Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Balen dat je zoveel last hebt van bekkeninstabiliteit Dennenboom! Klinkt erg pijnlijk ook. Verwachten ze dat dat na de bevalling (zo goed als) meteen over is of kan je er daarna ook nog last van blijven houden?

Wat grappig dat ze al konden zien dat jullie kleine haar heeft! Had je een 3D echo dat ze dat konden zien?

Ik ben ook zo nieuwsgierig naar hoe onze kleine man eruit ziet. Mijn vriend is half Surinaams, half Indonees en ik ben zelf Nederlands. Dus ik ben ook heel benieuwd hoeveel we van vaders kenmerken terug gaan zien.

Vandaag gebruikt hij mijn blaas af en toe als knijpspeeltje geloof ik. Geen prettig gevoel haha..

2. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    @keke91: dan zal jullie kindje ook wel haar hebben toch? Ik hoop er ook op, maar heb het nog niet bevestigd gekregen.

Vandaag heb ik heel veel steken.. Herkenbaar voor iemand?

3. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze zagen t op een gewone groeiecho.. De echoscopiste attendeerde ons erop en idd daar zag je t zitten..
    Jullie kindje heeft vast ook haar dan.

Wat betreft mijn bekkenklachten.. Die zullen er straks ook nog zijn.. Zo gauw als t kan is he tijd voor trainen van buik en rugspieren zodat die mijn bekken weer in balans kunnen houden.. Mijn banden blijven altijd zwak punt; door die hypermobiliteit.. Dat betekent dat e banden van nature al slap zijn, maar door de hormonen is het nu extreem plus dat mijn buikspieren die het normaal opvangen knock-out zijn.
    Ik moet ook in niet zwangere toestand ervoor zorgen dat mijn rug/buikspieren goed sterk zijn zodat ik geen klachten krijg van rug/bekken/schouders.. Pijnlijk is het maar het gekke is wel dat je aan de basis-pijn went; alleen die uitschieters zijn om door de grond te zakken..

Waar voel jij steken dan anonymous1223?
    Ik voel af en toe wel wat steken van binnen onderin.. Weet niet wat dat is en af en toe voel ik flink druk onderin.. Dan stel ik me voor dat de baby een handstand doet op zijn hoofd haha..
    Ik heb sinds gisteren wel dat als ik op mijn rug gaat liggen, er ineens veel pijn onderin mijn rug komt.. Draai ik op mijn zij is t weer over.. Lijkt of t kleintje op een zenuw drukt dan.. Tis ook alleen rechts en daar ligt hij ook..

Weten jullie trouwens of t jongen/meisje wordt?

4. Valerica

Valerica Actief lid

26 mei 2015
    127
    0
    0
    Verpleegkundige
    @steken Af en toe voel ik die ook wel ja maar er zit echt geen regelmaat ofzo in, voel het voor namelijk savonds. Ook al paar keer krampen gehad die zo'n 30 sec duurden en een zwaar gevoel onderin. Ik ben dus wel benieuwd of de beeb vrijdag bij controle wel is ingedaald.

@spanning Ja ben ook zeker benieuwd wanneer hier maar vooral ook in het feb groepje waar ik meeschrijf de 1e baby wordt geboren sowieso 1 vandaag of morgen.

@geslacht Bij ons een verassing!

5. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ja ik denk ook haast wel dat de kleine van ons haar heeft maar ze heeft er nooit wat over gezegd eigenlijk. Gewoon afwachten maar dus ;)

Wat rot dat het altijd een zwak punt blijft Dennenboom. Wel fijn dat je toch een beetje 'went' aan de pijn.

Ik heb ook een paar dagen hele nare steken gehad waarbij ik ook het gevoel had dat ik nogal moeilijk liep, bij de controle daarop was die dan ook ingedaald. Dus misschien dat het bij jou ook de indaling is?

Wij krijgen een jongetje trouwens :)

6. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    keke leuk je krijgt een halfbloedje, zal vast wel iets donkers in zitten van je vriend!, vind dat altijd zo mooi :) ben zelf indisch en me vriend en ex zijn blank en ondanks dat mijn kids niet heel donker zijn zie je wel dat ze een tintje hebben, de oudste net iets meer dan de jongste...

punky ga je ook een stuitbevalling doen? of ga je nog een draaipoging oid proberen?...mijn 1te lag ook in stuit en na een draaipging toch gekozen voor een keizersnede..
    hoop voor jou dat de beeb misschien nog uit zich zelf gaat draaien

ook ik heb die steken, maar dan vooral in mijn schaambeen gedeeltje en onderin, maar heb ook vanaf de 20ste week al last van mijn schaambeen, bekkeninstabileit. Nu voelt t vooral alsof er heel hard op gedrukt word.

Hier krijgen we een meid, bij 16 weken met een pretecho gezien ik was ook al zo zeker ervan dat het een meisje zou zijn dat ik al voor de echo een baby jurkje gekocht had en meegenomen haha, voor me vriend even wennen die had graag een jongen gewild, maar nu is ie toch helemaal om en super blij :), hele kamertje is al roze!!

