Ja mijn vriend is ook heel erg zenuwachtig. Vooral nieuwsgierig, maar ook heel zenuwachtig, op een positieve manier. Hij kan niet wachten tot het begint. Mijn schoonvader en zijn vriendin zijn een beetje... Hoe kan ik dat het beste noemen: simpel, ofzo? Ze snappen bepaalde dingen zoals wij die regelen en leven niet. En ze kunnen daar dan boos om worden of gewoon alsnog hun zin doordrammen terwijl het om ons gaat. Zo willen wij bijvoorbeeld de eerste paar uurtjes alleen zijn met onze baby. Hun reactie: "oh nee hoor, wij komen dan direct! We zijn zooooo benieuwd! We kunnen echt niet wachten!" Vriendlief en ik hebben dus al afgesproken dat we gewoon NiET bellen tot we bezoek willen. Maar goed, zulke dingen dus. Ze bedoelen het lief, maar ze kunnen niet een stapje verder denken en zich in ons verplaatsen. Als wij dus zouden zeggen: nee, dat willen we écht niet! Op die reactie van schoonvader, dan zouden ze boos worden. Iets waar ik mij nogal druk om maak: wij willen geen foto's van ons kindje op internet. Iig zo weinig mogelijk. Schoonvader is nogal van het foto's plaatsen op facebook en ik weet dus écht nog niet hoe wij hem duidelijk gaan maken dat we dat niet van ons kind willen. Ik ben bang dat ze dan boos worden, of zich in ieder geval op hun teentjes getrapt. Zo moeilijk!
Aapje, ja gek je dat het weer zo dichtbij is nu. Voor mij ook bijna 4 jaar geleden. Door twee miskramen heeft het even geduurd plus dat maakt het allemaal wat spannender.. Denk wel dat ik daarom beter tegen al de kwaaltjes kan, het is niet fijn, maar ben er ook zo blij mee! Ja hier ook al n keer ctg gehad ivm minder leven, dan komt er veel terug zeg! Dl en ml waren er ook bij, kreeg ik haar knuffel. Dat doet ze ook bij de vk bezoeken, helpt ze mee en krijg ik haar knuffel plus dikke kussen op de buik. Die kleine meid vind het nu ook wel spannend. En geweldige uitspraken zoals: mama,, als de baby er is, ga je dan sporten? En welke sport? Ben je dan weer fit en is de buik dan weg? Of mama? Waar komen babies vandaan? En doet dat pijn? 3,5 jaar oud! M'n oren klapperen soms
Erg he .. Je wilt ze niet kwetsen maar ik snap het helemaal!! Ik ga denk ik dit keer ook niet meteen iedereen laten weten. Ik ben dus niet close met mijn ouders maar 4 jaar terug stond mijn vader onaangekondigd aan mijn zkhbed met allerlei rare uitspraken na de bevalling .. Mijn moeder was nog in Engeland.. Echt dramatisch bezoek gehad in kraamweek van hun.. Dit keer wil ik ze eigenlijk helemaal niet zien, maar of ik dat kan? Snap je dus goed!
haha milou dat klinkt mij bekend in de oren. ik wil inderdaad ook eerst even samen met mijn man genieten van ons kindje. Voordat er bezoek over de vloer komt. Dus had al tegen mijn schoonmoeder gezegd als het 's nachts geboren word bel ik pas de volgende ochtend hoor.. Nouuuu je had dat gezicht moeten zien hihi.. maar ik mag toch wel elke dag even langs komen was der vraag gelijk. Ja hoor je mag elke dag EVENTJES langs komen.. mijn man is tot nu toe nog niet zenuwachtig. Wel is hij ontzettend ongeduldig. Hij wilt zo graag vader worden. Zegt ie elke dag. ja schat zegt ie ik heb zo'n zin in de bevalling. Tuurlijk gaat het voor jou pijn doen, maar het lijkt me zo mooi! Die schat. Ikzelf heb ook zin in de bevalling. heerlijk heh die vragen van peuters & kleuters. Mijn zusjes zijn nog erg jong 4 & 6 (nakomelingetjes) Die komen ook af en toe met van die rare vragen. Voor mijn zusje van 6 is het helemaal vreemd allemaal. zij zit nl. samen met een neefje en een nichtje van mij in de klas. en ze vind het zo raar dat hun tante tegen mij moeten gaan zeggen. Straks word het nog een vreemdere situatie voor haar als de baby geboren is. wat word er hier trouwens lekker veel gekletst
Mijn schoonouders zijn hier niet meer welkom. Ik ben echt klaar met dat manipuleren, stoken, overheersen en liegen van hun.
