Seks: wanneer kon het weer?

Discussion in 'Na de bevalling' started by evenstar, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tja, we hadden er al snel weer zin in... :) ... maar dat ging dus niet, wat deed dat pijn! :( Dus dan maar lekker rommelen.

Maar is dat normaal? Ik had geeneens hechtingen, geen knip of scheur, niks.

Hoe lang duurde het bij jullie voor je weer echte seks kon hebben?

En euh, waarom ga ik melk sproeien bij onze pogingen tot lekker rommelen? Ligt dat aan het feit dat ik veel te veel melk heb, of is dat bij iedereen zo? Grrr. :x

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier na 4 weken (met knip en scheur)
    Melk sproeien doe ik nooit tijdesn sex eigenlijk.. bij mijn eerste zoontje ook nooit.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    't ging hier ook niet:(

4. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    We hebben het na 3 weken geprobeerd... ik schrok er van hoe erg het pijn deed :(

Ik had ook een retentieblaas na de bevalling, door zwelling vanbinnen, misschien dat het daar nog mee te maken heeft. Misschien moet ik toch even naar de dokter als het straks nogsteeds pijn doet.

En melk lek ik om de haverklap doordat ik veel teveel melk en veel stuwing heb, maar als je net bezig bent is het gewoon iets waar je EVEN niet mee bezig wilt zijn. Ik ben dan eventjes een momentje vrouw, en geen borstvoedende moeder, tenminste, in de ideale wereld :D

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    na 4 maanden. en bij mij begon de melk te sproeien bij alles;) en had maar net aan melk...

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier na 6 weken en toen ging het redelijk goed, niet helemaal pijnloos.

Melk sproeien heb ik niet echt gehad al had ik veel melk, maar mijn man vertelde achteraf wel een keer dat ie toch wat zoets had geproefd :D

Liefs!

7. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    Hier pas weer na 4 mnd. Had dan ook een knip + totaalruptuur.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Balen dat het nog pijnlijk en lastig is met de hyperlactatie Evenstar!

Hier heb ik wel de weeën en ontsluitingsfase meegemaakt. Maar toen een spoedkeizersnede gehad.

Na iets meer dan een week konden we dan ook aan de slag. Het was een week geweest, maar toen bleken mijn oude condooms verlopen te zijn ;). Het ging goed allemaal, en inmiddels zijn we ook van de condooms af want de Mirena spiraal zit er weer in.

Geen pijn hier dus met seks, maar nog wel in mijn bekken van de BI...

Succes nog met het herstel!

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Dank voor alle antwoorden! :)

Hihi, ja iets zoets proeven heeft mijn man dus ook wel eens gedaan.

Voor degenen die minder fortuinlijk waren, hadden jullie ook last met plassen? Ik heb namelijk een soort beurs gevoel net NA het plassen...

10. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Hier na 4 weken weer. Was gescheurd en hechtingen. Ik was zo ontzetten nerveus en gespannen maar ik heb niks naars gevoelt!

11. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    na 5 weken ging het weer prima, had een knip en hechtingen.

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier na een maand of 3 ivm totaalruptuur. Het is toch ook nog wel enkele maanden gevoelig geweest.
    Ik heb geen borstvoeding gegeven, dus daar kan ik je niet mee helpen..

13. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik had 20-30 hechtingen, ben 3x geknipt... Maar we hebben het van de week toch were gedaan. Deed daarna wel weer een beetje zeer... Maar vond het wel fijn om weer te doen...
    Allen die melk is wel irri! Ik ga dus vrijen net na het kolven en dan met bh aan :D

14. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

Jul 9, 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    wij hebben de 1ste poging al na 2 weken gedaan haha.. we waren er echt aan toe maar ik had 9 hechtingen door de knip en het ging echt nog niet deed teveel pijn!
    met 4 weken ging het weer "moeiteloos" maar moet wel zeggen, heb ook nu nog af en toe pijn erna aan het litteken.

en wat betreft het beurse gevoel na het plassen dat had ik ook ontzettend ik stelde het zolang mogelijk uit omdat het gewoon zo'n pijn deed na 3 weken zelfs nog.

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hier een week of 2 geleden pas (dus na 2.5 maand ongeveer).. had een knip en geloof 5 hechtingen.. Geheel pijnloos was het niet. Het is net alsof er wat voor zit zeg maar wat langzaam aan weggaat;) Lekker duidelijk haha.. Het lukt niet in één keer om het maar zo te zeggen:D

16. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hier na een week of 5/6, weet niet meer precies.Heb niet op kalender gezet........hahaha:D:D:D

Maar het ging goed en had geen pijn.

Plassen en beursgevoel, dit had ik best vrij lang, en zelfs nu nog af en toe.En niet alleen met plassen.

O ja, ik had wel 2 hechtingen.....hihihi

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ok, dus dat beursgevoel is niet vreemd en staat misschien los van seks. Nou dan gaan we het snel nog maar eens een keer proberen. :D

Maar goed, we moeten alsnog voorzichtig zijn, want er zit nog geen Mirena in. Ik heb helemaal geen zin in anticonceptie... maar het is gewoon wel verstandig he. :D

18. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Wow, respect met zoveel hechtingen, oei!!! Bravo :D

Ik snap het ook niet, ik ben er ZO goed vanaf gekomen, na een bevalling die qua ontsluiting een ware hel (rugweeen, doorleiden, weeenstorm) was, heb ik haar in de persfase in 6 minuutjes naar buiten gekieperd, zonder dat het ook maar een greintje pijn deed, had alleen een miniscuul schaafje bij de schaamlippen (dat fikte nogal bij het plassen maar was verder niet erg). ;)

Ok, ik had een inwendige zwelling waardoor ik dus niet kon plassen, maar dat is lang en breed weg! En zoals iemand hier ook zei, het is net of er 'iets' zit daar binnen. Vreemd! :(

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)

Dat gevoel heb ik ook! Ook daarom dat ik wat bang ben.

Het litteken is soms wat 'trekkerig', maar niet pijnlijk. Eigenlijk heb ik geen last meer, maar ben meer moe dan dat ik zin heb in seks!:D

20. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha dat was ik die dat zei:D Is dus niet zo raar haha

Share This Page