Goh wat gaat het op dit forum razendsnel zeg... hoop bij te lezen. Dus vergeef me als ik es ergens op reageer wat intussen misschien al beantwoord is. Wat een kwebbelkousen met zn allen @luca2504: dat mn ei bij die tweede dip was weet ik omdat ik toen ook een positieve lhtest had. Dus het is voor mij een combi van ovutesten en tempen. Want met alleen de temp weet je nog niet voldoende. Maar het is wel leuk om het terug te kunnen zien in een grafiekje. Zeker als je op een gegeven moment merkt dat je temp zakt dan weet je dat je ongi eraan komt. Niet leuk, maar het scheelt je wel spanning, onzekerheid, teleurstelling en dure testen. En die dip ja ik weet wel 99% zeker dat het een innesteling was, dus was ook ERG teleurgesteld dat ik niet zwanger bleek. Weet wel, was ronde 1 nog maar, maar toch. Alles leek erop. Rectaal is wel het beste ja. Heb zelf ook een oorthermometer, maar deze gebruik ik niet. Rectaal is echt het nauwkeurigst. Helaas. Obsesief gedragen haha... ja dat had ik ronde 1 ook. Nu al minder merk ik. Ben er wel mee bezig nog hoor. Maar toen draaide alles erom en mn man vond ook dat ik er teveel over praatte. Maar ja, je hebt net de knop omgezet en je wilt moeder worden, grote stap in je leven. Even aan idee wennen en logisch dat je er dan extra mee bezig bent. @Mariloo: ja balen he... bij mij wisselend. Dat je er even geen zin in hebt is misschien ook om je een volgende teleurstelling te besparen. Het komt wel weer... @Asun: ja ik zou wel willen dat ik het ook op die manier kon doen. Maar dan zit ik toch telkens in zo'n onzekerheid. Omdat het bij mij wel 67 dagen heeft geduurd voor mn eerste ongi. Nu wist ik in ieder geval echt dat ik een eisprong heb gehad. Beetje zekerheid dus. En nu ben ik benieuwd hoe lang mn tweede eitje op zich laat wachten. Dus ja ik ga wel verder met de testjes. Vanaf het stoppen met de pil voel ik me absoluut veel beter, lekkerder in mn vel. Dat je dan meer zin hebt, is misschien logisch op die reden alleen al. @debster84: ik bewaar ze ook... ik plak ze onder mekaar in een kladblok en schrijf er de dag en de temp bij. Zo heb je alle strookjes onder mekaar en kan je echt zien dat de teststreep elke keer wel ietswat donkerder wordt. Zet mij er ook maar tussen als je wilt: vpkaatje-----(30)----25-juli-10----(2)-------???
Hoi vpkaatje, welkom hier en succes met zwanger worden. Zo, dat was een lange eerste ronde voor jou zeg. Zul je wel veel onzekere momenten hebben gehad denk ik.
Hey Saskia, wat een mooie banner heb je in je handtekening! Hoe gaat het met je? Ik zit nu 2 weken na mijn positieve ovu-test, dus ik verwacht dit weekend wel een menstruatie. Tot nu toe nog geen tekens dat er iets aan het gebeuren is.
nou ik kom hier ook maar langs. ik heb deze maand helemaal geen kwaaltje gehad. vorige maand voelde ik vanalles en was niet zwanger dus wie weet ben ik nu wel zwanger haha. ik heb geen idee wanneer ik mijn ei heb en ook niet mijn cyclus duur dus ga maar uit van 34 dagen mijn laatste cyclus en we zullen zien wat er deze maand gaat gebeuren of dat we weer door moeten naar de niewe maand. kortom nog even geduld! liefs sunlight
stevie84 @ ja heel geduldig wachten we af! ik kan eigenlijk niet wachten met testen. maar ik heb twee jaar lang getest zonder resultaat en toen ik niet de hele tijd teste was ik zwanger dus ik wacht het gewoon af. ook al heb ik geen geduld ik probeer wel geduld te hebben hahaha
Hey Stevie, zie dat je alweer offline bent, maar dan lees je mijn reactie vanzelf wel weer als je weer online komt Het gaat eigenlijk wel goed, nog steeds niet echt klachten behalve dat ik nog steeds last heb van mijn borsten echt ze lijken wel op knappen te staan. Al raak ik ze alleen maar aan voel ik het al niet normaal Maarja hoort er allemaal bij.... @ debster, wil je mijn uitgerekende datum op 6 juni zetten??? @ GuusjeB welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, bij jou dus ook in 1 keer raak?? @ vpkaatje, ja je moet het wel bij houden anders mag je zo 10 pagina's terug lezen hahah maar wel erg gezellig... @ alle meiden die wachten tot ze zwanger worden/zijn: Lieve meiden, ik snap dat die onzekerheid heel erg vervelend is en ik wil jullie absoluut niet ontmoedigen maar wil het toch even melden. Als jullie uiteindelijk zwanger zijn is de onzekerheid nog niet weg hè? Er bestaat altijd een kans dat het nog mis gaat. Misschien wil je hier (nog) helemaal niet aan denken, maar dit is wel mijn angst en onzekerheid. Ik ben altijd blij dat ik weer een dag ben doorgekomen waarbij mijn kleintje nog veilig in mijn buik zit. Sorry voor dit deprimerende verhaal, maar wilde graag even mij "ei" kwijt
Hoi hoi meiden, het is rustig hier, terwijl ik zo gedacht had dat het druk zou zin. Zijn jullie mannen geen voetbal aan het kijken? Hier wel.... gaap. Zit ondertussen beetje te freubelen en surfen op internet. Zo ook een nieuwe avatar. @GuusjeB welkom en gefeliciteerd.
