Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tikigo, van harte gefeliciteerd! Wat een leuke naam! Geniet ervan.

@Dennenboom, dan ik weer een jongetje denk ik, want onderste 2/3e alleen maar meisjes zal toch niet...?!

2. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    #342 Valerica, 11 feb 2016
    Laatst bewerkt: 11 feb 2016
    Ok even een kort verslagje:
    9e smiddags naar vk waarbij strippen niet kon. Ivm mijn zorgen met minder leven toch naar zkh voor ctg. Daar gekozen voor inleiding met ballonkatheter. Het inbrengen deed heel veel pijn
    Omdat ze niet hoed bij de bmm konden komen, wel zeker 3x met hand geprobeerd en toen nog 10 keer met eendenbek. Goed die zat erin maar snachts is hij eruit gehaald omdat valerie een lage hartslag kreeg. Die ochtend dus door gynaecoloog besloten tot keizersnede. Vond dat heel eng maar gelukkig is dat allemaal zonder complicaties verlopen. Dadelijk voor eerst uit bed. Oja en ze heeft al 4x aan de borst gedronken. Nick was idd gebaseerd op haar naam terwijl ik niet eens wist dat ze een meisje zou zijn. Voorgevoel ofzo? Hihi. Punky16 en Nic proficiat!! Rest van de dames toi toi toi!

3. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Valerica, klinkt vervelend dat het niet zo makkelijk ging. Gelukkig kunnen jullie nu van haar genieten!

@ allemaal babys wat fijn. Kan het even niet meer volgen sorry iedereen van harte met jullie nieuwe gezinsleden!

Hier vanmiddag naar de gyn en een ctg. Zal wel niks uitkomen. Gister een soort van valse start gehad. Een enkele voorwee. Stelde niet veel voor. Begin steeds meer last van mijn bekken/heupen te krijgen

4. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18
    Tikigo; gefeliciteerd!!

Even kijken of het vandaag ook zoveel baby's worden geboren👏🏻👏🏻

5. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat een bevalling valerica.. Pittig! Nu lekker genieten :)

@marloes.. Is er een reden dat je nu al ctgs en echo's hebt?
    succes in ieder geval :)

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Anonymous, en hebben de krampen doorgezet?

@Nic, oh die naweeën ja, daar zie ik ook niet bepaald naar uit... heb je een beetje kunnen dommelen tijdens het voeden, dat je toch nog wat rust hebt meegekregen? Of nog helemaal hyper van de bevalling?

@Majo, toch leuk iemand die dezelfde uitgerekende datum heeft en die ook liever niet wilde bevallen op 9 februari! Ik vind de 16e prima, dus stel voor dat we die dag gewoon allebei bevallen :)

@Dennenboom, blijft spannend dus bij jou.. hoop voor jou dat alles nog goed is en je niet ineens medisch wordt..!

@Sanne, welkom!

@Valerica, wat grappig van je nickname! Dat klinkt niet fijn zeg, dalende hartslag enzo.. maar gelukkig is het allemaal goed gegaan. En wat fijn dat ze al goed aan de borst wil drinken!

Hier gisteravond wel wat krampen, maar niet echt weeën. Voelde me ook alsof mijn eten niet goed gevallen was, dus duurde lang voordat ik in slaap viel. En helaas werd toen om 3 uur ons jongste zoontje wakker omdat zijn knuffel uit bed gevallen was.. Vandaag nog wat boodschapjes gedaan en nu staat de pastasaus te pruttelen zodat we komende maand in elk geval ons wekelijkse avondje spaghetti bolognese kunnen doen ;)

7. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Spannend zeg voor iedereen!
    Bij mij heeft het niet doorgezet, dus mijn hoop is gevestigd op strippen morgen. Ik lees dat dit weinig helpt bij je eerste kindje. Heeft iemand hier wel een goede ervaring mee?

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Anonymous: succes met strippen morgen. Ben hier ook wel benieuwd naar.
    Bij mij gaan ze de 17e strippen.
    Als het er dan nog niet is. ;) heb nu al bijna 2 weken voorweeën. En andere gekkigheden erbij gekregen.
    Kleine ligt al volledig ingedaald en vast.
    Dus ik ben der wel klaar voor :)

9. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    @anonymous
    Wat de Vk hier zei was dat bij 1/3 de bevalling op gang komt (maar dan moet je er al tegenaan zitten
    Bij weer 1/3 zorgt het in ieder geval voor iets neer ontsluiting
    En bij weer 1/3 doet t niks..

Strippen kan alleen vanaf 1 cm ontsluiting . Bij een volgende zwangerschap heb je vaak al eerder/sneller wat ontsluiting .. Waardoor strippen sneller lukt..
    Dus tis helemaal afhankelijk of je al ontsluiting hebt.. Afwachten maar

10. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    @denneboom, ik beval in duitsland het is hier normaal elke week een ctg en inwendig onderzoek.

