Wie is er nog meer gestopt met de pil vanaf half augustus Nieuw

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oh ik zou jullie nog een dilemma voorleggen herinner ik me nu.

Het dilemma is als volgt;

het halfbroertje van mijn vriend woont in het huis naast oma, en dus het huis waar ik per half januari ga wonen. Al sinds dat ik hem heb ontmoet heeft ie geloof ik maar 1 keer een woord met me gewisseld. Gisteren ging mijn vriend met hem karten en terwijl we wachtten ging mijn vriend even naar de wc en was ik dus alleen met hem. Ik hoopte dat ie dan eindelijk iets zou gaan zeggen maar niet dus. Daardoor wist ik ook echt helemaal niets te verzinnen, en zaten we daar dus heel ongemakkelijk elkaar dood te zwijgen.

Ik zou heel graag willen dat we wat beter met elkaar op kunnen schieten, maar ik weet dus echt niet of het erin zit. Stond bijna op het punt om hem te vragen waarom ie nooit tegen me praat, maar heb me nog net in kunnen houden, want toen bedacht ik me dus opeens dat ik zelf ook nooit iets zeg (doordat ik me dus direct ongemakkelijk voel in zijn buurt). Dus toen besloot ik die theorie te testen door gewoon spontaan iets te zeggen, ook al ging het nergens over. Nou gelukkig was mijn vriend tijdens het karten door een enorme plas modder gereden dus kon ik hem lekker uitlachen en daar maakte ik een opmerking over tegen zijn broertje (die overigens 19 is). En toen keek ie me opeens aan en lachte met me mee. Alleen weet k nu dus verder even niet wat ik moet doen. De volgende keer dat we elkaar zien een gesprek proberen aan te knopen? Maar hoe dan, want ik vroeg hem 1 ding en hij zei ja en daarna keek ie weer snel weg.. Of moet ik hem juist naar mij laten komen (wat ik betwijfel dat het zal gebeuren), of moet ik echt heel veel moeite gaan doen dat we hem uitnodigen om te komen eten of dat we gaan stappen met zijn drieen ofzo, wat ik ook niet weet of dat gaat lukken gezien het leeftijdsverschil??

Ik wil niet dat het zo blijft want ik ben hartstikke serieus met mijn vriend en sinds ik dus hier ben ken ik zijn familie pas en iedereen aan de kant van zijn vader (behalve oma) doet echt bizar tegen me :p En toevallig wonen ze allemaal naast ons straks!

Maar zelf ben ik dus ook vrij verlegen vooral met mensen die ik niet zo goed ken en ik weet dus nooit waar ik over moet praten. En stel nou dat ie alleen ja zegt en weer wegkijkt, wat moet ik dan doen zodat het gesprek een beetje op gang blijft? Iemand een idee??

Of moet ik, als het zo blijft zelfs na mijn pogingen, gewoon een keer echt aan hem vragen waarom hij nooit tegen me praat?

Help me :(

2. Na je ei stijgt je progesteron toch juist dacht ik? Of heb ik het nu verkeerd begrepen? Want dat is toch waarom veel dames altijd last hebben van de borsten voor de ongi?

3. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Tsja lastig luca.
    Ik zou denk ik gewoon de volgende keer proberen weer een praatje met hem aan te knopen, dan kunnnen ze je ook niks verwijten toch?

En probeer een onderwerp te viden waar jullie allebei over kunne praten, houdt het gesprek op gang (van mijn part het weer ofoz ;))

4. ja eigenlijk moet ik dus een paar vragen verzinnen die niet met ja of nee te beantwoorden zijn, maar dat ie echt een verhaal af moet gaan steken ofzo :p zodat ie in ieder geval op gang komt hahaha.

Wellicht wat drankjes erbij dat maakt de mensen vaak ook wat soepeler :)

5. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Hahah ja precies, jij snapt het ;)

6. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Ik wou hetzelfde zeggen als Saskia, gewoon weer een keer een gesprek beginnen, gewoon over iets onbenulligs.. vraag hoe het op zijn werk is, of met zijn studie. Daar kun je een beginnetje maken toch? Misschien is ie wel een beetje verlegen of zo....