Vandaag bij de gynacoloog geweest, en de beeb schijnt lekker uitgestekt in mijn buik te liggen, ik heb een korte romp dus al nie te veel ruimte, en ze is iets groter dan gemiddeld, maar maakt niet zoveel uit omdat ik toch een keizersnede krijg. Maar dat voel ik zelf erg goed! billen liggen helemaal hoog, hoofdje ligt helemaal beneden ingedaald. Maar...nog 12 dagen gaat t gebeuren haha, nog steeds denk ik dat ze eerder gaat komen, we zullen zien.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Pff jeetje wat heb ik een geluk als ik het zo lees... Mijn zwangerschap verloopt zo goed als klachtenvrij. Ja, ik heb graves en sta onder controle bij de gynaecoloog en rond 25 weken liep hij terug in groei (tot p3) waardoor ik wekelijks moest komen en ctg's moest maken maar nu weer helemaal bijgetrokken tot net iets boven gemiddeld gelukkig.

Die van ons is ook maar half Nederlands. Mijn man is Macedonisch, maar dat zie je niet echt haha, ja in de zomer als hij heel erg bruin is zie je wel dat hij niet nederlands is. Mijn zoontje is helemaal blank, maar wel met donker haar en lange donkere wimpers, wel blauwe ogen...

Hier ook steken en pijntjes, voorweeen ook regelmatig.. maar ik denk dat het hier pas valentijsdag wordt, de 11e uitgerekend eigenlijk. Wij verwachten nog een zoontje! Ben zooo benieuwd haha, in mijn hoofd ziet hij er hetzelfde uit als zijn broer maar die kans is natuurlijk maar heel klein :)...

8. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat betreft indalen; ben benieuwd donderdag weer controle.. Vandaag rommelt t wel een beetje qua harde buiken..

Wat betreft geslacht; hier is het ook een verassing..

Leuk die knappe halfbloedjes..
    Zelf ben ik heel bleek, gelukkig heeft zoonlief mijn mans huid en hij bruint snel.. En donker haar, lange wimpers .. Wel weer mijn blauwe ogen.. Knap kind hihi.. Ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien

9. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Leuk al die halfbloedjes! dat zijn vaak de mooiste kindjes.

Wij krijgen een meisje! Ze is al een aantal weken ingedaald, maar het lijkt nu ook echt alsof ze echt lager ligt. Op welke data zijn jullie uitgerekend? Ik 4 februari. Zo raar dat die datum er al bijna is, het is zo snel gegaan.

10. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!
    @punky ik hoop dat de kleine besluit om nog te draaien. Wat ga je anders doen? Lijkt me een moeilijk besluit....

@dennenboom vervelend van je bekkenist zeg. Hopelijk komt de kleine snel en wil het herstel vlotten voor je!

@keke ben ook wel benieuwd wat je straks van de papa herkent in de kleine...

Spannend allemaal, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe hij of zij bij ons eruit ziet... Vandaag een mindere dag hier, gisteren mijn paard,laten lopen aan de lijn maar denk toch net teveel. Kon de trap niet op of af en hoesten deed zelfs in mijn schaambotje pijn
    Ik heb donderdag weer controle bij de verloskundige!

11. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Tjeck morgen ook 37 weken hahah
    Hier het tweede kindje, ook lastigere zwangerschap maar niks te klagen alleen wat sneller moe en meer harde buiken maar dat komt omdat hier nog een meisje rond loopt van twee ;)
    Ben benieuwd hoelang ik nog mag dragen. Bij de eerste 2 dagen te laat.. Dus eerder dan 40 weken schat ik nu ook niet, maar je weet t nooit.

12. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammarjon, tikigo: zowel de vk als de gyn hebben een draaipoging gedaan, maar meneer ligt prima en is geen cm bewogen. Dus nu een stuitbevalling.
    Ik ben al twee keer bevallen, en beide bevallingen verliepen vlot en zonder complicaties dus geen enkele reden om te kiezen voor een keizersnee. wel verplicht in het ziekenhuis bevallen en na twee thuisbevallingen baal ik daar wel van. Ik zie er ook wel tegenop. Mijn tweede bevalling duurde vanaf het breken van de vliezen twee uur, dus manlief en ik zijn nu alle opties aan het bespreken, werk aan het plannen en alternatief vervoer aan het regelen. Thuis bevallen is echt zoveel minder gedoe :)

Ik merk ook wel dat mijn bekken begint te verweken. Bewegen gaat wat minder soepel, staan gaat niet lang en lopen gaat op een slakkentempo :) Gelukkig geen pijn.

Dennenboom: dat lijkt me idd balen, dat je zo aan huis gekluisterd bent. Langleve internetshoppen :)

13. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ja ik hoop dat hij mijn vriend z'n mooie krulletjes krijgt. Ik heb zelf erg stijl, lang en (helaas) dun haar en mijn vriend heeft echt van die stugge afro krullen. Ik ben dus ook wel heel benieuwd hoe dat gemixt gaat worden haha!

