zit, ik denk dat dit hem best wel eens kan zijn maar ik ben dus nog niet helemaal zeker dus ik wacht tot ik het duidelijker en vaker voel, dan weet ik het wel zeker :D Net nu ik dit typ voel ik ook weer iets, een soort gekriebel/plopje/druk in mn buik. Komt echt van binnenuit en is aan de buitenkant ook niet voelbaar. Ach, geduld ;)

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey dames,

roxy--> gelukkig ben je ongi ben je in ieder geval van je onzekerheid af hoewel ik het leuk voor je had gevonden als je weer zwanger was.

luca--> gaaf hoor zo`n angelsound!! ik hoor het hartje ook het gaat echt snel!!

debster--> het is een american stafford.
    maar als jij nu nog steeds zo lang erover doet met je ongi moet je gewoon weer naar je ha gaan of een andere... want als je lange tijd tussen je ongi heb dan kan het betekenen dat je misschien cystes heb??? ik weet het niet zeker hoor maar ik dacht dat ik zoiets begreep omdat ik door mijn lange cyclussen ook tegen cystes aan zat alleen zit ik net onder de grens.
    maar ik zou echt zorgen dat je doorgestuurd word... mijn ha wou me ook niet doorsturen die zei dat doen we alleen met mensen boven de 30 maarja na een tijd zijn we naar me vriend zijn ha gegaan en die stuurde ons meteen door die vond het zelfs stom dat we nog niet eerder gegaan waren.
    dus wat dat betreft anders ga je gewoon naar een andere ha die je wel door wilt sturen want dit is echt niet goed.

aan alle ervaren tempers!!
    na dat tempvraag van paula snap ik er nog steeds niets van... die van paula ging omlaag met der eisprong??? is dat altijd zo??? ik heb nu sinds eergisteren dat me temp omhoog gegaan is houd dat nu in dat ik ook een "soort van" eisprong heb gehad?? en wanneer zou ik nu dan kunnen rekenen op een ongi?
    hoop dat jullie mij dat kunnen vertellen...

12. 318737 Ovulation Charts

Zo het duurde even maar heb het ook maar in fertilityfriend gezet, en hij deed wat ik eigenlijk aan je grafiek al zag dus beetje voor niks :p hij geeft aan dat je je ei afgelopen zondag hebt gehad (verticale rode stippellijn). Dat is namelijk de laatste dag dat je temperatuur laag was, en daarna is ie drie dagen lang gestegen. hij zit nu boven je basale temperatuur (aangegeven door de horizontale stippellijn). Een dip voor je ei hoeft niet per se, komt soms wel voor. Maar als je bijv naar mijn kaartje eronder kijkt, dan zie je dat ik vlak voor mijn eisprong (verticale rode lijn) ook geen dip heb gehad. Verschilt dus per persoon..

Volgens je grafiek heb je afgelopen zondag je ongi gehad, en dan zou je dus plus minus 2 weken later je ongi moeten krijgen (kan een of meerdere dagen eerder zijn of juist een of meerdere dagen later, meestal komt je ongi tussen 10 en 17 dagen na je eisprong - dit heet de luteale fase). Aangezien jij nog niet eerder hebt getempt ken je de lengte van jouw luteale fase waarschijnlijk nog niet, maar je zult zien dat die periode na je eisprong elke maand (bijna) even lang is. Dus komt je ongi nu 12 dagen na je eisprong, dan zal dat volgende maand ook rond die periode zijn. Is dit 14 dagen, zal je zien dat het volgende maand ook zo is.

Hopelijk snap je het nog? Even een spoedcursus temperaturen :D

13. @ Ikkuh; ik ben alleen even kwijt wat de uitslag van het ziekenhuis nu ook alweer was. Vooral voor jou dan, want dat kan natuurlijk wel invloed hebben op hoe je de grafiek af moet lezen. Sorry maar kon het even niet terugvinden..

Edit; heb het al gevonden, met jou was er niks aan de hand dus we kunnen er gewoon vanuit gaan dat je iedere maand netjes een eisprong hebt, dat hij alleen nooit echt op hetzelfde moment komt. Dus dan zou ik inderdaad zeggen vanaf zondag 16 januari 2 weken, dus je NOD op of rond 30 januari!

14. goedemorgen allemaal!
    Jeetje het is voor mijn doen echt wereldschokkend vroeg.. moet zo naar de informatie voor mijn opleiding en dat begint om 10 uur, maar ben al zoo lang niet meer vroeg opgestaan dat ik dacht dan neem ik wel even de tijd om wakker te worden.. dus dat ben ik nu aan het doen :D Iedereen fijne dag!

15. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    #5955 blike1987, Jan 20, 2011
    Last edited: Jan 20, 2011
    Angelsound, jaah je hebt ook wel gelijk... Tis ook nog veel te vroeg ;)

@ikkuh, sluit me volledig bij luca aan!

Moet eigenlijk straks te sporten, maar heb eeeecht geen zin... voel me zooo moe vanmorgen... *gaaaaaap*

16. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Toch maar wel even gesport!
    Ben zo trots op mezelf :p

17. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Goed zo blike :D:D

18. sheltie

sheltie Niet meer actief

@ luca: ik hoor het hartje duidelijk hoor! Gaaf zeg! :D
    Geluidsboxen op mijn pc zijn stuk, maar de laptop van mijn man staat hier ook en daar doen de boxen het wel op.

Verder veel vragen over temperaturen, maar ik geloof dat de antwoorden intussen wel zijn gegeven? :(.

19. hahaha ik geloof het ook sheltie :p

Ik ben weer thuis van de informatieochtend, was vrij kort, het blijkt alleen dat ik helaas geen fulltime salaris ga verdienen omdat ik nog geen jaar gewerkt heb hier :( Dus ik krijg nu 'stagegeld' en dat is dan iets van 400 euro per maand. Maarja binnenkort krijg ik daar nog genoeg aanvullingen op gelukkig, en de komende 5 maanden heb ik in ieder geval genoeg te doen :) Opleiding klonk op zich wel interessant, al denk ik dat het wel een beetje onder mijn niveau zit maarja dat is niet zo heel erg, zal het in ieder geval geen problemen geven het bij te houden. Enige jammere is dat het 4 dagen per week is en dan van half 9 tot half 5, maar wel met een pauze van 1,5 a 2 uur elke dag. Dus eigenlijk raak ik elke dag 2 uur kwijt aan niks doen, maarja daar moet ik dan maar een oplossing voor vinden. In ieder geval beginnen we per 1 februari al, eerder dan gedacht! Dus nu heb ik opeens nog maar een weekje vrij voordat ik aan de bak moet :p

En ik kijk nu naar eat love pray, en ik heb besloten dat ik vanavond uit eten wil bij de italiaan, die PASTA zag er zOOOOO lekker uit!!!

20. sheltie

sheltie Niet meer actief

hoe lang duurd je opleiding luca?
    Kun je in de 2 uren pauze niet even naar huis, of is dat te ver weg?
    Wel goed van je dat je een opleiding gaat doen! :).
    Ik zit er ook wel eens aan te denken om een opleiding weer te gaan doen en dan heel iets anders wat ik nu doe. De gehandicaptenzorg kan me zo nu en dan helemaal gestolen worden :x. Maar ja toch blijf ik maar weer hangen. :)

Share This Page