Alles was al mooi verweekt zei de gyn, dat is een goed teken maar zegt helaas niks over hoe lang het nog duurt. We wachten maar weer af

11. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Bedankt voor de informatie. 1/3 klinkt nog redelijk hoopgevend. Ik heb sinds 34 weken harde buiken (we dachten een aantal keren dat het zou beginnen, dus ook aan de ctg gelegen), met 36 weken voorweeen en een halve centimeter ontsluiting, daarna is het niet meer gemeten, maar is het constant onrustig met veel voorweeen en af en toe een tijdje echte weeën. Dus ik hoop echt wel dat ik al wat ontsluiting heb en het strippen het laatste zetje is.

Marloes: wel fijn dat je iedere week aan de ctg mag toch? Dat is wel geruststellend en je hebt weer wat extra informatie.

Denneboom: ik duim voor je dat het snel gaat gebeuren. Nu is het wel tijd voor ons :)

12. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Anonymous, hoe laat moet je er morgen zijn? Wie weet ben jij 1 derde waarbij het wel verder helpt.

Oh ja hoor is zeker niks mis mee allen had die beste man vorige week niet moeten zeggen dat het al bijna zover was. Allemaal spanning voor niks. Zul je zien nu het eigenlijk niet zo goed past dat het juist gebeurt.

Ik ga ook eigenlijk iedere avond naar bed met het idee wie weet gebeurt er vannacht wat... hebben jullie dat ook?

Anonymous en denneboom, snel baby's voor julkie zou mooi zijn!

13. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Dat snap ik wel inderdaad marloes, dan heb je hoop en zit je alleen maar meer in de spanning. Nu maar hopen dat het tot uiterlijk 40 weken gaat duren voor je. Ik hoop inderdaad ook iedere nacht wakker te worden met weeën, of dat m'n vliezen gebroken zijn. Dat lijkt toch wel de meest voorkomende start te zijn als je dit forum leest.
    Er komt een dag binnenkort dat het echt gaat beginnen!

Ik heb morgen om 11:30 m'n afspraak, dus ik hoop dat ik aan het einde van de dag m'n vriend mag bellen om naar huis te komen ;)

14. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Ik gebruik een beetje teveel "hoop" in m'n antwoord.. Sorry haha

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik hoop het ook voor je Anonymous!! Zal voor je duimen morgen!

Hier ga ik eigenlijk nooit naar bed met die gedachte haha. Vorige keer begon het voor ik ging slapen dus ik denk nu weer :) maar je weet het natuurlijk helemaal niet... Ik probeer juist nu nog even te genieten van het met zijn 3tjes zijn, dat werkt voor mij beter dan alvast te gaan zitten zenuwen voor de bevalling :) dat kan dadelijk altijd nog zodra t begint haha...

16. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha anonymous ik HOOP het ook! Voor iedereen!

Goed van je majo!

17. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Dag dames,

Ik zie dat er alweer een aantal baby'tjes geboren zijn! Van harte gefeliciteerd dames!

Ons meisje is alweer een dikke week oud ze doet het zo ontzettend goed mijn bv is super opgang gekomen en het voelt allemaal al zo vertrouwd... Ik leef echt op een enorme roze wolk en de "heftige" bevalling heb ik maar snel achter mij gelaten want heb er echt iets prachtigs voor terug gekregen wat voor mij onbetaalbaar is!

En wat gun ik het de dames zo erg die nog aan het wachten zijn... Kan begrijpen dat de baby's wel hard mogen komen! Alvast heel veel succes gewenst en daarna vooral heel erg genieten van de kraamperiode!!! (mijn kraamweek zit er helaas alweer op)

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat fijn te lezen, kuzzie!

19. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen kuzzie.. Heerlijk!

Anonymous; geeft niks met je Hoop haha..
    Ik hoop ook veel.. Dat gerommel met voorweeen zal vast wel iets gedaan hebben qua ontsluiting.. Ben benieuwd..
    Ik ben nu alweer een uurtje wakker, geplaagd door zenuwen.. Zwaar irritant..

@marloes; wel fijn die controles. In Duitsland is het sowieso toch dat ze geen verloskundigen hebben .. Tenminste geen thuisbevallingen begreep ik en dat je de kraamtijd in t zkh blijft .. Of is dat per regio nog weer verschillend.. Ik hoop voor jou dat het ook biet zo lang hoeft te duren.. Het is vooral de onzekerheid he

20. Naomitje

Naomitje Lid

5 jun 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halloo iedereen!
    Ik kom met het nieuws dat mijn meisje geboren is! Geboren op vrijdag 5 februari om 13u05 , 3,100 kg en 50 cm 😊 het is een schat van een baby een hele flinke! 😃 ze is super.. X

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,8 KB
      Weergaven:
      3

Deel Deze Pagina