En door de verandering in je progesteron en oestrogeen level kun je hoofdpijn krijgen. De ene krijgt het van de daling, de ander van de stijging. Daarom krijgen sommigen het voor hun ei en anderen tijdens of erna... De schommeling in die hormonen is de boosdoener.

7. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Wat zijn we het toch weer eens met elkaar :D

8. hahaha heerlijk die eensgezindheid!

9. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Dank Paula voor je uitleg. Heb dus echt nooit hoofdpijn, dus het valt me wel op. Wat vreselijk dat je migraine hebt. Lijkt me echt hel!

Anyway, als het eihoofdpijn was kan ik tevreden zijn. Namelijk supergoed geklust afgelopen dagen :)

Luca, denk gewoon wat koetjes/kalfjespraat: weer, werk, studie, hobbies. En probeer inderdaad open vragen te stellen, geen ja/nee vragen. Misschien is hij net zo verlegen als jij? Of kan je vriend jullie beiden misschien betrekken in een gesprek? Schakel hem in! Succes!

10. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    kijk, wij vrouwen begrijpen elkaar gewoon! vandaar ook die duizenden forums haha!

11. SaskiaLW87

SaskiaLW87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.586
    0
    0
    Verkoop ondersteuning
    Zwolle
    Ja precies, pfff ik word helemaal gek hier.
    Ik kan verdorie niks zeggen of ik heb een opgefokte man hier :(
    En ik dacht dat ik zwanger was, maar volgens mij doet hij wat dat betreft lekker met me mee.
    Sjee wat een chagerijn zeg niet normaal.
    Maarja toe maar weer.
    Ik ga ff lekker douchen en dan duik ik me bedje in.
    Vind het mooi geweest voor vandaag.

Slaap lekker als jullie eraan toe zijn!!

12. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    oej Saskia dat is niet fijn, dan is je bed misschien de beste plek, morgen weer een dag. Maar niet getreurd zo'n man hebben de meesten zo nu en dan hoor, die van mij kan er ook wat van! haha. Slaap lekker meid!

Ik ben nog verder gaan zoeken en jawel ben dus 2 berichten tegen gekomen van mensen die dit ook gehad hebben maar aan het ontpillen waren.... Dus mijn voetjes staan weer op de grond!
    Misschien maar goed ook, dan ga ik maar weer gewoon een ongi verwachten. Die kans is natuurlijk ook veel groter.
    Jullie horen het vanzelf! haha.

Ik ga hier ook afsluiten. Tot snel!

13. fijne avond dames!

ik was even op zoek naar informatie over zwanger zijn in frankrijk en je hebt hier dus standaard 3 echo's kennelijk (weet niet eens hoeveel het er zijn in NL), maar je moet een gyn vinden hier en als die zijn eigen apparatuur heeft heb je kans dat je gewoon elke maand wel een echo krijgt..

En je wordt kennelijk behandeld alsof je ziek bent, ze zijn vreselijk voorzichtig met zwangere vrouwen, zo word je standaard getest op syndroom van down kindje, en krijg je een heel veel bloedtesten. Als je niet immuun bent voor toxoplasme (van kattenbak verschonen) dan moet je elke maand bloed laten prikken las ik, en rond de 28 weken moet je in een laboratorium suiker eten en twee uur wachten om te kijken of je geen zwangerschapsdiabetes hebt :p bizar he!?

14. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Jemig, wat een controle Luca. Maar misschien ook wel weer goed dat je dan zo in de gaten wordt gehouden. Ik heb eens gelezen dat babysterfte in NL een van de hoogste is van West-Europa. Kan me na jouw verhaal voorstellen dat het in Frankrijk minder voorkomt.

Was trouwens geshockt te horen dat Lily Allen haar kindje na 6 maanden zwangerschap heeft verloren. OK, genoeg drama nu, sorry.

En trouwens GOEDEMORGEN!

15. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Goedemorgen! Ff snel een update van mij. Ik heb heeeeeerlijk geslapen! Dus wat het eergister allemaal was weet ik niet maar ik heb me weer goed voor de gek laten houden volgens mij... Nu wachten op de ongi. Fijne dag allemaal!

