Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ik had zelf vanochtend weer een controle bij de gyn. Groei etc lag allemaal mooi op schema. Kindje ligt vooralsnog niet als sterrenkijker zoals grote zus, gelukkig, maar of ze nu echt al helemaal ingedaald lag heb ik niet zo duidelijk gevraagd en weet ik dus niet (echt, dat geheugen en binnen no time sta je gewoon alweer buiten en denk je 'dat had ik nog willen vragen!'). Ze vroeg of ik graag wilde dat ze een inwendig onderzoek zou doen en evt strippen, of toch nog een weekje afwachten. Heb voor volgende week gekozen, meer kans op succes dan of in de tussentijd toch al een spontane bevalling. Zo niet; dan volgende week proberen of strippen lukt en het hebben over een inleiding bij 41 wk. Het drukkende gevoel dat ik vooral 's avonds heb hoort in elk geval wel bij het steeds iets dieper indalen van het hoofdje zei ze, dus hopelijk is kleine uk zichzelf ook aan het klaarmaken voor het vinden van de uitgang!

Overigens vond gyn vanavond wel een goed tijdstip voor mij om te bevallen, ze heeft zelf dienst. Dus ze nam afscheid met 'tot vanavond!' Mijn moeder had het ook over 16 maart. Ik geloof niet dat we dat gaan redden :)

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja ik zal het laten weten. Ik moet er met een uurtje zijn.

Bruin bloed is oud bloed. Dus kan best zijn dat er wat verandert is vlak nadat ze je heeft gestript. Ik zou sowieso bellen. Dan weet je waar je op moet letten enzo. Dat is wel zo fijn voor je gemoedsrust :)

3. Rietje88

#1983 Rietje88, 16 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2016
    Gestript. Vier cm. Alles erg week. Vorige bevalling 5 cm tot kind op de borst in n half uur. M'n vriend heeft nu huisarrest.

4. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Dat lijkt me een fijn bericht Rietje! al 4 cm, spannend! Hopelijk geeft het strippen nog wat extra effect. Ik zou vriend inderdaad maar thuis houden dan als dat kan!!

Daar was ik dus wel nieuwsgierig naar geweest, of ik toch ongemerkt misschien ook al wat ontsluiting of in elk geval verweking zou hebben. Maar met strippen had ik ook nog niet zo'n haast om dat vandaag al te laten doen. Vorige keer 41 wk en ingeleid, nu ook een realistische kans dat ik overtijd ga lopen. Ik was een beetje bang dat nu al strippen alleen maar voor ongemakken zorgt die verder niets bijdragen aan een eerdere bevalling. Nu vraag ik me af of ik het toch had moeten laten doen haha.

5. Rietje88

M'n vorige bevalling was met 41 weken spontaan. Dus is nu ook wel erg vroeg. Maar! Ik had 2 en daar maakte ze zonder dat ik het voelde 4 van. Ik ben echt een klaaggraag wat pijn betreft. En het strippen viel me wat dat betreft reuze mee. Ik raad strippen wel aan om te proberen. Je kan altijd nog stop zeggen als je het te onprettig vind.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nou hier zit iemand compleet in de stress! Net een hartfilmpje laten maken ivm weinig beweging. Hebben ze met de echo gekeken word hij geschat op 10 pond!!!!! Tis me eerste hoe moet dat ooit met een tweede!

7. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Ik lees mee om me voor te bereiden op de bevalling en wil je even geruststellen. 9/10 pond is een flinke baby maar niet onmogelijk. Ben zelf bevallen van een ventje van ruim 9 pond en dankzij het spek 'glibberde' hij er zo uit 😉

Je lichaam kan dit, er is ruimte. Mijn beste tip is laat je jezelf en je lichaam niet opjagen tijdens de ontsluiting. Het past, het lukt en zal allemaal meevallen.