Manlief heeft meteen al geroepen dat 'ie direct z'n moeder wil bellen als ze is geboren. Dus toen zat ik daar in complete paniek! Ik wil dat echt niet. Maar ik krijg het er gewoon niet in bij hem. Dus dat is even een dingetje waar ik me zorgen om maak. Denk dat ik het er straks toch nog maar eens over ga hebben... Ik vind het echt lief om te lezen hoe jullie mannen ermee omgaan! Zo cute! @Milou wat een lastige situatie! Maar ik denk dat je echt wel even heel duidelijk moet zijn in wat je wil (en vooral niet wil). Dan zijn ze maar even op hun teentjes getrapt... Beter dan dat jij/jullie met een rotgevoel in de kraamweek zitten!
@rietje wat heftig! Dat klinkt helemaal ernstig. Is je man/vriend ook zo klaar met ze? @rachelle gelukkig zei mijn vriend gelijk al: die gaan we dus de eerste paar uur niet bellen! Dus daar waren we het snel over eens. Ik zou t als ik jou was wel nog eens bespreken voor de bevalling, want na de bevalling is hij misschien zo emotioneel en jij moe, dat hij meteen belt en jij vergeet te zeggen dat je dat niet wilt. Thanks eiffel! Heel lullig misschien, maar ik ben blij dat er meer in dezelfde situatie zitten. Hoe vervelend ook! @meisje93 ja he? Dat krijg je met al die bijna uitgerekende dames. We hebben ook gewoon niet zo heel veel meer te doen, toch? Leuk dat je man er zoveel zin in heeft! Is echt superfijn.
Nee mijn vriend laat zich heel erg bespelen. Telkens is het weer zo dat wat zijn ouders doen, als het heel negatief is, dat hij doet alsof het niet gebeurd is. Ik weet niet of hij het daadwerkelijk vergeet. En dan krijg ik weer allemaal dingen naar mn hoofd. Zelf gaat hij nog zo nu en dan naar zijn ouders. En dan is het hier weer dweilen.... Ik vind het echt heel lullig voor hem. Maar ik heb hun ruim 2 jaar de ruimte gegeven om hun spelletje te spelen en daar kwam veel onrust van. Sinds ik het op heb gegeven om het telkens weer opnieuw te proberen met zijn ouders is er veel rust in huis. Zijn vader is een hork en zijn moeder heeft zware borderline inclusief psychoses. Ze hadden al een zoon en schoondochter weg gejaagd. En ergens snap ik wel hoe.
milou: hihi nee klopt. alles is zo goed als klaar in huis Rachelle: tja vervelend heh dat gerommel. Kan helaas heel lang gaan duren........ Rietje: jee wat een situatie zeg!
Wauw, heftig zeg! Lijkt me inderdaad erg lastig, vooral als je vriend zich weer iedere keer laat 'inpakken'. Aan de andere kant... Het blijven wel zijn ouders. Bij mij is daar ook een aantal jaar overheen gegaan voordat ik definitief kon zeggen: pa, daar is het gat van de deur. Het blijft een moeilijk iets, ouders, schoonouders, familie...
hallo dames, heerlijk zoveel als hier gekletst word! tsja die schoonouders he. gelukkig heb ik het hier dan wel mee getroffen als ik dat allemaal zo lees gisteravond had ik wel het idee het kon wel eens zo ver zijn. maar helaas niks. ben er nu wel een beetje klaar mee maar dat zullen er hier wel meer zijn! oh heerlijk die mannen! die van mij is erg alert! voor 2weken geleden had ik kramp in mijn been. hij was in slaap gevallen op de bank. normaal gesproken kan ik wel uit bed komen maar dit keer niet het deed onwijs veel pijn, dus op een gegeven moment roep ik au au au komt ml eraan gerend komt de baby eraan..eh nee ik heb kramp. als het niet zo donker was had ik zijn gezicht wel willen zien. zo bezorgd. hij is niet zenuwachtig voor de bevalling zegt ie maar stiekem ken ik hem natuurlijk veel beter en is hij wel echt nieuwsgierig. ik ben benieuwd wanneer het zover is. beebje was vandaag erg rustig nu weer volop in beweging. hebben jullie ook s nachts last van jullie heupen/bekken?
He kak! Wat sneu. Hopelijk slaat het niet over naar jou. Ik heb, ineens, uit het niks maagkrampen (denk ik...). What the...
Marloes: ja hier ook pijn snachts aan mijn heupen/bekken. Vooral als ik een paar uur op 1 kant heb gelegen. Eiffel: ai daar was je al bang voor. Beterschap!
Ik moet de laatste tijd erg vaak op een dag poepen, is dat een aankondiging???? Anderen hier ook last van???
Oreo... Hmm maagkrampen? Toch ook niet ziek aan het worden he? Ik hoop idd dat de griep mij overslaat.. Gelukkig heeft ml hulp ingeschakeld voor morgen.