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen allemaal :D

@luca, zoo das inderdaad vreemd ja :S ik ga me zowiezo laten testen op toxoplasmose als ik zwanger ben. Aangezien ik veel met (zieke) katten in aanraking kom.

Hier nog steeds geen eitje in aantocht....

17. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Lupita hoe is het bij jou? Jij kon toch testen vandaag? Of haal ik nu weer namen door elkaar??? Hoop iig dat er geen ongi te bekennen is :D

18. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Ik heb een kat, Willem, en ik maakte altijd zijn bak schoon. Maar mijn vriend doet het nu altijd al. Zo fijn! Hij wil geen risico's lopen, terwijl ik misschien nog lang niet zwanger ben. Vond het toch altijd het minst leuke aan de kat, dus ben er erg blij mee!

19. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai hai,

Ook ik ben weer even van de partij haha kan het toch niet laten!!

@ Luca; jeetje moeilijk is dat he als je je ongemakkelijk voel en je niet goed weet wat je moet zeggen!
    Maar zegt hij ook nks als je vriend er gewoon bij is?
    Heb je het er al met je vriend over gehad dat zijn broertje niks zegt?
    Hoelang ben je nu eigenlijk daar? en hoelang ken jij zijn familie nu al? en je vriend zelf? (misschien heb je het al verteld maar ben het even kwijt!)

@ Paula; ja meid je lichaam kan je flink voor de gek houden hoor!
    Vorige maand had ik eerst ok zoiets van hmm denk dat het raak is maar steeds verder in de maand dacht ik toch; nee toch niet!
    Ik had ook van allerlei kwaaltjes (die ik ook op heb geschreven zodat ik deze maand kon vergelijken)
    Deze maand valt het mee met de kwaaltjes, ik heb wel precies rond dezelfde tijd als vorige maand ongeveer die bruinig/roze/rood verlies gehad alleen deze maand duurde het langer dan vorige maand en wanneer ik vorige maand ongi werd blijft het nu weer weg en heb ook geen bruinig verlies meer!
    Ik heb weer wel dat ik met vlagen heel misselijk ben maar heb nu ook dat ik ook echt honger krijg en ga eten terwijl ik misselijk ben maar het dan toch niet over gaat!
    Soms ook erge hoofdpijn echt steken en soms drukkend.
    Verder soms duidelig en dat was vorige maand ook!
    Nu heb ik soms weer zeurend gevoel in me buik dat was even weg.
    Vandaag een erg opgezette buik dus denk dat nu me ongi er wel aan zit te komen....

Ik zat er aan te denken als ik vrijdag nog niet ongi ben dan zit ik op 40-42 dagen dan ga ik wel even naar de huisarts denk ik om een bloedtest te vragen (een paar vriendinnen op het werk zitten aan te dringen haha) maar ja aan de andere kant ik sta natuurlijk kei voor lul als er niks uit komt uit die test hahah.
    Beetje moeilijk want ja vorige keer had ik ook pas veel later een positieve test maar nu zal je gewoon zien dat ik een lange cyclus heb en gewoon pas later ongi word.....
    Moet er niet aan denken dat ik nu ineens een cyclus van 100 dagen krijg ofzo wat ik weleens lees hier op het forum!!!! dan baal je helemaal als je de eerste ronde niet gelijk zwanger ben geworden!!
    Ik dacht gelukkig heb ik een cyclus van 34-36 dagen daar kan ik mee leven maar nu zit ik alweer op 36-38 dagen...

20. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    @ Debster, als je je zorgen maakt moet je gewoon even langs je huisarts. Daar is hij/zij toch voor? Ze denken echt niet gelijk dat je een hypochonder bent hoor, ze zijn wel wat gewend!
    Een cyclus van 100 dagen, dat lijkt me echt hel! Bij mij gaat het eigenlijk nog heel gelijkmatig, of ik moet nog aan het ontpillen zijn...

@Luca, heb je een pm gestuurd met mijn gegevens, voor als je nog eens zin en tijd hebt om een kaartje te leggen!

Liefs Roxie

Deel Deze Pagina