Saskia, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En die onzekerheid pfoe ik weer er alles van. Ook nu je zwanger bent en het wordt echt niet minder. Hoort er allemaal bij. En die hormonen maken je soms ook echt gek. Achteraf kan ik er nu om lachen wat ik toen allemaal zei uit onzekerheid. Maar durf ook te genieten he. Komt wel als je 12 wkn voorbij bent.
saskia@ zeker ook gaan genieten meid. want het gebeurd niet zo vaak in je leven dat je zwanger bent. zo dacht ik altijd tenminste en natuurlijk heb ik ook vaak in onzekerhed gezeten hoort er jammer genoeg allemaal bij. maar gaan genieten dat is erg belangrijk.
Dank jullie wel meiden, fijn om te horen dat het "normaal" is. Vannacht had ik heel erge buikkrampen toen dacht ik ja hoor het is zover nu gaat het mis, maar gelukkig is dit niet gebeurt. Heb gisteravond laat nog een quarterpounder gehad van de mac, had zo'n zin daarin. Maar denk dat het daaraan gelegen heeft, had het broodje gegeten vlak voor ik naar bed ging en hij was gigantisch vet. Me man zegt ook, je moet er niet te veel bij nadenken (hij weet hoe ik ben ) het komt allemaal wel goed, je maakt je veel te druk over alles moet je niet doen hoor. Das dan wel weer lief van hem. Ik probeer er echt van te genieten, maar ben bang dat het toch op een dag misgaat. Maargoed ik moet gewoon positief blijven denken en ik mag blij zijn dat mijn kindje er zit.
hey meiden dat was ff balen dat de topic weg is maar gelukkig is er weer een nieuwe ik ga ff alles lezen wel 12 pagina`s!!! haha tot over een uur ofzo
Zo dat was een hoop bijlezen zeg!! Zat gister steeds te kijken wanneer de site weer online kwam en toen ook nog eens het onderwerp weg. Gelukkig zijn we er weer!! Jammer luca en paula! Op naar de volgende ronde! (of denk je dat het er nog in zit luca, want je bent nog niet ongesteld toch?!) Dacht dat ontpillen een hoop onzekerheid met zich mee zou brengen maar zwanger zijn dus ook. Eerst steeds steken in m'n buik en dacht ik steeds dat het mis was en nu voel ik geen steken meer en denk ik weer dat het niet goed is.. pff! Het is ook nooit goed haha.
I am bored...... Stomme voetbal en het is hier ook nog eens vrij rustig. @ikkuh haha een uur dat zou meevallen ik moest gister 20 pagina lezen en ik was er bijna en ineens .... weg alles. Maar ik was er nog geen uur mee bezig Wel lang @ Bambina steekjes horen erbij, er moet iets groeien he. Baarmoeder wordt groter. Ik mis je banner
Ja bambina, maar met 12 weken heb je meer zekerheid, alhoewel ik op een ander topic heb gelezen dat er iemand was die 19 weken zwanger was en toen moest "bevallen" van haar kindje omdat het niet meer leefde. Dat is toch ook verschrikkelijk bah krijg er kippenvel van . Nu genoeg deprimerende dingen van ijn kant, hè zo ben ik helemaal niet hahah. Ik sta meestal positief in het leven, maarja onzekerheid doet veel met je... Ff wat leuks: Heb morgenavond een verjaardag van een vriendin, was al uitgenodigd voordat ik wist dat ik zwanger was. Dus zei ja gezellig lekker wijntje drinken gezelligheid!!! Ik zou blijven slapen omdat ik van mijn man niet alleen 's avonds op de fiets mag en dan kon ik met de auto naar haar toe en dan blijven slapen (en ook drinken). Maarja toen kwam ik erachter dat ik zwanger was, dus ik zeg tegen me man wat moet ik nu doen moet ik het vertellen of niet ik weet het niet. Ik mocht het van me man niet vertellen, wat ook wel logisch is want de familie weet het nog niet eens!!! Dus heb ik maar tegen die vriendin gezegd dat ik blaasontsteking heb gekregen en dat ik aan een kuurtje ben en dus niet kan drinken en door die blaasontsteking ook liever thuis sliep. Omdat ik ook elke keer zo moe ben, kan ik dan naar huis wanneer ik wil. Hahaha ze moest eens weten, ze zei al ohw meid wat vervelend ik weet wat je voelt. Toen dacht ik ja je weet zeker wat ik voel (ze is vorig jaar augustus bevallen van een meisje) dus wel erg komisch. Maar ik heb mezelf er uit weten te lullen, vond ik wel erg knap al zeg ik het zelf
@saskia goede smoes. Weet je al wanneer je het je familie wil gaan vertellen. Ik kon me mond niet houden. Vind het knap van je. En die blaasontsteking smoes is wel origineel he . Maar ze trapt erin. Nou meiden ik ga..... voetbal is af jippie! Dus nu even samen met me lief van de vorst ziet sterren kijken. Zoon lief aan het logeren bij opa en oma. Heerlijk rustig en morgen lekker een beurs dag. Zin in! Tot morgen avond meiden!