Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussion in 'De bevalling' started by Anonymous1223, Jan 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eiffel

Eiffel Actief lid

May 22, 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het scheelt trouwens ook heel veel, 1e of 2e kindje. Bij mijn eerste durfde ik echt niet en was ik zwaar in de ontkenning, had op het einde nergens last van. Nu ben ik juist zooo nieuwsgierig!! Hoe zou ze er uit zien? Hoe zou ze zijn? Hoe reageert grote zus? Spannend!

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja of de vergelijking dat je veel zin hebt om naar de spaanse kust te gaan. Maar bang bent om te vliegen of geen zin hebt in de lange autorit :p

Ik had ook bij mijn vorige zwangerschap dat ik het allemaal echt dood eng vond. Nu weet ik hoe het is om moeder te zijn en dan is idd toch echt anders. Maar je weet ook inmiddels hoe een bevalling voelt :p Ergens ben ik alleen al wat betreft de bevalling blij als het in het verleden en niet in het verschiet ligt :p

Maar ik vind het ook nog wel fijn om nu nog niet elke 3 uur incl snachts te hoeven voeden. Hoe nieuwsgierig ik ook ben.

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Ik heb dat dus totaal niet! Ik ben zó nieuwsgierig (en er klaar mee, maar dat terzijde) dat ik het niet eens echt heel spannend vind. Dat was eerst wel zo, maar sinds afgelopen maandag sta ik er heel nuchter in. Misschien veranderd dat nog wel als het echt is begonnen :D

4. Eiffel

Eiffel Actief lid

May 22, 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep de nachten hèhè.. Ondanks dat ik nu wel eens hele slechte nachten heb.. Weet ik wat mij te wachten staat lol.. Vandaar mijn hele goede humeur na een goede nachtrust nu! Ml is nog helemaal niet gewend dus die gaat ff afzien och germ. Plus baby pluis (zo noemen we haar) is vooral vanaf 23.00 u heerlijk actief, al maanden, dus ik maak mijn borst al nat!!

5. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    T komt bij mij denk ik ook wel omdat ik maart echt een veel leukere maand vind dan februari. Ik heb echt een hekel aan februari. Vandaar dus dat 'wachten op het mooie weer op vakantie', dat is bij mij het wachten op de maand maart. ;) Stom eigenlijk he?!

Verder ben ik ook niet bang voor de bevalling e.d. Terwijl ik dat volgens velen wel zou moeten zijn. Maar kan me voorstellen dat als je het al eens hebt meegemaakt, je exáct weet waar je bang voor moet zijn... *help*

6. Rietje88

Ja de nachten zijn zo pittig. Ik ben iemand die heel lang nodig heeft om in slaap te komen. Dus de eerste dagen was ik full time wakker. Dan zit die klok zo te tikken tot het tijd is voor de volgende voeding. Na een paar dagen viel ik een keer in slaap en was ik niet meer wakker te krijgen om te voeden. Gelukkig helemaal goed gekomen met power voeden overdag.

@ Milou. Als je kindje toch nog in februari geboren word dan is dat voor jou voortaan de mooiste maand ;) Angst voor de bevalling was de vorige keer voornamelijk om het onbekende, en om sommige verhalen die je zo nu en dan te zien krijgt. Nu is het meer van als die trein gaat reiden dan stopt die niet tot hij bij het juiste station is. En mijn eerste bevalling ging zo goed dat ik me wel eens af vraag of ik de tweede keer net zo veel geluk zal hebben. Ook zou het erg fijn zijn als vl en de vk op tijd zijn :p

7. Rietje88

p.s. De oudste was savonds en snachts ook heel druk in de buik. Maar na 2 weken sliep hij snachts door ;)

8. Eiffel

Eiffel Actief lid

May 22, 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vooral benieuwd hoe de bevalling deze keer start, vorige keer gebroken vliezen waarna er niks gebeurde en uiteindelijk na 48 u ingeleid. Is toch heel anders. Nu heb ik al weken allerlei soorten voorweeen. Daardoor dacht ik, nou zou mooi zijn wanneer het zo begint! Maar inmiddels denk ik serieus weer dat het tot de 40 weken zal duren. Scheelt wel om zo te denken, ga nog gewoon op pad en zo.. Vandaag ook pas de klossen er onder, en vanavond eens een zeiltje eronder. Toch vind ik die voorweeen lastig omdat ze soms om de 5 minuten komen. Ik denk dan nou ze doen geen echte pijn dus lekker slapen.. Maar dan denk ik wel eens.. Wat als het wel zo begint lol

9. Eiffel

Eiffel Actief lid

May 22, 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh hulde!! Duurde bij ons bijna 2! Jaar.. We hadden n kleintje

10. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

Oct 24, 2013
    434
    1
    16
    Oh hey, wat een hoop spannende verhalen! Wiehhh! Ik herken veel.

Ik ben zo klaar met de rugpijn. Mijn god. Slaap er echt rot door. Mijn baarmoeder ligt iets naar achter waardoor mijn buik wat minder uitsteekt maar ik dus wel sneller rugpijn heb. Grote kans op rug weeën...jeeeej, NOT.