Dikke knuffel 😘😘

8. life

life Niet meer actief

Lilou nou laat dan maar lekker opgang komen haha ben benieuwd of ze gelijk gaan hebben!

Rietje zo dan! Dat is even een stap vooruit!! Lekker al 4 cm zeg dat is mooi meegenomen! Doet het strippen bij jou al wat?

Flowertje dat kan ik me voorstellen zeg maar dat hoeft toch niets te zeggen over hoe de bevalling gaat lopen?

Hier is het fiks aan het rommelen... 1 uur lang iedere 10 min een voorwee noem ik het maar ze doen best pijn maar de pijntjes worden niet heftiger. Daarna werd heg zo nu en dan korter. We zijn lekker de stad in gegaan in de hoop dat het doorzet maar lijkt erop dat het minder word wua tijd maar de pijn ineens meer. We gaan gewoon even soort van timen om te kihken hoelang er nou tussen zit. Nog niet echt het idee dat het een begin is al vind ik het wel al best pijn doen...

9. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Life, ik heb helemaal geen verstand van strippen enzo. Ik zou het nog even afwachten en mocht het aanhouden de vk bellen. Dan hoor je het vanzelf.

Lilou, fijn dat alles in orde was met je kleine.

Rietje, dat klinkt goed, en ook best spannend! Je vorige bevalling ging dan wel echt supersnel zeg. Bind je vrien maar goed vast;)

Pff ik begrijp dat het even schrikken is, flowertje. Maar het is niet onmogelijk hoor. En daarnaast hoeft de schatting helemaal niet exact te kloppen.

Vanmorgen bij de anesthesist geweest. Voor 5 minuten heen en weer naar het ziekenhuis, wat een onzin:x
    Maar wel even lekker geshopt, dat maakte een hoop goed. Vrijdag een afspraak met de gyn die mijn ks gaat doen. Heb haar nog nooit ontmoet, hoop dat het een prettig iemand is.

10. flowertje36

Oh het zou vast passen maar niet aan mij besteed. Vrijdag naar ziekenhuis voor gesprek met gyn en nieuwe metingen.

11. flowertje36

#1991 flowertje36, 16 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2016
    En ik draag nu een kind van 10 pond hè! Ik ben er nog niet! Wat als de baby nog 1 week blijft zitten. Sorry maar misschien dat sommigen me nu een zeikerd vinden. Maar zo denk ik er op dit moment over.

Ik had altijd het beeld van een lief klein baby'tje in mijn hoofd. Nou dan donder je wel even van een wolk hoor als je hoort dat het nu al 10 pond is!

12. life

life Niet meer actief

Wacht even rustig de volgende meting af. De metingen wijken vaak behoorlijk af.
    Met me zoontje kreeg ik echt op me flikker hij was veeeeel ste klein! Toch mog een mooie 6 ponder met 38 weken op de wereld gezet. Zo klein was hijniet.
    En ook een 9 of 10 ponder is lief klein en schattig hoor!! Adem in en uit komt vast wel goed😊

Hoe zal het met rietje gaan?

13. flowertje36

Ik wacht rustig af. Maar hoe kan een echo apparaat afwijken ??

14. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Omdat ze het gewicht inschatten op basis van de grootte van het buikje en ik dacht bovenbeen. Bij mijn dochter zaten ze er ook naast, maar dan lager.

Mijn dochter was 3900 gram met geboorte, nog geen 8 pond. Maar zij kon er ook bijna niet uit. Lag niet aan haar maar juist aan mijn bouw. En zo kan een andere vrouw juist weer met gemak een kindje van 10 pond baren. Van te voren kun je er denk ook niets over zeggen, het is je eerste kindje.

Ik begrijp wel dat het je een beetje naar de keel grijpt hoor. Mijn kindje werd met 37,5 week al 3780 gram geschat, daar kreeg ik het ook behoorlijk benauwd van ivm vorige bevalling.
    Hopelijk kun je wat gerustgesteld worden door de gyn of iets afspreken.

