wie is er nog meer met 29 weken bevallen?!

Discussie in 'Prematuur' gestart door miss C, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    @vondebs,
    ja zodra ze een kilo is en stabiel genoeg is om vervoerd te worden...

ze weegt nu 977 gram, de KA heeft vanmiddag gezegd als ze plek hebben in het ziekenhuis bij jullie in de buurt mag ze hoogstwaarschijnlijk dinsdag of woensdag vervoerd worden:D
    Ik ben zo trots op ons kleine moppie!

2. Jessicavd

Jessicavd Nieuw lid

26 mei 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal,

Ik ben met precies 29 weken bevallen van een mooie zoon, Tygo.
    Met 28 weken braken mijn vliezen. Ben toen opgenomen in het ziekenhuis maar na een weekje wilde hij toch echt uit ;).
    Hij had een goede start en hoefde niet aan beademing of iets dergelijks.
    Na 3 dagen ging het ineens niet goed met Tygo... Er bleek een gat in zijn darmen te zitten... Hij moest met spoed geopereerd worden. Dit kon niet in Leiden maar moest in Rotterdam of Amsterdam. Rotterdam had geen plek, dus werd het Amsterdam. De operatie is gelukkig allemaal goed gegaan. En na een veel lange weken is Tygo eind April thuis gekomen!
    Nu zijn we lekker aan het genieten van onze kanjer!

3. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    proficiat met jullie zoontje.

4. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0

amai op een kilo al? dat is snel. Skye woog 1500 voor ze overgebracht werd. maar elk ziekenhuis hanteert een ander gewicht. je mag zeker trots zijn. het is een vechtertje.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat fijn miss c dat het zo goed gaat! Hopelijk mag ze snel naar het andere ziekenhuis, weer een stapje dichter bij huis

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ons meisje ligt sinds gisteren in het ziekenhuis hier 3 minuten verderop!!! :D
    ik ben zo ontzettend blij...

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat fijn miss C!!
    Ik vond het heel erg wennen in een ander ziekenhuis, moest er echt eerst even vertrouwen in krijgen (vond van afdeling veranderen in hetzelfde ziekenhuis al vervelend trouwens). Zeker van een academisch ziekenhuis naar een streekziekenhuis. Hoe ervaren jullie dat?

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij merken wel dat ze in het LUMC heel anders werken dan hier bij ons, sommige dingen vind ik beter en sommige dingen niet, maar wennen is het zeker...
    ik merk ook wel dat ik het nu wat enger vind als ze saturatie/hartslag dips krijgt, ben zo ontzettend bang dat ze weer naar een academisch ziekenhuis vervoerd moet worden omdat het evt niet goed gaat.
    ze is gisteren over gebracht naar hier, gisteravond ging het hardstikke goed met haar.
    ze heeft vannacht een aantal saturatie/hartslag dips gehad waar ze zelf niet helemaal uitkwam, dus ze gaan vandaag met haar kinderarts overleggen wat ze daaraan gaan doen...
    vind het heel erg spannend en eigenlijk ook wel een beetje eng!

9. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Het is normaal dat ze die krijgt de nacht na haar overplaatsing. zo een overplaatsing is voor je dochtertje zeer heftig. dus dat is echt niet abnormaal. en als ze er elke keer zelf helemaal uitkomt zou ik mij daar echt geen zorgen in maken. Skye heeft de saturatiedips gehad tot haar 34 weken. ze is dan overgebracht naar het streekziekenhuis en vanaf toen heeft ze er geen enkele meer gehad. denk dat dat te maken heeft omdat het daar veel kleiner is en dat ze daar meer lawaai horen dus minder vast slapen. komt echt allemaal wel goed hoor. uit die dipjes zouden ze rond de 34/35 weken moeten uitgroeien. echt een flinke meid dat ze nu al in het andere ziekenhuis is.

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss al een reactie van je kinderarts?

11. Babystew

@miss C: Ja, dat kan ik begrijpen, dat dat spannend en eng is! Ben ook benieuwd of je al met je kinderarts hebt kunnen spreken. Maar inderdaad wat vondebs zegt, het is heel wat zo'n overplaatsing en daar is ze natuurlijk ook moe van geweest.
    @vondebs: Mijn dochter had nog wel langer dalingen hoor..

12. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0

ja mijn dochter heeft er thuis nog gehad to ze een maand of 4 was.maar ik wil zeggen dat het er dan geen 10 ofzo per dag meer zyn

13. Babystew

Ik denk dat alle a terme baby's ook wel eens een daling hebben. Maar omdat ze het zelf netjes weer oppakken merk je daar niks van als ouders zijnde. Maar goed ook denk ik, anders maak je je erg ongerust. Was wel blij toen mijn dochter van de monitor mocht want hij stoorde ook veel. Heb geleerd naar haar zelf te kijken en niet naar de monitor. Maar dat komt vanzelf als je kindje ouder is inderdaad, zo jong is zo'n monitor natuurlijk erg noodzakelijk want dan pakken ze het soms niet zelf op.

14. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Dat is inderdaad zo. ze deed soms alarmen terwijl ze rustig wakker rond lag te kijken. Die monitor zegt inderdaad niet alles hoor.

Deel Deze Pagina