Aapje, ik hoop dat het doorzet!

Ik moest overigens hard lachen over 29 februari. Ik ben niet de enige met die angst dus, haha. Mijn moeder houdt me voor de gek, die roept al vanaf het begin dat het de 29e wordt.

11. Rietje88

Toch liever 29 februari dan 1 april :p Zou je dan met 29 februari ook levenslang kinderbijslag krijgen? Haha nee gekkigheid.

Ik had ook rugweeën + een rugweeënstorm. Voorovergebogen zitten in kleermakershouding vond ik veel verlichting geven. Sowieso niet op je rug gaan liggen, dat is hels.

2 jaar, jeetje. Ik zit wel heel erg te hopen dat we nogmaals zo'n geluk hebben. Op het advies van het cb heb ik de oudste niet te lang achter elkaar laten slapen overdag. Dezelfde nacht sliep hij gelijk goed.

12. aapje7

aapje7 Actief lid

Feb 28, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha dat zou wel mooi zijn rietje.... extra centje is altijd welkom toch.

Ik vind het toch wel weer spannend zo n bevalling.
    De vorige is alweer 8 jaar geleden. Was alweer vergeten dat het zeer deed hahaha

Het blijft hier lekker rommelen. Vanochtend slijmprop verloren.
    Vk belde vanmiddag nog even (terwijl ze geen dienst had) om te vragen hoe t nu was.
    Dit weekend heeft ze dienst dus misschien tot snel zei ze. Echt een schat.
    En anders vraag ik maandag of ze me willen strippen.
    Kan toch niet zo nog dagen/weken doorlopen!
    Wou mn man al bespringen als laatste zetje, maar die heeft geen trek hahaha

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hier ook erg bang voor rugweeën.
    Voorweeën voel ik nl ook al erg in mijn rug

Aapje; wat lief van je verloskundige!
    Hopelijk zet het snel door.
    Hihi hier is het juist andersom. Hier wil mijn man me elke keer bespringen in de hoop dat de bevalling gaat beginnen. ;)

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    Mijn vent vindt sex ook geen padje meer. Helaas! Ik hoor van veel dames dat sex bij hen net dat ene zetje heeft gegeven. Oh en tepels stimuleren schijnt ook goed te werken. Dan produceer je oxytocine, wat voor weeen zorgt. (Om diezelfde reden helpt de baby aanleggen na de bevalling om de placenta te laten komen.) Overigens irriteer ik me om het minste of geringste aan mijn vriend, dus echt zin heb ik ook niet. :p Stomme hormonen...

Goeie tip Rietje! Die ga ik onthouden.

15. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

Oct 24, 2013
    434
    1
    16
    Ik heb trouwens ineens vandaag al 3x lekkende borsten gehad. What the...? Ik heb het "wel eens" eerder gehad maar nu veel meer en echt al 3x vandaag. Zomaar. Ach ja...hoort erbij.

16. Rietje88

Aapje: Dan leert hij maar zin maken XD Nee hoor, maar toch hoor je bij vrouwen vaker de term zin maken en een man zou dat nooit hoeven doen?

Meisje93: Baad het niet dat schaad het niet. Hij heeft zeker door dat het er straks een tijdje niet in zit.

Milou: Zover ik weet is oxytocine de 'knuffel' hormoon. Dus misschien helpt veel knuffelen ook. Nog even genieten van het samen zijn voor de hectische tijd begint. Daarbij helpt het ook goed tegen stres ;)

Oreo: Dan moet je eens een lange warme douche nemen, dan kan je al helemaal je geluk niet op.... Heb je al zoogcompressen liggen? Die zijn erg handig om het lekken te verstoppen.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Hihi dat is zo. V/d week nog gevreeën maar is niet echt geheel praktisch met zo'n buik.
    Ook heb ik daarna veel last van mijn bekken. Door het zolang spreiden. ;)

Oreokoekje: och wat vervelend zeg. Hier gelukkig nog geen last van. Inderdaad eventjes zoogcompressen in doen.

Hier beginnen de menstruatie achtige krampen weer.
    Net als ik wil gaan slapen. :(

18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Whahah ja lekker he, plakt ook zo heerlijk!

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Oeh ja dat laatste heb ik idd ook. En iedere keer hoop ik weer... Inmiddels neem ik het niet echt meer serieus maar comfortabel is anders :D

20. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

Aug 12, 2014
    1,318
    460
    83
    Female
    Tbm
    Hihihi Oreo lijkt me inderdaad een hele gekke gewaarwording! Wat gebeurt hier nou?! Hahaha!

Hier ook steeds menstruatiekrampen 's avonds. Alleen is t meer gewoon één aaneengesloten lange kramp, als een zeurende menstruatiepijn. Voel t ook in mn rug. Maar goed, dus niet dat het steeds verdwijnt om dan weer terug te komen voor 1 - 1,5 minuut, dus geen weeen. Helaas.

Ik zal het knuffelen eens proberen Rietje! Lekker knus zo met de baby ertussenin.

Share This Page