15. flowertje36

Maat als ze dan de afmeting pakken van buikje en bovenbeen kan er toch weinig mis gaan ? Bedoel ze meten niet 3 cm buiten de lijnen ofzo ...
    Kan het nu ook nog zijn dat een paar mm al verschil kan geven.

16. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    #1996 Wilsy, 16 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
    Mijn dochter heeft in verhouding korte beentjes. Ze droeg al maat 62 shirtjes terwijl ze nog maat 50 broekjes droeg. Daarom hadden ze haar veel kleiner geschat dat ze uiteindelijk was.
    Mijn gyn zei vorige dat ze er tot ongeveer 20% naast kunnen zitten. Op 4500 gram is dat toch 900 gram, en dat scheelt al een hoop.

Ok sorry, 5000 gram en 1000 gram in plaats van 4500 en 900;)

17. Rietje88

Flower. Hoe het bevallen gaat hangt af van jouw breedte en vooral de schoudertjes. Daarbij heb ik ook redelijk vaak op het forum voorbij zien komen dat ze er gewoon een kilo naast zaten. Ik snap dat je er nerveus van word. Zou ik ook zijn. Maar het is niet alles zeggend.

Hoe gaat het met je harde buiken life?

Bij mij rommelt het wat. Erg onregelmatige pijn. Maar wel vervelender dan tot nu toe. Wilde ff n dutje doen. Maar kan geen oog dicht doen zo. Hoop dat het vannacht losbarst.

18. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeden avond dames,

Rietje: ik hoop dat het doorzet voor je, die 4cm was al een heel eind de goede weg op..

Life: hoe gaat het met je rommelende buik?? Zit er inmiddels wat meer regelmaat in??

Flowertje: ik zou me niet te druk maken om het gewicht, ze laten je echt niet onnodig doorlopen als het echt te groot zou zijn, het is een schatting. Plus dat een wat voller kindje ook heel schattig is hoor:)

Wilsy: lekker geshopt en goedgekeurd door de anesthist, 2 vliegen in 1klap, ben je er bijna klaar voor??

Hier vandaag een fijn dagje, nagelstyliste, buiten in t zonnetje met onze zoon omgrutten, even de stad in met onze dochter voor nieuwe schoenen en nu moe maar voldaan op de bank. Elke dag dat ik onze dochter in de klas breng kijken ze me vol verbazing aan dat ik nog steeds rondhobbel;)
    Ik hoop zo dat ik vrijdag te strippen ben:)

Lieve dames fijne avond allemaal

19. life

life Niet meer actief

Flowertje. Als je een kindje heb met lange beentjes dan kan het gord zijn dat de meting heel wat hoger ligt als je kindje is. Wacht eerdt rustig de volgendr echo af ze kunnen het zo goed mis hebben en je helemaal in stress laten zitten! Hier ook paniek omdat me kindje te klein zo zijn..

Rietje. Hier gaat het eigenlijk k*t doet echt zeer en heb nu pas dat het wat pijnlijker kan worden maar nog steeds 10 min... Ongeveer heb ze nog niet getimed. Net ineens bloedverlies en weet eigenlijk niet of dit nu nog zo laat kan door het strippen.
    Gister ook bij mij beetje rommelen en nu stuk heftiger dus wie weet?! Hoop het wel voor je is je gegunt!

Ingieetje zie bericht riertje haha.
    Haha kan me voorstellen ze willen natuurlijk ook dat je eens niet komt en na een week met baby erbij haha!!

20. life

life Niet meer actief

Lijkt erop dat het begonnen is! Al ben ik er nog niet zeker van maar ze worden steeds korter op mekaar en zit nu al eventjes op iedere 5 min een vervelende weee.
    Ik ga nog even kijken of ze op 5 min blijven dan ga ik maar even bellen

Deel Deze Pagina