Ik ben 2 februari uitgerekend, bijna even ver als jou dus Anonymous. Inderdaad erg raar dat dat al over 2 weken is!

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier donderdag 37 weken. Ik hoop juist dat de kleine nog even blijft zitten. Vorige keren met 39.6 & 40.0 bevallen en dat was prima. We zijn er ook nog niet echt klaar voor. Jongste gaat vandaag naar zijn nieuwe kamer en ontwerp voor geboortekaartjes wordt ook pas eind van de week verwacht...

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    @nic25 grappig mijn zoontje is van 11 oktober 2013, geboren 40+2 en nu ook overmorgen 37 weken. Lopen we bijna gelijk ;).

Ik hoop dat hij nog even blijft zitten. Wel leuk om zo te zien wanneer wie gaat bevallen binnenkort :).

16. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Hahaha das idd grappig majo. Ik krijg er weer een meisje bij. Nu had ik een afspraak in t ziekenhuis afgelopen donderdag en toen ineens een hoge bloeddruk.. Altijd laag of te laag gehad. Maandag ctg gehad en alles was weer prima. Nu vrijdag weer controle en vooraf ctg maar ben er nu wat geruster op. Vorige was alles nieuw debk dat dat de trigger was voor mijn bloeddruk.
    Ik merk vandaag heeel blij te zijn de 37 weken gehaald te hebben. Zo van yes het is gelukt! Maar mag van mij nog wel FF duren. Vind t getrappel zo fijn. Maar tegelijk heb ik ook enorme last van mijn rug ik weet niet hoelang ik dat nog blijf volhouden. Maar nu wint t getrappel nog ;)
    Zullen we een lijst maken wie welke datum heeft om de 40 weken te halen of is daar geen interesse voor. Mijn datum is woensdag 10 februari. En nu vrjdag 22 januari controle afspraak. Ik ben namelijk nu heel slecht in onthouden en terug lezen heb ik eerlijk gezegd niet zo veel zin in hahaha. Ben ook benieuwd wie de eerste van deze groep aan de beurt is!

17. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Leuk al die halfbloedjes, wij krijgen een Hollandse meid, inmiddels 37w6d (ook mijn banner klopt niet helemaal) ben ook 4 februari uitgerekend.

Nou ik heb een mooie zwangerschap gehad met weinig klachten en ongemakken, tot nu toe gaat alles ook nog steeds super. De gehele zwangerschap mijn bloeddruk super mooi geweest en de baby groeit volgens de boekjes hopelijk morgen ook alles weer goed bij de controle van de vk.
    Maar ik ben er wel klaar mee,, laat haar maar komen! Mijn man is ook erg nieuwsgierig en is er ook helemaal klaar voor ook omdat ik sinds een week behoorlijke hormonale stemmingswisselingen heb een hij mij nu niet altijd even lief meer vind :$

Maar daar in tegen nog niks van een nadere bevalling, gisteravond wel een raar drukkend gevoel van onderen net alsof er een volle tampon half uitzakt. Maar na een aantal uurtjes is dit gevoel ook weer weg gezakt en heb ik een heerlijke rustige nacht gehad.

18. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nic25; zo'n lijstje lijkt en goed.. Je ziet door de bomen t bos niet meer haha.. Heb even snel op de telefoon wat gemaakt.. Check maar Eden of t klopt:

Keke91 .. Jongen .. 2 februari
    Tikigo.. ? .. 3 februari
    Punky16 .. .?... 3 februari
    Anonymous1223 ..Meisje .. 4 feb
    Kuzzie1986 .. Meisje .. 4 februari
    Dennenboom ..verassing.. 6 februari
    Mamarjon .. Meisje .. 7 februari
    Valerica .. Verassing .. 7 februari
    Debbie91 .. Jongen.. 8 februari
    Nic25 .. Meisje .. 10 februari
    Majo1983 .. Jongen .. 11 februari
    Jessie80 .. ? .. 11 februari

19. Naomitje

Naomitje Lid

5 jun 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik sluit mij aan, vandaag 37 weken en 1 dag :)
    Had deze ochtend erge steken in gans mijn onderbuik, soort menstruatiepijn en m'n darmen zijn ook aan het rommelen: krampen!:( gisterenavond soms felle pijn daar vanonder..
    Vraag me af of het nog lang zal duren?

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Keke91 .. Jongen .. 2 februari
    Tikigo .. ? .. 3 februari
    Punky16 .. .?... 3 februari
    Anonymous1223 ..Meisje .. 4 februari
    Kuzzie1986 .. Meisje .. 4 februari
    Dennenboom ..Verrassing.. 6 februari
    Mamarjon .. Meisje .. 7 februari
    Valerica .. Verrassing .. 7 februari
    Debbie91 .. Jongen.. 8 februari
    Naomitje .. ? .. 9 februari
    Nic25 .. Meisje .. 10 februari
    Majo1983 .. Jongen .. 11 februari
    Jessie80 .. Verrassing .. 11 februari

Bij ons is het ook een verrassing (met dubbel r ;))....

Deel Deze Pagina